The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op november 12, 2012, 10:48:01
Jan, hoe vond je Tron? Qua surround en audio ervaring (ook beeld trouwens) is die zo intens. Heb nu nog spijt dat ik tijdens mijn laatste M&G aangaf daar niet zo'n zin in te hebben. Erg naief.

Een film die ik je wil aanraden is Inception. Cinematografisch en qua audio en beeld echt referentiemateriaal. Het verhaal spreekt mij daarnaast ook enorm aan. Ook zo'n film waarbij ik in mijn ruimte gedurende de hele film op het puntje van mijn stoel zit en na 2,5 uur het gevoel heb dat er een trein over me heen gereden is. Zo intens, zeg maar (gebeurd in de film overigens ook bijna :D).
100% mee eens! Heb Tron van het weekend nog gekeken, sommige stukken in 5.1 is het echt alsof het recht achter je gebeurt.. bijv. Sam Flynn in de disco van dat witte mannetje.. (sweet dreams op de achtergrond) alsof ze gewoon achter je staan te praten..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

kippekop

Wat een fantastische ruimte zeg! Nu nog de confidence center en je hebt niks meer te willen. Een raar moment waarschijnlijk, want daar heb je altijd naar toegeleefd... en als het er eenmaal is mis je ook misschien wel meteen iets...dat bereiken van een "ideaal". Ach, nog even sparen eerst!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Raymond187

...... KNETTER....... OMG........WTF......

:D

piep vet hoor WOW.


high-q

Citaat van: Etiennevh op november 12, 2012, 11:14:35
100% mee eens! Heb Tron van het weekend nog gekeken, sommige stukken in 5.1 is het echt alsof het recht achter je gebeurt.. bijv. Sam Flynn in de disco van dat witte mannetje.. (sweet dreams op de achtergrond) alsof ze gewoon achter je staan te praten..

Dat had ik gisteren met Avatar (Collectors Edition). Het was voor het eerst dat ik deze film in mijn ruimte zag en het was me eerder nooit opgevallen dat het geluid (DTS HD MA )zo goed was!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Mooi vakwerk geleverd!!
De moeite van het werk is ruimschoots beloond en ik kan me voorstellen achteraf toch veel voldoening al is het altijd meer werk dan je vooraf inschat..
Gefeli!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op november  9, 2012, 20:56:51
Je heb van die ruimtes,dat je zegt...já wow..!dit is het hellemaal!
Petje af  :worship:

Thanks Papaleo! De wijze waarop jij jouw set-up hebt geïntegreerd in je woonkamer is natuurlijk ook helemaal geweldig.
Zie overigens hieronder wat recentere foto's die de sfeer van de ruimte nog iets beter pakken (vind ik) :)

Citaat van: Christiaan S op november  9, 2012, 21:25:54
Wat ik altijd zo op prijs kan stellen in dit topic is dat je ondanks de enorme hoeveelheid reacties toch eigenlijk altijd wel de tijd neemt om op iedereen afzonderlijk te reageren. Respect daarvoor 8) (je ruimt is al zo vaak de hemel in geprezen ;))

Citaat van: Martijn90 op november 10, 2012, 00:02:29
+1 valt mij ook altijd op, erg leuk :)

Thanks! Dan zal ik hier ook maar op reageren ;) :). Kan helaas niet elke dag direct reageren, maar ik vind het leuk om te zien en te lezen, dat iedereen zo enthousiast reageert en dit project waardeert (en dat stimuleert mij weer om af en toe te posten als er weer wat te melden is).

Citaat van: Sonic Circle op november 12, 2012, 10:48:01
Jan, hoe vond je Tron? Qua surround en audio ervaring (ook beeld trouwens) is die zo intens. Heb nu nog spijt dat ik tijdens mijn laatste M&G aangaf daar niet zo'n zin in te hebben. Erg naief.

Ik heb Tron voor de eerste keer tijdens mijn laatste M&G bij HTip gezien. Heb de film vrijwel direct daarna gekocht, maar hij is toen heel lang in het folie blijven zitten. Had de laatste tijd al zo vaak dat stukje in 'the arena' gezien of de HSDD-disc dat ik wel weer benieuwd was naar de hele film. Het is inderdaad een geweldige film zowel qua geluid, beeld als originaliteit. Philip had toen nog de SVS staan en dat broekwapperende laag heb ik hier in de ruimte niet zo ervaren (misschien maar beter ook).

Citaat van: Sonic Circle op november 12, 2012, 10:48:01
Een film die ik je wil aanraden is Inception. Cinematografisch en qua audio en beeld echt referentiemateriaal. Het verhaal spreekt mij daarnaast ook enorm aan. Ook zo'n film waarbij ik in mijn ruimte gedurende de hele film op het puntje van mijn stoel zit en na 2,5 uur het gevoel heb dat er een trein over me heen gereden is. Zo intens, zeg maar (gebeurd in de film overigens ook bijna :D).

Staat ook zeker op mijn lijstje om binnenkort eens te bekijken. Weet alleen niet uit mijn hoofd of ik hem op DVD of Blu-ray heb, maar dat mag de pret niet drukken (alhoewel het verschil tussen beide formaten nu wel extra wordt uitvergroot met de JVC). Het 'probleem' met films is dat je meestal 2 tot 2.5 uur moet hebben om de film in een keer uit te kunnen kijken, dus dat vergt wat meer planning dnt even een muziekje op zetten, maar hij staat zeker op mijn short-list om binnenkort te bekijken.

Mocht je nog meer pareltjes in gedachte hebben... Lijkt me leuk om binnenkort na het avondeten een hele film te kijken met zijn allen. Op dit moment heb ik niet de beschikking over de nieuwste films, dus ik laat me graag verrassen (deze oproep geldt tevens voor Philip, Dennis, Jan en Etienne). Dan bekijken c.q. stemmen we tzt welke film het gaat worden ;).

Citaat van: kippekop op november 12, 2012, 14:46:08
Wat een fantastische ruimte zeg! Nu nog de confidence center en je hebt niks meer te willen. Een raar moment waarschijnlijk, want daar heb je altijd naar toegeleefd... en als het er eenmaal is mis je ook misschien wel meteen iets...dat bereiken van een "ideaal". Ach, nog even sparen eerst!

Bedankt voor je compliment! De confidence center staat alweer een hele tijd op mijn wensenlijstje, maar er zijn iedere keer weer dingen die meer prioriteit krijgen ;). Het is in de huidige situatie wel zo dat ik de center aan zet voor films (als we met meerdere mensen film kijken), maar dat deze uitgaat zodra ik een concert ga luisteren. Reden: er is op zo'n moment toch wel een duidelijk hoorbaar verschil tussen de Contour serie en de Confidence serie en fronts hebben eigenlijk geen center nodig om het geluidsbeeld rondom te creëren.

Zo'n ruimte is leuk, maar alles wat je veranderd heeft effect en is vaak hoorbaar, dus het komt allemaal nog wat kritischer dan in de woonkamer (maar dat is een luxe probleem). Ik ga gewoon sparen en de nieuwe center komt 'vanzelf' wel een keertje.

Citaat van: Raymond187 op november 12, 2012, 15:10:46
...... KNETTER....... OMG........WTF......

:D

piep vet hoor WOW.

Haha... Dank je! 8)

Citaat van: simsatit op november 12, 2012, 19:21:03
Mooi vakwerk geleverd!!
De moeite van het werk is ruimschoots beloond en ik kan me voorstellen achteraf toch veel voldoening al is het altijd meer werk dan je vooraf inschat..
Gefeli!
Thanks! Ben er zoals gezegd erg blij mee, nu even lekker genieten van de ruimte en de rest komt vanzelf wel een keertje.

Zondagmiddag bezoek gehad van Antoin (mijn vaste klusmaat) en Etienne. Samen met Marc (die er helaas niet bij kon zijn) zijn we vorige jaar naar de High-End in München geweest, dus het was tevens een soort van reünie. Had helaas niet de beschikking over grote halve liters 'Weissbier' (uiteindelijk Bavaria geworden), maar het was gezellig en Angelie had voor deze gelegenheid Mousaka gemaakt.

Heb weer wat mooi referentie (beeld) materiaal op Blu-ray gezien (en even mogen lenen), waarna het vervolgens direct op de wensenlijstjes komt van de Sint en de kerstman. Etienne was ook geïnteresseerd naar de mogelijkheden van de Oppo (die is flink aan de tand gevoeld en OK bevonden), dus ik denk hij binnenkort tot aanschaf overgaat. Totaal onverwachts had Etienne zijn camera en statief meegenomen, wat uiteindelijk heeft gerealiseerd in een paar mooie foto's (die ik graag wil toevoegen aan het openingstopic en vandaar hier even plaats om vervolgens 'in te kopiëren').

Verder weinig nieuws onder de zon... (sinds vorige week) ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Wauw Jan, wat een prachtige ruimte!! Ik was even een tijdje afwezig op het forum, en intussen ben je voorzien van een beest van een beamer. Geniet ervan!!

Als de Alien films je kunnen intrigeren, dan kan ik qua beeld en geluid de film Prometheus aanraden. Echt een pareltje, wat mij betreft.

Is het enige overgebleven puntje nu de versterking van het stereo-gedeelte?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

R

Vandaag dit moois in het echt mogen bewonderen.. WOW!

jan-rotterdam


Nog geen verslagen van de demo van vandaag bij Jan, men heeft het ongetwijfeld nog te druk met genieten  ;D
Helaas lukte het mij niet om vandaag aanwezig te zijn, volgende keer beter !

Groeten Jan

HTip

Citaat van: jan-rotterdam op december  2, 2012, 19:07:54
Nog geen verslagen van de demo van vandaag bij Jan, men heeft het ongetwijfeld nog te druk met genieten  ;D
Helaas lukte het mij niet om vandaag aanwezig te zijn, volgende keer beter !

Groeten Jan

Jammer inderdaad dat je er niet bij was. Had je graag leren kennen.

Ik ben net thuis van een heerlijke dag wat voelde als een reünie, want ik kende iedereen. Het was weer reuze gezellig en weer veel indrukken opgedaan.
Etienne en Marius, het was leuk jullie weer gezien te hebben. Angelie en Jan, bedankt voor alles. Het verslag volgt, nu eerst slapen... :yawnee:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Heb een fantastische dag gehad, mijn verslag volgt ook binnenkort. Was zowel gezellig als indrukwekkend.
Eerst even alles laten bezinken ;)

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op november 13, 2012, 20:33:08
Wauw Jan, wat een prachtige ruimte!! Ik was even een tijdje afwezig op het forum, en intussen ben je voorzien van een beest van een beamer. Geniet ervan!!

Als de Alien films je kunnen intrigeren, dan kan ik qua beeld en geluid de film Prometheus aanraden. Echt een pareltje, wat mij betreft.

Is het enige overgebleven puntje nu de versterking van het stereo-gedeelte?

Bedankt Richard! Tevens leuk om te lezen dat het bezoek aan HTip en zijn 'Chamber of Dreams' goed is bevallen (ondanks de lange reistijd). Op dit moment staat het pitje laag qua nieuwe upgrades in Confidence Mansion, laten we eerst maar even genieten van wat we wel hebben. Ben er ondertussen achter dat de combinatie Parasound JC-1 en Dynaudio Confidence C4 voorlopig een blijvertje is. Ga binnenkort nog wel luisteren naar Von Zweikert's VR10 MKII's en Onda Ligera Wave 168D speakers, maar dat is puur informatief en voor de lol (had me namelijk voorgenomen om nog 20 jaar met mijn Confidence C4's te doen en 'Von Zweikert's mansion' of 'Onda Ligera mansion' bekt sowieso niet echt lekker. Ik hoorde van Philip dat Prometheus inderdaad erg gaaf was (zowel qua beeld als geluid).

Citaat van: R op november 28, 2012, 23:53:07
Vandaag dit moois in het echt mogen bewonderen.. WOW!

Bedankt voor je compliment R!

Was leuk om elkaar na al die tijd weer even te zien en te spreken. Heb naar aanleiding van jouw bezoek en de foto's die daaruit zijn voortgekomen het openingstopic weer wat uitgebreid met wat fotomateriaal.

Als bijlage een 'teaser' :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op december  2, 2012, 19:07:54
Nog geen verslagen van de demo van vandaag bij Jan, men heeft het ongetwijfeld nog te druk met genieten  ;D
Helaas lukte het mij niet om vandaag aanwezig te zijn, volgende keer beter !

Citaat van: HTip op december  2, 2012, 23:54:17
Jammer inderdaad dat je er niet bij was. Had je graag leren kennen.

Ik ben net thuis van een heerlijke dag wat voelde als een reünie, want ik kende iedereen. Het was weer reuze gezellig en weer veel indrukken opgedaan.
Etienne en Marius, het was leuk jullie weer gezien te hebben. Angelie en Jan, bedankt voor alles. Het verslag volgt, nu eerst slapen... :yawnee:

Citaat van: Sonic Circle op december  3, 2012, 12:14:58
Heb een fantastische dag gehad, mijn verslag volgt ook binnenkort. Was zowel gezellig als indrukwekkend.
Eerst even alles laten bezinken ;)

Dit was voor mij weer de eerste keer na de 'complementering' van Confidence Mansion dat ik een HT-forum Meet & Greet heb gehouden. Vanaf deze zijde nogmaals bedankt voor de gezellige dag (Angelie vond het ook gezellig)! Het blijft frappant hoe snel een dag zoals deze voorbij vliegt. Heb weer heel veel leuke/mooie dingen gehoord en gezien, dus ik verwacht dat de kerstman dit jaar weinig moeite zal hebben om mijn 'goodies' voor onder de boom bij elkaar te zoeken (= mijn wensenlijstje is weer flink uitgebreid). Dank aan Marius om de playlist bij te houden! (uiteindelijk hebben we behoorlijk wat de revue laten passeren).

Voor wat betreft jullie cadeautjes, waarvoor nogmaals dank! Ik zal de volgende keer beter afgaan op mijn intuïtie, want die vertelde me eigenlijk al dat iemand de Dark Night Rises bij zou hebben (dat ik hem zelfs zou krijgen had ik niet verwacht, maar de belangrijkste reden om hem zaterdag te kopen was dat de afsluiting van de dag een recente film zou worden die nog niet iedereen had bekeken). Tja, dat Marius hem maar liefst al twee keer had gezien in de bioscoop... (haha, heerlijk!) Maar het was het wat mij betreft een perfecte afsluiting van een perfecte dag.

Jammer dat Jan en Dennis er niet bij konden zijn allebei om begrijpelijke redenen en fijn dat iedereen tot het einde is gebleven ondanks de tussentijdse (weer)waarschuwing van Angelie, We houden contact (moeten we vaker doen!)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martijnst1990

#2338
Klinkt als een ontzettend leuke dag weer :)

En heb net open mond de foto's in de openingspost bekeken. Man wat is dit toch een ontzettend prachtige en vooral sfeervolle ruimte! Spider-man heeft ook heel wat verschillende plekjes gehad zie ik :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Het was een enorm leerzame, gezellige en vooral bewonderingswaardige dag. De hele dag juweeltjes voor oog en oor. Heerlijk gewoon.Mijn verslag volgt ook van de week, @ Marius: hoe staat het met de playlist? :P

Jan en Angelie nogmaals hartelijk bedankt voor de gezellige dag en jullie gulle gastvrijheid! En leuk om Marius en Philip wederom te hebben gezien.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Ik ben helaas beroerd geworden gisterenavond. Noodvroeg naar bed gegaan, en toch maar aan de slag gegaan vandaag.
Dus het verslag typen is nog niet gelukt.

Dan maar alvast de playlist, die ik normaal in mijn verslag zou verwerken:

Muziek (CD / SACD / 24K Gold discs en wat nog meer aan moois :) )
Nils lofgren - acoustic live - keith don't go
Yim hok-man - poems of thunder, the master chinese percussion
David Sylvian - secrets of the beehive - Orpheus
David Sylvian - secrets of the beehive - let the hapiness in
ALR jordan - the guitar collection (special 24k gold cd) - Allison Kraus & Union Station - it doesn't matter
Yann Tiersen (Amelie) - comptine d'un autre éte: l'apres midi
Yann Tiersen (Amelie) - le moulin
Rodrigo y gabriela - stairway to Heaven
Agnes Obel - philharmonics - brother sparrow
Agnes Obel - philharmonics- over the hill
Blue coast collection - Keith Greeninger - looking for a home
Gordon Haskell- harry's bar - someone i know
Gordon Haskell- harry's bar - all in the scheme of things
Pink Floydd : 5.1 SACD - Dark Side Of The Moon - Money (non-nespa en nespa versie)

Muziek/film met beeld en geluid:
HSDD diverse scenes (tron, war of the worlds, u571, super 8, finding nemo, monsters inc, house of the flying daggers, the international, swordfish)
Sting live in Berlin
Phil Collins live at Roseland Ballroom
Dire Straits - Alchemy
The Art of Flight (vet!!!)
Unstoppable
Despicable me
Hoofdfilm: Batman: The Dark Knight Rises

Heb genoten van alles wat voorbij kwam en ook een flink verlanglijstje kunnen maken. Verslag volgt hopelijk snel.

R

Jan, hoe heet die snowboard film die je me liet zien?

Sonic Circle

The Art of Flight. Kende hem al, maar was weer erg indeukwekkend.

Madhouse

Hmmmmm ben toch wel een beetje jaloers, ook omdat ik graag oude bekende had willen zien. Maar goed ik ben volgend jaar aan de beurt om dit prachtige theather te bezoeken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R

Thanks! Leuke woordspeling ;)

Citaat van: Sonic Circle op december  4, 2012, 22:47:32
The Art of Flight. Kende hem al, maar was weer erg indeukwekkend.

HTip

Citaat van: Sonic Circle op december  4, 2012, 13:47:09
Ik ben helaas beroerd geworden gisterenavond. Noodvroeg naar bed gegaan, en toch maar aan de slag gegaan vandaag.
Dus het verslag typen is nog niet gelukt.
Vervelend voor je... Beterschap Marius!

Citaat
Dan maar alvast de playlist, die ik normaal in mijn verslag zou verwerken:

Muziek (CD / SACD / 24K Gold discs en wat nog meer aan moois :) )
Nils lofgren - acoustic live - keith don't go
Yim hok-man - poems of thunder, the master chinese percussion
David Sylvian - secrets of the beehive - Orpheus
David Sylvian - secrets of the beehive - let the hapiness in
ALR jordan - the guitar collection (special 24k gold cd) - Allison Kraus & Union Station - it doesn't matter
Yann Tiersen (Amelie) - comptine d'un autre éte: l'apres midi
Yann Tiersen (Amelie) - le moulin
Rodrigo y gabriela - stairway to Heaven
Agnes Obel - philharmonics - brother sparrow
Agnes Obel - philharmonics- over the hill
Blue coast collection - Keith Greeninger - looking for a home
Gordon Haskell- harry's bar - someone i know
Gordon Haskell- harry's bar - all in the scheme of things
Pink Floydd : 5.1 SACD - Dark Side Of The Moon - Money (non-nespa en nespa versie)

Muziek/film met beeld en geluid:
HSDD diverse scenes (tron, war of the worlds, u571, super 8, finding nemo, monsters inc, house of the flying daggers, the international, swordfish)
Sting live in Berlin
Phil Collins live at Roseland Ballroom
Dire Straits - Alchemy
The Art of Flight (vet!!!)
Unstoppable
Despicable me
Hoofdfilm: Batman: The Dark Knight Rises

Heb genoten van alles wat voorbij kwam en ook een flink verlanglijstje kunnen maken. Verslag volgt hopelijk snel.

Handig lijstje voor het verslag :thumbs-up: Heb ook nog geen tijd gehad om een verslag te schrijven (het huis weer kunnen verwarmen heeft nu iets hogere prioriteit ;)). Moet ook mijn vorige verslag erbij nemen, zodat ik niet in herhaling val ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op december  4, 2012, 22:53:23
Hmmmmm ben toch wel een beetje jaloers, ook omdat ik graag oude bekende had willen zien. Maar goed ik ben volgend jaar aan de beurt om dit prachtige theather te bezoeken.
Dat maakte deze M&G ook speciaal omdat ik oude bekenden weer zag. Maar zoals je zegt, jouw beurt komt snel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op december  4, 2012, 13:47:09
Ik ben helaas beroerd geworden gisterenavond. Noodvroeg naar bed gegaan, en toch maar aan de slag gegaan vandaag.
Dus het verslag typen is nog niet gelukt.
Sterkte Marius! En bedankt voor het posten van de playlist.

Citaat
Dan maar alvast de playlist, die ik normaal in mijn verslag zou verwerken:

Muziek (CD / SACD / 24K Gold discs en wat nog meer aan moois :) )
Nils lofgren - acoustic live - keith don't go
Yim hok-man - poems of thunder, the master chinese percussion
David Sylvian - secrets of the beehive - Orpheus
David Sylvian - secrets of the beehive - let the hapiness in
ALR jordan - the guitar collection (special 24k gold cd) - Allison Kraus & Union Station - it doesn't matter
Yann Tiersen (Amelie) - comptine d'un autre éte: l'apres midi
Yann Tiersen (Amelie) - le moulin
Rodrigo y gabriela - stairway to Heaven
Agnes Obel - philharmonics - brother sparrow
Agnes Obel - philharmonics- over the hill
Blue coast collection - Keith Greeninger - looking for a home
Gordon Haskell- harry's bar - someone i know
Gordon Haskell- harry's bar - all in the scheme of things
Pink Floydd : 5.1 SACD - Dark Side Of The Moon - Money (non-nespa en nespa versie)

Muziek/film met beeld en geluid:
HSDD diverse scenes (tron, war of the worlds, u571, super 8, finding nemo, monsters inc, house of the flying daggers, the international, swordfish)
Sting live in Berlin
Phil Collins live at Roseland Ballroom
Dire Straits - Alchemy
The Art of Flight (vet!!!)
Unstoppable
Despicable me
Hoofdfilm: Batman: The Dark Knight Rises

Heb genoten van alles wat voorbij kwam en ook een flink verlanglijstje kunnen maken. Verslag volgt hopelijk snel.
Super! Ik zal kijken dat ik deze week mijn verslag uittyp.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op december  4, 2012, 22:53:23
Hmmmmm ben toch wel een beetje jaloers, ook omdat ik graag oude bekende had willen zien. Maar goed ik ben volgend jaar aan de beurt om dit prachtige theather te bezoeken.
Dat zou zeker leuk zijn geweest Roy :) Gelukkig ben je binnen niet al te lange tijd aan de beurt als ik het zo lees!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted member

Citaat van: Jean Sibelius op december  3, 2012, 20:06:36
Bedankt Richard! Tevens leuk om te lezen dat het bezoek aan HTip en zijn 'Chamber of Dreams' goed is bevallen (ondanks de lange reistijd). Op dit moment staat het pitje laag qua nieuwe upgrades in Confidence Mansion, laten we eerst maar even genieten van wat we wel hebben. Ben er ondertussen achter dat de combinatie Parasound JC-1 en Dynaudio Confidence C4 voorlopig een blijvertje is. Ga binnenkort nog wel luisteren naar Von Zweikert's VR10 MKII's en Onda Ligera Wave 168D speakers, maar dat is puur informatief en voor de lol (had me namelijk voorgenomen om nog 20 jaar met mijn Confidence C4's te doen en 'Von Zweikert's mansion' of 'Onda Ligera mansion' bekt sowieso niet echt lekker. Ik hoorde van Philip dat Prometheus inderdaad erg gaaf was (zowel qua beeld als geluid).

Jan, je hebt er een nieuw merk bij verzonnen!!  ;) Althans ik ken een ander merk met VR-10 MKII's genaamd Von Schweikert Audio!  :) Have fun, de VR-10's zijn nogal beestachtig, nog nooit gehoord maar zo zien ze er tenminste uit!  :o