Kamidio Klipsch Theatre

Gestart door MLCinema, april 1, 2008, 17:03:48

Vorige topic - Volgende topic

MLCinema

Citaat van: denoontje op mei 11, 2014, 00:56:54
Hoi welcome back..
Wat is de reden van audiolab.
Niet streamen?

Reden van Audiolab is dat de Onkyo naar zolder gaat om gebruikt te gaan worden voor ht. Voorlopig ga ik niet over op streamen. Misschien in de toekomst wel, eerst de rest van het huis op orde krijgen.

HTip

Geen idee hoe je het beste kunt verduisteren met gordijnen. Echter met zware fluwelen gordijnen doe je meteen iets aan de akoestiek. Er zijn zelfs akoestische gordijnen, maar die zijn nogal prijzig. Volgens mij weet Maximus Aurelius hier meer van.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Citaat van: HTip op mei 11, 2014, 09:52:21
Geen idee hoe je het beste kunt verduisteren met gordijnen. Echter met zware fluwelen gordijnen doe je meteen iets aan de akoestiek. Er zijn zelfs akoestische gordijnen, maar die zijn nogal prijzig. Volgens mij weet Maximus Aurelius hier meer van.

Wij hebben gekleurde verduisterende gordijnen...zwart geen must dus als dat een probleem is. Check evt de hema

MLCinema

Inmiddels weer wat verder in de ideeën qua inrichting van de HT. Overdracht van de sleutel is vervroegd naar begin juni, dus dat is altijd mooi meegenomen. Betekent wel dat ik wat knopen door moest hakken. Een van de eerste knopen die doorgehakt is, betreft de vloer die gelegd gaat worden in de ruimte. Uitgekomen op de kleur diep zwart. Op de muren komt een donkere grijs tint en het plafond word zwart. Verder verhuisd de bank uit de huidige woonkamer naar zolder evenals het TV meubel.

Qua apparatuur ben ik er ook al uit. Vandaag met de WAF wezen kijken voor een projector. Mijn oog was naast de Epson TW6100 en de Sony HW40 en de TW7200 een tijd geleden al gevallen op de Benq W1070. Momenteel voor een erg scherpe prijs te krijgen ten opzichte van de concurrentie. Wel wilde ik deze perse van te voren zien omdat mijn vriendin naar mijn idee gevoelig zou kunnen zijn. Gelukkig was dit niet het geval en vonden we beiden dat de Benq een heel aardig beeld neerzet voor het geld dat hij moet kosten. Ook nog even gekeken naar de HW55. Wat een enorm verschil... Ook in prijs. Totaal andere machine. Alleen wil ik nu niet meer 3000 euro steken in een product dat over 3 jaar vervangen is door 4K projectoren. Dan schuif ik over 3 jaar wel een mooie 4k projector de ruimte in. Hierom wordt gelijk al rekening gehouden met de projectieafstand en type beugel zodat ik hier niet over 3 jaar geëmmer mee krijg. Naast het beeld heb ik ook over het geluid nagedacht. Ben nog steeds erg tevreden over de huidige surround set, echter heb ik nu witte surrounds en zou ik graag in de nieuwe ruimte een 7.1 opstelling maken. Daarom zit ik eraan te denken mijn surrounds te upgraden naar de Klipsch RS62 vier maal. Aansturing, front, center en sub blijven hetzelfde. Hiervan heb ik alleen nog niets besteld, dit hangt af van het overgebleven budget :hmmm:(vervelende prullaria die je je huis in kan schuiven kosten veel geld en dienen een beetje als wisselgeld)...

Qua gordijnen komt er een gordijn van de Leen Bakker, heb ik nu ook bevalt eigenlijk prima alleen is de huidige stof ongeschikt omdat er kleine minuscule gaatjes inzitten die nog wat licht doorlaten. Gelukkig hebben ze ook nog soorten die wel aan mijn eisen voldoen.

Nu dus afwachten

HTip

Goeie overwegingen Marc! En de Benq is een prima projector. Ik zou eerst 5.1 proberen en kijken of het bevalt. Een 7.1 opstelling is niet altijd makkelijk om goed ingeregeld te krijgen. Zelfs als de speakers van hetzelfde merk/type zijn.

Veel plezier met de plannen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Citaat van: HTip op juni  1, 2014, 15:06:08
Goeie overwegingen Marc! En de Benq is een prima projector. Ik zou eerst 5.1 proberen en kijken of het bevalt. Een 7.1 opstelling is niet altijd makkelijk om goed ingeregeld te krijgen. Zelfs als de speakers van hetzelfde merk/type zijn.

Veel plezier met de plannen...

Hey Philip. Ja voor de prijs is de Benq eigenlijk onverslaanbaar. ik heb naast de 7.1 met de RS-62 ook zitten denken aan een opstelling met de RF-62 als front en de RF-25 naar achteren. Of de RF-25 behouden als front en dan de RB-61 kopen icm stands voor achter. Die laatste optie is prijstechnisch het meest interessant. De RS-25 bevallen ook nog altijd prima maar zijn wit... De wanden worden donker, vind dat zelf niet echt smoelen in zo'n ruimte.

HTip

Je zou de witte speakers ook kunnen wrappen, bijv. met zwart plakvilt. Kan ook goed met andere kleuren.
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op juni  1, 2014, 16:51:58
Je zou de witte speakers ook kunnen wrappen, bijv. met zwart plakvilt. Kan ook goed met andere kleuren.

Is ook een optie waar ik over nagedacht heb. Ik ben echter ook stiekem wel benieuwd of bijvoorbeeld de RB-61 een beter geluidsbeeld naar zou zetten dan de dipool RS-25. Zo'n upgrade/side grade zou ook nog gerealiseerd kunnen worden voor een aantrekkelijke prijs. Als ik Rf-62 voor zou plaatsen zou het bedrag aardig omhoogschieten. 4 vloerstaanders rondom is echter wel gaaf.

HTip

4 vloerstaanders rondom is zeker gaaf, ik weet er alles van ;) Je gaat zeker een groot verschil merken als je de RS-25 vervangt door de RB-61. De laatste kan veel lager en er komt steeds vaker ook laag van achteren wat je met een x-over van 120Hz niet merkt. Mijn advies zou de RB-61 zijn. De dipool geeft wel een ruimtelijker beeld, maar dat kan je met goed geplaatste monitors ook bereiken.
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op juni  1, 2014, 20:24:48
4 vloerstaanders rondom is zeker gaaf, ik weet er alles van ;) Je gaat zeker een groot verschil merken als je de RS-25 vervangt door de RB-61. De laatste kan veel lager en er komt steeds vaker ook laag van achteren wat je met een x-over van 120Hz niet merkt. Mijn advies zou de RB-61 zijn. De dipool geeft wel een ruimtelijker beeld, maar dat kan je met goed geplaatste monitors ook bereiken.

Ja vloerstaanders rondom blijft een optie. Echter is de optie rb-61 met norstone stands de goedkoopste optie. Ik heb nog even de tijd. Wel kriebelt het nu al enorm...

-madison-

Heey Marc, wat gaaf dat je nu een dedicated ruimte (En eindelijk na al die jaren een beamer :P  ;) ) krijgt! Ik ben erg benieuwd hoe het een en ander er uit gaat zien, je plannen klinken in ieder geval gaaf!  8) Misschien leuk om na 6 jaar eens een vervolg op onze meet- en greet in te plannen! :smile:
(mocht je overigens nog een goedkope set Klipsch RB-61+stands zoeken: die van mij gaan binnenkort in de verkoop ;D )
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Citaat van: -madison- op juni  2, 2014, 23:47:00
Heey Marc, wat gaaf dat je nu een dedicated ruimte (En eindelijk na al die jaren een beamer :P  ;) ) krijgt! Ik ben erg benieuwd hoe het een en ander er uit gaat zien, je plannen klinken in ieder geval gaaf!  8) Misschien leuk om na 6 jaar eens een vervolg op onze meet- en greet in te plannen! :smile:
(mocht je overigens nog een goedkope set Klipsch RB-61+stands zoeken: die van mij gaan binnenkort in de verkoop ;D )

Hoi Peter :laugh:. Toevallig zat ik gisteren nog in jouw topic te neuzen omdat ik naar wat ervaringen zocht op het forum met d RB-61. Ik wist ook nog wel dat jij deze had en had gehad. Op dat moment moest ik weer denken aan die M&G en met name aan die verschillen tussen LP en CD. Een nieuwe M&G lijkt me een super plan, alleen wordt dat waarschijnlijk wel pas volgend jaar, dan staat de bank namelijk ook op zolder. Bovendien staat er dan beneden ook wel een leuke stereo set ;D. Wat betreft die RB-61 stuur ik je een PM.

MLCinema

Citaat van: HTip op juni  1, 2014, 20:24:48

Vandaag een setje Klipsch RB-61 in kersen kunnen scoren voor op zolder O0. Voorlopig staan deze bij mijn schoonouders totdat de ruimte klaar is om ze in te plaatsen. Heel kort nog even getwijfeld om de RF52 te nemen, die klonk echter veel donkerder. De RB-61 zit qua karakter aardig dicht op de RF25 naar mijn idee, hoewel een 100% match uiteraard niet gemaakt zal worden. Tevens de beamer en toebehoren besteld 8). Nog een paar weken wachten en dan kan ik aan de slag!

Ik twijfel of ik voorzetwanden wil plaatsen om te voorkomen dat het geluid de buren hindert. Heeft dit nog toegevoegde waarde bij ankerloze spouwmuren? Of zou een voorzetwand qua akoestiek nog wat kunnen betekenen?

MLCinema

Inmiddels de sleutels van ons nieuwe onderkomen in ontvangst mogen nemen. Het hele weekend bezig geweest met klussen in het huis. Hopelijk komend weekend al wat eerste voorbereidende werkzaamheden in de ht ruimte verrichten. Morgen zal ik wat foto's posten van de huidige kale ruimte.

MLCinema

Eerste gedeelte van het ht ligt naast de ht ruimte. Omdat we van boven naar beneden werken is de ht ruimte de start van de verbouwing.

HTip

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! :pompom:

Serieuze stapel materiaal heb je daar liggen. Doet me een beetje denken aan de tijd dat mijn kelder vol lag met bouwmateriaal. Was blij dat ik zoveel ruimte had om alles op te slaan...
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op juli  4, 2014, 22:45:48
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! :pompom:

Serieuze stapel materiaal heb je daar liggen. Doet me een beetje denken aan de tijd dat mijn kelder vol lag met bouwmateriaal. Was blij dat ik zoveel ruimte had om alles op te slaan...
Dit is slechts de helft. Een verdieping lager liggen de muur platen en in de ruimte zelf 2 pakken rockwool. Als mijn ruimte 25% zo mooi wordt als de jouwe ben ik een gelukkig man.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

MLCinema

Citaat van: Xander32 op juli  4, 2014, 23:31:50
.... Pfffff .... wat een werk joh.
Klopt, gelukkig krijg ik genoeg hulp. Gisteren zijn ook het scherm en de beamer geleverd.

MLCinema

Vandaag is er een begin gemaakt met de voorzetwand. Vordert sneller dan ik had gedacht.

Morgen wordt er een begin gemaakt met het plafond. Beamerscherm netjes in het plafond weggewerkt met spotjes erin [emoji1].

HTip

Gaat zeker voorspoedig Marc! :thumbs-up:

Citaat van: Kamidioblitz op juli  4, 2014, 22:48:50
Dit is slechts de helft. Een verdieping lager liggen de muur platen en in de ruimte zelf 2 pakken rockwool. Als mijn ruimte 25% zo mooi wordt als de jouwe ben ik een gelukkig man.
En bedankt weer voor het mooie compliment!
Showcase - Topic

MLCinema

Inmiddels hangen de gordijn en projectiescherm koof aan het plafond.

Ruimte begint zo steeds meer vorm te krijgen.

luke2009

IndianaJ

Ziet er veelbelovend uit dus ben erg benieuwd.
Het bouwen alleen al is al leuk om te doen.

Zo te zien geniet je er echt van.
Succes.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

MLCinema

Alle balken in het plafond laten boren. Morgen verder raggelen en dan wordt ook de elektra aangelegd. Er komen 14 spots in het plafond. Vijf stuks op de lange zijde, twee daar tussen op de korte zijde. Echt gaaf om elke keer een stapje verder te komen.