Lekkere luistermuziek (met lijst in startpost)

Gestart door JeKa, mei 3, 2008, 23:39:11

Vorige topic - Volgende topic

Benco

WMC

Even dit toch wel waardevol topic opgraven.

Een tijdje terug ben ik naar Jeffrey Foucault geweest in Meneer Frits (Eindhoven). Zijn muziek sprak me toen al erg aan en is erg prettig om naar te luisteren. Zijn nieuwe CD "Shoot the moon right between the eyes" is geen uitzondering. Jeffrey Foucault zingt op deze cd liedjes van John Prine.

Foucault moet het hebben van zijn stemgeluid en zijn prachtige gitaarspel. In Meneer Frits speelde hij alleen met een gitaar, maar wat hij uit een gitaar kan halen hebben sommige bands hun hele groep voor nodig. Voor mensen die eerst wat willen horen: http://www.myspace.com/jeffreyfoucault .

Zijn vrouw, Kris Delmhorst, is overigens zeker net zo goed. Samen te horen op de CD Redbird (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=178182085), maar haar eigen repetour is ook zeker de moeite waard.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Alco

Da's idd een goede tip, WMC.

Heb zelf deze CD van Jeffrey Foucault. (met bonus CD erbij) :)

Heb 'm een keer live zien spelen in een cafe hier in Assen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WMC

Citaat van: Alco op maart  1, 2009, 10:03:16
Da's idd een goede tip, WMC.

Heb zelf deze CD van Jeffrey Foucault. (met bonus CD erbij) :)

Heb 'm een keer live zien spelen in een cafe hier in Assen.

Ook een leuke cd, zijn nieuwe cd is wat intiemer. Kris Delmhorst, zijn vrouw, schijnt overigens aan het einde van het jaar naar Eindhoven te komen voor een optreden.

molle

Het word tijd dat deze een cd gaat uitbrengen. Heb haar is gehoord in Leuven en vind ze geweldig gewoon 8)

http://www.myspace.com/selahsuemusic
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Interficior

Take it or lease it

Tube-freak

Nog even kort mijn bijdrage.  Ik zal het kort houden aangezien smaak tevens sterk afhankelijk is van de mood en de omstandigheide maar bepaalde muziek doet het altijd goed.  Aangezien het om luistermuziek gaat dan zal het toch al niet zo een lange lijst zijn.

- Vangelis  - alles eigenlijk wel (ik beschouw hem als de pionier of voorloper van de ambient muziek...)
- Enigma (micheal kretu) - Absoluut alles vind ik goed behalve de remixen.  Zelfs Sandra vind ik stiekem goed (Maria Magdalena....  :wub: maar dat was van voor die Enigma tijd...).

- Loreena Mckennit  -  Ja als je er voor in de stemming bent (harp en zang).... alles......
- Andreas Vollenweider (harp/zang stemming...).

Ik zoek eigenlijk nog een Van Morrison plaat zoals hij te horen was in het begin van de Martin Scorcese documentaire: Red, White en Blue  (Martin scorcese presents the blues DVD 6 geloof ik).  Dat vind ik dan ook wel mooi als luistermuziek.  Echt dikke vette blues maar wel met eigentijdse artiesten (ik dacht dat ook Tom Jones en Ronnie Wood meededen, van Ronnie Wood weet ik het niet zeker (gitarist leek erop, ben niet zo een stones fan dus weet het niet zeker).  Ik vond de begin scene van die specifieke dvd gewoonweg briljant met Van Morrison op de gitaar/zang.  ZOu het wel geweldig vinden als daar een plaat van was (lijkt me wel aangezien het verdacht veel leek op een recording studio).

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

krek

En hier is ook een deel 2 van. Beiden komen de cd speler praktisch niet uit. Hij is grappig ook en ZEER goed bij stem.

Ik hoop dat ik die link goed doe..
Verder:
Andrew Bird-Noble Beast

NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

krek

NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

Paul1967

Citaat van: krek op maart 14, 2009, 21:11:10

Zeer goeie muziek. Album Andrew Bird and the Mysterious production of eggs is een aanrader, maar ook opvolgers Armchair apochrypha en Noble beast zijn super. http://www.amazon.com/Andrew-Bird-Mysterious-Production-Eggs/dp/B00070Q7VY/ref=pd_bxgy_m_img_b
Ik ga hem live te werk zien en horen 7 mei te Paradiso. :D

renegade

topic nog eens even een zetje geven,

alison krauss + union station, eigenlijk alles maar vooral de live uitvoering

shawn mullins

venice
mooie muziekapparaatjes

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Lex Groningen

Hey Jeroen, Nadat je gisteren zei dat ik maar eens in deze topic moest gaan kijken omdat daar nog wel eens een hoop muziek tussen kon staan wat ik leuk zal vinden. Je hebt gelijk, hier staat een hoop muziek voor me tussen. ;D
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

mtissink

Ok, dan stiekem even een flinke kick omhoog.
Dit is zo'n mooi topic.., dit MAG gewoon niet vergeten worden! :)

Net 2 uur op youtube zitten luisteren naar al die 'onbekende' artiesten en wat een werk zit ertussen!  :clapping:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

garmtz

Zit er net naar te luisteren:

Seefeel - Quique... Vrij experimenteel, uit 1993. Maar heerlijk relaxed. Zo ken ik er overigens nog wel 100... Wat me nog meer te binnen schiet zijn artiesten als Ullrich Schnaus, Robin Guthrie, Brian Eno als we dan toch in het ambient/downtempo hoekje zitten.

WMC

Ook van deze kant weer wat tips:
- Angus & Julia Stone - Down the way. Staan een aantal juweeltjes op. Mijn persoonlijke favoriet is Yellow Brick Road (Niet van Elton John).
- Diane Birch - Bible belt. De titel van het album doet het ergste vermoeden, maar het tegendeel is waar. Erg lekkere muziek op een gevarieerde cd.
- Vonder & Bloom - De dames hebben de afgelopen tijd veel op Schiphol staan spelen dus velen zullen er mee bekend zijn, de cd is echter zeker de moeite waard. Ook het verhaal erachter is leuk.

contour3.0

Lydia van Dam group sings Joni Mitchell
a tribute.....in een jazz jasje van Nederlandse bodem ;)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

ener

contour3.0

nog eentje dan:

Christy Baron : Steppin
bekende en minder bekende nummers in een jazzy jasje en nog eens mooi opgenomen(high resolution Chesky records) ;)
o.a Mercy street(Gabriel)
Tomorrow never knows(Beatles)
This must be love(Collins)

Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

contour3.0

Laatste tip, voordat ik in het vliegtuig stap.... ;D

KD Lang niet voor iedereen, maar speciaal op deze plaat staan de stemmen er wel heel fraai op!!
ooit mijn referentie geweest op zoek naar monitoren(werden toen de Dynaudio contour 1.3 MK2)

Rob

garmtz

Hier ook dubbele aanbeveling voor KD Lang en Angus & Julia Stone! :)

Alco

CiteerKD Lang niet voor iedereen, maar speciaal op deze plaat staan de stemmen er wel heel fraai op!!

Ik vind KD Lang geweldig. (toevallig vandaag een LP van haar ontvangen, voor € 5,- gekocht op MP)  8)

Dit is ook een fraai, gevarieerd (en mooi opgenomen) album van KD Lang. :)

(met name op 't gelijknamige nummer 'Shadowland'...die stem...prachtig) :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)