Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Perfectionist

#2350
Citaat van: Madhouse op december 27, 2013, 22:00:50
Reviews en praktijk zijn gelukkig twee verschillende dingen. Ik heb beiden gehad en langdurig kunnen testen en de Tamron is echt twee maten beter dan de Nikon 16-85. Het bereik merk je echt helemaal niets aan, twee stappen naar voren en je bent er al. Maar een ieder moet gewoon het objectief gebruiken waar hij/zij zich goed bij voelt en mooie plaatjes mee kan schieten.

Anderen die beiden hebben gehad, denken er weer precies omgekeerd over.... Zie diverse topics op dpreview. Op mijn Canon heb ik zowel het 17-55 bereik gehad en tot 85, de laatst is echt voor 90% goed. Vaak lenen de omstandigheden zich hiet om twee stappen voor of achteruit te doen.

Maar dat is mijn mening natuurlijk,  :D

Overigens hard weer aan het denken om naar full frame over te stappen en dan de Nikon d610, dan zou de 16-85 er sowieso uitgaan. Zit naar de kit te kijken met de 24-85.
Een beter forum begint bij jezelf.

Madhouse

#2351
Citaat van: Perfectionist op december 27, 2013, 22:29:00
Anderen die beiden hebben gehad, denken er weer precies omgekeerd over.... Zie diverse topics op dpreview. Op mijn Canon heb ik zowel het 17-55 bereik gehad en tot 85, de laatst is echt voor 90% goed. Vaak lenen de omstandigheden zich hiet om twee stappen voor of achteruit te doen.

Maar dat is mijn mening natuurlijk,  :D

Overigens hard weer aan het denken om naar full frame over te stappen en dan de Nikon d610, dan zou de 16-85 er sowieso uitgaan. Zit naar de kit te kijken met de 24-85.

Ik lees geen reviews meer, ik beoordeel liever zelf, net zoals hifi :D

Wat heb je nu voor camera dan? Wat mis je waarom je naar FX over zou willen stappen?

Ik heb namelijk over het zelfde zitten twijfelen maar uiteindelijk bij DX gebleven.

De 24-70 f2.8 zou trouwens ook niet missstaan op een FX body, alleen erg prijzig.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Bama

Citaat van: Madhouse op december 27, 2013, 22:45:18
Wat heb je nu voor camera dan? Wat mis je waarom je naar FX over zou willen stappen?

Ik heb namelijk over het zelfde zitten twijfelen maar uiteindelijk bij DX gebleven.

De 24-70 f2.8 zou trouwens ook niet missstaan op een FX body, alleen erg prijzig.

Heb ook zitten dubben en ook bij dx gebleven, weet nog steeds niet of ik er goed aan heb gedaan.
En je hebt helemaal gelijk, die 24-70 is ideaal voor FX.

Madhouse

#2353
Citaat van: Bama op december 27, 2013, 22:48:42
Heb ook zitten dubben en ook bij dx gebleven, weet nog steeds niet of ik er goed aan heb gedaan.
En je hebt helemaal gelijk, die 24-70 is ideaal voor FX.
Voor mijn gevoel heb ik er wel goed aan gedaan, ik had overigens ook het budget niet want ik zou naast een nieuwe body ook een nieuwe standaarzoom noeten aanschaffen en dan stond de 24-70 bovenaan het lijstje maar dat werd me gewoon te duur. Is op FX de mooiste combi 14-24, 24-70 en 70-200 (evt. met 1.4 of 2.0 tele converter).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Perfectionist

Citaat van: Madhouse op december 27, 2013, 22:45:18
Ik lees geen reviews meer, ik beoordeel liever zelf, net zoals hifi :D

Wat heb je nu voor camera dan? Wat mis je waarom je naar FX over zou willen stappen?

Ik heb namelijk over het zelfde zitten twijfelen maar uiteindelijk bij DX gebleven.

De 24-70 f2.8 zou trouwens ook niet missstaan op een FX body, alleen erg prijzig.

Heb nu een D7000. Echter voor mijn fotografie, familie en oude kerken/kloosters is full frame net wat mooier (minder ruis bij hoge iso, scherptediepte en beeldgrootte)
Een beter forum begint bij jezelf.

vtuinen

Citaat van: Christiaan S op december 27, 2013, 22:10:55
Dat is onderhand wel een klassieker ;) Mag ik vragen wat zo'n lens nu nog op moet/mag leveren?
Is het meteen weer eens een ontopic post hier buiten die van jou om ;)

Lens in goede staat en compleet ergens tussen de €400- €500. Ondanks de ouderdom is die prijs redelijk gestabiliseerd mede door de bizarre prijsstellingsstrategie van Canon dat L lenzen niet voor het 'gepeupel' zouden (moeten) zijn. Dit was echter een koopje voor €180  :clapping: Het enige wat ik op de kop moet tikken is een schroefje om de AF/M schakelaar iets strakker te zetten, die wil nu nl.door wat speling wel eens niet switchen. Maar de AF doet het uitstekend en niet noemenswaardig langzamer dan mijn 70-200 f/4.0
Equipment check my avatar

VlisChris

#2356
Dat is toch wel een verdraaid nette prijs die je betaald hebt :D

Edit; ik zie wat je bedoeld over de prijzen van L glas. Mijn telelens heb ik nu al een jaar of 3 schat ik (2.5 ofzo) en ik zie dat die nog exact zo geprijsd is als wat ik er indertijd voor betaald heb. Altijd fijn ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vtuinen

Citaat van: Christiaan S op december 28, 2013, 00:47:38
Dat is toch wel een verdraaid nette prijs die je betaald hebt :D

Edit; ik zie wat je bedoeld over de prijzen van L glas. Mijn telelens heb ik nu al een jaar of 3 schat ik (2.5 ofzo) en ik zie dat die nog exact zo geprijsd is als wat ik er indertijd voor betaald heb. Altijd fijn ;)

Ik doelde meer op bv het prijsverschil tussen een mk2 en mk1 70-200 2.8. Waar de eerste duur is met toentertijd iets van 1500 euro is de mk2 met rond de €2200-2400 gewoon bizar. Professionals zullen dat ws wel weten te verrekenen, een beetje fanatieke amateur is dan op een 'tweedehandsje' aangewezen.
Equipment check my avatar

VlisChris

Het verschil in kwaliteit is er dan wel weer echt enorm.
Waar de 70-200 mkI mij niet kon bekoren (goed, zeer zelden gebruikt), ben ik met de mkII echt blij. Dat ding is scherp, contrastrijk, bijzonder weinig last van flare tegen de zon in, erg snelle focus, enz. Maar inderdaad, razend duur :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Madhouse

#2359
Citaat van: Perfectionist op december 28, 2013, 00:19:18
Heb nu een D7000. Echter voor mijn fotografie, familie en oude kerken/kloosters is full frame net wat mooier (minder ruis bij hoge iso, scherptediepte en beeldgrootte)
DX of FX, het kan beiden. Maar als je het gevoel hebt dat je met FX beter uit de voeten kunt moet je dat zeker doen want het is wel een stap vooruit. Zal je wel aanraden om te kijken naar de 24-70 f2.8, die is op FX waanzinnig goed op alle fronten. Ok duur maar als je toch de Stap naar FX maakt is het zonde om op de standaardzoom te bezuinigen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eric_audio

Ik ben zelf tot nu toe bij DX gebleven. Gebruik de 17-55 f/2.8 lens op mijn D300. Heerlijke combinatie (hoewel wel wat zwaar). Als ik naar FX zou gaan, zou ik ook de 24-70 willen, en dan wordt het inderdaad een dure grap. Alleen, wanneer komt die D400 nu eens.......   Het modellenbeleid van Nikon is er het laatste jaar niet duidelijker op geworden....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Citaat van: eric_audio op december 31, 2013, 08:04:13
Ik ben zelf tot nu toe bij DX gebleven. Gebruik de 17-55 f/2.8 lens op mijn D300. Heerlijke combinatie (hoewel wel wat zwaar). Als ik naar FX zou gaan, zou ik ook de 24-70 willen, en dan wordt het inderdaad een dure grap. Alleen, wanneer komt die D400 nu eens.......   Het modellenbeleid van Nikon is er het laatste jaar niet duidelijker op geworden....
Die 17-55 heb ik ook lang gehad op DX. Goede combi. Sinds de D700 op FX (nu met de D800) en heb de 28-70 genomen. Zwaarder dan de 24-70, maar optisch zeker zo sterk en op ebay wat aantrekkelijker.

Ik wacht ook nog op de D400...ideaal voor op de tele. En hij mag ook wel wat sneller zijn dan de D300s.

Rob Eric Blank

Benro C46T monopod. Een kleinere monopod, dan past deze ook in een kleinere koffer.

Madhouse

Fotografeer jij nu met en de D800 en de D300s Rob?

Mijn volgende stap zal echt wel FX zijn maar dan eerst sparen tot ik en een goede body en een goede standaardzoom aan kan schaffen. Dus zal nog wel minimaal een jaar of 1,5 duren en tot die tijd lekker van de D7000 genieten welke echt een grote vooruitgang is t.o.v. de D80.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eric_audio


Citaat van: Rob Eric Blank op december 31, 2013, 09:45:13

Ik wacht ook nog op de D400...ideaal voor op de tele. En hij mag ook wel wat sneller zijn dan de D300s.

Ik hoop vooral op een grotere DR.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio


Citaat van: Madhouse op december 31, 2013, 18:11:38
tot die tijd lekker van de D7000 genieten welke echt een grote vooruitgang is t.o.v. de D80.

Klopt. In de D80 zit nog een CCD sensor volgens mij, echt matige resultaten bij hogere ISO waarden (ruis). Dat is vanaf de D90 echt veel beter.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Madhouse

Citaat van: eric_audio op december 31, 2013, 21:22:10
Klopt. In de D80 zit nog een CCD sensor volgens mij, echt matige resultaten bij hogere ISO waarden (ruis). Dat is vanaf de D90 echt veel beter.

Ik begon afgelopen maand pas echt de beperkingen te merken hoor van de D80 en toen begon de twijfel. FX was te duur dus moest het een D300s, D7000 of D7100 worden. De D300s is nog steeds erg goed maar in sommige dingen ook al wat achterhaald. Het prijsverschil tussen de D7000 en de D7100 vond ik het niet waard dus besloten voor de D7000 te gaan met grip en extra accu.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op december 31, 2013, 18:11:38
Fotografeer jij nu met en de D800 en de D300s Rob?

Mijn volgende stap zal echt wel FX zijn maar dan eerst sparen tot ik en een goede body en een goede standaardzoom aan kan schaffen. Dus zal nog wel minimaal een jaar of 1,5 duren en tot die tijd lekker van de D7000 genieten welke echt een grote vooruitgang is t.o.v. de D80.
Yep ik heb een D800 en een D300s.

Voor het circuit op een 300 is de cropfactor fijn. Overige gebruik ik de D800.

J.A.F._Doorhof

Als je de d800 cropped dan hou je toch meer over als met de d300s ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  1, 2014, 19:16:02
Als je de d800 cropped dan hou je toch meer over als met de d300s ?
Yep. Alleen dan zou ik twee D800's moeten gaan aanschaffen. Op een circuit loop ik altijd met twee camera's. Voor het snel wisselen van brandpuntafstand. Op de D800 zit vaak mijn 70-200 of een 14-24.

Ik hoop dat de D400 sneller is dan een D800 in crop modus. Hoewel ik weinig bursts schiet, maar is soms handig. Een D4 is een optie, maar die extra investering betaalt zich voor mij niet terug.Autosportfotografie is een lastige markt met weinig marge.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

R


Etiennevh

Zeker! Mijn broer had hem liggen en die heeft zijn Canon de deur uit gedaan dus heb ik hem op die van mij geschroefd :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jeroen V

Eigenlijk alweer een tijdje in mijn bezit, maar ipv de EFS 15-85MM nu de EF 24-105 f4 en een 580EXII voor op de 7D.




denoontje