Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: Antoine op februari 22, 2012, 10:04:38
Devialet D-Premier heeft een HDMI in- en output. ;)

edit: hier nog een lijstje met stereoversterkers met DAC: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92716

Helaas ligt die "iets" boven het budget.. :P
Die lijst had ik inderdaad ook al gezien, bedankt voor het meedenken!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: Antoine op februari 22, 2012, 10:04:38
Devialet D-Premier heeft een HDMI in- en output. ;)
Hahahaha, grapjas! :D

Citeer
edit: hier nog een lijstje met stereoversterkers met DAC: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92716
Mooi lijstje inderdaad :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Afgelopen dagen wat lopen zoeken op het internet naar een versterker maar ik kom er niet helemaal uit.. Een stereoversterker mist digitale ingangen en veel receivers missen een phono ingang :-\

Als receiver leek een Denon AVR 1312 mij wel interessant: Goedkoop, genoeg HDMI/digitale aansluitingen, krachtig en ziet er geweldig mooi uit! Het enige nadeel: geen phono versterker..
Voor een stereoversterker heb ik gekeken naar een tweedehands Marantz: Goedkoop, krachtig, phono versterker en niet meer dan ik eigenlijk nodig heb. Het nadeel: geen HDMI/digitale ingangen.

Wat te doen? ???
And always, always will.

HTip

Is misschien wat lastig om dit alles in 1 apparaat te krijgen. Misschien de Denon icm een aparte phoneversterker?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op februari 27, 2012, 23:42:17
Is misschien wat lastig om dit alles in 1 apparaat te krijgen. Misschien de Denon icm een aparte phoneversterker?

Zat ik ook aan te denken.. Die kan ik vast wel ergens achter m'n meubel wegmoffelen!
And always, always will.

migailov

Is de XTZ A100D3 niet een optie? Phono input, digitale ingangen en niet belachelijk duur...
Zeker niet 2de hands, zo ben ik er ook aan gekomen en hij bevalt uitstekend!

Jumping Jack

Ik zou sowieso de voorkeur geven aan een losse phono-pré, daar kun je nog alle kanten mee uit en meestal zijn die ingebouwde phono-versterkers niet van denderende kwaliteit... Koop dan liever een mooie (tweedehandse) phono-pré.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

-madison-

Citaat van: migailov op februari 28, 2012, 10:22:29
Is de XTZ A100D3 niet een optie? Phono input, digitale ingangen en niet belachelijk duur...
Zeker niet 2de hands, zo ben ik er ook aan gekomen en hij bevalt uitstekend!

Die heb ik al eens gehad :P Op dit moment is het geen optie: Te groot en te duur, en 2e hands vrijwel niet te krijgen.

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2012, 10:26:02
Ik zou sowieso de voorkeur geven aan een losse phono-pré, daar kun je nog alle kanten mee uit en meestal zijn die ingebouwde phono-versterkers niet van denderende kwaliteit... Koop dan liever een mooie (tweedehandse) phono-pré.

Je hebt wel gelijk, ik ben echter niet op zoek naar hele hoge kwaliteit. (daar heb ik het budget niet voor en bovendien hoeft het van mij niet!) Het moet gewoon degelijk zijn, werkend zijn en als het kan alles in 1 apparaat!

In het verleden heb ik me nog wel eens laten verleiden tot aanschaf van hele mooie "verfijnde" apparatuur, dat hoeft voor mij niet meer. Het gaat mij om de muziek en van mij mag het lekker rauw en onverfijnd klinken, dat is ook de reden dat ik weer bij Klipsch ben! Elke euro die ik in de apparatuur moet steken is een euro die ik niet uit kan geven aan muziek! :music:
And always, always will.

Jumping Jack

Geen slechte filosofie...

Op zich hoeft het natuurlijk niet de hoofdprijs te kosten. Ik heb bv de Tubebox van Pro-ject nog gehad: ziet er leuk uit met die buisjes, klinkt heel goed en is dan ook nog eens betaalbaar...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

-madison-

Ik ben er nog steeds niet uit.. Een beetje meer onderzoek heeft uitgewezen dat Marantz receivers vaak wel beschikken over een phono ingang. (en voldoende HDMI ingangen uiteraard)
Dus waarschijnlijk dat het een 2e hands Marantz receiver wordt! Mocht iemand nog wat in de aanbieding hebben.. :angel:

Verder komt hier binnenkort de nieuwe Apple TV hier als hij uit is! Dankzij een heel handig programmaatje staat ongeveer al mijn media(muziek, films en tv series) nu in iTunes en kan ik dat gemakkelijk streamen naar de nieuwe ATV. (het wordt overigens binnenkort wel tijd voor een NAS want externe HD's aan m'n Mac vind ik niet zo'n charmante oplossing) Misschien dat ik ooit nog eens ga kijken of ik XBMC op de ATV ga zetten, o.a om direct van een NAS te spelen zonder tussenkomst van m'n Mac. Maar dat is voor latere zorg..
Naast de apple TV komt er binnenkort ook eindelijk een iPad. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de nieuwe of een (wellicht 2 hands) iPad 2. Ik wil al een tijdje een iPad maar wou de nieuwe generatie afwachten, nu die er is zal ik kijken wat voor mij het beste is. Mocht de iPad erg goed bevallen dan gaat waarschijnlijk m'n Macbook in de verkoop!
And always, always will.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

-madison-

And always, always will.

-madison-

Nog geen nieuwe versterker, maar op koninginnedag wel een phonoversterker op de kop getikt!
Ik liep toevallig even voor wat boodschappen door de stad en zag toen een phonoversterker liggen en aangezien ik nog geen nieuwe versterker heb maar even gevraagd wat die moest kosten. Toen ik hoorde dat hij maarliefst 2 euro moest kosten heb ik hem maar meegenomen ;) :P

Het is een heel simpel ding van een of ander b merk, maar hij doet het prima en doet niet teveel afbreuk aan de muziek. Dus ik ben er blij mee! As we speak ben ik alweer heerlijk m'n lp collectie aan het herbeluisteren. Morgen meteen maar weer even een bezoekje brengen aan de vinyl-boer :inlove:

De zoektocht naar een nieuwe versterker staat even in de ijskast omdat ik een kleine financiële tegenvaller heb gehad.. Ik blijf nog wel mijn ogen open houden maar er is weinig haast bij.
And always, always will.

-madison-

Zo.. Het stof maar weer eens van m'n topic af blazen ;)

Inmiddels bijna 10 maanden verder en er zijn de afgelopen tijd een paar dingen veranderd! Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n Klipsch speakers, die inmiddels wel door een andere versterker worden aangestuurd: een Pioneer VSX 322 receiver.

Als mediaspeler heb ik op dit moment een Raspberry Pi met XBMC staan. Dit ging tot voorheen erg goed icm een externe HD. Ik heb afgelopen maand echter een Synology NAS (DS212j met totaal 5TB) aangeschaft maar krijg het helaas nog niet zo goed aan de praat.. Binnenkort maar even m'n zwager uitnodigen om alles in te stellen want ik krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar! Daarnaast denk ik erover om de Raspberry naar m'n slaapkamer te doen en in de woonkamer een Macmini of een andere kleine HTPC neer te zetten met Plex software.

Naast de mediaspeler gebruik ik nog steeds m'n Panasonic BD speler om Blu ray's en regelmatig cd's af te spelen, m'n Macbook/iPad om muziek te streamen (via airplay naar de Raspberry Pi) en de Thorens om platen te draaien!

Naast misschien een nieuwe mediaspeler in de woonkamer denk ik eraan om een (zelfbouw)subwoofer toe te voegen aan de set voor wat meer laaginformatie bij films. Verder is mijn LCD eigenlijk ook wel aan vervanging toe.. Maar dat is iets voor rond de zomer :smile:
And always, always will.

HTip

Welkom terug. Dat is inderdaad een tijdje geleden, maar dat het al 10 maanden is geleden? Wat gaat de tijd snel!

Zo te zien geniet je nog van je hobby. Plannen heb je genoeg! Heb je nog wat foto's hoe het er nu bij staat?
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op maart  4, 2013, 07:44:41
Welkom terug. Dat is inderdaad een tijdje geleden, maar dat het al 10 maanden is geleden? Wat gaat de tijd snel!

Zo te zien geniet je nog van je hobby. Plannen heb je genoeg! Heb je nog wat foto's hoe het er nu bij staat?

De tijd vliegt inderdaad!

Ik geniet elke dag nog van m'n set en de plannen zijn gelukkig niet dringend. Het zou ook best kunnen dat ik pas volgend jaar iets ga veranderen aan de set :smile: Ik zal binnenkort eens even foto's maken van de huidige situatie!
And always, always will.

-madison-

Iets eerder dan de bedoeling was kan ik toch een upgrade melden ;D Ik kon voor een mooie prijsje een MacMini van iemand overnemen en kon dit aanbod eigenlijk niet weerstaan!
De Raspberry Pi icm XBMC werkte prima, maar met de MacMini ga ik toch weer met Plex aan de slag. Een groot voordeel hiervan is dat ik m'n films en series ook direct naar m'n iPad kan streamen, iets wat ik nog niet met m'n Nas werkend heb kunnen krijgen..

Ik zit op dit moment nog te twijfelen of ik m'n Nas laat staan, of dat ik de MacMini ook ga inzetten voor de zaken die ik op dit moment op m'n Nas doe.. (de Macmini is namelijk ook erg zuinig qua stroomverbruik) Als ik m'n nas weg doe hang ik gewoon 1 of 2 externe HD's aan de MacMini.
And always, always will.

-madison-

Alweer een flinke tijd geleden dat ik in m'n eigen topic gepost heb! :'(

Er is de afgelopen tijd wel het een en ander veranderd:

- ik heb een nieuwe tv gekocht: een 46 inch Samsung led (type: geen idee?)
- De NAS heb ik weggedaan en ik heb nu 2 externe HD's aan m'n Mac mini hangen. (binnenkort de 2e externe HD van 640GB vervangen voor een van 3 of 4TB)
- Ik heb de opstelling op de schop genomen!

Ik zal de komende dagen even wat nieuwe foto's maken ;)
And always, always will.

Nahpets

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je van een NAS naar externe HD's gegaan bent.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

-madison-

Citaat van: Nahpets op september  4, 2013, 10:07:44
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je van een NAS naar externe HD's gegaan bent.

De Nas had eigenlijk weinig toegevoegde waarde. De Mac mini fungeert nu als download en mediaserver en mediaspeler, hier heb ik bewust voor gekozen omdat de Mac mini ook erg zuinig is.  ;)
And always, always will.

denoontje

Citaat van: -madison- op september  3, 2013, 22:03:47
Alweer een flinke tijd geleden dat ik in m'n eigen topic gepost heb! :'(

Er is de afgelopen tijd wel het een en ander veranderd:

- ik heb een nieuwe tv gekocht: een 46 inch Samsung led (type: geen idee?)
- De NAS heb ik weggedaan en ik heb nu 2 externe HD's aan m'n Mac mini hangen. (binnenkort de 2e externe HD van 640GB vervangen voor een van 3 of 4TB)
- Ik heb de opstelling op de schop genomen!

Ik zal de komende dagen even wat nieuwe foto's maken ;)
welke sammy?