The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Gisteren het gebouw in het echt mogen aanschouwen. Het is in het echt een nog indrukwekkendere ruimte. Vooral de hoogte spreekt me erg aan.
Ook nog even een luistersessie gehad bij Jan en ook die Parasounds zijn erg indrukwekkend! En wat een monster is de Velodyne DD-18  :biggrin:

Jan heeft trouwens een andere mooie hobby waar ik even met grote aandacht naar heb zitten kijken, namelijk zijn Leguaan Sibelius. Wat een mooi beest Jan!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Je zou het geluid uit Jan zijn set 'larger than life' kunnen noemen, wat in het geval van LittleNinja ook zeker klopt :P
Wat een immens grote speakers zeg. Volgens mij is er iets van vastgelegd op plaat?

Het geluid dat de set produceert was voor mij een openbaring. Zo gedetailleerd, met volledige controle en een definitie van alle instrumenten en lagen in de muziek terwijl het perfect als 1 geheel klinkt. En dat nog zonder gebruik van de diffusors. Wat me erg benieuwd maakt naar hoe het volgend jaar zal zijn in de de dedicated ruimte.

Vond het leuk Angelique ook even te ontmoeten en afsluitend voor de trip naar Belgie de indrukwekkende bouwplaats te bekijken. Je krijgt een prachtige ruimte, dat is nu al zeker. Complimenten!

LittleNinja

Middag allemaal.

Jan zijn set kun je letterlijk en figuurlijk niet omheen! Ik ga er niet teveel over vertellen. In de toekomst hoop ik nog eens meer te kunnen proeven van deze magistrale verzameling componenten.

De foto waar jij over spreekt Sonic is helaas wat teveel bewogen. Essentie van de plaat is in ieder geval dat de speakers dezelfde lengte hebben als ondergetekende. :o

Jan & Angelique, bedankt voor de korte kijk in jullie leven. Het was leuk om kennis gemaakt te hebben.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op april 25, 2009, 19:40:37
Geen verdere finse eerbetonen? ;)
Je bedoelt Deens? :notify:

Citaat van: Davey op april 25, 2009, 20:15:04
Dat Palace heeft absoluut wel wat alleen Confidence vind ik wat minder. Als je het goed vind zal ik af en toe is wat opgooien. Komt me nu niets te binnen.
Confidence slaat op de speakers, lijkt me wel leuk om dat terug te laten komen in de naam.

Citaat van: HTip op april 25, 2009, 21:04:26
Zou ik ook worden als het zo snel gaat. Mooie voortgang weer. Ik vind trouwens "Confidence Palace" erg toepasselijk, want het wordt een klein paleisje :thumbs-up:
Bedankt! Zoals je kunt lezen wordt niet iedereen even enthousiast van de naam (maar ik heb nog even voordat hij definitief wordt).

Citaat van: HTip op april 25, 2009, 21:04:26
Zeker! Wat nu ook zeker is dat het ook een mooi eind krijgt, want morgen gaat door!! :thumbs-up:
Dat hebben we gemerkt ;D

Citaat van: molle op april 25, 2009, 22:25:34
Gaat lekker 8)

Cityscoop misschien ;D
Bedankt! Ik wil graag iets doen met het type speakers.

Citaat van: Oracle op april 25, 2009, 23:26:45
Dat was exact de reden waarom wij destijds afscheid hebben genomen van ons HT op zolder. We vonden het toch een beetje vervelend om in die bubble te zitten, met kinderen een verdieping lager, dus ik kan me deze opmerking voorstellen.

Aan de andere kant: de kids zijn nu ouder, en nu mis ik het weer. Al zijn de prioriteiten dusdanig verschoven dat een filmpje bijna niet meer voorkomt. Maar toch, ik mis het wel een beetje...

Ik vind het in elk geval wel stoer, dat iemand gewoon gaat voor waar hij in geloofd. En dat is hier zeker het geval!

Veel plezier met de voorbereiding en het afmaken!  O0

Gr,
Mark
Ik heb er toch wel lang over nagedacht, maar toen er eenmaal een handreiking van Angelie kwam heb ik niet al te lang na hoeven denken.
Met de mogelijke komst van kinderen vind ik het wel prettig om de set-up uit de woonkamer weg te hebben.

Ach, je kunt maar een hobby hebben :)

Citaat van: Starred op april 26, 2009, 09:49:46
Helemaal mee eens, het blijft ontzettend gaaf zo'n aparte ruimte waar je kunt doen en laten wat je wilt.
Zelf heb ik voorlopig gekozen voor een 'compromis' (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85424.0, waarbij ik geen spullen meer direct in de woonkamer heb staan, maar ook niet in een echt aparte HT ruimte. Ik denk nog steeds dat dat compromis voor mij de beste oplossing is.
Dat is inderdaad een heel mooi compromis! Is hier helaas niet te verwezenlijken, maar de consequentie van alles achter in het hok is dat we straks een nieuw setje moeten kopen voor wat muziek in de woonkamer. Op deze manier heb je dat erg prettg gecombineerd! O0

Citaat van: Sol op april 26, 2009, 18:54:56
Ziet er goed uit, Jan! Mooie keuze van baksteen ook, moet ik zeggen
Dank je! De stenen maken het voor Angelie ondertussen óók weer goed te verteren. Deze lijken het meeste op de bestaande bouw van mijn buurman (één van de eisen van Welstand) ;)

Citaat van: Sol op april 26, 2009, 18:54:56
'Confidence Palace' lijkt me inderdaad goed op zijn plaats, kijkende naar die enorme zuilen van je. ;D
Blijft één van de kandidaten. Zie onderaan voor wat andere suggesties.

Citaat van: JeKa op april 26, 2009, 21:36:38
Gewoon "Confidence" zegt al genoeg wat mij betreft. Ik bedoel, zo'n bouwvoorstel dien je niet zo maar in en zet je ook niet zo maar neer.
Het heeft inderdaad wel een dubbele betekenis..
Vorig jaar toch wel even getwijfeld of ik door zou moeten zetten, ja dan nee maar af en toe een gokje moet kunnen ;D

Citaat van: eddy135 op april 26, 2009, 21:45:00
Vind ik ook! :)
Palace neigt toch wat naar 'schoenenreus' , 'tapijtgigant' en andere kitsch.
haha, zo had ik het nog niet bekeken :D

Citaat van: TheSpeedSkater op april 26, 2009, 21:56:01
Wow, dat gaat snel zeg. Gaaf hoor!
De vaart zit er inderdaad nog lekker in :D

Citaat van: Robbert54 op april 27, 2009, 00:03:24
roman palace! zo beresterk gebouwd.

Ik had zelf nog wat andere ideeën, zoals:
House of Confidence (deze staat natuurlijk vol van de dubbelzinnigheden) ;)
Confidence Mansion (als eerbetoon aan Hugh)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op april 27, 2009, 12:14:24
Gisteren het gebouw in het echt mogen aanschouwen. Het is in het echt een nog indrukwekkendere ruimte. Vooral de hoogte spreekt me erg aan.
Ook nog even een luistersessie gehad bij Jan en ook die Parasounds zijn erg indrukwekkend! En wat een monster is de Velodyne DD-18  :biggrin:

Jan heeft trouwens een andere mooie hobby waar ik even met grote aandacht naar heb zitten kijken, namelijk zijn Leguaan Sibelius. Wat een mooi beest Jan!
Helaas hadden we maar even tijd voor een paar nummers, maar ik heb natuurlijk die nummers gekozen waarbij de set het beste tot zijn recht komt ;).
Ik kan me voorstellen dat je met jouw lengte inderdaad een wat hogere ruimte wel kunt waarderen. Straks nog 20 cm naar beneden ivm het akoestisch plafond, maar dan blijft er nog genoeg over.

Sibelius viel inderdaad bij iedereen goed in de smaak. En inderdaad die was er eerder als mijn forumnaam.

Citaat van: Sonic Circle op april 27, 2009, 12:53:24
Je zou het geluid uit Jan zijn set 'larger than life' kunnen noemen, wat in het geval van LittleNinja ook zeker klopt :P
Wat een immens grote speakers zeg. Volgens mij is er iets van vastgelegd op plaat?

Het geluid dat de set produceert was voor mij een openbaring. Zo gedetailleerd, met volledige controle en een definitie van alle instrumenten en lagen in de muziek terwijl het perfect als 1 geheel klinkt. En dat nog zonder gebruik van de diffusors. Wat me erg benieuwd maakt naar hoe het volgend jaar zal zijn in de de dedicated ruimte.

Vond het leuk Angelique ook even te ontmoeten en afsluitend voor de trip naar Belgie de indrukwekkende bouwplaats te bekijken. Je krijgt een prachtige ruimte, dat is nu al zeker. Complimenten!
Dank je! Ik kan je verzekeren dat zo'n dedicated ruimte nog een aanzienlijke verbetering zal opleveren, maar dat hebben we gisteren bij Philip kunnen beluisteren.
En dankzij het goede onderhandelen van Little Ninja natuurlijk van harte welkom als er wat te beluisteren valt in de bouwplaats achter  ;D.


Citaat van: LittleNinja op april 27, 2009, 15:28:14
Middag allemaal.

Jan zijn set kun je letterlijk en figuurlijk niet omheen! Ik ga er niet teveel over vertellen. In de toekomst hoop ik nog eens meer te kunnen proeven van deze magistrale verzameling componenten.

De foto waar jij over spreekt Sonic is helaas wat teveel bewogen. Essentie van de plaat is in ieder geval dat de speakers dezelfde lengte hebben als ondergetekende. :o

Jan & Angelique, bedankt voor de korte kijk in jullie leven. Het was leuk om kennis gemaakt te hebben.

Gegroet,
LittleNinja
Het genoegen was wederzijds. Aangezien jullie regelmatig meelezen in de dit topic kun je ongeveer in gaan schatten wanneer er weer wat te proeven valt.
(jammer dat de foto mislukt is, maar ik neem aan dat je hem toch aan je vrouw hebt laten zien) :)

Erg leuk om weer eens wat forumleden in levende lijve te ontmoeten.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JeKa

Whaha, Confidence Mansion is ook gaaf. Helemaal omdat het "jouw hok" is!

Sonic Circle

Ben ik het helemaal mee eens. Vind Confidence Palace alles behalve slecht, maar Confidence Mansion is toch wel erg gaaf O0

LittleNinja

Yep. De dame heeft het gezien en haar reactie vol ongeloof was meteen: "STAAN DIE DINGEN IN DE WOONKAMER?!". ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Citaat van: LittleNinja op april 27, 2009, 16:54:39
Yep. De dame heeft het gezien en haar reactie vol ongeloof was meteen: "STAAN DIE DINGEN IN DE WOONKAMER?!". ;D

Zo zou de reactie hier ook zijn  >:(
Sorry dat het een bewogen foto is geworden, geen idee wat ik fout heb gedaan.  ???
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

xynyx

Cinema Aristocra  :wacko:
Bios Bizar :nervous:
Jans Zooi  :devil:
Mega Scoop :baaa:
HT Excellence :tounge:
Garden View :wacko:
........

Maak je trouwens nog een overdekte verbinding tussen huis en  HT-Hut (ook leuke naam >:D, ik hou wel van understatements). Ik zie het al helemaal voor me. Samen in de pyjama door de regen om een film te gaan kijken..... :biggrin:

Ik zou toch nog proberen van de tuin een patio te maken, Jan. Kan je overdekt over :withstupid:

celerontje

''théâtre de jardin''
''pièce de bruit'' :devil:
''teatro del giardino''
''Jean Scope''

Genoeg mogelijkheden dus!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

Ik had zelf nog wat andere ideeën, zoals:
House of Confidence (deze staat natuurlijk vol van de dubbelzinnigheden)
Confidence Mansion (als eerbetoon aan Hugh)

Of Maison d'Confidence.

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Lars_Portman

Ik volg deze bouw even mee.
Mooi hoor!

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Robbert54

waarom niet gewoon The Confidence. :sly: of house of Confidence
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

xynyx


LittleNinja

"House of Confidence" van donaldk vind ik ook een mooie. ;)

@Madhouse

Het apparaatje is erg gevoelig voor beweging, ik denk dat dit de oorzaak is. Maar maak je er niet druk om. Ik krijg ongetwijfeld nog eens de kans om de setup te aanschouwen. Daarnaast post ik sowieso geen foto's van mezelf. :ph34r:


Citaat van: Madhouse op april 27, 2009, 17:16:10
...
Sorry dat het een bewogen foto is geworden, geen idee wat ik fout heb gedaan.  ???
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Lars_Portman

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

donaldk

Citaat van: LittleNinja op april 28, 2009, 07:43:34
"House of Confidence" van donaldk vind ik ook een mooie. ;)

@Madhouse

Het apparaatje is erg gevoelig voor beweging, ik denk dat dit de oorzaak is. Maar maak je er niet druk om. Ik krijg ongetwijfeld nog eens de kans om de setup te aanschouwen. Daarnaast post ik sowieso geen foto's van mezelf. :ph34r:



Hmm, daar kwam Jean volgens mij zelf mee. Vind ik ook een mooie naam voor zijn huisje.

'The House of Confidence' it is... http://en.wikipedia.org/wiki/The_House_of_Eliott

Oh ben je net zo lelijk als ik :devil:.


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

Bedankt voor alle suggesties voor een naam voor dit HT in aanbouw. Ik zal alles eens rustig op me in laten werken :)
(ik heb gelukkig nog wel even de tijd voordat de deuren van dit theater geopend worden)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Citaat van: Robbert54 op april 29, 2009, 01:39:42
backyard confidence

Dan zou ik gezien de ervaring van een paar weken terug eerder gaan voor Backdoor Confidence, heeft ook nog de dubbelzinnigheid die Jean zocht;-).