Lekkere luistermuziek (met lijst in startpost)

Gestart door JeKa, mei 3, 2008, 23:39:11

Vorige topic - Volgende topic

Paul1967

David Elias- Crossing.
Japan- Oil on Canvas.
Nick Drake- A Treasury.
Marillion- Brave.
Robert Plant & Alison krauss- Raising Sand.
Sufjan Stevens- Michigan én Illinois.

JeKa

xman

Leuk topic!

Hier alvast 2 'stemmige' suggesties voor het komend najaar wanneer 's avonds de kaarsjes weer ontstoken worden...

Nick Cave - The boatmans call/No more shall we part
Woven hand -  Blush music

Frank.V

De "pas" bekend geworden zangeres Gabriella Cilmi heeft ook een erg mooie stem.
Een paar nummers op haar nieuwe cd vind ik dan ook echt "lekkere luistermuziek".
De cd van haar heet "Lessons To Be Learned"

Gr. Frank

Interficior

De ceedee is wel heel lekker qua muziek (en live doet ze het ook goed zeg!) maar schroef nummer twee maar eens op (Sweet about me) en ijsblokken vallen zo ongeveer uit je ogen qua kwaliteit. Bij het eerder "oooooh" hoor je zo'n smerige dikke overstuur.

Verder is het wel een leuk nummer + ceedee hoor.
Take it or lease it

johnhifi

Gisteravond liep ik een platenzaak binnen, alwaar zeer stemmige muziek uit de speakers kwam die me zo aansprak dat ik echt metersdik kippenvel kreeg. Ik was al wat in een melancholische stemming, ingegeven door waar ik was (jeugdherinneringen en zo) en dan die muziek... ik moest echt serieus moeite doen om niet te gaan janken. Dat is die avond wel ff gebeurd toen ik de cd die ik uiteraard gekocht heb thuis luisterde.

Deze valt onder de lekkere luistermuziek, dat is een ding wat zeker is. Steekwoorden zijn dromerig, rustig, melancholisch, Americana. De stem van de beste man doet me denken aan Badly Drawn Boy, Ryan Adams als ie ballads zingt en Ron Sexsmith.

'Maar Johnhifi, over welke cd gaat het nou eigenlijk, maak het niet zo spannend!'

Goed dan, ik had het eigenlijk niet willen verraden maar omdat je zo aandringt...

http://www.royalwood.ca/

Echt beste mensen, voor mij de absolute ontdekking van het jaar op muziekgebied.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Paul1967

Fleet Foxes met hun debuut album Fleet Foxes.
Lekkere luistermuziek met 60th invloeden als Beachboys, America, Neil Young/CSNY.

JeKa

Heeft iemand nog tips voor goede gitaarmuziek?

Douma

Ik denk dat je op deze vraag een heleboel verschillende antwoorden kan krijgen. voor zover ik je muzieksmaak ken denk ik dat je op zoek bent naar een artiest zoals Alexi Murdoch. Zoek maar eens op op last.fm of aanverwante websites.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Klinkt zeker lekker, maar ook gitaristen als Mark Knopfler of Erwin Java vind ik erg goed. Het is dus niet zo dat ik alleen maar akoestisch zoek. Ook John Lee Hooker kan ik van genieten, echter vind ik lang niet alles mooi wat hij maakt.

Douma

Had ik je Hank Shizzoe al eens aangeraden? Doet mij denken aan Mark Knopfler.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op november 11, 2008, 10:53:31
Had ik je Hank Shizzoe al eens aangeraden? Doet mij denken aan Mark Knopfler.

Heb ik twee albums van, erg goed inderdaad!

Joppietersen

k weet niet of de startpost nog bijgewerkt wordt maar deze mag toch zeker niet in het lijstje ontbreken:

Roger Waters - Amused to Death

echt een LUISTERalbum

De goede man kan inderdaad niet zingen maar zijn composities in combinatie met de goede artiesten die meedoen in combinatie met het verhaal in combinatie met Qsound waardoor bepaalde effecten echt buiten je speakerbeeld geplaatst worden maakt dit een aanrader!

Chrisg

Lekkere luister muziek en ook genoeg gitaar; John Mayer!
Ben dit jaar nog naar hem toegeweest bij Picnic in the Park, super!

Met name het album Continuum, heel erg lekker!

Nicode

Weer een paar:

Martin Sexton
Ray Lamontagne (geen broer van Chiel ;D)
Wilson Benesch - Naim - Atlas

Frank.V

Citaat van: Chrisg op november 27, 2008, 16:01:28

John Mayer is erg goed! Zuivere stem en kan erg goed gitaar spelen. Dit is zeker lekkere luistermuziek vooral de laatste muziek dvd van hem "where the light is". Erg veel gitaar en natuurlijk mooie live opnames!

Gr. Frank

Maximus_Aurelius

Lekkere gitaarmuziek vind ik de volgende albums:
- Luka Bloom - Amsterdam (Acoustisch) Fantastische opname.
- John van der Veer - The Ark (Naim label) - Alleen maar gitaar werk.
- John Campbell - Howlin Mercy (Blues)
- Nils Lofgren - Acoustic live
- California Guitar Trio - Live At The Key Club
- Dave Goodman - Roadbook Rhymes( Hank Shizzoe speelt ook op dit album)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Chrisg op november 27, 2008, 16:01:28

Goede tip  :) , het album Continuum is inderdaad erg lekker.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Mijn lijstje (of eigenlijk die van mijn vriendin):

Angus & Julia Stone
Joan Baez
Oi va Voi
Rufus Wainwright
Martha Wainwright
Beirut

(wie kent ze?)
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Vampire

Vorige week Coeur de Pirate ontdekt.. Qua vrouwelijke vocalisten echt een toppertje

Heerlijke franstalige chansons, ik hou er wel van  8)

Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Rob Eric Blank

Citaat van: Peerless Monster op november 28, 2008, 12:55:21

Rufus Wainwright
Beirut

(wie kent ze?)
Ken ze zeker, Beirut vind ik erg aangenaam!

Rob Eric Blank

The Veil - Nux Vomica

Geweldige plaat. Vooral de getergdheid van de zanger. Heerlijk

Jeff Buckley - Grace

Mooi album en Halleluja (cover van Cohen) doet hij geweldig.

Merth

Citaat van: Peerless Monster op november 28, 2008, 12:55:21

Oi va Voi
Rufus Wainwright
Martha Wainwright
Beirut

(wie kent ze?)

Deze ken ik, ik vind ook Beirut het aangenaamst van deze vier.

Wat ik ook erg aangename muziek vind is Agitated Radio Pilot. Hier kun je een nummer beluisteren:
http://www.rustedrail.com/arp2.html

Onne

Van de goede Sint 2 cd's gekregen:

Novastar - Almost bangor
Adele - 19 Deluxe edition

Die krijgen van mij zeker het predikaat luistermuziek!

Peerless Monster

Dankzij Audiofiel leren kennen:
David Munyon
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510