The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

buckler

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 12:13:22
Als hij zo'n von schweikert op zijn kant legt heeft hij een groter scherm nodig  :tounge2:

Humor  ^^

Prachtige ruimte en in mijn ogen de mooiste op het forum... verreweg zelfs.
Ronduit 'schitterend'

Nu inderdaad nog een center erbij zien te vinden :angel:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Jullie set gecombineerd, jou beeld met zijn geluid en ruimte, dat is het summum denk ik.
Eerst ff wat loten halen vd week :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Jean Sibelius

Goedemiddag allemaal :)

Ik had niet verwacht dat er zoveel reacties op de nieuwe foto's zouden komen, maar allereerst allemaal bedankt voor de leuke, gave en spontane reacties! :headbanging:  Ondertussen is de ruimte zelf al ruim 10 jaar in gebruik en ben ik sindsdien de apparatuur in stapjes aan het upgraden. Iedere keer dat ik in de ruimte nog steeds dankbaar dat ik dit heb kunnen en mogen realiseren :).

Citaat van: anton op november 13, 2020, 23:14:06
:worship: :worship: :worship:

Dank je Anton. Morgen met jouw logee wordt het ongetwijfeld nog een stuk aangenamer vertoeven in de ruimte.

Citaat van: Valkyrie op november 13, 2020, 23:38:53
Nog steeds WAUW!!! :wub:

Dank je! Dit is wat ik met mijn fototoestel en met mijn beperkte fotografie ervaring voor elkaar kan krijgen. Destijds is R hier geweest en toen zijn (vind ik) de mooiste foto's ooit van de ruimte en de toenmalige set-up genomen, maar dat was nog in de 100% Confidence tijd.

Citaat van: denoontje op november 13, 2020, 23:40:08
Blijft heel gaaf jan...ik heb het geluk gehad een van een m&g en was een beleving.

Alleen volgende keer wat hdr foto's maken..het beeld  clipt wat[emoji48][emoji48][emoji48]
[emoji23][emoji23][emoji23]

Mooi om te horen Thuur. De gevolgen van onze M&G zijn nog steeds merkbaar in de Mansion. Qua foto's... ik weet het ;). Na talloze pogingen in verleden is dit (= deze instelling op de camera) het beste wat ik voor elkaar kan krijgen. Lange sluitertijd om in ieder geval de sfeer een beetje te pakken, maar het kan op zeker beter.

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 00:12:36
Voor mij de mooiste set van het forum.
Dan zit ik hier toch maar te sukkelen :D

:D Dank! Maar IK zou in jouw ruimte en met jouw set-up ook al heel gelukkig zijn.

Citaat van: VlisChris op november 14, 2020, 02:41:25
Recent voor mijn werk nog op een jachtje van (inmiddels) 100/200 miljoen + geweest. Inclusief dedicated HT.

En toch. Gegarandeerd dat jouw set met zo enorm veel meer zorg uitgekozen en geselecteerd is, en dat deze volstrekt gefinetuned is qua opstelling en afstelling.

Wat een pracht set heb je toch! (Set als in ruimte, afwerking, en apparatuur).

Dankjewel voor jouw ervaring en leuk om te lezen (wel gaaf om op zo'n luxe jachten te mogen komen 8))! Veel geld hebben en spenderen in de hobby staat zeker niet garant voor een optimaal resultaat. Hier zit ondertussen al bijna 12 – 13 jaar aan liefde en passie in, dat maakt het voor ook extra bijzonder om van de ruimte te kunnen genieten. Deze ruimte is voor mij op dit moment ook absoluut de reden om niet te willen verhuizen.

Citaat van: skyfox op november 14, 2020, 08:59:59
Absoluut een prachtige set! Wel opvallend hoe m'n oog getrokken wordt naar het Jurassik Park element [emoji848][emoji1787]

Absoluut een eindbazenruimte! En de lat ligt elk jaar weer een stukje hoger.

Bedankt! :clapping: Dat is ook meteen de reden voor de T-rex, het moet ook wel een beetje gezellig zijn ;D (anders krijgt het zo'n hoog showroom gehalte). Elk jaar verzin ik wel iets om toch een beetje bezig te blijven en stapjes te maken.

Citaat van: WickedGame op november 14, 2020, 09:28:59
Dit is ook voor mij ook wel de set / topic wat ik graag zie en volg. Met zoveel zorg en oog voor detail opgezet. Echt in 1 woord geweldig.

Weinig meer te wensen over lijkt mij zo.

Zal even je topic moeten doorpluizen maar welke versterkers staan er nu naast beide speakers. Kan het niet direct herkennen.

Bedankt voor je reactie! :) Op zich zeker niets meer te wensen qua stereo weergave. Qua visuele weergave nog wel, maar daar wordt aan gewerkt ("as we speak"). Qua versterking: de main towers worden aangestuurd door VAC Signature 200IQ mono eindversterkers (200W aan buizen per kant) en de sub towers worden aangestuurd door Parasound JC-1 mono eindversterkers.

Citaat van: vik op november 14, 2020, 09:38:54
In het echt is de ruimte nog mooier!  ^^  :inlove:

Ik heb er zin in Jan tot morgen. !!

De combinatie JVC N7 op jouw Stewart Studiotek 130 wordt extra smullen!  :pompom:

Dank je Viktor. Dat is inderdaad iedere keer de reactie als mensen hier komen (gelukkig toch nog een verrassingselement). Het is lastig/onmogelijk(?) om het goed op foto vast te leggen. Zeker zin in, ben heel benieuwd en de voorbereidingen zijn al in volle gang (aan twee kanten). Mooi dat de JVC N7 helemaal in te stellen is op het scherm, onwijs benieuwd!

Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 09:43:46
Jawel een 4k beest is te wensen.

Jan ik ben het even vergeten..had jij nu wel al atmos?

Klopt, een 4K Native beamer (liefst JVC) is toch echt wel een 'must have' als je hier op het forum nog een beetje serieus genomen wil worden :D. De Trinnov heeft alle 3D Codecs aan boord. Alle surround content speel ik af via de Atmos upsampler (die klinkt hier voor mij het meest overtuigend), maar wel met 4.1

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 10:29:48

Volgens mij maar 4.1  :D
Maar in de fronts zitten meer speakers als in mijn 5.2.4 atmos set up  :D

Klopt 'slechts' 4.1. In totaal zitten er 30 speakers in de fronts, geen idee of dat er meer of minder zijn :colgate:.

Ben pas geleden bij een maat van me geweest die 7.2.6 heeft (o.a. B&W 802 als fronts en verder een compleet matchende speaker set rondom en aan het plafond) en dat was een ervaring/beleving die ik hier echt niet voor elkaar ga krijgen met de huidige opstelling. Of ik dat ook zo zou willen? (op dit moment zeker niet).

Citaat van: Marco66 op november 14, 2020, 11:14:00
Kan niet wachten om dit een keer echt te kunnen zien en horen!

Dat gaat zeker nog een keer gebeuren. Kwestie van tijd, maar gaan we zeker doen.

Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 11:49:43
Nee hij had een center

Maar idd meer conussen als 7.2.4


Klopt ik had ooit een center (een Dynaudio Contour SCX), maar die is alweer een tijd geleden verkocht, omdat ik hem nooit gebruikte (deed meer kwaad dan goed tussen de C4's).

Citaat van: Dirk op november 14, 2020, 11:58:12
da's alweer even geleden...die center is er volgens mij al tussenuit gegaan sinds deze torens er kwamen en de "oude" Dyns als surrounds werden ingezet.
Volgens mij klinkt het hier "achterstevoren" nog beter dan bij 99% vd leden  :D

:colgate:

Ik heb op een gegeven moment genoemde center en mijn Dynaudio Confidence C1's verkocht. Die C4's zijn mijn terugval positie, mocht ik ooit kleiner moeten gaan wonen. Moet eerlijk bekennen dat ik wel heel benieuwd ben hoe de VAC's + Dynaudio's klinken, maar ik heb het nog nooit gedaan.

Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 12:08:01
Klopt zat net mijn M&G verslag nog even te lezen:

...

Maar Vik vragen ...ik had hem gewaarschuwd :D

Na jullie bezoek is er ondertussen toch nog het nodige gewijzigd qua hardware en afstellingen. Surround is aanzienlijk verbeterd, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat het nog steeds niet op kan tegen een goede 7.2.4 opstelling qua effecten. Uiteindelijk heb ik Viktor niet gevraagd maar heb ik een aanbod gehad van Anton wat te mooi voor woorden was. Tja, dat ik nu het haasje ben... die kan is vrij groot >:D.

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 12:13:22
Als hij zo'n von schweikert op zijn kant legt heeft hij een groter scherm nodig  :tounge2:

Klopt. Verder is zo'n Von Schweikert vinden ook nog wel een uitdaging (ik heb me laten informeren dat er twee sets in Europa zijn). Persoonlijk mis ik de center niet in deze opstelling en ben ik 100% overtuigd dat je een center moet hebben die op hetzelfde niveau speelt als de fronts omdat je anders meer kwaad dan goed doet...

Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 12:14:23
Mag ip zowieso in zo'n theater..moet ie alleen gaan verbouwen.

Uhmmm....







Nee, toch maar niet :tounge:

Citaat van: pvd_66 op november 14, 2020, 12:34:36
Waanzinnig mooie ruimte, dat moet fantastisch klinken.
Gave kleurencombi ook  :clapping:

Dankjewel! Qua muziekweergave ben ik absoluut en helemaal 100% tevreden, maar dat betekent wel dat ik vanaf de start concessies heb gedaan op surround weergave. Heb ik daar spijt van, absoluut niet. Maar qua surround zeker ook erg tevreden.

Citaat van: buckler op november 14, 2020, 12:44:05
Humor  ^^

Prachtige ruimte en in mijn ogen de mooiste op het forum... verreweg zelfs.
Ronduit 'schitterend'

Nu inderdaad nog een center erbij zien te vinden :angel:

Dankjewel voor je compliment. Haha... zelfs als ik hem zou vinden, die center gaat daar nooit passen :blink:.

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 12:55:15
Jullie set gecombineerd, jou beeld met zijn geluid en ruimte, dat is het summum denk ik.
Eerst ff wat loten halen vd week :D

Misschien wil Buckler zijn beeld wel hier plaatsen, dan krijgt hij de sleutel van de ruimte  :popcorn:.

Maar volledig mee eens, Buckler ook heeft mijn inziens het summum op beeld, maar ik heb voor mezelf besloten om daar ergens een grens te trekken.
Doe elke maand mee, maar helaas tot nu toe zonder succes.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


Richard70…

Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 16:49:51
Das toch wel een heeeeeeel lullig dingetje bij zijn wolkenkrabbers.  :D

:D

Wel von Schweikert, en vlak om de hoek.
Al is het om te proberen...voor dat geld....

Richard70…

Die heeft hij nog niet als wekkerradio man  :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RonG

Blijft imposant om te zien, echt gaaf,

Trouwens, als die spidey je ooit in de weg zit he O0

Etiennevh

Mooie foto's Jan, brengt leuke herinneringen naar boven! Blijft een prachtruimte :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

PascalP

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 16:49:51
Das toch wel een heeeeeeel lullig dingetje bij zijn wolkenkrabbers.  :D

^^


Maar echt dik hoor, heb de foto's al vaker bekeken.
Veel plezier morgen met de N7 mannen  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Pompom. Kannie wachten op de m&g verslagen [emoji48][emoji897]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

#4012
Ik zal nog wat uitgebreider reageren op de eerder gemaakte opmerkingen, nu even druk bezig :D

Hieronder de link naar de eerste indruk(ken)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176634.msg3411533#msg3411533

De logee blijft nog even, dus verdere indrukken later :colgate:. Maar zeker met 4K, een WTF indruk :clapping:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 16:44:59
Link naar Marktplaats

Bedankt Thuur voor de link naar marktplaats, maar hiervan weet ik nu al 100% zeker dat het hem niet gaat worden. Heb in het verleden wel eens gekeken naar een eventueel bijpassende center en de enige die dan mogelijk interessant genoeg is, is de Von Schweikert Visiun Signature, maar die komt ook niet zomaar voorbij (was niet beschikbaar om 'even te testen' en ook de prijs is niet misselijk). Maar zoals eerder geschreven, ik mis een center in mijn set-up niet. Zelfs al heb je een bijpassende center, dan moet je hem ook nog op een goede plek kunnen zetten. In mijn huidige opstelling is dat sowieso een 'no-go'.


Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 16:49:51
Das toch wel een heeeeeeel lullig dingetje bij zijn wolkenkrabbers.  :D

Haha... je zou er waarschijnlijk gewoon overheen kijken ;).

Omdat de ruimte relatief hoog is (bijna 2.8 meter), zou je bijna vergeten dat de torens 190cm hoog zijn (de foto's vertekenen behoorlijk).

Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 16:51:46
:D

Wel von Schweikert, en vlak om de hoek.
Al is het om te proberen...voor dat geld....

Uhm, nee... Als er een Visiun Signature om de hoek beschikbaar zijn, dan is het nog wel de overweging waard, maar dan nog is het steeds niet even 'plug-and-play'. Om de echte potentie te kunnen horen, zou je toch eerst een nieuwe kalibratie uit moeten voeren. Met een Quick & Dirty heb je na een middagje wel een idee. Maar voor zo'n investering kun je ook een hoop andere leuke dingen doen :colgate:.

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 17:07:58
Die heeft hij nog niet als wekkerradio man  :D

Haha... dat klopt! :D
Citaat van: RonG op november 14, 2020, 18:32:32
Blijft imposant om te zien, echt gaaf,

Trouwens, als die spidey je ooit in de weg zit he O0

Dank je Ron! Goed om te weten, mocht ik er ooit afscheid van willen doen, dan laat ik je het weten. Hier zit wel een emotionele waarde achter omdat ik deze ooit als verjaardagscadeau van Angelie heb gekregen. @Richard: kan ik jou dan tzt blij maken met de T-Rex? Als er meer interesse is voor andere spullen dan hoor ik het graag (bv. een JVC RS55) ;).

Citaat van: Etiennevh op november 14, 2020, 19:41:47
Mooie foto's Jan, brengt leuke herinneringen naar boven! Blijft een prachtruimte :)

Dankjewel Etienne :). Jij hebt hem ondertussen al een paar keer gezien tijdens M&G's. Mocht het er weer een keer van komen, dan ben je uiteraard van harte welkom om nieuwe herinneringen op te doen.


Citaat van: PascalP op november 14, 2020, 19:44:54
^^

Maar echt dik hoor, heb de foto's al vaker bekeken.
Veel plezier morgen met de N7 mannen  :coffee:

Bedankt Pascal! Ik was echt aangenaam verrast hoe weinig Viktor aan heeft hoeven aanpassen tov de settings van Anton. Het was feitelijk een kwestie van de projector goed neerzetten, aansluiten, de zoom instellen, pixel adjust (globaal) en de gegevens van het scherm erin zetten en gas erop! (letterlijk omdat we met Le Mans '66 zijn begonnen).

Citaat van: denoontje op november 15, 2020, 19:00:41
Pompom. Kannie wachten op de m&g verslagen [emoji48][emoji897]


Citaat van: skyfox op november 15, 2020, 19:22:57
Ik ben ook benieuwd... hoe was het?

De projector staat hier nog eventjes :pompom:. Vanavond weer verder met ervaringen opdoen. Maar mijn eerste indrukken in het kort: (++) algemene indruk, (++) motion flow, (++) scherpte van het beeld, (++) diepte in het beeld, (+) details in lichte scenes, (+) details in donkere scenes, (+) kleuren. Ik was voorbereid op een verbetering, maar dit overstijgt mijn verwachtingen. Zoals Viktor al schreef in een ander topic... Deze N7 (incl. modificatie) + Oppo UDP-203 (incl. modificatie) + Stewart StudioTek 130 scherm zet toch wel een indrukwekkend plaatje neer. Dit is voor mij mijn nieuwe referentie, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat mijn referentiekader tot dusver beperkt is.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Leuk hoor Jan. Met een andere/nieuwe/betere projector moet natuurlijk ook een ander/nieuw/beter scherm komen...geen idee of het enig sense maakt wat ik schrijf.  :D

Maar je bent gewoon nog niet klaar. En dat dacht ik ergens toch gelezen te hebben. Leuk hoor een hobby.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skyfox

Citaat van: Jean Sibelius op november 16, 2020, 08:37:07
@Richard: kan ik jou dan tzt blij maken met de T-Rex? Als er meer interesse is voor andere spullen dan hoor ik het graag (bv. een JVC RS55) ;).


Ik heb je PB gestuurd ;)

Bizar hoe in 8 jaar tijd de technologie zulke stappen kan maken. Goede zaak! Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen  ;D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op november 16, 2020, 08:43:46
Leuk hoor Jan. Met een andere/nieuwe/betere projector moet natuurlijk ook een ander/nieuw/beter scherm komen...geen idee of het enig sense maakt wat ik schrijf.  :D

Terechte opmerking/vraag, maar gelukkig refereert Viktor naar een scherm wat ik hier al heb hangen :).

Omdat ik destijds voorzag dat ik de voorwand van de ruimte nooit meer aan zou willen c.q. kunnen(?) passen (gezien alle op maat gemaakte basstraps, diffusie panelen, etc.) heb ik de maten van de basstraps afgestemd op de maten van de nis en vice versa (lees: de nis waarin het scherm omlaag komt).

Omdat ik er vanuit ben gegaan dat ik daarom het scherm nooit meer zou willen vervangen heb ik destijds 'kosten nog moeite' gespaard om 'het beste(?)' scherm te kopen wat beschikbaar was. Dat is uiteindelijk een Stewart Luxus Model A Electriscreen StudioTek 130 G3 geworden en wordt nog steeds gezien als een 'referentie scherm' (destijds dus meer dan prima advies gekregen van BB&G, die in onderling overleg het scherm besteld, geleverd en geïnstalleerd hebben). Om nu een stap qua weergave te maken, daardoor nu 'slechts' een kwestie van: 1) oude beamer van de beugel halen, 2) nieuwe projector aanschaffen en 3) de nieuwe projector aan de beugel hangen (en daarna nog wat dingetjes instellen natuurlijk) :). De aanschaf eerder dit jaar van de Oppo UDP-203 CM2 was al een stap richting 4K Native projectie.

Citaat van: chansig op november 16, 2020, 08:43:46
Maar je bent gewoon nog niet klaar. En dat dacht ik ergens toch gelezen te hebben. Leuk hoor een hobby.

Volgens mij heb ik nooit geschreven dat ik helemaal klaar was :colgate:. Qua stereo 'Ja'. Qua surround 'tweaken' van de huidige opstelling 'Ja', maar ik heb volgens mij altijd aangegeven dat ik qua weergave ooit nog wel een upgrade zou (willen) maken. Wanneer en hoe dat is nog steeds de vraag. Dat er sinds de release van de JVC RS55 nog stappen zijn gemaakt in beamerland dat is me ondertussen wel duidelijk geworden.

Wat ik met de te verwerven kennis en ervaring ga doen, dat weet ik nog niet zeker. Eerst de komende dagen nog even genieten van en spelen met de JVC DLA-N7B om een goede indruk op te doen. Toen destijds de VAC Signature 200IQ's terug moesten heb ik bij wijze van spreken een maandlang 'buikpijn' gehad. Als dat straks ook weer gebeurd als deze N7 terug is naar zijn baasje is dan weet ik wat ik er aan kan doen (alhoewel de N-serie slecht leverbaar lijkt te zijn). Maar het is nog te vroeg om daarover nu al conclusies te trekken.

Citaat van: skyfox op november 16, 2020, 09:39:51
Ik heb je PB gestuurd ;)

Dank! En een WhatsApp terug ;)

Citaat van: skyfox op november 16, 2020, 09:39:51
Bizar hoe in 8 jaar tijd de technologie zulke stappen kan maken. Goede zaak! Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen  ;D

Ik heb gisteravond 'The Dark Knight' gekeken samen met mijn schoonmoeder :blink:. Alvorens deze film te starten hebben we eerst nog een stukje 'Beauty and the Beast' gekeken, maar nu via de N7 (en vanaf een 4K-schijfje). Ze vond het verschil erg groot, vond de N7 beduidend mooier en de prijs nog wel meevallen  :clapping:.

The Dark Knight blijft een mooie film (alhoewel ik hem al een paar keer heb gezien), maar de film spatte nu echt van het scherm en ook de actiescenes zijn beter te volgen. Wat ik momenteel zo mooi vind aan de muziekweergave in de ruimte: "je wordt in de muziek getrokken" ervaar ik nu ook bij de weergave: "je wordt in de film getrokken".

Is er dan helemaal niets negatiefs? Yup... de RS55 heeft een gemotoriseerde lens cover en die mis ik wel op deze N7. Op dit moment staat de N7 op een plek waar ik makkelijk handmatig de cover over de lens kan plaatsen, maar dat wordt een probleem als deze aan het plafond zou hangen.

Verder heeft de N7 meer ventilator geluid dan de RS55. Dat is al zo in de low lamp mode, maar zodra de ventilatoren harder gaan werken, dan valt het ventilatorgeluid echt op. Tja... Dus ik wil zeker ook nog wat concerten gaan bekijken en een rustigere film om na te gaan in hoeverre dit een dingetje is c.q. gaat worden.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Waarom zou je die lens cover erop doen jan? Zeker in jouw situatie niet nodig lijkt me.

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op november 18, 2020, 09:00:43
Waarom zou je die lens cover erop doen jan? Zeker in jouw situatie niet nodig lijkt me.

Mocht er bv. een N7 aan het plafond komen te hangen, dan zal ik ook zeker geen lens dop handmatig meer over de lens gaan schuiven. Omdat ik er lastig bij kan is namelijk de kans dat er iets 'fout' gaat bij het continue plaatsen/verwijderen van de lens dop groter dan als als ik de lens dop niet terug plaats.

Ik ben momenteel gewend dat er iets voor de lens zit als ik hem niet gebruik en dat de klep open c.q. dicht gaat bij het respectievelijk aan- en uit zetten (bv. tegen stof of andere ellende).

Het is voor mij ook een extra signaal zodat ik weet wanneer de projector aan- of uitgaat. Oftewel... beetje verwend :colgate:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Mooi verhaal jan...is de bestelling al de deur uit[emoji48].

Eens met teejoo..die dop is niet nodig hoor. Mijne hangt niet aan het plafond en ik doe hem er ook nooit op..met name door de reden die je zelf ook aangeeft en gewoon onhandig.

En er zit een ledje op die aangeeft of ie uitgaat[emoji6].

Overweeg je de cm upgrade als je naar een nieuwe jcv gaat...?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op november 18, 2020, 19:43:43
Mooi verhaal jan...is de bestelling al de deur uit[emoji48].

:D Nee hoor, nog geen bestelling de deur uit (wel 'aan de app' met Viktor). Nog steeds bezig om indrukken op te doen met de N7. Gisteravond Tron gekeken (Blu-Ray) en daarbij dezelfde indruk/ervaring als met bv. The Dark Knight. Als dadelijk de N7 weer retour is, dan weer terug naar de RS55 en ervaren hoe daarbij mijn mindset is.

Verder zit ik nog te wachten op informatie vwb de Trinnov op basis waarvan ik betere afwegingen kan maken 8).


Citaat van: denoontje op november 18, 2020, 19:43:43
Eens met teejoo..die dop is niet nodig hoor. Mijne hangt niet aan het plafond en ik doe hem er ook nooit op..met name door de reden die je zelf ook aangeeft en gewoon onhandig.

En er zit een ledje op die aangeeft of ie uitgaat[emoji6].

Eens, het is een kwestie van gewenning. Vanavond ga ik o.a. verder met dat 'high-lamp' modus dingetje.

Citaat van: denoontje op november 18, 2020, 19:43:43
Overweeg je de cm upgrade als je naar een nieuwe jcv gaat...?

Als het een JVC zou worden, dan overweeg ik inderdaad wel om een stufe 1 upgrade te doen (dezelfde als die nu op deze N7 van Anton zit).

Vooralsnog kan het nog steeds verschillende kanten op ;D


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Mooi hoor Jan! Zelf enorm tevreden met "slechts" een N5. Jouw ruimte en bron schreeuwen om een passende weergever. Niet dat zo'n JVC RS55 nou niets is, maar in je weergever is ten opzichte van alles wat je hebt staan de duidelijkste verbetering te realiseren.

Als COVID het toe laat kom ik nog steeds graag met Skyfox langs. Hoe meer upgrades er in de tussentijd zijn gerealiseerd, hoe meer wij worden verwend[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Citaat van: reza op november 19, 2020, 08:37:55
Als het maar geen Sony wordt :D

Klopt, een 4K Native beamer (liefst JVC!) is toch echt wel een 'must have' als je hier op het forum nog een beetje serieus genomen wilt worden. :D

Citaat van: Kamidioblitz op november 20, 2020, 13:31:28
Mooi hoor Jan! Zelf enorm tevreden met "slechts" een N5. Jouw ruimte en bron schreeuwen om een passende weergever. Niet dat zo'n JVC RS55 nou niets is, maar in je weergever is ten opzichte van alles wat je hebt staan de duidelijkste verbetering te realiseren.

Hoi Marc. Dat je tevreden bent met jouw N5, dat snap ik ondertussen wel. Het is in zoverre lastig om een keuze te maken omdat je niet weet wat de toekomst mogelijk nog (meer) brengt. Vandaar mijn vraag in een ander topic... stel dat je 'X' Euro te besteden hebt voor projectie, wat zou je dan doen? N7, NX9, N7 + Panamorph lens, N7 + MadVr, ... (en ga zo maar door). Ben het met je eens dat ik in de huidige opstelling de meest Fun/Euro kan realiseren door een nieuwe projector aan te schaffen :colgate:.

Citaat van: Kamidioblitz op november 20, 2020, 13:31:28
Als COVID het toe laat kom ik nog steeds graag met Skyfox langs. Hoe meer upgrades er in de tussentijd zijn gerealiseerd, hoe meer wij worden verwend[emoji13].

Die afspraak staat uiteraard nog steeds. Zal er in ieder geval voor zorgen dat ik tzt nog niet helemaal klaar ben, anders heb je ook geen reden meer om nog eens terug te komen :tongue2:.

Ondertussen weer wat nieuwe (kijk)ervaringen met de N7 8)

Gisteravond de tijd genomen om de N7 op de 'pijnbank' te leggen. Lees gerust verder Anton, want het klinkt ernstiger dan dat het is :). Ik had tot gisteravond eigenlijk uitsluitend gekeken op basis van de instellingen in de JVC zoals Viktor ze afgelopen zondag heeft ingesteld.

Gisteren eens geëxperimenteerd met wat er gebeurd als je bv. Clear Motion Drive gebruikt. Zelfs bij 'high' heb ik geen artefacten gezien in de films die ik heb gebruikt, maar het beeld wordt (vind ik) wel prettiger om naar te kijken (dus zou bij mij default aanstaan, zou ook 'low' kunnen worden). Een van deze films was Ready Player One (iedereen kent wel de racescene aan het begin van de film) en daar kon ik nu eindelijk behoorlijk goed volgen wat er allemaal gebeurd (en dat is een heleboel!)... credits voor JVC, dit hebben ze heel netjes opgelost. Maar ook bij rustigere bewegingen lijkt het wel of je meer detail in het beeld krijgt.

Verder is er een Apple TV 4K op de tweede HDMI ingang van de JVC aangesloten om verschillende bronnen/streaming services met elkaar te kunnen vergelijken (dus even puur beeld zonder geluid). Ook was het zo mogelijk om doelgericht op zoek te gaan naar HDR-content (HDR, HDR10, Dolby Vision) om eens te kijken hoe dat wordt weergegeven en wat de JVC daarvan vindt c.q. mee doet. Daarbij continue het informatie scherm van de JVC op het beeld geprojecteerd om te zien wat er binnen komt qua content incl. bron, resolutie, kleurdiepte, HDR-info, et cetera. De JVC doet (gelukkig) exact wat je verwacht. Ook HDR-content wordt goed weergegeven, maar je moet realistisch zijn... het is anders dan op een moderne TV, oftewel het is heel mooi om naar te kijken, maar het 'spat' er niet vanaf (wat soms zelfs onprettig kan worden), dus prima zo! Mijn eerdere positieve ervaringen blijven daarmee overeind en zijn zelfs nog wat positiever. De JVC komt daarmee ongeschonden van de 'pijnbank', simpelweg een prachtig ding! :D

Verder minpuntje is toch wel de afstandsbediening (was niet eerder opgevallen totdat je er intensief mee gaat werken). Als je voldoende licht hebt en je kunt op de knoppen kijken en zien wat je doet prima. Maar in het donker (terwijl je de afstandsbediening naar de projector richt) is het wat dat betreft met de afstandsbediening van de RS55 toch fijner werken. Je hebt op deze afstandsbediening geen gevoel waar je bent met je vingers noch zijn de toetsen verlicht. Dat mogen ze bij een volgende serie projectoren wel beter doen >:D.

Qua verschil tussen Oppo vs Apple TV 4K... geen twijfel dat de Oppo de 'way-to-go' is als je alles uit deze beamer wilt halen qua dynamiek, resolutie en kleurenpallet.

Dat brengt me op een ander 'dingetje'. ALS ik mocht besluiten om een 4K Native beamer aan te schaffen, dan loop ik tegen een beperking van mijn Trinnov aan als ik 4K + Atmos wil weergeven via de Trinnov (er zit momenteel namelijk een HDMI 1.4 board in). Nu had ik al eerder via Trinnov begrepen dat er begin volgend jaar een nieuw HDMI 2.0 board op de markt komt, maar helaas heb ik gisteren te horen gekregen dat dit board niet los verkrijgbaar/compatible is met de huidige hardware. De enige manier om dat op te lossen is door gebruik te maken van een hardware upgrade mogelijkheid van mijn huidige Altitude32. Daar zit niet alleen de genoemde HDMI board upgrade in, maar dan worden o.a. ook moederbord, CPU, RAM, Heatsinks, ... vervangen. Het mooie is wel 5 jaar extra garantie, maar een wijs iemand schreef ooit: "Don't fix it if it isn't broken" (verder is zo'n upgrade uiteraard niet goedkoop). Ik voorzie verder dat er qua geluidsweergave iets gaat veranderen en daar zit ik momenteel helemaal niet op te wachten (zeker niet nu alles na zoveel tweaken optimaal staat afgesteld).

Dit idee gaat dus in de ijskast en ik zou in dat geval een andere oplossing willen hebben. Ik denk momenteel aan een goede HDMI-switch waarbij de HDMI-out (main) van de Oppo en HDMI-out van de Trinnov naar de ingang van de HDMI-switch gaan en dan vervolgens de HDMI-out van de switch op de projector aansluiten. Dit lijkt me momenteel de meest pragmatische oplossing is, dan kunnen namelijk alle spelers rechtstreeks in de Trinnov blijven (en van de Oppo gebruik ik dan hiervoor de tweede 'music only' HDMI-out). Die tweede HDMI-out van de Oppo gebruik ook nu de N7 op bezoek is. Mocht iemand andere tips of andere ideeën hebben, dan hoor ik het graag.

Vanavond en anders morgenavond gaat Mevrouw Sibelius ook mee naar de Mansion om te kijken of het wat is, ik ben benieuwd wat ze er van vindt :popcorn: (weest gerust... wat ook haar oordeel is, het zal geen show-stopper zijn voor mijn keuze) :tounge:.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Hallo Jan.

Wel eens gedacht aan de optie:  AppleTV naar de HDMI input van de Oppo (zodat je de AppleTV als bron kunt selecteren in de Oppo) en de signaal weg zo kort mogelijk houdt. HDMI Audio out van de Oppo naar de Trinnov (laten zoals hij nu is) en de video out Oppo rechtstreeks naar de JVC. Ik zou er sowieso geen schakel tussen zetten door middel van een switch. Zonde van de aanpassingen en je krijgt er ongetwijfeld weer een extra switching power supply bij.

Het is dan wel even de vraag: hoe vaak gebruik jij het menu van Trinnov op je projector?  Die is gewoon te bedienen via een tablet als ik het goed heb? Als je die wens toch hebt dan wordt het inderdaad omslachtig en zou je een tweede hdmi kabel moeten trekken vanaf de Trinnov monitor uit naar een hdmi input op de JVC.

Forumlid Tom (Masterkale) heeft het zelfde verhaal met zijn Datasat processor. Ook een verouderd hdmi board en die bedient de Datasat door middel van een app. Audio hdmi out vanaf de Oppo naar de Datasat, en de hdmi video out rechtstreeks naar de JVC projector.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike