panorama's

Gestart door gvy, april 19, 2008, 02:01:47

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Kan je geen instructies plaatsen hoe zo'n foto te maken?
Dit is echt supergaaf! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

eddy135

Gave luidsprekers! zelfbouw?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robbert54

Citaat van: amanda op maart 11, 2010, 12:11:47
Kijk maar hier:
http://www.studioamanda.nl/ls/360/

Is me "oude" installatie, zal van de week even een nieuwe maken want dit was meer een test om een filmpje er in te krijgen  :bigsmile:
wat een vreselijke kamer, maar wat mooie panorama!! :worship: :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op maart 11, 2010, 18:44:20
wat een vreselijke kamer, maar wat mooie panorama!! :worship: :D

+1  :D

amanda

De speakers zijn idd zelfbouw.


Wat betreft de panorama, er zijn toch wel een aantal dingen essentieel om een goede panorama te kunnen maken.

Mijn werkwijze in grote lijnen is:
- statief met panorama kop (met een panorama kop kun je het zogenaamde "nodal point" afstellen, wat een secuur karwei is)
- camera op manual, ook de focus.
- alles in RAW (is makkelijker om later alle foto's in 1 keer te corrigeren) kan ook in jpg maar let wel op dat kleurbalans vast ingesteld is.
- of afstandbediening of timer gebruiken
- image stabelizer uit!
- groothoeklens, liefst fisheye.
- foto's maken
- foto's bewerken
- foto's stitchen in sticher unlimited
- panorama in photoshop nabewerken
- publiceren via diverse programma's

Uiteraard kun je je eigen favoriete programma's gebruiken


amanda

Als je trouwens met goed licht (buiten) een panorama wilt maken met een grote kans van slagen dan kun je ook een touwtje aan je lens vast maken. Deze op de grond laten hangen zodat je je camera op 1 punt kunt houden.

Wat je niet wilt is dat objecten welke achter elkaar staan ten opzichte van elkaar veranderen in het beeld.
Kijk maar eens naar iets wat dichtbij en veraf staat, draai je hoofd en zie de onderwerpen ten opzichte van elkaar verschuiven.
Als je dit in je foto's hebt moet je erg veel fotoshoppen om dit weer goed te krijgen, een goed begin is het halve werk!

Dirc

#356
1.) mooie set!
2.) drukke kamer
3.) kwaliteit film is ook netjes, en de muziek is cool (welke is t ook weer??? oja depechemode)

gvy

#357
Citaat van: amanda op maart 11, 2010, 08:50:17
Leuke topic, alleen......... soms doet het pijn aan m'n ogen  :sarcasm:

Dit is nou niet echt de manier om een pano te showen en sommige zijn wel erg slecht gestitched!

Mensen,

Laat je nu niet afschrikken door bovenvernoemde opmerking.
Ik vind het een klein beetje jammer.

De bedoeling van dit topic is om zoveel mogelijk mensen een pano van hun Hometheater of multimediaruimte te laten maken.
Vanaf de eerste post heb ik uitgelegd dat dit ook met heel eenvoudige middelen kan en een freewareprogje.
En geef toe , het heeft al een bonte verzameling aan leuke ruimtes opgeleverd.
Het is hier een Homecinemaforum, geen fotoforum. We willen allemaal inspiratie opdoen met de ruimtes van elkaar.
Versta me niet verkeerd, Ik hou van prachtige foto's ( zoals die van jiri of anderen hier), maar laat niemand zich tegenhouden om zijn lievelingsruimte te showen, omdat ie (net zoals ik tenandere) niet beschikt over gesofisticeerde apparatuur en kennis.
Blijf gewoon posten.

Amanda, no hard feelings, maar ik hoop dat je het begrijpt.
Overigens leuke luidsprekers. Ik ben altijd al gefascineerd geweest door lijnbronnen (in de vorm van ESL's dan). Maar dit zou ik ook wel eens willen horen.

Ik wil niet dat dit topic stilvalt.
Dus posten maar.


Geert

amanda

Misschien niet helemaal juist geformuleerd door mij en is dan zeker niet bedoeld om iedereen af te schrikken!
Gewoon doorgaan met panorama's maken, ik ben immers ook ergens begonnen en was echt niet perfect in het begin ;)

Robbert54

wanneer ik mijn Rommel slaap-kamer weer heb opgeruimd wordt het ook wel weer tijd voor een nieuw panorama. is nogal wat verandert.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JohanH

Ook maar een panorama gemaakt van mijn 'uitzicht':

Sicco

niks te zien helaas...
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

JohanH

#362
Mijn photo emmer licht eruit. ???

Edit: even ergens anders gehost:


Edit2: als hij het nu niet doet eet ik mijn HQ kabel op. :P

tijse400

@amanda. en die heli, wordt die nog voor de fotografie gebruikt? of is het gewoon een andere hobby?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

JeKa

Citaat van: JohanH op april 28, 2010, 19:10:27
Mijn photo emmer licht eruit. ???

Edit: even ergens anders gehost:


Weer niks te zien....

JohanH

Ik kan hem toch echt wel zien hoor? :nopompom:

Valkyrie

ik kan hem ook niet zien
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje


JohanH

2 hosts die niet werken, nu een standaard plaatjes uploader...

denoontje


sj0er-D


HTip

#371
Ik zie hem nu ook. Scheelt je weer een HD-kabel :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

ik zie m! liggen die kleedjes daar bewust?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JohanH

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 15:49:47
Ik zie hem nu ook. Scheelt je weer een HD-kabel :D
Huh? :P
Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 16:13:51
ik zie m! liggen die kleedjes daar bewust?
Ja die liggen daar zeker bewust, op het vinyl kreeg je een rare 'weerkaatsing' leek het wel, ook omdat ik geen gordijnen heb die dempen, alleen rolluiken, zo 'dempt' het de boel. :)

HTip

Citaat van: JohanH op april 30, 2010, 21:43:19
Huh? :P
Citaat van: JohanH op april 28, 2010, 19:10:27
Mijn photo emmer licht eruit. ???

Edit: even ergens anders gehost:

Edit2: als hij het nu niet doet eet ik mijn HQ kabel op. :P

:P :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive