The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Zymotic


Former member 78


jan-rotterdam


Ziet er geweldig uit Jan, geniet er van !

  :clapping:   :clapping:   :clapping:

Groeten Jan


Maximus_Aurelius

Staan heel mooi Jan, maar wat zijn ze klein  :D  ;).

Dat wordt genieten en alles weer opnieuw ontdekken qua muziek, ik heb dat wel altijd wanneer er iets nieuws in mijn set komt dat er dingen opnieuw ontdekt worden.

Veel luister en kijk plezier  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

clockwork

Prachtig Jan! Idd geweldige opmerking van Angelie. Blijkbaar versta je de kunst van  het 'managen van expectations' erg goed.  :D

Geniet ervan!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mr.crash

Dat ziet er SUPER UIT !!!! :clapping:
Wat moet ik me dan behelpen met mijn oude rommel.

Geniet er van!!!!!

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Linnie

Citaat van: Jean Sibelius op mei 26, 2013, 14:10:17
Hierbij de eerste foto vd VR10's in de nieuwe ruimte. Ben momenteel druk bezig met CD-tjes schuiven (maar ik wilde deze alvast posten om een eerste indruk te geven).

Het transport is goed gegaan, uiteindelijk de hele dag bezig geweest, maar het spul staat opgesteld op basis van berekeningen mbt akoestiek, posities: luisterspreker vs zitplek speakers. Daarna gespeeld met 'toe-in' en volume vd subtowers aangepast.

Reactie van Angelie gisteren = priceless: "ik had ze groter verwacht" ;D

Betere foto's volgen, eveneens als een uitgebreid(er) verslag. Tussenstand nu: 'holly crap' 8).
De C4's presteerde al op een heel hoog nivo, maar het kan (schijnbaar) altijd beter.
@ Linnie: bedankt! je moet tzt echt nog een keertje terugkomen om dit te beluisteren ;)

Op overige bovenstaande postings reageer ik asap!


Groeten, Jan



Hoi Jan

Ik kom heel graag een keer terug om dit moois te beluisteren.

Linnie

denoontje

tjeeeeeee wat vet, hoop dat de bios zelf dit geweld wel aan kan

Martijnst1990

Ongelooflijk wat een dingen! :o

Toen ik eerder snel had gegoogled dacht ik dat de 4 woofers aan de achterkant zaten van de "gewone" speaker (niet echt goed gekeken naar de maten), maar dit is helemaal imposant zeg!  :butbut:

Frequentie bereik van 10 - 100,000 hz, heb je hier nog wel een sub bij nodig? Heel veel plezier ermee en ben benieuwd naar je eerste "review" :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

SV..S

 :o
indrukwekkend :D
je subje valt zo wel in het niet. >:D
nu begrijp ik dat je denkt die niet meer nodig te hebben ;)
geniet ervan!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Erg indrukwekkend om zo'n speakersysteem te beluisteren.
Wauw wat een grootsheid.
Geniet er van!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frankp


chansig

Als je Von Schweikert VR10-MKII intikt op google krijg je dit..

Als 3e plaatje:



en als 4e



Dat moet natuurlijk wel veranderen..

:D

Gefeliciteerd by the way..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Oh....de rest van de foto's zijn van de bouw van een of andere vage bioscoophal/zaal/ruimte. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raymond187

Zulke foto's maken mij intens jaloers :D

wat moet dat UBER gaaf klinken  :worship:

Die sub towers knetter ... hoeveel vermogen hebben die wel niet nodig. En vanaf 10hz al WOW. Dag 18DD  :headbanging:

btw die center speaker...lijkt wel een postzegel tussen de fronts zo  :crazy:

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

xynyx

Jemig, wat mooi! Nog een setje MKII voor rear?  :D
Post ff een foto met jezelf erop, dan hebben wij (arme HiFi sloebers) een goed idee hoe groot ze wel niet zijn.

Jean Sibelius

Citaat van: Christiaan S op mei 26, 2013, 14:12:24
Je subwoofer vakt een beetje in het niet :P
Hij staat er inderdaad verloren bij achter in het hoekje, maar toch is hij altijd prima in staat geweest om meer dan voldoende (sub)laag in de ruimte te produceren. Voordat ik tegen deze VR10's aanliep had ik al in mijn achterhoofd om er ooit een tweede bij te zetten (vandaar ook een tweede stopcontact aan de rechterzijde op de subwoofer audiogroep). Neem nog geen beslissing en laat dat afhangen van de verdere integratie testen waarbij ik de Velodyne op dezelfde manier ga aansturen als met de Confidence C4's (die stonden op Large), maar ik denk dat ik straks met een DD minder af kan.

Citaat van: Christiaan S op mei 26, 2013, 14:12:24
Maar veel plezier! Indrukwekkend.
Dank je! Het blijft inderdaad erg leuk om keer op keer je CD-collectie te (her)ontdekken. :)

Citaat van: HTip op mei 26, 2013, 14:16:33
Wow!! :o :o :o

Uhm... ja... Een enorm verschil qua grootte in vergelijking met de Confidence C4's.

Citaat van: HTip op mei 26, 2013, 14:16:33
Dat staat heel erg gaaf, Jan! En een stuk minder ver de ruimte in dan je C4's. Dat komt je bubble zeker ten goede.
De bubble is inderdaad (nu al) erg goed. Ik heb gisteren gehoormatig zowel stereo als surround ingesteld (qua afstanden, delay en levels). Overigens prefereer ik nu al de Confidence C4's als rears ten opzichte van de C1's (de reden zul je tzt nog wel horen).

Citaat van: Jumping Jack op mei 26, 2013, 14:17:28
Wow, dat is nog eens indrukwekkend zeg! Erg knap  :thumbs-up:.
Meer een kwestie van 'over-shoot', maar het blijft bijzonder dat er keer op keer stap(pen)(jes) te maken zijn.

Citaat van: Antoine op mei 26, 2013, 14:48:14
Wow, holy f#ck!  :D Ontzettend gaaf, heel veel luisterplezier!!  :worship:
Dank je Antoine. Nu snap ik ook direct waarom jij voor de VR-5 SE's bent gevallen. 8)

Citaat van: Hipster op mei 26, 2013, 15:01:38
Kan een glimlach niet onderdrukken. :)
Inderdaad bizar, maar ik had c.q. heb exact hetzelfde gevoel. Het vreemde is dat óók de Confidence C4's in staat waren om in deze ruimte een meer dan overtuigend plaatje neer te zetten.

Citaat van: Hipster op mei 26, 2013, 15:01:38
Alsof je tot voor kort met een minisetje speelde.
De verhoudingen zijn inderdaad een beetje zoek (alhoewel ze zeker niet misstaan), maar ondertussen al wel héél duidelijk de bevestiging dat dit een schot in de roos is en dat de uitkomst van 1 + 1 daadwerkelijk 3 is).

Citaat van: RA SUBS op mei 26, 2013, 15:06:03
Met welke subwoofer speel je nu ? :D
Ik speel op dit moment puur met de Von Schweikert subtowers (de Velodyne staat tijdelijk uitgeschakeld). Wat nu grappig is (en dit helpt hopelijk zelfs bij de verkoop van wat subwoofers) is dat nu pas opvalt wat het effect is van twee goede subs in je ruimte. Voorheen was altijd het argument: "Ik heb een goed gefundeerd laag en je hoort niet waar je subwoofer staat", nu is het zo dat bij het gebruik van twee goede subwoofers wel te horen is waar zelfs het (sub)laag vandaag komt, dus bij piano, percussie, grote orkesten zijn ook dit instrumenten volledig te pin-pointen in het totale plaatje. Nooit gemist, maar als je eenmaal gehoord hebt... ;).

Citaat van: RA SUBS op mei 26, 2013, 15:06:03
Wat een  geweldig mooie set  8)
Dank je! Ben er ook trots op, dat ik dit in de afgelopen jaren heb kunnen en mogen realiseren (maar het is een kwestie van prioriteiten stellen geweest).

Citaat van: Madhouse op mei 26, 2013, 15:19:17
Ik ben toch blij dat de M&G in maart niets is geworden zodat ik dit een keer kan gaan ervaren! Wat een apparen zeg, echt mooi! :thumbs-up:
De recente demo's met de C4's als fronts, zijn over de gehele linie ook erg gewaardeerd, maar dit is natuurlijk nog meer 'beleving'. Er zal echter nog wel wat tijd over heen gaan voordat alles 'perfect' staat afgesteld, maar daarna ben je uiteraard van harte welkom.

Citaat van: Zymotic op mei 26, 2013, 15:39:45
Wow, dat ziet er imposant uit zeg!!
Zoals eerder geschreven iets wat voorbij kwam op een moment dat ik er eigenlijk niet naar op zoek was, maar een te mooie kans om voorbij te laten gaan. In de wetenschap dat het allemaal nog beter kan, nu al uitermate tevreden met het resultaat.

Citaat van: ArjanR1 op mei 26, 2013, 15:52:15
Heel, maar dan ook HEEL erg vet!
Geniet er van :D
Bedankt Arjan! Gaat helemaal goed komen.

Citaat van: jan-rotterdam op mei 26, 2013, 15:55:25
Ziet er geweldig uit Jan, geniet er van !
Dank je Jan. Hoop dat ik je tzt kan laten horen hoe de puzzelstukjes nu op hun plek zijn gevallen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 26, 2013, 16:14:18
Staan heel mooi Jan, maar wat zijn ze klein  :D  ;).

Haha... ja het is wel even wennen. Om een of andere reden had Angelie acht van dit soort towers verwacht, dus ik had voldoende onderhandelingsruimte. Qua looks is ze nog niet overtuigd en moet ik eerlijkheidshalve ook bekennen dat ik de C4's mooier vond passen in de ruimte. Ik heb gisteren zowat de hele dag in de ruimte gezeten en ik moet zeggen dat het snel went, nog een paar dagen en dan is het waarschijnlijk precies omgedraaid.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 26, 2013, 16:14:18
Dat wordt genieten en alles weer opnieuw ontdekken qua muziek, ik heb dat wel altijd wanneer er iets nieuws in mijn set komt dat er dingen opnieuw ontdekt worden.
Klopt, maar het risico wordt ook meer en meer dat je weet hoe de set kan presteren en dat veel opnames dit bij lange na niet weten te realiseren. Het is dan de kunst om toch te blijven luisteren naar de muziek en niet naar de kwaliteit van de opname. Positief: zelfs goed opgenomen muziek die je eerst niet kon boeien, wordt toch erg interessant om te gaan beluisteren.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 26, 2013, 16:14:18
Veel luister en kijk plezier  ;D
Bedankt!

Citaat van: mijkie op mei 26, 2013, 17:27:08
woooow, onwijs.... :worship:
Thanks!

Citaat van: clockwork op mei 26, 2013, 19:15:18
Prachtig Jan! Idd geweldige opmerking van Angelie. Blijkbaar versta je de kunst van  het 'managen van expectations' erg goed.  :D

Geniet ervan!
Dank je Rezah. Ik word er steeds handiger in (ook op mijn dagelijks werk). Als je tzt 'Walhalla' intikt op je TomTom, dan kom je vanzelf op de goede plek ;-).
Gaat helemaal lukken!

Citaat van: mr.crash op mei 26, 2013, 19:17:04
Dat ziet er SUPER UIT !!!! :clapping:
Wat moet ik me dan behelpen met mijn oude rommel.

Geniet er van!!!!!
Bedankt Han, maar ik heb hier ook jaren voor moeten sparen en flink wat keuzes moeten maken (en dingen moeten laten) om dit te kunnen realiseren. Of je er uiteindelijk zoveel aan uit wil geven is ieder zijn eigen keuze, maar muziek en film zijn mijn passie van kinds af aan. Overigens hoor ik regelmatig set-ups bij ons op de audio-club die een fractie kosten van dit en ook een zeer muzikale prestatie weten neer te zetten. Uiteindelijk draait het erom dat jij tevreden bent en kunt genieten van je eigen set-up.

Ga ik doen!

Citaat van: Linnie op mei 26, 2013, 19:18:29
Ik kom heel graag een keer terug om dit moois te beluisteren.
Prima! We houden contact.

Citaat van: denoontje op mei 26, 2013, 20:59:34
tjeeeeeee wat vet, hoop dat de bios zelf dit geweld wel aan kan
Ik heb 'geruchten' gehoord dat het stucwerk van de muur af kan vallen als je de subtowers volledig open zet en dat geloof ik direct. Bij het transporteren was het level knopje van 1 van de versterkers een klein beetje verdraaid en dat is niet prettig kan ik je verzekeren. De subs staan nu op een lekker nivo mee te snorren zonder enige krimp van de ruimte. Wel op blijven letten met afstoffen van de versterkers (want deze knopjes draaien redelijk makkelijk).

Citaat van: Martijn90 op mei 26, 2013, 22:12:18
Ongelooflijk wat een dingen! :o
Inderdaad een groot systeem, maar (gelukkig) niet te groot voor deze ruimte.

Citaat van: Martijn90 op mei 26, 2013, 22:12:18
Toen ik eerder snel had gegoogled dacht ik dat de 4 woofers aan de achterkant zaten van de "gewone" speaker (niet echt goed gekeken naar de maten), maar dit is helemaal imposant zeg!  :butbut:
Volgens Von Schweikert is er bewust extra aandacht geschonken aan het (sub)laag omdat daaraan naar zijn mening vaak (te) weinig aandacht werd besteed. Eerlijk gezegd is hij bij dit systeem een beetje daarin doorgeschoten. Het positieve is in ieder geval: aan laag geen gebrek. Nadeel ten opzichte van bijvoorbeeld een DD-18 is dat je wel rekening dient te houden met de plaatsing van de subwoofers omdat je anders met een beetje pech exact op een room-mode zit te tetteren. De meest compromisloze locatie voor de subtowers is ongeveer 2.4 meter vanaf de achtermuur en dat is de plek waar ze nu staan. Mocht straks blijken dat dit de locatie is waar ze blijven staan, dan wissel ik nog wel de linker en rechter subtower om zodat de aansluitingen van de kabels niet lange in het zicht zitten.

Citaat van: Martijn90 op mei 26, 2013, 22:12:18
Frequentie bereik van 10 - 100,000 hz, heb je hier nog wel een sub bij nodig? Heel veel plezier ermee en ben benieuwd naar je eerste "review" :)
Zeer, zeer waarschijnlijk niet. De C4's lopen door tot 27Hz, deze VR10's tot 10Hz. Misschien dat het voor film nog zinvol is voor 'extra' klappen, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Het eerste wat nu moet gebeuren is het laten modificeren van mijn eigen Nordost luidsprekerkabel (spades aan de zijde van de maintowers in plaats van banaan-pluggen). Zodra dat gereed is, dan ga ik verder met het optimaliseren van de instellingen, plaatsing, et cetera.

Citaat van: SV..S op mei 26, 2013, 22:25:49
:o
indrukwekkend :D
je subje valt zo wel in het niet. >:D
nu begrijp ik dat je denkt die niet meer nodig te hebben ;)
geniet ervan!
Dank je! Gaat helemaal goedkomen, weet over een maandje of 2 wel definitief wat ik met de DD-18 ga doen.

Citaat van: Peerless Monster op mei 26, 2013, 23:33:03
Erg indrukwekkend om zo'n speakersysteem te beluisteren.
Wauw wat een grootsheid.
Geniet er van!
Bedankt! Heb nu inderdaad een paar keer een 'groot' systeem beluisterd en dat is altijd wel een bijzondere ervaring. Mijn belangrijkste 'zorg' was of dit systeem wel goed zou integreren met de ruimte, maar daar kan ik alvast volmondig 'ja' op zeggen. Nu eerst nog mijn eigen luidsprekerkabel laten modificeren en dan verwacht ik dat ook de plaatsing weer 'spot-on' is.

Citaat van: frankp op mei 27, 2013, 07:34:53
Wat een "monsterlijk" (mooi) systeem zeg.....sprakeloos  :omg:
Dank je! Ik moet eerlijk toegeven dat ik vrijdag nog de C4's mooier vond qua looks, maar dat de audiofiele prestaties van de VR10's een hoop van dit 'monsterlijk' goed maken. Overigens klinkt de demo-disc óók prima op deze speakers :).

Citaat van: chansig op mei 27, 2013, 07:37:55
Als je Von Schweikert VR10-MKII intikt op google krijg je dit..
...
Dat moet natuurlijk wel veranderen..

Gefeliciteerd by the way..
Hoi Hans, dat was mij ook al opgevallen ;). Ik heb helaas geen invloed op google (voor zover ik weet), maar ik verwacht niet dat er over een paar weken nog veel mensen VR10-MKII zullen intypen. Ik hoorde overigens afgelopen week dat het sowieso niet zo raar is, want ondertussen is 'VR10' al zo vaak in dit topic ter sprake gekomen, dat het logisch is dat deze als eerste naar boven komt (aangezien er slechts 2 systemen in Europa zijn er wereldwijd slechts 20 van dit type systemen zijn verkocht). Reviews en artikelen zijn dan ook erg schaars.

Bedankt!

Citaat van: chansig op mei 27, 2013, 07:40:04
Oh....de rest van de foto's zijn van de bouw van een of andere vage bioscoophal/zaal/ruimte. :D
haha... 'gekken' blijf je altijd houden ;)

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:44:15
Zulke foto's maken mij intens jaloers :D
Nergens voor nodig. Wie weet wat jij nog in de toekomst allemaal weet te realiseren. Mijn droom is destijds begonnen toen ik het 'compromisloze' project zag op de website van soundscapes. Wauw: een eigen audiofiele ruimte achter in de tuin. Het heeft nog jaren geduurd voordat ik er aan kon beginnen, maar waar een wil is, is een weg (wie weet wat jij binnenkort weet te realiseren).

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:44:15
wat moet dat UBER gaaf klinken  :worship:
Over het algemeen waren de reacties toen de C4's hier al stonden erg goed. Met de komst van deze speakers ga ik nog een niveautje hoger, maar eerst nog even wat verder tweaken.

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:44:15
Die sub towers knetter ... hoeveel vermogen hebben die wel niet nodig. En vanaf 10hz al WOW. Dag 18DD  :headbanging:
Volgens de handleiding hebben allebei de towers een eigen separate klasse-D versterker met 2000W RMS (beide versterkers meegeleverd). De Velodyne DD-18 blijft nog steeds een waanzinnige subwoofer waar ik altijd veel plezier van heb gehad (en waarvan ik tot voor kort was overtuigd dat deze nooit weg zou gaan). Ik ga het de komende periode testen en laat hier nog wel weten wat het oordeel gaat worden. Wat bijzonder is aan de integratie van de main en subtowers is dat er continue een meetsignaal loopt tussen beide towers ('wie doet wat en hoeveel'), zodat deze towers toch als 1 unit fungeren (je kunt het dus niet bewust verkloten en qua timing en fase zit je dus altijd goed). Zoals de meeste hier op het forum weten, kost het meestal toch nog wel wat tijd/moeite om een subwoofer naadloos te laten integreren met de rest van de set.

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:44:15
btw die center speaker...lijkt wel een postzegel tussen de fronts zo  :crazy:
Die staat er nu inderdaad een beetje verloren bij. Ook hier: "ik ga nog wel even testen wat een center wel/niet brengt, maar mijn eerste ervaring is dat dit systeem een dusdanig holografisch geluidsbeeld niet zet dat je zowel links als rechts op de bank nog steeds een mooie staging blijft behouden, hetgeen wat mij betreft geen center meer nodig.

Citaat van: high-q op mei 27, 2013, 11:10:39
Ik sluit me aan bij de rest: Wat een ongelooflijke upgrade! :omg:
Bedankt! Zoals eerder geschreven, deze stond oorspronkelijk (nog) niet op de planning, maar deze kans was te mooi om te laten lopen.

Citaat van: xynyx op mei 27, 2013, 11:35:03
Jemig, wat mooi! Nog een setje MKII voor rear?  :D
Post ff een foto met jezelf erop, dan hebben wij (arme HiFi sloebers) een goed idee hoe groot ze wel niet zijn.
Ik heb ondertussen de C4's achter staan en die fungeren vooralsnog prima als rear :). Woensdag komt een collega van me (niet al te groot), misschien krijg ik haar wel zo gek om met die dingen op de foto te gaan ;). Ik geloof dat Little-Ninja ook nog wel te porren is (de vorige foto met de C4's was geloof ik niet gelukt).

Alvorens ik een definitieve conclusie kan trekken over de kwaliteiten van dit systeem wil ik eerst wachten op de komst van mijn gemodificeerde luidsprekerkabel. Datgene wat ik nu 'denk' te horen lijkt namelijk direct gerelateerd aan het gebruik van een 'inferieure' luidsprekerkabel, waardoor het o.a. qua plaatsing allemaal nog wat meer pin-pointed kan en ik verwacht ook nog wat meer resolutie/dynamiek.
- Nog geen echte review, maar wat valt me sowieso (nu al) op tov de C4/DD18-combi:
- Minimale kleuring over het volledige frequentie bereik (luistermatig maar ook o.a. via frequentie-sweep).
- De brede(re) sweet-spot, met natuurlijk een optimum op het midden van de bank.
- Het holografisch geluidsbeeld wat, bij sommige opnames, als een halve bol de ruimte in trekt.
- Waanzinnige breedte en diepte van het geluidsbeeld (als je tussen de twee main-towers in staat hoor je nog steeds diepte achter de speakers).
- Het gebruik van twee subs maakt dat (sub)laag ook daadwerkelijk te plaatsen is, heel bijzonder!
- Nog meer resolutie, detaillering in het mid/hoog terwijl dat bij de C4's ook al erg goed was.
- Bij live-opnames ook echt dat gevoel van live/realisme.

Op dit moment gebruik ik de Confidence C4's als rear speakers (en dat gaat ook zo blijven, want):
- Ten opzichte van de C1's aanzienlijk meer resolutie en detaillering.
- De surround-bubble was al erg goed, maar heeft hiermee wederom een stap gemaakt.

Wat mij betreft dus voorlopig geen verder aankopen (wensen blijf je altijd houden).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

 :worship:

Volgens mij was een simpelweg: Bedankt iedereen voor de complimenten.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op mei 27, 2013, 20:51:53
:worship:

Volgens mij was een simpelweg: Bedankt iedereen voor de complimenten.. :D

Gr Hans
haha... Iedereen die dit topic heeft gevolgd, weet dat ik me er nog nooit zo gemakkelijk vanaf maak ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Former member 78


chansig

Citaat van: Jean Sibelius op mei 27, 2013, 20:56:39
haha... Iedereen die dit topic heeft gevolgd, weet dat ik me er nog nooit zo gemakkelijk vanaf maak ;)

Weet ik, ik heb je al eerder een compliment hiervoor gegeven ik vind het echt bewonderenswaardig.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Holy moly... Wat een jetsers van speakers. En als ik je lovende woorden zo lees klinken ze net zo imposant als dat ze eruit zien. Geniet ervan, veel luisterplezier!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9