Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

De witte beplakking helpt inderdaad. Best ok! :bigsmile:

Veel plezier dit weekend met je logee. :P
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Douma

Kunnen de Dynaudio's eindelijk weer eens een keertje vrij ademen. :P Ben benieuwd hoe de combinatie met de Atoll is.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op februari 12, 2010, 08:39:57
Kunnen de Dynaudio's eindelijk weer eens een keertje vrij ademen. :P Ben benieuwd hoe de combinatie met de Atoll is.

Ik ben ook zeeeeer benieuwd, leuk!

JeKa

Citaat van: LittleNinja op februari 11, 2010, 22:19:36
De witte beplakking helpt inderdaad. Best ok! :bigsmile:

Veel plezier dit weekend met je logee. :P

Thanks!

Gaat lukken!

mimic

Ik ben ook benieuwd  ;)

vanavond een film ZONDER de Atoll, maar alles voor een goed doel!

Veel plezier er mee!
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

JeKa

De Atoll blijft!  O0

Het brengt echt wat extra's in mijn set. Vind het altijd moeilijk om te benoemen, maar ik zal een poging wagen. Ik hoor soms geluiden die me niet eerder op waren gevallen en dan voornamelijk geluid van monden/lippen en ruis in opnamen. Ook krijgt alles gewoon meer body en dynamiek en komt het beter naar voren. De verschillen in opnames zijn ook stukken duidelijk en de bas is een stuk mooier geworden. Nadeel is dat ik soms weer een beetje galm hoor, maar dat is een akoestisch probleem denk ik.... Ik zal binnenkort even een foto bij daglicht maken!

mimic

Ik denk dat je heel aardig slaagt in het omschrijven van de klankmatige verschillen. Alles wat je aangeeft mis ik in mijn huidige opstelling na het vertrek van de Atoll!

Heel veel plezier er mee, en ik ben benieuwd naar de foto`s :)

Douma

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Nou kun je jouw Dynaudio's weer een beetje recht in de tweeters aankijken. :D

sr7000

Nice O0 veel plezier met je aanwinst  :nopompom:

JeKa

Citaat van: mimic op februari 14, 2010, 19:07:48
Ik denk dat je heel aardig slaagt in het omschrijven van de klankmatige verschillen. Alles wat je aangeeft mis ik in mijn huidige opstelling na het vertrek van de Atoll!

Heel veel plezier er mee, en ik ben benieuwd naar de foto`s :)

Dat wordt afkicken voor jou dus!  ;)

Wat ik later nog bedacht; tweede stemmen zijn duidelijker of waren me zelfs nooit echt eerder opgevallen.
Citaat van: Douma op februari 14, 2010, 19:51:58
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Nou kun je jouw Dynaudio's weer een beetje recht in de tweeters aankijken. :D

Ik heb ze inderdaad verwaarloosd besef ik nu!  :D
Citaat van: sr7000 op februari 14, 2010, 22:45:30
Nice O0 veel plezier met je aanwinst  :nopompom:

Thanks, kom maar snel eens luisteren!

JeKa

Douma

Citaat van: JeKa op mei 21, 2010, 09:55:48
Bloed kruipt waar het niet gaan kan.... :D
Probeer het niet te snel de deur uit te doen want ik wil graag mijn Musical Fidelity nog op jouw Dynaudio's horen. Volgende week een avondje prikken?

JeKa

Citaat van: Douma op mei 21, 2010, 16:35:32
Probeer het niet te snel de deur uit te doen want ik wil graag mijn Musical Fidelity nog op jouw Dynaudio's horen. Volgende week een avondje prikken?

Komt goed.

JeKa

Er gaan hoogstwaarschijnlijk veranderingen plaatsvinden in huize Jeroen. Er zijn twee scenario's:

-Center, rears en versterking verkopen en daar een stereoversterker voor kopen.

-Fronts ruilen of verkopen en andere fronts kopen.

Het is ook mogelijk dat beide scenario's vervuld worden.... Ook heb ik een topic geopend voor een mogelijke ruilkandidaat.

Douma

Ik zou of beide scenario's of alleen scenario 1 doen. Misschien eerst alleen scenario 1 volgen. Verkoop de boel en zoek een mooie versterker die bij dynaudio oast. Me dunkt dat deze ook prima met een stel Contour 1.3 of dergelijke andere Dynaudio's combineert.

Als je de boel kan verkopen dan mag je wat mij betreft mijn MF wel een tijdje gebruiken. Dan kun je rustig naar een passende versterker zoeken.

JeKa

Citaat van: Douma op mei 26, 2010, 09:04:15
Ik zou of beide scenario's of alleen scenario 1 doen. Misschien eerst alleen scenario 1 volgen. Verkoop de boel en zoek een mooie versterker die bij dynaudio oast. Me dunkt dat deze ook prima met een stel Contour 1.3 of dergelijke andere Dynaudio's combineert.

Als je de boel kan verkopen dan mag je wat mij betreft mijn MF wel een tijdje gebruiken. Dan kun je rustig naar een passende versterker zoeken.

Dat is geen gek idee! Dan kan ik in alle rust een passende amp zoeken. Zelf neig ik ook het meest naar scenario 1.

JeKa

Gisteravond heb ik de Musical Fidelity A3.2 van Douma aangesloten. Het was al laat, dus ik heb maar kort geluisterd. Het zijn dus maar een paar eerste indrukken en ik hoop het weekend wat meer te kunnen luisteren.

Wat meteen opvalt is het felle karakter van de MF. Dit was ons bij Douma ook al opgevallen en daar pakte het met zijn Klipsch' niet goed uit. Bij mijn tragere en minder felle speakers was dit toch wel anders. Over het algemeen luister ik erg rustige muziek met veel vocalen en gitaar. Ane Brun bijvoorbeeld kreeg een ietwat scherp randje waar ik erg aan moet wennen. Het is te vroeg om te beoordelen of ik er überhaupt aan ga wennen, de versterker moest opwarmen of wat dan ook....   

Elektronische muziek kwam echt een stuk meer tot leven. Meer laag en gewoon een stuk feller en directer. Dit is toch wel wat ik soms mis in mijn set en een bevestiging dat het tijd is om de versterking op mijn smaak aan te gaan passen.

Het weekend maar eens meer gaan luisteren. Een scherp randje in mijn lievelingsmuziek zal ik niet verkiezen boven een directere en fellere sound, dus ik ben erg benieuwd hoe mijn mening na het weekend zal zijn!

Douma

Het verbaast me niks dat je een scherp randje ervart. Je zal denk ik een tijdje naar de MF moeten luisteren of dit ook vervelend is/wordt, of dat het gewoon komt door het contrast met je andere versterker en dat het uiteindelijk juist een verbetering is. Stel je hebt jaren op een fiets gefietst die een scheve trapper had. De eerste indruk bij een nieuwe fiets zal zijn dat de trapper niet goed aanvoelt, terwijl juist die trapper goed is en je oude trapper niet.

Daarnaast zou het goed kunnen dat je smaak nog verandert. Ik heb dit bij mezelf ervaren. Ik luisterde op een gegeven moment graag naar een rustig klinkend systeem. Dat er veel verhuld werd vond ik wel prettig. Niks dat opviel of kon iriteren. Maar op een gegeven moment miste ik wat leven in mijn set en dit heb ik sinds mijn Klipschen gevonden. Er is nog genoeg ruimte voor verbetering, maar het begin is gemaakt. Het is alleen lastig op zoiets te anticiperen, als het al mogelijk is. Dat kun je zelf het beste aanvoelen.

Binnenkort maar eens een avondje luisteren en vergelijken. Misschien er zelfs een luisterdag/weekend van maken en mijn Klipschen ook naar jou toe slepen. :D

JeKa

Citaat van: Douma op mei 27, 2010, 11:20:48
Het verbaast me niks dat je een scherp randje ervart. Je zal denk ik een tijdje naar de MF moeten luisteren of dit ook vervelend is/wordt, of dat het gewoon komt door het contrast met je andere versterker en dat het uiteindelijk juist een verbetering is. Stel je hebt jaren op een fiets gefietst die een scheve trapper had. De eerste indruk bij een nieuwe fiets zal zijn dat de trapper niet goed aanvoelt, terwijl juist die trapper goed is en je oude trapper niet.

Binnenkort maar eens een avondje luisteren en vergelijken.

Helemaal met je eens, dat is ook de reden dat ik er nu geen waardeoordeel aan verbind. De verandering is in ieder geval groter dan toen ik de Atoll voor het eerst aansloot en dat maakt het juist weer leuk en leerzaam.

Douma

Citaat van: JeKa op mei 27, 2010, 11:25:13
Helemaal met je eens, dat is ook de reden dat ik er nu geen waardeoordeel aan verbind. De verandering is in ieder geval groter dan toen ik de Atoll voor het eerst aansloot en dat maakt het juist weer leuk en leerzaam.

Zeker. Als je moet speuren naar veranderingen heeft het geen zin. Ik ben erg benieuwd wat de MF op je Dynaudio's doet. Ik zal kijken of ik vanavond de afstandsbediening op kan halen. Anders blijf je heen en weer lopen.:)

JeKa

Citaat van: Douma op mei 27, 2010, 15:15:08
Zeker. Als je moet speuren naar veranderingen heeft het geen zin. Ik ben erg benieuwd wat de MF op je Dynaudio's doet. Ik zal kijken of ik vanavond de afstandsbediening op kan halen. Anders blijf je heen en weer lopen.:)

Logitech Harmony.....  :sigh:

Douma

Citaat van: JeKa op mei 27, 2010, 15:16:47
Logitech Harmony.....  :sigh:

Ah, je hebt de MF er al in staan?

JeKa

Citaat van: Douma op mei 27, 2010, 15:21:00
Ah, je hebt de MF er al in staan?

Je weet toch hoe lui ik ben?  :D (De luiheid voor het heen en weer lopen overwon het van de luiheid voor het updaten van de Harmony)

Lex Groningen

Hey Jeroen, als je mijn voor en eindversterker een keer een weekje te leen wil hebben laat het me dan maar even weten, toch weer een stapje hoger dan de 3.2 die je nu tijdelijk op proef hebt.

Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki