Chromecast 2020 Google tv -- Remote werkt niet meer, dus wel weer

Started by RonG, November 2, 2020, 19:28:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: papaleo on November 10, 2020, 20:59:59
Had deze ' Dynamisch bereik content matchen' ook aangevinkt want dan zou je de resolutie ook op fixed 1080p kunnen zetten en wanneer je dan iets van 4k gaat kijken zou de CC gewoon mee/up moeten schakelen.

Is ingesteld maar dat werkt bij de CC niet op die manier, alles blijft dan op 1080p.

Ik kan max 4K 30Hz instellen, ga ik naar 50Hz dan is het over en uit. Ik heb nu dus 4K 24Hz ingesteld, alles loopt dan alleen Ziggo Go is niet te kijken en wat ook graag kijk zijn de 4K natuur videos op youtube, hier matcht de framerate ook niet altijd, is soms niet vloeiend.

Ik ga denk ik toch eens zo'n HDMI kabel bestellen, wil het gewoon weten :D

Quote from: marcel1970 on November 10, 2020, 20:51:51
Zou het ook deze setting in je Marantz kunnen zijn?


Die setting heeft de 7010 niet, alles na gegaan.

papaleo

Quote from: RonG on November 11, 2020, 21:08:42
Is ingesteld maar dat werkt bij de CC niet op die manier, alles blijft dan op 1080p.


Ik ga denk ik toch eens zo'n HDMI kabel bestellen, wil het gewoon weten :D


Hier werkt het dus wel...,ik denk dat het bij jouw niet werkt omdat de hdmi kabel 'waarschijnlijk' niet toereikend genoeg is en daarom de CC niet mee/up schakelt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: papaleo on November 11, 2020, 22:28:23
Hier werkt het dus wel...,ik denk dat het bij jouw niet werkt omdat de hdmi kabel 'waarschijnlijk' niet toereikend genoeg is en daarom de CC niet mee/up schakelt.

Ja, maar blijft vreemd omdat ik zonder problemen 4K60hz uit kan sturen met de zappiti, en sony uhd speler.
Is toch geen high end apparaat die CC, ook de apple tv 4k werkt zonder problemen.

Net nog een stukje avatar 4K HDR gekeken, echt gaaf zag dat uit. En de 4K disks van planet earth 2 zijn ook wauw.
En dat allemaal via dezelfde versterker en hdmi kabel welke ook gewoon18 Gbs is

Met de CC kom ik niet eens in de interface.

Misschien dat de CC standaard wanneer 4K 50Hz of hoger met chroma 4:4:4 uitstuurt, want met die setting werkt de apple tv ook niet.
Maar dat is nergens aan te passen in de CC, de apple tv kun je nog naar 4:2:2 instellen wat ook werkt.

Ik denk nog aan twee opties,
-Andere hdmi kabel
-CC weg en een apple tv 4K erin, prijs is ongeveer hetzelfde.

RonG


RonG

Quote from: RonG on November 12, 2020, 11:34:37
Heb de kabel besteld, we gaan het zien :)

En het mysterie is opgelost, het vervangen van de HDMI kabel met deze specs (4K bij 60 Hz met 4:4:4 en HDR). Dezelfde kabel welke Leo heeft

Ik ben verbaasd dat de CC zulke kabel nodig heeft, of het komt door de afstand van 10m?
En  nogmaals, alle andere 4K bronnen geen probleem

Maar goed, ik ben blij dat het opgelost is, de kabel blijft iig.

Iedereen bedankt voor de input in dit topic :clapping: :pompom:

papaleo

Quote from: RonG on November 13, 2020, 16:23:24
En het mysterie is opgelost, het vervangen van de HDMI kabel met deze specs (4K bij 60 Hz met 4:4:4 en HDR). Dezelfde kabel welke Leo heeft

Ik ben verbaasd dat de CC zulke kabel nodig heeft, of het komt door de afstand van 10m?
En  nogmaals, alle andere 4K bronnen geen probleem

Maar goed, ik ben blij dat het opgelost is, de kabel blijft iig.

Iedereen bedankt voor de input in dit topic :clapping: :pompom:

Stoeien,stoeien en nog eens stoeien... :hehe:
En dan prik,prik met een net betere kabel werd/word alles opgelost  :clapping: :popcorn:

:thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: papaleo on November 13, 2020, 17:34:15
Stoeien,stoeien en nog eens stoeien... :hehe:
En dan prik,prik met een net betere kabel werd/word alles opgelost  :clapping: :popcorn:

:thumbs-up:

Ja idd, heeft me nogal wat tijd en beetje stress bezorgd :wacko: en extra kosten :(

papaleo

Quote from: RonG on November 13, 2020, 18:41:06
Ja idd, heeft me nogal wat tijd en beetje stress bezorgd :wacko: en extra kosten :(
Was het niet gisteren of vandaag dan was dit 'probleem' echt ooit 'n keer om de hoek komen kijken...
En och....beter nu wat extra kosten dan niet te koop en dus niet kunnen oplossen en dus stress  ;)

Veel kijk plezier  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: papaleo on November 13, 2020, 18:47:16
Was het niet gisteren of vandaag dan was dit 'probleem' echt ooit 'n keer om de hoek komen kijken...

Dat dacht ik dus ook, daarom blijft de kabel ook. :),


RonG

In Principe is het resolutie probleem opgelost, echter nog een vreemd dingetje.

Wanner ik de CC  dus op 4 K 60Hz zet werkt alles als het moet, Als ik klaar ben, zet alles uit en op een andere dag weer aan is de defaul tresolutie van de CC weer 1080p 60Hz?
Ik kan deze dan weer op 4K zetten maar dan moet ik de CC herstarten om de content ook op 4K te krijgen.
' Dynamisch bereik content matchen' is aangezet

Hier het bewijs, foto 1 nadat ik opstart en staat resolutie op 1080p vast.
Foto 2 zie je dat ook de content enkel HD beschikbaar is
Foto 3 is het resultaat wanneer ik de CC weer op 4K zet en een herstart geef, alles weer OK totdat ik de boel uitzet en weer aan zet.

Dit moet ik dus altijd doen. Iemand een idee? :)

 

RonG

Hmmm, blijkbaar heb ik dat als enige weer O0

jvanhambelgium

Kan je mischien al die HDMI CEC meuk afzetten enz ?
Hier allesinds verandert de Chromecast nooit van resolutie als ik hem (her)opstart of van de power haal.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RonG

Quote from: jvanhambelgium on November 19, 2020, 12:24:36
Kan je mischien al die HDMI CEC meuk afzetten enz ?
Hier allesinds verandert de Chromecast nooit van resolutie als ik hem (her)opstart of van de power haal.

In de CC heb ik dat uit staan, straks zal ik screens maken van de instellingen.

RonG

Ok, hier is wat er gebeurd,

Ik zet alles aan en de CC staat op 1080p, ik kan ook geen hogere resolutie kiezen, ook niet wanneer ik de CC herstart, foto 1
De instellingen van de CC op foto 2
Foto 3 en 4 de HDMI instellingen van de receiver.

Pas, wanneer ik de receiver weer uit en aan zet kan ik 4K kiezen en blijft alles goed. Is er een schakelvolgorde o.i.d.?
Die CC houd me wel lekker bezig zeg :)


kermy

Een echte doorzetter!


Met vriendelijke groet,

Kermy

sion

Ja er is een schakelvolgorde:
1. Projector aanzetten
2. Reciever aanzetten
3. CC aanzetten

Het liefst laat je ook 20-30 seconde ertussen zodat het apparaat echt fatsoenlijk aan is en door z'n boot cyclus is. HDMI werkt altijd maar één richting op en dat is downstream (voor wat betreft doorgeven van de apparaat eigenschappen).

Videoconversie dient UIT te staan in de receiver!!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

RonG

Quote from: kermy on November 19, 2020, 22:59:55
Een echte doorzetter!


Met vriendelijke groet,

Kermy

:)

Quote from: sion on November 19, 2020, 23:05:18
Ja er is een schakelvolgorde:
1. Projector aanzetten
2. Reciever aanzetten
3. CC aanzetten

Het liefst laat je ook 20-30 seconde ertussen zodat het apparaat echt fatsoenlijk aan is en door z'n boot cyclus is. HDMI werkt altijd maar één richting op en dat is downstream (voor wat betreft doorgeven van de apparaat eigenschappen).

Videoconversie dient UIT te staan in de receiver!!

Ok, ga het morgen proberen. Nog nooit dit nodig gehad met mij andere 4K bronnen lol, die CC vraagt nogal wat :).
Moet wel bekennen dat ik alles in schakel met een harmony en daar zit idd een tijd tussen het inschakelen. Die CC doe ik handmatig inschakelen gezien geen IR.

RonG

Quote from: sion on November 19, 2020, 23:05:18
Ja er is een schakelvolgorde:
1. Projector aanzetten
2. Reciever aanzetten
3. CC aanzetten

Het liefst laat je ook 20-30 seconde ertussen zodat het apparaat echt fatsoenlijk aan is en door z'n boot cyclus is. HDMI werkt altijd maar één richting op en dat is downstream (voor wat betreft doorgeven van de apparaat eigenschappen).

Ja, dat lijkt te werken :clapping:, Morgen eens kijken of ik da zo in de harmony kan zetten.

Quote from: sion on November 19, 2020, 23:05:18
Videoconversie dient UIT te staan in de receiver!!

Aan of uit maakt zover geen verschil, alleen als hij uit staat en ik ga bv naar de info van de receiver zie ik 10 seconden zwart omdat de beamer naar een lagere resolutie springt. En de JVC is daar niet de snelste in ;)

Ook zie ik dan niet meer de volume bar van de receiver.

sion

Quote from: RonG on November 20, 2020, 20:30:05
Aan of uit maakt zover geen verschil, alleen als hij uit staat en ik ga bv naar de info van de receiver zie ik 10 seconden zwart omdat de beamer naar een lagere resolutie springt. En de JVC is daar niet de snelste in ;)

Ook zie ik dan niet meer de volume bar van de receiver.

Ja, dit punt is ook een beetje afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Ik persoonlijk ben een purist, dus ik wil absoluut geen enkele aanpassing aan mijn video signaal door de receiver. Maar als je het fijn vind dat alle video door een convertor heen gaat, be my guest. Er zijn nog wel andere redenen waarom je hem beter uit zet, zoals de warmte ontwikkeling, energie-verbruik in standby stand (wanneer je HDMI laat doorschakelen, als de receiver in standby modus is, dan staat er dus altijd 24/7 stroom op je videoboard, wat de levensduur verkort).

Maar als je idd perse die menu's in de overlay wilt zien, dan heb je geen andere keus inderdaad. Dat het switchen van de JVC zo lang duurt kan idd irritant zijn, maar dan weet je in ieder geval wel dat elk signaal in z'n native format speelt. Zeker wanneer je tegen problemen aanloopt met het afspelen, dan is het uitschakelen een optie, om er zeker van te zijn dat de receiver niet het probleem veroorzaakt.

Als je Full HD bronnen afspeelt (blu-ray), met videoconversie aan, zie je deze in de JVC dan wel als 'Full HD' of worden die als '4K' gepresenteerd, want in dat geval doet de Marantz dus de upscaling ipv de JVC ?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

RonG

Quote from: sion on November 21, 2020, 01:39:59
Ja, dit punt is ook een beetje afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Ik persoonlijk ben een purist, dus ik wil absoluut geen enkele aanpassing aan mijn video signaal door de receiver. Maar als je het fijn vind dat alle video door een convertor heen gaat, be my guest. Er zijn nog wel andere redenen waarom je hem beter uit zet, zoals de warmte ontwikkeling, energie-verbruik in standby stand (wanneer je HDMI laat doorschakelen, als de receiver in standby modus is, dan staat er dus altijd 24/7 stroom op je videoboard, wat de levensduur verkort).

Maar als je idd perse die menu's in de overlay wilt zien, dan heb je geen andere keus inderdaad. Dat het switchen van de JVC zo lang duurt kan idd irritant zijn, maar dan weet je in ieder geval wel dat elk signaal in z'n native format speelt. Zeker wanneer je tegen problemen aanloopt met het afspelen, dan is het uitschakelen een optie, om er zeker van te zijn dat de receiver niet het probleem veroorzaakt.

Als je Full HD bronnen afspeelt (blu-ray), met videoconversie aan, zie je deze in de JVC dan wel als 'Full HD' of worden die als '4K' gepresenteerd, want in dat geval doet de Marantz dus de upscaling ipv de JVC ?

Duidelijk verhaal Sion, ik ga deze eens uitzetten, die overlay heb ik in principe niet heel vaak nodig, ik check af en toe welke speakers aangesproken worden, maar kan ja ook even het klepje van naar beneden doen van de receiver :)

RonG

Iemand van de nieuwe Chromecast bezitters ook het probleem dat de remote niet meer werkt? Krijg deze ook niet meer gepaired, wat ik ook probeer.

Google leert me dat dat ik niet de enigste ben en waarschijnlijk door een update komt (niet dat ik gezien heb dat er iets ge-update werd)

RonG

Lol, nou

Batterijen moeten vervangen, hoop toch niet dat dit deze remote batterijen slurpt gezien ik deze maar net heb en niet eens zoveel gebruikt heb.

KillerbeeNL

Quote from: RonG on January  3, 2021, 15:27:32
Lol, nou

Batterijen moeten vervangen, hoop toch niet dat dit deze remote batterijen slurpt gezien ik deze maar net heb en niet eens zoveel gebruikt heb.
Ik heb nu ook een Google TV , ik zal het batterijverbruik eens in de gaten houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Quote from: KillerbeeNL on January  3, 2021, 18:19:49
Ik heb nu ook een Google TV , ik zal het batterijverbruik eens in de gaten houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
tot nu toe wordt hij elke dag gebruikt met apps en tv kijken , nog steeds heb ik een batterij welke in het systeem "goed" aangeeft.

Het verbruik lijkt mij tot nu toe mee te vallen, rekening houdend met het feit dat deze IR en Bluetooth verbindingen gebruikt

Verstuurd vanaf mijn grunt met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

Quote from: KillerbeeNL on January 13, 2021, 11:30:55
tot nu toe wordt hij elke dag gebruikt met apps en tv kijken , nog steeds heb ik een batterij welke in het systeem "goed" aangeeft.

Het verbruik lijkt mij tot nu toe mee te vallen, rekening houdend met het feit dat deze IR en Bluetooth verbindingen gebruikt

Verstuurd vanaf mijn grunt met Tapatalk

Hmm, ok. Bedankt voor de update.

Ik had deze dus een maandje of twee en niet zoveel gebruikt. We zullen zien wat de vervangende batterijen gaan doen :)