The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Bedankt allemaal :). Het is in ieder geval erg leuk om wederom met een prachtige versterker aan de slag te kunnen gaan :worship:.

Ondertussen heeft de Alieno flink wat extra uren op de teller staan. 's Ochtends rond 07:00 aan en 's avonds rond 23:00 weer uit (dus tel maar uit). Ik heb eerder vandaag een setje kalibratiemetingen gedaan omdat ik duidelijke merkte dat deze versterker meer laag produceert dan alle andere versterkers die ik tot nu toe hier heb gehoord. Alleen even de gain aanpassen, was in dit geval niet afdoende. Het klonk daardoor allemaal wat dof/donker. Dat is ondertussen wel anders!

Na de kalibraties nog even wat geëxperimenteerd met mapping(s), excursion curve, Schnerzinger en dat levert meteen een veel positiever beeld als voorheen. De VAC heeft (ineens) een serieuze concurrent erbij. Er zit natuurlijk wel een prijsverschil tussen de VAC Signature 200 IQ's en deze Alieno versterker, dus dat wil ik uiteindelijk ook mee laten wegen.

Wat ondertussen in ieder geval voor mij duidelijk is, is dat de enige echte goede match tussen mijn Von Schweikert's en de rest van de set-up een hele goede buizenversterker is. Op dit moment laat de Alieno heel veel goede dingen horen, maar het complete overtuigende plaatje is er nog niet (een team met sterspelers waar nog niet alles uitgehaald is). De vraag is nu of ik alle positieve eigenschappen die ik hoor in 1 plaatje kan krijgen of dat er concessies gedaan moeten (zo ja, welke en wat betekent dat dan voor het uiteindelijke plaatje?). Voorlopig heb ik nog een paar dagen om hier verder mee te experimenteren :colgate:.

Groeten, Jan 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Citaat van: ruud2 op december 21, 2018, 11:15:54
jij komt de feestdagen wel door ! groet, Ruud

Zekers. Het is wel lastig prioriteiten stellen :D.

Citaat van: Bas Akkerman op december 21, 2018, 11:48:31
Heerlijk dat je dat zo kan doen. Geniet ervan!

Dank je Bas, gaat helemaal goedkomen :). Prettig dat het mogelijk is om ook deze versterker voor een wat langere tijd hier te kunnen hebben. Verder een prima support op basis van de vragen die heb gesteld. Keer op keer krijg ik de bevestiging dat je echt de tijd nodig hebt om een goed oordeel te kunnen vormen van het gedrag van een versterker. Even iets kopen en dan tot de conclusie komen dat het uiteindelijk toch helemaal niet hetgeen is wat je zocht is in deze prijsklasse een absolute 'no-go'.


Citaat van: Maximus_Aurelius op december 21, 2018, 17:21:18
Hij is wel erg klein  :D

Klopt, daarom wilde ik ook eigenlijk 2 x mono, maar die bestaat helaas niet. Om het een beetje te verbloemen hebben ze de bijbehorende voediing extra groot gemaakt :colgate:.

Citaat van: Bas Akkerman op december 21, 2018, 21:08:57
Gaaf! Je voorziet de hele buurt van stookwarmte begrijp ik?

Inderdaad een 'eye-catcher' :wub:. Prachtig ding om te zien. Jammer dat hij zwart is en zelfs die LED-verlichting is best mooi als je het niet te opzichtig maakt. Qua stookwarmte zit het wel goed. Na een dagje doortrekken wordt de voeding zo warm dat je je hand er niet meer op kunt leggen :lookaround:. In de winter geen onprettige eigenschap. Heb maar niet op de elektrameter gekeken, wat er ondertussen doorheen is gegaan :D.

Citaat van: Marco66 op december 22, 2018, 08:01:06
Bruut!

In alle opzichten O0.

De versterker staat weer aan sinds vanochtend 07:00 en staat lekker warm te spelen. Hopelijk lukt het vandaag om tussen de verplichtingen door nog even een paar uurtjes te gaan luisteren. Het begint nu interessant te worden.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Blue-Eyes op december 24, 2018, 06:56:44
Je hebt echt een rot leven deze komende dagen Jan :D :D

Veel plezier!

Vreselijk al die feestdagen inderdaad... :D. Bedankt en gaat helemaal goedkomen.

Streven is om donderdag een heel goed idee te hebben van hoe deze versterker zicht plaatst tov de eerdere versterkers die ik hier heb gehad.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tjeb

Gaaf ontwerp, ik heb het een en ander opgezocht en gelezen.
Lijkt "the best of both worlds" de solid state zorgt voor de power maar door de vorm van het koppelen tussen de circuits neigt het geluid meer naar de buizen kant zonder de tekortkomingen hiervan..

Veel luisterplezier!!

Jean Sibelius

Citaat van: Tjeb op december 24, 2018, 12:12:24
Gaaf ontwerp, ik heb het een en ander opgezocht en gelezen.
Lijkt "the best of both worlds" de solid state zorgt voor de power maar door de vorm van het koppelen tussen de circuits neigt het geluid meer naar de buizen kant zonder de tekortkomingen hiervan..

Veel luisterplezier!!
Dank je Tjeb,

Gelukt! :D Het is inderdaad een prachtige versterker die heel veel onder de motorkap heeft op basis van een uniek ontwerp.

Heb sinds zondag (nadat de buizen 'nagenoeg' ingespeeld waren en ik nieuwe kalibraties had uitgevoerd) heel veel muziek geluisterd (op 2e kerstdag een groot deel van de dag samen met Angelie) en in de tussentijd heel veel dingen geprobeerd.

Helaas is het niet gelukt om de performance van de set-up tot een voor mij ongekende hoogte te brengen. Voor iedereen die op zoek is naar een unieke versterker, zeker een aanrader om mee te nemen in de shortlist om te ervaren wat dit doet in je set-up.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Citaat van: Jean Sibelius op december 28, 2018, 08:01:51
[...]

Helaas is het niet gelukt om de performance van de set-up tot een voor mij ongekende hoogte te brengen. Voor iedereen die op zoek is naar een unieke versterker, zeker een aanrader om mee te nemen in de shortlist om te ervaren wat dit doet in je set-up.


Groeten, Jan
Dit wordt dus geen kanshebber? Er schemert ook wel een beetje tussendoor dat dat nog met geen enkele versterker is gebeurd. En dat die dingen die de stroomtoevoer verbeterde (weet de naam niet meer en ben even lui) eerder een upgrade zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ik dacht juist gelezen te hebben dat de VACs een grotere upgrade waren dan de kabels en kastjes. Dat die laatste de next best thing waren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op december 28, 2018, 09:49:23
Dit wordt dus geen kanshebber? Er schemert ook wel een beetje tussendoor dat dat nog met geen enkele versterker is gebeurd. En dat die dingen die de stroomtoevoer verbeterde (weet de naam niet meer en ben even lui) eerder een upgrade zijn.

Geeft niet Bas :). Klopt, de Alieno is inderdaad geen kanshebber in mijn set-up. De VAC Signature 200 IQ's had ik bijna niet meer terug willen sturen (er is hierover zelfs nog even contact geweest net voor retour), maar uiteindelijk was toen de overweging na beraad met Angelie om toch ook nog naar de andere versterkers te gaan luisteren, omdat je niet weet wat je mist(?) als je het niet gehoord hebt.

De dingen die de stroomvoorziening verbeteren zijn de AudioQuest Hurricanes, maar ik denk dat je Schnerzinger bedoelt ;). Niet alle producten pakken hier even goed uit, maar de EMI en GIGA piccolo protector hebben nu al tweemaal laten horen wat het doet en dat was voldoende overtuigend om op mijn wensenlijstje te komen.

Citaat van: skyfox op december 28, 2018, 10:11:23
Ik dacht juist gelezen te hebben dat de VACs een grotere upgrade waren dan de kabels en kastjes. Dat die laatste de next best thing waren.

Goed geheugen Richard 8)! De VAC's staan qua upgrade niveau bovenaan mijn lijst, maar kosten uiteraard ook meer dan de kabels en kastjes.

Tja, en dan sta je toch even in dubio op 29 December 2018 ::). Wil ik nog wel verder met versterkers van de lijst luisteren, ga ik naar een subset hiervan luisteren, ga ik direct verder met de versterker die tot nu toe mijn hart gestolen heeft of spaar ik nog 'even' door voor de grote broertjes? Keuzes, keuzes, keuzes...


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

De Alieno is weer retour.

Op de laatste dag van 2018 nog een bestelling geplaatst. 
Twee AudioQuest Hurricane powercords en een Schnerzinger EMI protector en een setje Schnerzinger GIGA piccolo protectors.
In ieder geval een versteviging van het fundament in de Mansion  8)

Iedereen een goede jaarwisseling en een goed en gezond 2019 toegewenst :pompom:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Mooie upgrade! De VAC heeft je hart gestolen. Altijd mooi om te zien of er nog iets anders is dat de VAC gaat overtreffen.

Het sparen gaat best snel volgens mij. Dus ik zou als ik jou was door sparen en het in één keer goed doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2019, 07:13:17
Mooie upgrade! De VAC heeft je hart gestolen. Altijd mooi om te zien of er nog iets anders is dat de VAC gaat overtreffen.

Het sparen gaat best snel volgens mij. Dus ik zou als ik jou was door sparen en het in één keer goed doen.

Hoi Bas,

Bedankt voor je reactie. Ben er eerlijk gezegd nog niet over uit wat nu te doen, maar het hoeft ook niet allemaal in de eerste week van 2019 te gebeuren :D. Kan dadelijk in ieder geval met de Hurricane's en de Schnerzinger's weer een duidelijk stapje maken :).

Mijn handen jeuken overigens wel om een 'SolidState + KlasseD'- naar 'Buis + SolidState'-versterkerupgrade te maken om dan vervolgens het systeem weer helemaal te kunnen tweaken naar nieuwe ervaringen.

Niet alleen qua muziekbeleving maar ook qua techniek heeft de VAC iets aan boord wat me erg aanspreekt, daarbij vind ik het vooral leuk om dingen te maken/verbeteren en is dingen onderhouden niet zo mijn ding (~ buis). Dat in combinatie met het 'morgen direct aan kunnen schaffen van de VAC' is een gevaarlijke combinatie... (kan nogal eens impulsief zijn/worden op zo'n moment).

Ik snap je opmerking qua upgradetraject en zo denk ik normaal ook. Het prijsverschil tussen de Signature 200 IQ's (mono) and Statement 450 IQ's (mono) is echter wel heel erg groot (88K Euro), helaas dit jaar weer niet de hoofdprijs in de Staatsloterij gewonnen, dus de laatste versterkers gaan het voorlopig niet worden (zelfs niet als je elke maand een leuk bedragje opzij kan zetten) :crazy:.

We zullen wel zien hoe het loopt :popcorn:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Citaat van: Jean Sibelius op december 31, 2018, 14:38:45
De Alieno is weer retour.

Op de laatste dag van 2018 nog een bestelling geplaatst. 
Twee AudioQuest Hurricane powercords en een Schnerzinger EMI protector en een setje Schnerzinger GIGA piccolo protectors.
In ieder geval een versteviging van het fundament in de Mansion  8)

Iedereen een goede jaarwisseling en een goed en gezond 2019 toegewenst :pompom:


Groeten, Jan

Gefeliciteerd met je aanschaf! Leuk dat je zó tevreden bent met de verbetering dat het de aanschaf waard is :)

Wat het verhaal met de VACs betreft, normaal zou ik gaan voor doorsparen. Zeker als je verschil hoort tussen de twee. En dat het verschil dan dusdanig is dat je er de meerprijs voor over hebt. Is het in dat opzicht niet mogelijk om, zodra je weet dat je voor de VACs wilt gaan, beide eens in een a/b vergelijking kan luisteren?

Voor nu: een heel gelukkig nieuwjaar gewenst en veel luisterplezier gewenst met je bestelde upgrades!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mitch--

Gave upgrades allemaal hoor!!  :)

De VAC's lijken het toch te worden denk ik zo lezende door de zoektocht, maar de 200 of de 450, gaan de 450 voor 88k prijsverschil het ook echt 88.000 keer beter doen....? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Dat is wel een erg groot verschil ja. Dan hoop je eerder op een demomodel of iets dergelijks in de toekomst. En voor nu dan de 200 in plaats van de 450. Lijkt me nog steeds geen straf.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op januari  2, 2019, 15:13:51
Gefeliciteerd met je aanschaf! Leuk dat je zó tevreden bent met de verbetering dat het de aanschaf waard is :)

Thx! Deze upgrades waren voor mezelf te overtuigend, om er niets mee te doen. Ga voor mezelf binnenkort eens een overzichtje maken waar in mijn situatie (relatief gezien) de aanschaf waarde zit (bv. elektronica 20%, akoestiek 30%, bekabeling 15%, ...). Ben eerlijk gezegd erg benieuwd naar de uitkomst.

Citaat van: skyfox op januari  2, 2019, 15:13:51
Wat het verhaal met de VACs betreft, normaal zou ik gaan voor doorsparen. Zeker als je verschil hoort tussen de twee. En dat het verschil dan dusdanig is dat je er de meerprijs voor over hebt. Is het in dat opzicht niet mogelijk om, zodra je weet dat je voor de VACs wilt gaan, beide eens in een a/b vergelijking kan luisteren?

Ik heb eerlijk gezegd nog wel overwogen om de VAC Statement 450 IQ Stereo te gaan beluisteren. Idee daarbij was dat ik dan altijd nog naar mono kan upgraden (door er eentje bij te kopen), de Signature 200 IQ is namelijk zowel in mono als in stereo te gebruiken. De Statement 450 is echter uitsluitend als stereo of full mono opgebouwd. Gezien het eerder genoemde prijsverschil, is de laatste op dit moment een brug te ver en vind ik het ook niet verantwoord om zoveel geld uit te geven aan een versterker :crazy:.

Citaat van: skyfox op januari  2, 2019, 15:13:51
Voor nu: een heel gelukkig nieuwjaar gewenst en veel luisterplezier gewenst met je bestelde upgrades!

Dank je wel en voor jou en je 'kersverse' gezin uiteraard ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. De Blu-ray zit nog in het seal ;)

Citaat van: Mitch-- op januari  2, 2019, 16:32:37
Gave upgrades allemaal hoor!!  :)

De VAC's lijken het toch te worden denk ik zo lezende door de zoektocht, maar de 200 of de 450, gaan de 450 voor 88k prijsverschil het ook echt 88.000 keer beter doen....? ;)

Dank je Mitch. Je kunt er allerlei rekenmethodes op los laten, maar ik schat dat als je 10% verbetering krijgt (200 vs 450) je al in je handen mag wrijven (en wat betekend 10% qua weergave)? Eerst maar eens wennen aan de nieuwe situatie en voor mezelf nagaan of ik daarna überhaupt nog iets wil upgraden... :)

Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2019, 20:16:59
Dat is wel een erg groot verschil ja. Dan hoop je eerder op een demomodel of iets dergelijks in de toekomst. En voor nu dan de 200 in plaats van de 450. Lijkt me nog steeds geen straf.

Ik houd de tweedehands markt al een hele tijd in de gaten, maar ik heb nog geen enkele Statement 450 IQ voorbij zien komen in het afgelopen halfjaar. Ik vertaal dat maar als: "schijnbaar is iedereen die er eentje heeft er enorm tevreden mee". Qua opzet is de 450 (met eveneens een separate voeding zoals bij de Alieno) de overtreffende trap qua vermogen. Twee maal 1 x 450W (met uitsluitend buizen) is natuurlijk bizar veel zelfs tov van de 2 x 250W van de Alieno. De 200 is zeker geen straf, we zullen zien hoe het balletje rolt. Uiteindelijk moeten we allemaal wat te dromen overhouden, toch? :colgate:

Citaat van: morca op januari  2, 2019, 22:18:33
Wat een mooie versterker :wub:
Nare kerst heb je gehad  ;D

Dank je Marco. Inderdaad vervelende kerst gehad, maar ik had eerlijk gezegd gehoopt dat deze nog meer de sterren van de hemel zou spelen dan hetgeen wat ik al eerder had gehoord. Helaas was er niet de ultieme match. Desalniettemin vele uren naar de versterker kunnen luisteren en heel veel mooie dingen gehoord (zowel qua muziek als qua audiofiele prestaties).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

In navolging op recente berichten (het zal sommige van jullie niet helemaal verbazen) ;D.

Twee VAC-amp Signature 200 IQ's (zilverkleurig) staan sinds gisteren in bestelling! :headbanging:

Ondertussen het bericht ontvangen dat ik de VAC's halverwege Februari kan verwachten (ik moet dus nog wel even geduld hebben).

Toen ik recentelijk weer las hoe enthousiast ik was over de VAC Signature 200 IQ's (waar alles samen viel), besloten dat ze dat gewoon gaan worden. Op specifieke aspecten waren sommige versterkers iets beter dan andere, maar het gaat uiteindelijk om het totaal plaatje waar ikzelf het meest enthousiast van word. De Signature 200 IQ's hadden alles waar ik naar op zoek ben (binnen een bepaald budget), zonder daarbij de nadelen van een typische buizenversterker :thumbs-up:. De VAC Statement 450 IQ (mono) vallen simpelweg buiten budget.

Zoals ik ook al eerder schreef ga ik ook direct testen wat er gebeurd als ik de JC-1's op basstowers aansluit. Oftewel binnenkort buizen op de main towers en solidstate op de basstowers.

Dat betekend wel weer de volledige molen door 'en terug naar af' qua opstelling / instellingen. Staan de mains op de allerbeste plek? Staan de potmeters achterop de maintowers optimaal ingesteld? Daarna wederom experimenteren met de cross-over frequenties en de type filters mbt hoe de main en bass towers af te laten vallen. En pas daarna echt aan de gang met de DSP!

Het leuke van dit iteratieve proces is dat de muziekreproductie steeds beter en beter gaat worden :pompom:.

Uiteindelijk zal de laatste stap in dit proces het 'tweaken' van de targetcurve worden. Eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet dat Trinnov niet de tijd en moeite heeft genomen om voor de target curve een betere en meer reproducerende userinterface te maken, want de verbeteringen die hiermee behaald kunnen worden zijn significant (maakt mij verder niet uit, want ik heb er een oplossing voor).

En tot slot 'mijn huiswerk' voor de komende tijd zodra de VAC's binnen zijn.
1. Allereerst alle elektronica en bekabeling controleren en opnieuw neerzetten/leggen (incl. bekabeling die ik niet meer gebruik uit de set-up halen).
2. Vervolgens de volledige molen door qua opstelling/instellingen (fijn dat ik het zo'n 2 jaar geleden al eens uitgebreid heb opgeschreven hier op het forum)

Hardware
i.   Akoestische optimalisatie van de ruimte (absorptie + diffusie). Deze sla ik deze keer over ;).
ii.   Controle van de plaatsing van de speakers (zowel main als sub towers).
iii.   Gehoormatig bepalen van het niveau van de rear tweeters en de super tweeter achterop de VR10's.

'DSP'
-   Bepalen/Instellen van de crossover filters (overname tussen sub en main towers): frequentie en type filter.
-   (lokale) Kalibraties tbv bepalen verschil in versterking en delay tussen sub towers en main towers.
-   Gehoormatige en externe validatiemetingen uitvoeren om optimale delay tussen subs en mains in te stellen.

DSP
-   Controle en bepalen/instellen van de 'Resolution of Energy Response'.
-   (globale) Kalibratie van de overdrachtsfuncties.
-   Controle en bepalen/instellen van de 'Amount of early reflection correction'.
-   Optimaliseren van de 'Limiter curve'.
-   Optimaliseren van de parameters in de zgn. 'Configuration editor'.
-   Externe overdrachtsmetingen en breedbandige delay metingen uitvoeren.
-   Optimaliseren van de 'Target Curve'.
-   Luisteren, luisteren en nogmaals luisteren (ook tussen de verschillende stappen door uiteraard).

En dan waarschijnlijk nog steeds een paar keer heen en terug... Kortom genoeg te doen in 2019! Als je zover bent gekomen met lezen, dan hoop ik dat je mijn zoektocht naar realistische muziekreproductie de komende periode blijft volgen :D.

Maar natuurlijk eveneens en vooral blijven genieten van muziek, want daar is het tenslotte allemaal om te doen :colgate:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hieronder enkele foto's van de versterkers, maar dan in zwarte uitvoering :)



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)