Mijn HT in HVT van deze maand

Gestart door anton, mei 1, 2003, 20:08:42

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Het hangt af van welk model Lumagen je hebt.

RP 4140 (instapmodel) – 1 HDMI in, 1 HDMI out (alleen beeld). Sluit je net als een Envy tussen de HDMI-monitoruitgang van je receiver/processor en de projector. Verwerkt geen audio.

RP 4446 – Tot 8 HDMI-ingangen, 2 HDMI-audio-uitgangen en 2 HDMI-video-uitgangen. Eén audio-uitgang gaat naar de receiver/processor, één video-uitgang direct naar de projector. Verbetert intern zowel beeld als audio, waardoor je receiver/processor een schoner signaal krijgt.

CM heeft de hardware verder verfijnd: main processor inclusief clock, betere clocks op de in- en outputkaarten, RF-filters, shielding, extended buffering, snubbers, enz. Jim heeft met de RP 5348 serie extra verbeteringen toegevoegd, deels geïnspireerd door het werk van CM. Of dit daadwerkelijk een hoorbare audiowinst oplevert, hangt zoals altijd af van de rest van de set, vandaar dat we het testen.

link white paper

Citaat van: reza op augustus 12, 2025, 21:25:27:D  :thumbs-up:

Hoe werkt dat dan?
Met MadVR is dat niet het geval.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Robbo

Ik ben in mijn setup nooit zo bezig met minimal gains. Dus toen in de Lumagen aangeschaft had was dat ook helemaal niet mijn focus.
Maar het viel me wel direct op toen ik de eerste content afspeelde!
De bron was destijds een simpele Zappiti One 4K. Tegenwoordig speel en stream ik alles via een AppleTV 4K (1st Gen).

Christof_G

Is het niet slimmer om nu te wachten op de Artisan aangezien deze al aangekondigd is? 8K is nog niet voor morgen, maar een videoprocessor koop je voor een lange tijd.
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Vik

Ik zie er eerlijk gezegd geen meerwaarde in. Hij kost een stuk meer dan een Radiance Pro 4242 (die voor Anton al meer dan genoeg is) en de extra bandbreedte van de Artisan kun je met een NX9 toch niet gebruiken. In mijn ogen is de Artisan alleen interessant als je wilt gamen en echt alles uit HDMI 2.1 wilt halen.

De JVC werkt intern altijd in 4:2:2 voordat 'ie naar RGB gaat. Een 4:4:4 12-bit signaal uitsturen heeft dus nul voordeel, het wordt toch weer omgezet. Dat is alleen maar een extra stap zonder dat je er iets aan beeldkwaliteit mee wint. Voor films is het plaatje van de Artisan en de RP 4242 gewoon hetzelfde. 😉

Citaat van: Christof_G op augustus 13, 2025, 12:19:32Is het niet slimmer om nu te wachten op de Artisan aangezien deze al aangekondigd is? 8K is nog niet voor morgen, maar een videoprocessor koop je voor een lange tijd.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

anton

Leuke, geinteresseerde reakties mannen, ben zelf ook reuzebenieuwd. Nog enkele nachtjes slapen en dan gaan we het zien, Jeffrey en Pascal gaan ook proberen aan te sluiten dus weet zeker dat het zowiezo een leuke dag/avond gaat worden  :headbanging:  :headbanging:.......

Jean Sibelius

Klinkt als een plan, veel (kijk)plezier alvast!" :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Citaat van: anton op augustus 12, 2025, 11:55:00Vikor en ikzelf hebben het er al meer dan een jaar over om in mijn set een keer de Lumagen Ultimate uit te gaan proberen. Zowel beeld als geluid ben ik uitermate tevreden over maar de afspraak is nu gemaakt : volgende week woensdag komt dit keer Michael Schiffers en Viktor dit "wonderdoosje" er tussen zetten. Ben eerlijk gezegd wel heel erg nieuwsgierig hoe dat uit gaat pakken  :nopompom:  :nopompom: . We gaan het meemaken en ga natuurlijk uitgebreid verslag doen van mijn/onze ervaringen......

Wat moet ik hier nog over schrijven Anton...?  :popcorn:
Behalve dat het de GROOTSTE stap is die ik ook meegemaakt heb...  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jefften

100% mee eens! ik ben niet zo van het schrijven van stukjes.  maar mijn handen jeuken toch hier wat over te schrijven.

Ik wacht nog even op wat Anton er zelf van vond  :D
Projector: JVC NZ8 | Proj.Scherm: 152" Screen Excellence Enlightor NEO 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 Cinemike | Amp: Mark Levinson 533H, 535H & 2x 532h, Dynacord L3600FD Cinemike | Speakers Front: 3x JBL Synthesis 4367 Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 | Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2021 Cinemike

audiomanagement

Gisteravond het voorrecht om een paar uurtjes mee te kunnen luisteren en kijken naar de effecten van de 'magic box' die CineMike van de Lumagen heeft gemaakt. Dank weer voor de bekende gastvrijheid, Anton, en leuk Michael, Jeffrey en Viktor weer te zien en spreken. De verwelkoming met de Chinese maaltijd die klaarstond deed ook al heel goed ;-)
En dan naar boven, enkele bekende clips bekeken en gehoord en het is overduidelijk: Dit 'doosje' heeft een mega impact! Meer diepte, scherpte en detail én rust in het beeld, verbetering in resolutie en contrast... Het geluid? Same thing: Meer detail, micro-details die je eerder bijna niet herkende worden duidelijk, separatie van stemmen en instrumenten is sterk verbeterd en de bubble mooier en groter, en ook hier meer rust... Ik ken de set van Anton inmiddels redelijk goed, heb de upgrades ook steeds kunnen meemaken, maar dit is by far de grootste stap die ik ooit heb waargenomen in je HT! :pompom:
Voor mij persoonlijk, in ons HT thuis, ben ik niet direct gericht op major upgrades want goed tevreden met wat en hoe er speelt (ook voor een goed deel op basis van CineMike tuned apparatuur), maar als ik er toch een zou willen doen (en hem me zou kunnen veroorloven;) ), dan zou het deze zijn. Very impressed! :worship:  ;D 

Dank weer voor een leuke avond, heren. Tot snel!

buckler

Leuk mannen, zeker voor Anton  :pompom:
Het verbaasd me overgens niks dat het zo goed is nu... in mijn visie is het nu eenmaal zo dat als je je shit goed voor elkaar hebt en geen vervuiling/storing of wat dan ook in je set heb dat je dan het uiterste uit zo'n modificatie haalt.
Is je set een zooitje (ook al denk je van niet!!!) dan hoor je weinig verbetering... maar heb je het voor elkaar dan maak je echt een serieuze stap voorwaarts.
Dat is bv ook zo met de ATV, de een beweerd niks te zien of te horen qua verbetering en in een andere set is het overweldigend beter en is de eerste reactie WOW
En dat is een simpele en kleine mod, deze ultimate mod is zoals de naam al zegt het 'ultieme' van wat ze nu kunnen aanbieden.

Echt gaaf en denk dat Anton zijn set aardig voor elkaar heeft de reacties zo te horen hahah
Top, zeer benieuwd naar zijn verslagje  :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

Vande

Kom maar op met je verslag Anton, zeer benieuwd naar jouw reactie.
Voor mij was het ook een van de beste aankopen die ik heb kunnen doen, en dan zit er nog niet eens een CM Mod op.
Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 Final Edition Mod CineMike- Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5 - Keces P8 CineMike - Powercord CineMike
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Cables: van den Hul Magnum - van den Hul interlinks - Transparent powercords
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

anton

Gistermorgen was rond 11 uur Viktor hier. Hij had een plank bij zich van zijn Creactiv (?) rack dat naadloos op mijn rack moest passen. Samen monteurtje gespeeld en ziedaar : de plank zat muurvast !! Als je het doet moet je het goed doen zegt Viktor altijd dus beginnen met een stabiele ondergrond.Even later kwam Mike aanrijden, niet veel later gevolgd door Jeffrey. Na een  :coffee:  :coffee:  en een praatje zijn we eerst naar het HT gegaan om een aantal scenes te gaan bekijken op mijn set zoals hij nu is. Iedereen kreeg nu een goede indruk van wat de set nu kan. We keken naar Peter Maffay, Bruce Springsteen (western stars), Hans Zimmer live in Prague UHD, top gun maverick (de aanvalsscene), uiteraard de Dames....,dit waren onze referentiescenes die als vergelijk gingen dienen met het vergelijk met de CM lumagen.
Toen we die gezien hadden eerst lunchen en daarna weer snel naar boven. Mike en Viktor hadden de lumagen en de Keces best wel snel in de set geinstalleerd. Als extra kabel gebruikten we eenzelfde CM kabel als die ik al had om het vergelijk zo eenvoudig mogelijk te houden.
Voordat de eerste beelden kwamen vertelde ik tegen Jeffrey dat het me niets zou verbazen als deze test een beetje tegen zou kunnen gaan vallen. Zonder valse bescheidenheid durf ik best wel te stellen dat wat ik nu heb wel heel erg mooi klinkt en qua beeld kom ik eigenlijk ook niets te kort.
Hoe anders kan het lopen.....
Al bij de intro van Western Stars viel mijn mond open van de sound...wat was dit mooi..alles klopte al qua sound maar het klopte nu 10 keer meer...., de stem van Bruce was nu zo real life, je waande je alsof je op de eerste rij zat op zijn zolder....en ik maar denken dat wat ik had niet te toppen zou zijn  :nopompom:  :nopompom: .
Uiteraard wordt je dan helemaal nieuwsgierig naar de andere scenes en ook die zorgden er voor dat ik voor mijn doen heel erg stil werd...en dan dat beeld  :inlove:  :inlove: , scherp,diepte,kleur....
Heb na verschillende upgrades hier op het forum heel vaak verteld dat iedere keer weer OF het beeld erop vooruit was gegaan, OF de stage groter en imposanter was geworden, als je het allemaal terugleest zou je haast denken: die gast zit zwaar aan de coke  8) .
Beeld is echter waar de lumagen primair voor gemaakt is en dat doet hij met verve met zowel blu ray alsook UHD.
De toename van scherpte is evident, de diepte in het beeld is indrukwekkend, de kleuren spatten van het scherm, HDR en Dolby Vision (bij sommige discs) zorgen er voor dat bv bij Top Gun de explosies in de lucht zoveel meer kleurverschillen/details lieten zien, de sneeuw zo mooi glinsterde toen Tom Cruise neergeschoten was......, bij Hans Zimmer werden de prachtige dames NOG prachtiger  8)  8) .
Jullie merken al een heel klein beetje: ik ben diep onder de indruk.................
Het was half 1 vannacht toen Mike weer richting Duitsland vertrok en half 2 toen Pascal huiswaarts ging.
Het was een prachtige/leerzame dag, een echte eye opener kan ik wel zeggen.
Tegen de avond kwam Bastiaan vanuit Belgie ook even kijken en even later schoof Pascal ook aan. Keigezellig en iedereen was gewoon heel benieuwd naar dit experiment. Mooi mannen, bedankt voor jullie interesse en vooral jullie input/meningen.
Ook dank aan Mike voor zijn tijd/input/service.....,niveau dat tegenwoordig uiterst zeldzaam aan het worden is..
Viktor, ik ken je nu al verschillende jaren, of ik nu belde voor een simpele vraag of voor een demo van het een of andere apparaat, je stond altijd met volle overgave aan de telefoon of voor de deur. Service van een andere planeet noem ik dat  :worship:  :worship: . Heb de loftrompet al wel eens vaker gebruikt maar bij deze: chapeau, chapeau !!!!!!!
Heb vanmorgen met Viktor gebeld, hij gaat nu wat zaken op een rij zetten met CM om een offerte te kunnen gaan maken. De lumagen 4666 die we gebruikt hebben gaat dan een 4242 worden (van binnen hetzelfde echter met minder in/uitgangen).
Mooie vooruitzichten........

Remco

WAANZINNIG...super blij voor je kerel! En gaaf dat het nog steeds beter wordt :worship:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

reza

Told you..

;)

Leuk te lezen Anton. Met het hele upgraden van het geluid via de Lumagen heb ik geen ervaring maar dat je beeld een upgrade zou krijgen, dat wist ik wel!
Daar is de CM mod niet eens voor nodig ;)

Ik kom graag, zoals eerder aangegeven de ATV CM vs de normale ATV testen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Logix

Gaaf Anton, heel gaaf. Ongelofelijk dat dit alles naar een NOG hoger niveau getilt kan worden. Als je denkt dat je al bijna aan het plafond zit en dan... nog beter!! Wow, ik zie je in september. Nu al zin in!  8)

Ps. Je hebt helemaal gelijk wbt Vik, een topper!  :wub:  Ook mijn ervaring, wij als audio/beeld idioten zijn vaak veeleisend. Vik leverd altijd vakwerk op elk gebied.

blue-eyes

Viktor heeft maar 1 nadeel - altijd als je hem spreekt, of hij is langs geweest kan ik de flappentap weer bedienen :D

Maar net als bij mij, vele anderen, en zeer zeker zo te lezen bij Anton - meer dan waard :)

Leuk verslag, enthousiast geschreven!!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

RvD

Alvast gefeliciteerd, gaat vast helemaal goed komen met die deal. Als je eigen unit er is kom ik graag eens zelf kijken als die uitspraken overdreven zijn of niet. :clapping: :popcorn:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Richard70…

Mooi verslag Anton , ben blij dat ik goede medicijnen heb tegenwoordig voor het upgrade virus  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Jean Sibelius

Mooi om te lezen Anton. Kreeg van Pascal heel vroeg deze ochtend al een eerste impressie en die was zwaar onder de indruk zowel qua beeld als geluid. Dus Viktor... kom maar op met een mooie offerte, dan is Anton voorlopig klaar met upgraden :pompom: ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Dit was natuurlijk te verwachten  :P ....ons boerke wordt weer verwend  :pompom:  :pompom:  :pompom:

PascalP

Er is al e.e.a. geschreven maar wil ook nog mijn ervaring toelichten ;)
Zoals ik eerder al schreef is dit de grootste stap die ik ooit meegemaakt heb, dit zijn geen subtiele verschillen meer!

Ik moet zeggen dat ik de Lumagens vrij goed ken en ook zelf diverse in bezit heb gehad (mini, XD, XS en als laatste een 2143), voornamelijk vanwege de analoge ingangen voor Laserdiscs maar heb er natuurlijk ook meer mee gedaan zoals volledig CMS en 21p white balance afstellen.
Ook heb ik in mijn huidige set in het vorige huis ooit de 4240 (?) van Rudy gehad met CM kuurtje en daar al ervaren wat het deed net als bij CM in de kelder al eens een standaard 4xxx gehoord, een standaard 5xxx en ook een CM 4xxx, dus ook wat deze serie doet met de tonemapping ben ik niet geheel onbekend :)

Toen ik aankwam bij Anton werd ik buiten al hartelijk ontvangen door Anton, Vik, Jeffrey en Michael van CM. Jeffrey moest helaas meteen gaan en hij was er tenslotte al de hele dag  :coffee:
Geen tijd te verliezen en hup de HT in, de eerste disc die erin kwam was Dune 2, meteen viel het snaarstrakke beeld op, ook in de beginscenes (eerste 10 minuten oid gekeken) met een redelijk monotoom kleurenpalet viel wel de scherpte op en ook de tonemapping die er het maximale uithaalde, details bleven scherp in donkere scenes etc.
Verder ken ik Dune 2 niet heel goed en heb ik hem zelf ook enkel bij mij in de woonkamer op een TV gezien dus lastig om een vergelijk te maken bij gebrek aan referentie, maar goed, de eerste indruk was er en het geluid viel ook zeker niet tegen ;)

Door met wat vermakelijke klanken van Hans Zimmer en zijn ensemble, deze had ik vorige week zelf thuis ook nog op UHD gezien dus een mooi vergelijk!
Man, mijn mond viel open van het beeld, snaarstrak (alle enhancers/sharpness etc in de Lumagen stonden netjes op 0), details, diepte en wat echt opviel bij deze disc was het verschil tussen donker en licht, veel gebruik van spots, effecten etc en terwijl ergens in beeld Hansie vol in beeld stond in een spot was het daarnaast donker maar retescherp en detailrijk, bizar wat een plaatje.
Ik was zo onder de indruk van het beeld dat ik eigenlijk weinig stil stond bij het geluid, maar toen we diverse nummers gespeeld hadden op standje 'Schiffers' (wat standje 'Anton' minimaal evenaart zoniet overstijgt), viel me op hoe het allemaal overeind bleef, de seperatie tussen de instrumenten, de dynamiek in zowel het hoog als het laag, hoe snel geluiden erin kwam en weer uitdoofden, ongekend!  :clapping:

Door naar Bruce 'the Boss' Springsteen op Blu-ray, hier mocht de Lumagen zijn upscaling showen en als ik niet beter wist zat ik naar een UHD te kijken in de hoogst mogelijk kwaliteit.
Overigens had ik bij Hans Zimmer het idee naar een 140" OLED te kijken, bleek ook Dolby Vision te hebben deze disc en de Lumagen gaat hier uitstekend mee om!  :clapping:

Inmiddels was het al na tienen en maakte Michael aanstalten om terug te rijden richting CM HQ en werd de Lumagen en Keces P8 ingepakt, alles weer terug gebracht in originele staat bij Anton, de Oppo weer direct naar de Trinnov en de juiste profielen op de JVC weer selecteren zodat DTM weer werkt (de Lumagen stuurde SDR2020 uit).

Nog ff testen of alles werkte na behoren en wederom een stukje Hans Zimmer erin en man wat ik toen zag... wat een verschil (in negatieve zin). En nu is het beeld bij Anton zeker niet slecht, maar hier zie je wel duidelijk wat de Lumagen onderscheid van de JVC tonemapping.
Beeld was fletser, platter, minder dynamiek tussen licht/donker in hetzelfde beeld noem maar op.
Het is zeker niet afzien dit plaatje maar ik werd wel ff met de neus op de feiten gedrukt  :devil:
Geluid was ook meteen van mindere orde, nogmaals niet slecht, maar toch een stapje terug qua seperatie en dynamiek.

Afijn, alles afgesloten en nog nageborreld in de keuken en diep in de nacht weer de auto in na een geslaagde avond!
Ik ben benieuwd wat de volgende stappen bij Anton zijn, maar ook wie er gaat volgen...  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Vik

Top dagje! Thanks voor het langskomen, echt tof. Had zelf niet verwacht dat het zó goed zou uitpakken! 🤟

anton

Kogel is door de kerk mannen, heb vanmiddag een deal kunnen maken met Viktor en CM. Bedoeling is rond december inregelen van de unit. Houd jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen  :headbanging:  :headbanging:

Logix

Gefeliciteerd Anton, dat wordt genieten!  8)