Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

Douma

Citeertuuurlijk joh, doe ik even..... Zet ik er gelijk wieltjes onder en zorg ik dat hij koffie zet als ik bijna thuis ben. We heten niet allemaal Atmoz!  ;D

Gelukkig heb je mensen in je omgeving die zich redelijk kunnen redden met de soldeerbout. ;) Mocht het nodig zijn dan hoor ik het wel.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: celerontje op januari 12, 2009, 20:29:33
Als een zonnetje?
Wat een oplichters! ;D
Fijn dat het goed werkt! :)

Die switch schijnt ook in je ogen als een zonnetje wanneer alle lampen uit zijn......

Daar moet ECHT wat aan gedaan worden!

celerontje

Zo'n weerstandje vervangen is zo gedaan, niet echt moeilijk.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JeKa

Citaat van: celerontje op januari 12, 2009, 20:39:50
Zo'n weerstandje vervangen is zo gedaan, niet echt moeilijk.

me maar eens in verdiepen dan

cappie

Citaat van: JeKa op januari 12, 2009, 20:23:41
Je moet het inderdaad gewoon als overig apparaat handmatig invoeren. Ben benieuwd of het bij jou ook allemaal werkt.

oké, bedankt
ik bedenk me net dat ik vorig weekend vista opnieuw geinstalleerd heb en je raad het misschien al,
als ik mijn harmony wachtwoord niet meer kan vinden, moet alles weer opnieuw.
maar goed, in de loop van de week hoop ik alles ingesteld te hebben.

De lampies zijn inderdaad "vrij" irritant, even een mooie oplossing voor vinden

cappie
Marantz SR7005/UD5005 - Dune Prime 3.0 - Thorens TD 145
Humax 5200C - LG Oled 55C7V - Epson EH TW2900
Jamo Concert 11 (front) - Jamo Concert Center - Jamo D 8Sur (surr.) -

JeKa

Citaat van: cappie op januari 12, 2009, 20:43:38
oké, bedankt
ik bedenk me net dat ik vorig weekend vista opnieuw geinstalleerd heb en je raad het misschien al,
als ik mijn harmony wachtwoord niet meer kan vinden, moet alles weer opnieuw.
maar goed, in de loop van de week hoop ik alles ingesteld te hebben.

Even bellen naar de helpdesk? Met een serienummer en je naam kunnen ze veel voor je doen denk ik.

Citaat van: cappie op januari 12, 2009, 20:43:38
De lampies zijn inderdaad "vrij" irritant, even een mooie oplossing voor vinden

Subtiel uitgedrukt.... Laat het me even weten als je er wat op gevonden hebt

Sol

Mooi dat alles nu perfect werkt!
Weer een last van je schouders. ;)

Veep plezier ermee, als ik overga tot het aankopen van een switch gaat deze ook in de grabbelton! :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 21:02:15
Mooi dat alles nu perfect werkt!
Weer een last van je schouders. ;)

Veep plezier ermee, als ik overga tot het aankopen van een switch gaat deze ook in de grabbelton! :D

Thanks! Voor deze prijs is het een aanrader!

Robert Toet

Heee hij is binnen zie ik. Mooi dat ie het doet. Zal er binnenkort ook maar eens aan gaan geloven dan. Zie dat ik gelijk een cursus LBO zwakstroom moet gaan volgens om het apparaat te modificiren qua lichtjes.
Veel plezier ermee in ieder geval.

JeKa

Citaat van: Robert Toet op januari 12, 2009, 21:28:12
Zie dat ik gelijk een cursus LBO zwakstroom moet gaan volgens om het apparaat te modificiren qua lichtjes.

;D Ik ben bang dat ik dan mee moet....

Citaat van: Robert Toet op januari 12, 2009, 21:28:12
Veel plezier ermee in ieder geval.

Bedankt!

Robert Toet

Kun je niet in plaats van een cursus gewoon wat van dat matte raamfolie over die lichtjes plakken. Klein dun strookje kan voldoende zijn:-)

JeKa

Citaat van: Robert Toet op januari 12, 2009, 22:38:32
Kun je niet in plaats van een cursus gewoon wat van dat matte raamfolie over die lichtjes plakken. Klein dun strookje kan voldoende zijn:-)

Dat is wel een goed idee, al betwijfel ik of dat voldoende is..... Ik heb zojuist 8 lagen hobbytape erover geplakt en nu zijn ze ongeveer op de juiste sterkte zichtbaar..... :-X

cappie

Citaat van: JeKa op januari 12, 2009, 22:40:29
Dat is wel een goed idee, al betwijfel ik of dat voldoende is..... Ik heb zojuist 8 lagen hobbytape erover geplakt en nu zijn ze ongeveer op de juiste sterkte zichtbaar..... :-X

ik heb net even een vierkantje "echte" isolatietape (1 laag), vrij dik, over 1 lampie geplakt, dat doet het hem wel, ziet er alleen niet zo fraai uit.
op 1 of andere manier kleine cirkeltjes uit de tape zien te krijgen, maar daar verzinnen we wel wat op.

cappie

Sol

Of gewoon verduisteren / lampje eruit mollen.
Ben je er absoluut zeker van dat het lampje je niet zal storen tijdens een film / game / whatever. >:D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Robert Toet

Ach het kan nog simpeler hoor. Gewoon omdraaien ;D

JeKa

Citaat van: cappie op januari 12, 2009, 22:49:51
ik heb net even een vierkantje "echte" isolatietape (1 laag), vrij dik, over 1 lampie geplakt, dat doet het hem wel, ziet er alleen niet zo fraai uit.
op 1 of andere manier kleine cirkeltjes uit de tape zien te krijgen, maar daar verzinnen we wel wat op.

cappie

Door de hobbytape zie je wel welke lampjes branden.

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 23:03:02
Of gewoon verduisteren / lampje eruit mollen.
Ben je er absoluut zeker van dat het lampje je niet zal storen tijdens een film / game / whatever. >:D

Met een hamer?

Citaat van: Robert Toet op januari 12, 2009, 23:34:23
Ach het kan nog simpeler hoor. Gewoon omdraaien ;D

Moet je wel een spiegeltje achter de IR ontvanger zetten.

Madhouse

Citaat van: JeKa op januari 12, 2009, 22:40:29

Je hebt gewoon een switch die zich graag wil laten zien  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sol

JeKa

ik heb er zojuist kleine ronde stickertjes opgeplakt en ook op de Popcorn Hour. Werkt prima en lijkt ook niet gek. Volgens mij zijn de stickers eigenlijk bedoeld om schroeven visueel weg te werken.

Sol

JeKa

Citaat van: Douma op januari 12, 2009, 20:31:29
Gelukkig heb je mensen in je omgeving die zich redelijk kunnen redden met de soldeerbout. ;) Mocht het nodig zijn dan hoor ik het wel.

zal ik onthouden! (lees je post nu pas, waarschijnlijk doordat ik celerontje quote terwijl jij op de volgende pagina gepost had...)

cappie

Citaat van: JeKa op januari 12, 2009, 20:23:41
Je moet het inderdaad gewoon als overig apparaat handmatig invoeren. Ben benieuwd of het bij jou ook allemaal werkt.

het leek allemaal goed te werken, schrik niet, ligt niet aan de switch.
Ik heb nl. een erg vervelend ander probleem, waardoor hij voor MIJ een stuk minder geschikt is, als ik (of jullie  :smile:) er geen oplossing voor weten.
Mijn probleem is de afstandbediening voor de satellietontvanger: topfield TF7700HSCI.
Als ik op een kanaal omhoog druk (pijl omhoog) werkt alles goed, maar als ik op een kanaal omlaag druk (pijl omlaag), verandert de switch van input.
Het scherm wordt blauw en nog een keer pijl naar beneden staat het weer goed, wel kanaal overgeslagen. Pijl omlaag in het menu vertoont dit gedrag ook, wat nog vervelender is.
Er zit dus een ir code in de afstandbediening van de topfield die ook op de switch reageert.
Ben de hele dag al aan het klooien en weet het even niet meer, misschien 1 van jullie een idee ?

Jeka, sorry voor de eventuele vervuiling van je topic, als ik ergens anders verder moet, zeg je het maar.

cappie

JeKa

Citaat van: cappie op januari 17, 2009, 20:18:03
het leek allemaal goed te werken, schrik niet, ligt niet aan de switch.
Ik heb nl. een erg vervelend ander probleem, waardoor hij voor MIJ een stuk minder geschikt is, als ik (of jullie  :smile:) er geen oplossing voor weten.
Mijn probleem is de afstandbediening voor de satellietontvanger: topfield TF7700HSCI.
Als ik op een kanaal omhoog druk (pijl omhoog) werkt alles goed, maar als ik op een kanaal omlaag druk (pijl omlaag), verandert de switch van input.
Het scherm wordt blauw en nog een keer pijl naar beneden staat het weer goed, wel kanaal overgeslagen. Pijl omlaag in het menu vertoont dit gedrag ook, wat nog vervelender is.
Er zit dus een ir code in de afstandbediening van de topfield die ook op de switch reageert.
Ben de hele dag al aan het klooien en weet het even niet meer, misschien 1 van jullie een idee ?

Jeka, sorry voor de eventuele vervuiling van je topic, als ik ergens anders verder moet, zeg je het maar.

cappie

Geen probleem hoor. Heb je de IR codes al eens met de Topfield ingevoerd in de Harmony? (Dus niet die uit de database van Logitech gebruikt)

cappie

Citaat van: JeKa op januari 17, 2009, 20:26:36
Geen probleem hoor. Heb je de IR codes al eens met de Topfield ingevoerd in de Harmony? (Dus niet die uit de database van Logitech gebruikt)

Na een hoop geklooi met de Harmony kwam ik er juist achter dat het met de originele afstandbediening van de topfield al niet goed gaat,
dus bovenstaand probleem heb ik beschreven met gebruik van die afstandbediening, dus zonder Harmony.

cappie

JeKa

Als ik jou was zou ik de Harmony helpdesk bellen. Daar zijn erg behulpzaam en ze weten waar ze het over hebben (maw, ik heb veder ook geen idee hoe je dit op kan lossen :-\).