Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

Citaat van: Alex Groningen op mei 30, 2010, 08:22:56
Hey Jeroen, als je mijn voor en eindversterker een keer een weekje te leen wil hebben laat het me dan maar even weten, toch weer een stapje hoger dan de 3.2 die je nu tijdelijk op proef hebt.

Ik zal het onthouden!  :thumbs-up:

Lex Groningen

Citaat van: JeKa op mei 30, 2010, 12:34:29
Ik zal het onthouden!  :thumbs-up:

Laat het me maar even weten.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Hoe ver ben je eigenlijk al Jeroen, met je plannen om over te stappen naar stereo?
En kunnen we je daarna verwelkomen in het stereo schowcase topic? ;D
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

JeKa

Citaat van: Alex Groningen op juni 18, 2010, 19:42:06
Hoe ver ben je eigenlijk al Jeroen, met je plannen om over te stappen naar stereo?
En kunnen we je daarna verwelkomen in het stereo schowcase topic? ;D

Nou, de Marantz is verkocht en de center morgen ook. Eigenlijk is het dus al zo ver.  ;)

Lex Groningen

Citaat van: JeKa op juni 18, 2010, 20:55:08
Nou, de Marantz is verkocht en de center morgen ook. Eigenlijk is het dus al zo ver.  ;)

Mooi zo. Volgens mij aardig snel verkocht. En al iets gezien waarvan je denkt dat is iets voor mij?

JeKa

Citaat van: Alex Groningen op juni 18, 2010, 21:23:14

Mooi zo. Volgens mij aardig snel verkocht. En al iets gezien waarvan je denkt dat is iets voor mij?

De MF A3.5 van Douma bevalt toch wel erg goed, dus ben niet echt aan het rondkijken moet ik zeggen. Stereo is echt stukken beter dan met de Atoll-Marantz combi!

Douma

Citaat van: JeKa op juni 18, 2010, 21:54:52
De MF A3.5 van Douma bevalt toch wel erg goed, dus ben niet echt aan het rondkijken moet ik zeggen. Stereo is echt stukken beter dan met de Atoll-Marantz combi!

Dit kan ik volmondig beamen. De combinatie met je Dynaudio's is meer dan prima. De Dynaudio's lijken nu eindelijk een beetje los te komen en wat 'bite' te krijgen. Voor zover Dynaudio's 'bite' kunnen hebben, of schop ik nu mensen tegen de schenen. :devil: Het geluidsbeeld is ruimtelijker geworden, betere focus en gedetaileerder... ach, volgensmij is het er op bijna alle gebieden op vooruit gegaan. je begint nu een beetje door te krijgen wat de Dynaudio's in hun mars hebben. En als dit je geluid is dan moet je ze lekker laten staan. Langzaamaan opwerken naar een mooie versterker die flink wat stroom kan leveren en genieten maar.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

ivo1986

Ik zag in een verkooptopic je het over Fink hebben.
Na wat geyoutubed te hebben is hier nu nog een fan.
Vooral if only vind ik erg mooi.

Lex Groningen

Citaat van: JeKa op juni 18, 2010, 21:54:52

Mooi dat je zo tevreden bent. Kom graag weer eens bij je op bezoek, kan ik alvast een interlink bij je komen brengen. Heb de interlink over omdat vandaag met een beetje geluk mijn tuner is verkocht.

Xander32

Citaat van: JeKa op mei 27, 2010, 10:04:18
Gisteravond heb ik de Musical Fidelity A3.2 van Douma aangesloten. Het was al laat, dus ik heb maar kort geluisterd. Het zijn dus maar een paar eerste indrukken en ik hoop het weekend wat meer te kunnen luisteren.

Wat meteen opvalt is het felle karakter van de MF. Dit was ons bij Douma ook al opgevallen en daar pakte het met zijn Klipsch' niet goed uit. Bij mijn tragere en minder felle speakers was dit toch wel anders. Over het algemeen luister ik erg rustige muziek met veel vocalen en gitaar. Ane Brun bijvoorbeeld kreeg een ietwat scherp randje waar ik erg aan moet wennen. Het is te vroeg om te beoordelen of ik er überhaupt aan ga wennen, de versterker moest opwarmen of wat dan ook....   

Elektronische muziek kwam echt een stuk meer tot leven. Meer laag en gewoon een stuk feller en directer. Dit is toch wel wat ik soms mis in mijn set en een bevestiging dat het tijd is om de versterking op mijn smaak aan te gaan passen.

Het weekend maar eens meer gaan luisteren. Een scherp randje in mijn lievelingsmuziek zal ik niet verkiezen boven een directere en fellere sound, dus ik ben erg benieuwd hoe mijn mening na het weekend zal zijn!
Jouw ervaren betreft de MF is hel herkenbaar voor mij: deze zal meer druk in het laag geven, meer pit toevoegen in het mid en hoog. Mijn overstap van Marantz naar MF heeft ook een periode van gewenning gekost maar ik zou nu niet meer terug willen.

Geef jezelf en de MF even de tijd om aan elkaar te wennen ;).

Veel luisterplezier.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeKa

Citaat van: ivo1986 op juni 19, 2010, 01:01:53
Ik zag in een verkooptopic je het over Fink hebben.
Na wat geyoutubed te hebben is hier nu nog een fan.
Vooral if only vind ik erg mooi.

Leuk! Walkin' in the Sun is ook erg gaaf! Sowieso het laatste album ("Sort of Revolution") is een echte aanrader!
Citaat van: Alex Groningen op juni 19, 2010, 07:26:34

Mooi dat je zo tevreden bent. Kom graag weer eens bij je op bezoek, kan ik alvast een interlink bij je komen brengen. Heb de interlink over omdat vandaag met een beetje geluk mijn tuner is verkocht.

We spreken binnenkort wel even af! Al bijna vakantie?

Citaat van: Xander32 op juni 19, 2010, 09:46:13
Jouw ervaren betreft de MF is hel herkenbaar voor mij: deze zal meer druk in het laag geven, meer pit toevoegen in het mid en hoog. Mijn overstap van Marantz naar MF heeft ook een periode van gewenning gekost maar ik zou nu niet meer terug willen.

Geef jezelf en de MF even de tijd om aan elkaar te wennen ;).

Veel luisterplezier.

Sander.

Klopt helemaal wat je schrijft. De periode van gewenning is inmiddels wel voorbij (was inderdaad nodig!) en ik zou voor geen goud meer terg willen. Bij de verkoop van de Marantz had ik deze weer even aangesloten als enige versterking en het leek net of de keel van m'n speakers werd dichtgeknepen.

Douma

Citeer...en ik zou voor geen goud meer terg willen.

Kijk eens aan, dat schept financiele mogelijkheden voor mij. :devil:
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op juni 19, 2010, 09:57:59
Kijk eens aan, dat schept financiele mogelijkheden voor mij. :devil:

Voor goud hoef ik die van jou ook niet.  :P

Lex Groningen

Citaat van: JeKa op juni 19, 2010, 09:53:33
We spreken binnenkort wel even af! Al bijna vakantie?

Doen we. Moet nog drie weekjes werken en dan begint mijn vakantie. ;D

JeKa

Zo, tijd voor een update!

Inmiddels is het bij mij niet echt meer een HT te noemen (zal een mod ook om verhuizing vragen). Het hele surround gebeuren is de deur uit en eigenlijk kijk ik ook nooit meer film of TV, al zal er nu het donkerder wordt vast wel weer eens een filmpje gedraaid gaan worden. M'n TV heeft denk ik maximaal 300 uur gedraaid in het eerste jaar...  ::) Muziek draai daarentegen ontzettend veel. De Marantz SR7000, de Atoll AM80, m'n Dynaudio Audience 42w's en 42c zijn allen dus de deur uit. Daar voor in de plaats staat er nu alleen een Musical Fidelity A3.2 en mijn muziek klinkt echt stukken lekkerder, er zit gewoon veel meer leven in. Verder eigenlijk weinig in de planning staan, al zit ik zo nu en dan wel met een half oogje naar luidsprekerkabels te kijken.

Xander32

Goed bezig: nog weer iemand die retour naar stereo is gegaan 8).

Sander.
Citaat van: JeKa op augustus 22, 2010, 21:44:42
Zo, tijd voor een update!

Inmiddels is het bij mij niet echt meer een HT te noemen (zal een mod ook om verhuizing vragen). Het hele surround gebeuren is de deur uit en eigenlijk kijk ik ook nooit meer film of TV, al zal er nu het donkerder wordt vast wel weer eens een filmpje gedraaid gaan worden. M'n TV heeft denk ik maximaal 300 uur gedraaid in het eerste jaar...  ::) Muziek draai daarentegen ontzettend veel. De Marantz SR7000, de Atoll AM80, m'n Dynaudio Audience 42w's en 42c zijn allen dus de deur uit. Daar voor in de plaats staat er nu alleen een Musical Fidelity A3.2 en mijn muziek klinkt echt stukken lekkerder, er zit gewoon veel meer leven in. Verder eigenlijk weinig in de planning staan, al zit ik zo nu en dan wel met een half oogje naar luidsprekerkabels te kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeKa

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2010, 23:32:13
Goed bezig: nog weer iemand die retour naar stereo is gegaan 8).

Sander.
:music:

En inmiddels verhuisd naar showcase zie ik.

MLCinema

Zo dan, dat zijn geen halve maatregelen. Net ook zelf even Fink zitten beluisteren, is ook helemaal mijn smaak. Die zal binnenkort wel in mijn collectie zitten ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 23, 2010, 16:06:24
Zo dan, dat zijn geen halve maatregelen. Net ook zelf even Fink zitten beluisteren, is ook helemaal mijn smaak. Die zal binnenkort wel in mijn collectie zitten ;D.
Sort of Revolution is geniaal, maar Biscuits for Breakfast en Distance and Time zijn ook zeker de moeite waard!

JeKa

Alex (Groningen) was hier net om een setje W&M LS-01 langs te brengen. Deze zullen hier een paar dagen op proef komen om te kijken wat het met mijn geluid doet. Ze zitten er nu een uurtje tussen en tot nog toe kan ik niet erg veel verschil horen. Sowieso is luisteren met de gordijnen dicht bij mij bijna een must, want de akoestiek is dan stukken beter. Ook terugschakelen naar mijn oude bekabeling na een aantal dagen staat in de planning. Ben benieuwd...

Lex Groningen

Ben benieuwd wat je er over een tijdje van vind. Mocht je de LS-02 luidsprekerkabels ook eens willen lenen om een vergelijk te kunnen maken met de LS-01, laat het me dan maar even weten.

JeKa

Citaat van: Alex Groningen op augustus 27, 2010, 08:52:59
Ben benieuwd wat je er over een tijdje van vind. Mocht je de LS-02 luidsprekerkabels ook eens willen lenen om een vergelijk te kunnen maken met de LS-01, laat het me dan maar even weten.

Is goed! Je hoort m'n bevindingen nog wel.

JeKa

De kabels van Alex zitten er nu een tijdje tussen en ik vind het lastig nu te beoordelen of en wat er veranderd is. De volgende stap is mijn oude bekabeling er weer tussenhangen en eens kijken hoe dat klinkt.

HTip

Welke bekabeling vergelijk je met de W&M?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Citaat van: HTip op september  7, 2010, 18:05:20
Welke bekabeling vergelijk je met de W&M?

Oehlbach 2x2,5mm2 geloof ik.