Mijn HT in HVT van deze maand

Gestart door anton, mei 1, 2003, 20:08:42

Vorige topic - Volgende topic

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Heb je wel ook meteen de 4.4.2 software erop? Daar ga je namelijk blij van worden.

Release notes: https://drive.google.com/file/d/1uJUJ6p3A9j_0l2KvIv-UsGQt189veYdn/view

denoontje

Citaat van: Robbo op november 29, 2024, 16:16:00Nou durf ik helemaal niet meer langs  :devil: te komen  :D   ;)
Eenmaal gehoord is verkocht.....

Idd

Het ontbreekt alleen nu nog een imax projector met dito scherm :devil:  wel met cm tuning natuurlijk.

feli anton!

Jean Sibelius

Gaaf Anton, gefeliciteerd!

Waveforming is een hele mooie uitbreiding van Trinnov, moet ondertussen waanzinnig klinken :headbanging:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Citaat van: PascalP op november 29, 2024, 09:32:31Maar heel gaaf Anton, zin in de volgende avond op de boerderie!  :popcorn:  :headbanging:

Nog maar een paar uurtjes wachten...  :pompom:  :coffee:  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono - Cisco Meraki MS220-8P

Vik

:pompom:  :pompom:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

denoontje

PascalP

En daar mag je best jaloers op zijn Thuur!  :clapping:

Man wat een avond weer, geen standaard demo avond met de usual suspects, maar gewoon lekker filmpje kijken!  :popcorn:
The Conjuring: The Devil Made Me Do It, wat een film zeg, heerlijk van genoten samen met Anton, Vik en Jeffrey.
Toch een van mijn favoriete genres en vind het een geweldige franchise, die vibe en suspence, veel schrikmomenten zie je natuurlijk van mijlenver aankomen maar als het dan zover is zit je evengoed tegen het plafond  :devil:

Uiteraard draagt de Trinnov daar zijn steentje aan bij en was misschien wel de main act of the evening, wat klinkt dit ongelofelijk strak zeg!
Achterin de subs zijn er ook nog bijgekomen icm Waveforming en dit doet wat zeg, klappen strakker dan de spaken van Jeffrey zijn wielrenfiets  :worship:
De gehele bubbel heeft trouwens een serieuze stap gemaakt tov de vorige keer dat ik er was, subliem gewoon!
Ik zat op de main seat in het midden en kon het geluid niet op fouten betrappen, schijnt met Waveforming dat ook de seat to seat consistancy heel goed is, dit heb ik zelf dus niet vergeleken, maar van wat ik gisteren gehoord heb is dit toch wel een van de beste sets van de BeNeLux (en het was al niet slecht ;) ).
Zal vast nog e.e.a. te tweaken zijn, target curves, pressurization mode etc. maar ik zou niet weten wat je hier nog aan moet gaan passen  :worship:

Volgende keer maar wat meer demo materiaal erbij pakken maar ik denk dat ik wel een goed beeld heb na een film die ik nog niet eerder gezien had :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono - Cisco Meraki MS220-8P

anton

Enkele dagen niet op het forum geweest maar wat een leuke reakties !!!!!  Nogmaals mannen, als jullie langs willen komen van harte uitgenodigd  :pompom: .
De nieuwste firmware staat er nog niet op Teejoo, hij was al wel beschikbaar toen Mike en Viktor hier waren maar omdat er schijnbaar nog een paar bugs in zaten hebben we daar nog even mee gewacht. Als alles onder controle is gaan we hem er uiteraard opzetten  :headbanging: , benieuwd wat het brengt.
Die metingen (Sjaak) heb ik wel voorbij zien komen maar je zult bij Viktor te rade moeten gaan voor eventuele info, heb zelf niets opgeslagen op de computer.....

Gisteravond was idd weer zo,n avond die niet bevorderlijk is voor je hart.....heerlijke schrikmomenten die je zoals Pascal al zei je mijlenver aan ziet komen maar dan nog  ::)  ::) .
Hoewel het ongetwijfeld altijd anders/beter/mooier/explosiever.....kan mag ik wel stellen dat we gisteren unaniem tot de conclusie zijn gekomen dat we  voor een 1e try out van Waveforming een pracht resultaat hebben bereikt. Ook zijn we het er over eens dat waveforming eigenlijk nog in de kinderschoenen staat, dat de 1e resultaten prima zijn is voor de firma een opsteker van jewelste.
Waar ik tijdens de installatie ook achter ben gekomen is dat indien je een verbinding hebt met het internet dit niet bevorderlijk is voor de performance van je set. Ik had van Jeffrey, Viktor, Rudy.... al gehoord dat ze de UTP kabel met koperen draad hadden vervangen door glasvezel. Nadat bij mij de internetkabel losgekoppeld was klonk het allemaal fors beter (je moet het wederom horen om het te geloven). Dit verschil vond ik dermate groot dat ik nu een glasvezelkabel heb gelegd van de meterkast naar het HT. Samen met Jeffrey, Pascal, Viktor vergaderd over de beste manier en dat gaan we nu volgende week installeren. Heb hier altijd een beetje lacherig over gedaan maar hearing is believing !!! Of dat bij iedereen zo is kan ik uiteraard niet beoordelen maar bij mij ga ik de tijd/moeite er in steken.
Nu eerst sinterklaas bij de kleinkinderen  :inlove: , da,s toch wel super !!!! Jullie ook allemaal fijne pakjesavond toegewenst  :headbanging:  :headbanging: 

RvD

Leuke ervaringen om te lezen.  :clapping:

Wees blij dat je gewacht hebt met de update, ik heb hem wel gedaan maar mijn Altitude 16 loopt nu hele tijd vast als ik van bron wil switchen. Trinnov support pakt het goed op en heeft ook de update opnieuw gedaan nog eens. Maar ze zijn achter de schermen bezig met een grote fix zodra deze klaar is wordt die erop gezet. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren de Altitude 32 schijnt hier beter vanaf te komen. Bij de Altitude 16 wordt nu alles geupmixed naar 96khz wat niet zo vlekkeloos gaat door deze update.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

denoontje

dus ik moet ipv extra netwerkkabel dus een glasvezel leggen in de nieuwe bios vanaf de router/switch

PascalP

Citaat van: denoontje op december  5, 2024, 19:31:34dus ik moet ipv extra netwerkkabel dus een glasvezel leggen in de nieuwe bios vanaf de router/switch

Juist ;)

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Refie

Citaat van: PascalP op december  5, 2024, 19:38:26Juist ;)
Als het alleen om ontkoppelen gaat, kan dat toch ook over een lengte van pak um beet 40cm?
Marantz AV10 + Dirac ART, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. 2x Dayton MX15-22, Dynacord L1800FD, ButtKicker Pro + BKA1000,  ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

PascalP

Citaat van: Refie op december  5, 2024, 21:24:58Als het alleen om ontkoppelen gaat, kan dat toch ook over een lengte van pak um beet 40cm?

Klopt, maar als je dan beide switches/omvormers nog steeds in dezelfde stekkerdoos hebt vraag ik me af hoeveel nut het heeft. Mocht je ze beide in een andere stekkerdoos of liefst aparte groep kunnen aansluiten maakt het niet uit of het 40cm of 400m is.
Ik (en ook Jeffrey, en Anton binnenkort dus ook) heb in de meterkast/patchkast een switch met SFP/SFP+ en single mode module, passende fiber kabel (OS2) naar de HT en daar weer een andere switch met SFP/SFP+ en van daar uit 'normale' netwerkkabels naar alle devices.

Refie

Citaat van: PascalP op december  6, 2024, 08:06:04Klopt, maar als je dan beide switches/omvormers nog steeds in dezelfde stekkerdoos hebt vraag ik me af hoeveel nut het heeft. Mocht je ze beide in een andere stekkerdoos of liefst aparte groep kunnen aansluiten maakt het niet uit of het 40cm of 400m is.
Ik (en ook Jeffrey, en Anton binnenkort dus ook) heb in de meterkast/patchkast een switch met SFP/SFP+ en single mode module, passende fiber kabel (OS2) naar de HT en daar weer een andere switch met SFP/SFP+ en van daar uit 'normale' netwerkkabels naar alle devices.

Als je je audio groep al gescheiden hebt, (wat in de meterkast makkelijk kan) Dus 2 mediaconverters met SFP/SFP+ modules en een OS2 oid glas-patchkabel ertussen bespaart je het leggen van de glasvezelkabel door het huis.
Marantz AV10 + Dirac ART, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. 2x Dayton MX15-22, Dynacord L1800FD, ButtKicker Pro + BKA1000,  ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Teejoo

Citaat van: RvD op december  5, 2024, 17:20:46Leuke ervaringen om te lezen.  :clapping:

Wees blij dat je gewacht hebt met de update, ik heb hem wel gedaan maar mijn Altitude 16 loopt nu hele tijd vast als ik van bron wil switchen. Trinnov support pakt het goed op en heeft ook de update opnieuw gedaan nog eens. Maar ze zijn achter de schermen bezig met een grote fix zodra deze klaar is wordt die erop gezet. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren de Altitude 32 schijnt hier beter vanaf te komen. Bij de Altitude 16 wordt nu alles geupmixed naar 96khz wat niet zo vlekkeloos gaat door deze update.
Vervelend. Ik heb tot nu toe gelukkig nergens last van.

Heb je hem in 'light mode' staan? Ik vraag dat omdat je specifiek het switchen benoemd.

Teejoo

Citaat van: PascalP op december  6, 2024, 08:06:04Klopt, maar als je dan beide switches/omvormers nog steeds in dezelfde stekkerdoos hebt vraag ik me af hoeveel nut het heeft. Mocht je ze beide in een andere stekkerdoos of liefst aparte groep kunnen aansluiten maakt het niet uit of het 40cm of 400m is.
Zo had ik het ook eerst met een klein stukje glasvezel met de voedingen eveneens gescheiden ingeprikt op de aparte groepen (HT en rest woning). Uiteindelijk heb ik dat er tussenuit gehaald en ik merk eigenlijk geen verschil. En blijkbaar wordt er sowieso in een switch galvanisch gescheiden: https://www.htforum.nl/index.php?topic=155360.0

Wat bij mij veel heeft gebracht is de 'echte' HDMI glasvezelkabel die ik via Vik heb gekocht voor tussen de projector en de rest. Daar zit nu dus ook een volledige ontkoppeling.

audiomanagement

Bij ons hetzelfde en dat maakt toch weer

Klopt. Bij ons ook een soortgelijke verbinding gemaakt (modem naar switch met korte utp kabel, dan via glasvezel naar  de switch bij de apparatuur en daar omzetten van glaszezel naar utp en via utp naar de apparatuur) en  dat maakt toch weer een verschil  ;D

RvD

Afgelopen donderdagavond bij Anton langs geweest om eens te ervaren wat de nieuwe upgrades te weeg gebracht hebben.  :music:

Eerst wat democlips beluisterd vanaf een usb stick (dezelfde als CM gebruikt heeft op Mwave) dit klonk zeer indrukwekkend. Hier stond ook wat muziek op puur stereo, hier merkte ik toch wel wat de Trinnov doet in combinatie met de CM mod wat een soundstage zet dit neer dit is geen klein stapje vooruit maar Godzilla maakt hier een stap. Menig stereo pre of versterker zal hier een zware dobber aan hebben om dit te evenaren.

Daarna de nodige schijfjes beluisterd die voor mij bekend zijn, de Trinnov is echt een aanwinst in Anton zijn set alles wat de Marantz al goed deed is nu nog beter een veel mooiere bubble waar alles op zijn plek valt. Nu dan samen gevoegd met de emotie van de Marantz CM en de optimalisatie van de Trinnov die een mooie en vooral grotere bubble maakt.

Dat Waveforming is toch ook wel een toevoeging je merkt echt niks waar de bass vanaf komt, het staat nog in de kinderschoenen maar het zal alleen nog maar beter worden door updates. Voor mij zelf ooit eens over brainstormen wat de opties zijn. :angel:

Het was al een dikke setup maar nu een ENORM dikke setup, wanneer houd het op ?

Kortom weer een geslaagde avond en ook samen met PascalP was van de partij. Tot de volgende waarschijnlijk bij PascalP als zijn setup compleet is opgebouwd. Binnenkort mijn eigen Trinnov eens richting het kuuroord in Duitsland daar kijk ik nu nog wel nog meer naar uit. :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Logix

PascalP is eigelijk de menselijke CM mod van Anton als het aankomt op de bediening van de apparatuur 8)  ;D

Vik

Leuk om te lezen Rudy.  :thumbs-up:

Alles kan altijd beter, en vrijwel elke ruimte heeft wel beperkingen. De eerste poging met Waveforming is wat ons betreft aardig gelukt.  :smile: 

We zijn Anton langzaam aan het voorbereiden zodat hij zelf met settings kan experimenteren, al duurt dat nog even. WhatsApp heeft ook even geduurd, en nu vliegen de emoticons je om de oren.  :laugh:

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Remco

Gisteren met Cor weer eens gezellig langs geweest bij Anton om bij te praten en om zijn mooie nieuwe spulletjes te bewonderen. We werden eerst nog even verwend met een lekkere lunch en voor dat we het wisten zaten we al weer een uur te praten over van alles en nog wat. Ja, de tijd vliegt altijd voorbij in huize Anton! Tijd om maar naar boven te verplaatsen voor de demo sessie!

Wat ik toch ook super vind is de aangrenzende ruimte voordat je de cinema in komt. Mooie ingelijste filmposters, action figures en die good old video rekken voor de schijfjes die de meeste van ons nog wel kennen uit de videotheek. Ik waande me weer even in de eighties ;D.

Het was al weer een tijdje geleden dat we er zijn geweest dus er is veel veranderd. De Marantz AV8805 CM is vervangen door een Trinnov CM, er zijn nieuwe akoestische panelen geplaatst en die imposante REL stacks voor zijn achter aangevuld met 2 stuks voor de Trinnov wavevorming.

Toen we de cinema ruimte binnen kwamen stond onze grote vriend Maffay al lekker te spelen voor ons ;D . We hadden samen al wat filmpjes in 'de videotheek' uitgezocht dus die zijn 's middags tijdens een denk ik wel 3 uur durende sessie de revue gepasseerd. Hieronder de schijfjes die ik onthouden heb; 

Unbroken
Top Gun Maverick
No Time to Die
John Wick 4
Sing 2
A star is born
Ambulance
The Nun 

En dan de recensie  :P

Anton zijn set was natuurlijk al op een enorm hoog niveau, maar wat me vooral nu is opgevallen dat het laag rete strak wordt weergegeven en met autoriteit! Het is er als het er moet zijn (en hoe!) en het is stil als er het er niet moet zijn. Klinkt een beetje gek misschien, maar dat is hoe ik het ervaren heb. Zodra er dreiging in de film zit wordt dat zo mooi opgebouwd dat je echt in de film wordt gezogen en het is in no time weer stil. Dat draagt enorm bij aan de filmervaring wat mij betreft. Geen bombastich gedreun maar een super verdeeld en gelaagd laag. Heerlijk! Ook de bubbel is voor mijn gevoel toegenomen met een super exacte plaatsing. Vooral bij No time to die klonken de bellen op het plein prachtig in de Atmos laag. Bij Top Gun Maverick en John Wick 4 komen de REL's ook lekker tot zijn recht.

Ook hebben we nog even naar CM Apple TV gekeken en dat was voor mij een primeur. Wat een prachtig beeld en geluid levert dat kleine kastje!

Nou Anton enorm bedankt voor de gastvrijheid en de demo's. Je krijgt binnenkort nog een Lumagen op proef dus dat wordt dan ook weer een leuk avontuur en misschien kun je nog een mooie infrasonic sub erbij plaatsen voor de wapperende broekspijpen. Maar zonder gekheid, je hebt een prachtige bios waarin het genieten is met hoofdletters!

We'll meet again ;D .   

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Vik

Leuk verslag Remco! Maar wacht even.. jij aan "The Nun"??  :laugh:  :laugh:

Remco

Citaat van: Vik op februari 16, 2025, 11:00:11Leuk verslag Remco! Maar wacht even.. jij aan "The Nun"??  :laugh:  :laugh:

Bucket list / face your fears  ;D
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |