Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

Citaat van: Valkyrie op maart 19, 2009, 21:16:07
en? en? en?

ik ben niet ongeduldig, ik wacht alleen met smart af totdat die van mij ook geleverd wordt! :sigh:

;D

helaas.....ook geen briefje van de tnt in de bus, wat me enigszins verbaasde. Morgen ben ik waarschijnlijk wel thuis mochten ze komen, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen  :thumbs-up:

JeKa

triiiiiing, buurman voor de deur met een pakje! Blijkt dat ze 'm bij de buurman hebben afgegeve zonder een briefje achter te laten  :thumbs-up:

straks meer, eerst spelen!

Valkyrie

Das nog eens geluk! Veel plezier met je nieuwe speeltje! :hehe:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Enjoy it! Veel plezier ermee, hoop dat hij helemaal bevalt.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Feli 8) We zien je de eerste uren dus niet op het forum en het wordt een korte nacht ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:04:51
Feli 8) We zien je de eerste uren dus niet op het forum en het wordt een korte nacht ;D

Tuurlijk niet, hij kan toch opnemen wat hij wil zien, dat is het punt juist van dat ding ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Valkyrie

Citaat van: Kamidioblitz op maart 19, 2009, 22:09:42
Tuurlijk niet, hij kan toch opnemen wat hij wil zien, dat is het punt juist van dat ding ;D

;D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

-madison-

Ik ben benieuwt naar je ervaringen!!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JeKa

De eerste indrukken zijn goed, al is het natuurlijk een snel oordeel. Het beeld ben ik nog niet helemaal over uit, maar het is sowieso niet beter dan de h360r, wat ik wel jammer vind. Minder denk ik ook niet, maar daar heb ik nog te weinig voor gezien om zeker te weten.

Gebruiksvriendelijkheid is echt een grote stap vooruit! Eindelijk weer gewoon met de OK knop door je zenderlijst bladeren en ook nog een stuk sneller doordat je 2 rijen naast elkaar ziet en ook opzij kan.

Opnemen even geprobeerd en dat is echt fantastisch als je van een hdd recorder komt. Gewoon in de epg op rec drukken en je neemt het op. Moet alleen nog even uitvogelen of je ook iets eerder kan beginnen en langer door kan gaan met opnemen, voor als een programma te laat begint.

Al met al erg tevreden!

MLCinema

Heej, dat zijn goede berichten. Hoe snel zapt hij? Dat met die ok knop en het snel zappen is echt een hele dikke bonus! Dat werkt zo relax, als je daar aan begonnen bent dan wil je niks anders meer.

JeKa

Citaat van: Kamidioblitz op maart 19, 2009, 23:34:12
Heej, dat zijn goede berichten. Hoe snel zapt hij? Dat met die ok knop en het snel zappen is echt een hele dikke bonus! Dat werkt zo relax, als je daar aan begonnen bent dan wil je niks anders meer.

Het zappen gaat ongeveer even snel als met de h360r.

Het absurde met die zenderlijsten en de ok knop is dat mijn oude samsung decoder (940 ofzo) dit kon en toen ik overstapte op de h360r kon dit niet meer. Ik heb het altijd als een groot gemis gezien en ben blij dat het nu weer kan  :thumbs-up:

Douma

CiteerMoet alleen nog even uitvogelen of je ook iets eerder kan beginnen en langer door kan gaan met opnemen, voor als een programma te laat begint.

Ik dacht dat dit al een hele tijd autmatisch ging bij opnameapparatuur? Dus dat er pas wordt opgenomen als he tprogramma daadwerkelijk begint. Een aantal jaren geleden had ik een videorecorder die dit al automatisch deed. Zou het raar vinden als de Humax dit niet kan.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op maart 20, 2009, 07:55:15

Ik dacht dat dit al een hele tijd autmatisch ging bij opnameapparatuur? Dus dat er pas wordt opgenomen als he tprogramma daadwerkelijk begint. Een aantal jaren geleden had ik een videorecorder die dit al automatisch deed. Zou het raar vinden als de Humax dit niet kan.

Mijn hdd recorder zou dat ook kunnen, maar het ging maar al te vaak mis. Het is inderdaad zo dat de uitzending een signaal mee hoort te zenden. De eerste pilot die ik draaide gister, miste gelijk de staart van de uitzending......vandaar

MartijnR

Citaat van: JeKa op maart 19, 2009, 23:32:51
De eerste indrukken zijn goed, al is het natuurlijk een snel oordeel. Het beeld ben ik nog niet helemaal over uit, maar het is sowieso niet beter dan de h360r, wat ik wel jammer vind. Minder denk ik ook niet, maar daar heb ik nog te weinig voor gezien om zeker te weten.

Gebruiksvriendelijkheid is echt een grote stap vooruit! Eindelijk weer gewoon met de OK knop door je zenderlijst bladeren en ook nog een stuk sneller doordat je 2 rijen naast elkaar ziet en ook opzij kan.

Opnemen even geprobeerd en dat is echt fantastisch als je van een hdd recorder komt. Gewoon in de epg op rec drukken en je neemt het op. Moet alleen nog even uitvogelen of je ook iets eerder kan beginnen en langer door kan gaan met opnemen, voor als een programma te laat begint.

Al met al erg tevreden!

Hoi,

Ik heb ook de 50505c aangeschaft. Ik kan niet vergelijken met een andere HD-settopbox. Ik vind het tot op heden wel een verademing met mijn oude digitale samsungkastje. Veel fijnere epg. De opnamemogelijkheid is ook een prima optie. Had in geen jaren een programma meer opgenomen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

JeKa

Citaat van: MartijnR op maart 20, 2009, 18:47:01
Hoi,

Ik heb ook de 50505c aangeschaft. Ik kan niet vergelijken met een andere HD-settopbox. Ik vind het tot op heden wel een verademing met mijn oude digitale samsungkastje. Veel fijnere epg. De opnamemogelijkheid is ook een prima optie. Had in geen jaren een programma meer opgenomen.

Martijn

Kan ik me voorstellen, het is een fijn apparaat!

JeKa

Vanavond zijn Douma en ik samen naar Frank geweest om onze projectoren te laten kalibreren. het is de eerste keer dat ik dit heb laten doen en moet zeggen dat het een goede investering is. Op voorhand had ik er een wat dubbel gevoel over, omdat je 80,- neer gaat tellen, maar je hebt geen flauw idee waarvoor en wat het resultaat zal zijn.

Thuis de Sony weer op zijn plek gehangen en wat fragmenten bekeken. Wat gelijk opvalt is de hoeveelheid licht, dat is echt behoorlijk verbeterd. Daarnaast is er meer diepte en rust in het beeld en ook zijn de kleuren beter in balans. Een goede investering dus!  :thumbs-up:

JeKa

en het rapport

JeKa

.

JeKa

.

HTip

Mooi man 8) Voor calibratie was ook al erg netjes voor fabrieksinstellingen, maar als je het optimaal wil moet je toch een ISF-calibratie doen.

Veel plezier met je nieuwe beeld :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sr7000

Cool! Zo te zien is het "Groen probleem" dus ook opgelost. Lijkt me wel fijn, want dat viel mij toen meteen op. Ben wel benieuwd hoe dat is aangepast, want daar kon ik geen optie voor vinden om dat aan te passen. De profi's hebben dus nog wel meerwaarde ;) Geniet er van. O0

JeKa

Citaat van: sr7000 op april  4, 2009, 11:48:44
Cool! Zo te zien is het "Groen probleem" dus ook opgelost. Lijkt me wel fijn, want dat viel mij toen meteen op. Ben wel benieuwd hoe dat is aangepast, want daar kon ik geen optie voor vinden om dat aan te passen. De profi's hebben dus nog wel meerwaarde ;) Geniet er van. O0

Ik zei al tegen Doorhof dat de groenafwijking  iemand was opgevallen. Had je goed gezien dus!  :thumbs-up:

sr7000

Citaat van: JeKa op april  4, 2009, 12:21:00
Ik zei al tegen Doorhof dat de groenafwijking  iemand was opgevallen. Had je goed gezien dus!  :thumbs-up:
:bigsmile: Ik ben benieuwd hoe het gras in "I am Legend" er nu uitziet ;) Zullen we weer es een filmavondje doen? 8)

JeKa

Citaat van: sr7000 op april  4, 2009, 15:53:12
:bigsmile: Ik ben benieuwd hoe het gras in "I am Legend" er nu uitziet ;) Zullen we weer es een filmavondje doen? 8)

Doen we. We pm'en wel even.

JeKa

En er is zomaar onverwachte upgrade te melden. Namelijk een Dynaudio Audience 42c centerspeaker
Eigenlijk was ik er al maanden met een half oog naar aan het zoeken en nu kwam deze voorbij voor een mooie prijs op Makrtplaats. Hij is nog niet binnen, maar zodra hij staat zal ik foto´s en mijn bevindingen plaatsen!