Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

Michel8

Mooie kleur bureau!

Waar heb je die vandaan?

-madison-

Citaat van: Michel8 op november 16, 2011, 12:01:16
Mooie kleur bureau!

Waar heb je die vandaan?

Thnx! Volgens mij bij de Leen bakker.. Hij is overigens te koop!

Ik zal binnenkort m'n topic maar weer eens updaten! Ik heb inmiddels een eigen huisje! 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, in de tussentijd is er echter een hoop gebeurt.

Sinds September afgelopen jaar heb ik eindelijk een eigen huisje! Na een tijdje muziek te hebben geluisterd op een set Mackie monitoren bij m'n Imac, vind ik het weer tijd om een set neer te zetten die ik ook kan gebruiken wanneer ik niet achter de computer zit.

De Mackie's heb ik 2 maanden geleden terug verkocht en ik ben nu weer aan het oriënteren op iets nieuws. Ik heb nog geen concreet budget vastgesteld, dit hangt voornamelijk af van wat ik tegen kom.
De afgelopen tijd ben ik eigenlijk voornamelijk op zoek geweest naar Klipsch en Monitor Audio speakers, vanwege mijn positieve ervaringen met beide merken. Klipsch heeft hierbij een klein streepje bij mij voor omdat ik een groot liefhebber ben van het "live gevoel" wat de speakers met zich meebrengen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een set monitor speakers die het live gevoel van de Klipsch combineren met de tonale balans van Monitor audio. Waarom monitoren? Mijn woonkamer is niet erg groot, ongeveer 20m2, en in veel gevallen vind ik een monitor mooier klinken dan een vloerstaander. De set hoeft niet heel laag en diep te gaan, dat vind ik niet zo interessant en eventueel kan ik later nog een subwoofer toevoegen..
De versterker wordt waarschijnlijk iets met buizen of wederom een Marantz.
And always, always will.

Robbert54

Gefeliciteerd met je huisje! Vraagt natuurlijk wel om foto's ;) en heel veel succes met je zoektocht!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe stek :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: The Vampire op januari 29, 2012, 00:43:20
Gefeliciteerd met je huisje! Vraagt natuurlijk wel om foto's ;) en heel veel succes met je zoektocht!

Thnx! Als ik weer eens set heb staan zal ik eens wat foto maken ;)

Citaat van: HTip op januari 30, 2012, 22:33:32
Gefeliciteerd met je nieuwe stek :pompom:

Bedankt! Is toch wel heel erg fijn om een eigen stekje te hebben!

Inmiddels ben ik in onderhandeling met iemand over een set Klipsch RB-61 monitoren. Ik kan voor een nette prijs de speakers + speakerstands overnemen. Ik denk dat, mits ze in goede staat zijn, ik op het aanbod inga.
Ik was nog aan het twijfelen tussen de RB-61 en de RB-81 maar beide speakers klinken gewoon prima en dit aanbod is zo aantrekkelijk dat ik gek zou zijn om bijna het dubbele zou gaan betalen voor de (nieuwe) RB-81. Mocht ik gebrek aan laag hebben dan zou ik eventueel in de toekomst nog een sub erbij kunnen zetten, of alsnog andere speakers aanschaffen.
In de niet al te verre toekomst, over een jaartje ongeveer, wil ik toch eens op jacht naar een setje Monitor Audio GS10's. Helaas vallen die nu ruim buiten budget. Maargoed je moet iets te wensen houden ;)
And always, always will.

-madison-

Goed nieuws! Als ik zo snel een auto kan regelen ga ik de speakers morgen ophalen :pompom:
Het volgende wat dan op het lijstje staat is een fatsoenlijke versterker. Ik heb voor nu even een Skytronic ( :-X :-[ ) versterkertje staan maar dat is echt een prul.. Er zit een brom op het rechterkanaal en helaas heeft ie geen phono ingang en ook geen afstandsbediening. Maargoed, ik heb voorlopig wel weer muziek in de woonkamer!
And always, always will.

-madison-

De speakers staan te spelen!!

Vanochtend na mijn werk ben ik meteen doorgereden richting de randstad en heb de speakers opgehaald bij een ENORME Klipsch liefhebber! Morgen zal ik wel even een verslagje schrijven en foto's posten, ik MOET nu eerst luisteren!! (en eigenlijk ook slapen, maar dat is voor latere zorg!)

And always, always will.
:inlove:
And always, always will.

HTip

Leuk dat je weer kunt luisteren en zo te lezen ook genieten :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Tijd voor een verslagje en natuurlijk foto's!

Gister na m'n werk ben ik richting de randstad gegaan om een set Klipsch RB-61 op te halen. Eenmaal aangekomen op m'n bestemming werd ik welkom geheten en heb ik even kort kennis gemaakt met de verkoper. Wat ik niet wist is dat deze man een enorm groot liefhebben van Klipsch is en dat hij in het bezit is van een prachtige set Klipsch P-39's (het vlaggenschip van de Paladium serie) :wub:
Na deze even kortstondig te hebben beluisterd gingen we naar z'n "schuur" om even de Klipsch RB-61 te beluisteren om te checken dat ze volledig werkend zijn. Eenmaal aangekomen in de "schuur" bleek dat de man daar een set Klipsch P-17B had staan! (de bookshelf speaker uit de palladium serie) Ook die hebben we even kort beluisterd en man, wat is dat ook een prachtige speaker! Natuurlijk ook nog de RB61's beluisterd, waar ik uiteindelijk voor gekomen was. Deze bleken het (uiteraard) goed te doen en we hebben ze in m'n autootje geladen samen met de stands.
Na het inladen hebben we nog even gesproken over de gezamenlijke hobby en onze "liefde" voor Klipsch speakers. Het blijkt dat hij in het Maart nummer van het tijdschrift HVT als de "gek" die een set Klipsch P-17B in z'n werkschuur heeft staan! ;D

Goed, het was tijd voor mij om weer terug te gaan ik had tenslotte nog een slordige 150KM voor de boeg. De terugrit verliep wat moeizamer omdat ik blijkbaar ergens een verkeerde afslag had genomen.. misschien toch een een navigatiesysteem aanschaffen ;)

Eenmaal thuisgekomen heb ik meteen de set opgesteld en aangesloten aan m'n Skytronic versterker( :-[ :-X ) en was het tijd om het eerste schijfje in de Panasonic BD-speler te doen! Het voelde meteen alsof ik weer thuis was :web: Sinds ze er staan heb ik inmiddels alweer ongeveer 15 uren geluisterd en ze bevallen enorm goed. Natuurlijk heb ik even wat foto's van de speakers gemaakt en omdat ik sinds afgelopen September op mezelf woon heb ik meteen even wat foto's van de ruimte gemaakt:

Het volgende op de planning is een nieuwe versterker. Ik weet nog niet precies wat er gaat komen, maar het heeft ook geen haast wat mij betreft..
And always, always will.

Lex Groningen

Gefeliciteerd met je luidsprekers en geniet ervan.
Trouwens erg leuke foto's.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Davey

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op februari 12, 2012, 18:15:56
Gefeliciteerd met je luidsprekers en geniet ervan.
Trouwens erg leuke foto's.

Thnx! Ben er enorm van aan het genieten! :web:
[
quote author=Davey link=topic=72525.msg2123174#msg2123174 date=1329073225]
Een huis en een prachtige Klipsch-set, van harte Peter  :pompom: :pompom: :pompom:
[/quote]

Bedankt! En ja, weer terug bij de "oud liefde" ;) (heb je de Mogami's nu al eens aangesloten? :P )

Citaat van: Jean Sibelius op februari 12, 2012, 21:44:20
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten O0

Bedankt Jan!
And always, always will.

HTip

Wat een vooruitgang zeg! En dan bedoel ik niet alleen je set. Mooie foto's ook.

Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op februari 14, 2012, 20:55:00
Wat een vooruitgang zeg! En dan bedoel ik niet alleen je set. Mooie foto's ook.

Veel luisterplezier :music:

Thnx Philip! Het is echt genieten, nu even Kyteman in de speler :inlove:
And always, always will.

-madison-

Jeetje.. Het blijft mij verbazen hoe enorm blij ik van m'n setje wordt!
Afgelopen dagen/weken enorm druk en veel stres gehad en een uurtje geleden ben ik op de bank geploft, heb de stereo aangezet en na een paar minuten was ik alle drukte en andere zaken alweer helemaal vergeten. :inlove:

And always, always will.

-madison-

Net even een film gezien: Spiderman 1. Blijft een hele vette film, alleen kreeg ik tijdens de film ineens last van ruis op de rechterspeaker :omg:
Net al even getest en het blijk dus aan m'n crappy versterker te liggen.. Nou stond het al op de planning dat ik die ooit ging vervangen maar ik had daar nog niet zo'n haast mee. Ik denk dat ik er nu toch maar eens werk van moet maken en op zoek moet gaan naar iets anders. (niet heel erg, alleen jammer dat het altijd geld kost :P )
Ik had eigenlijk het voornemen om op termijn een buizenversterker aan te gaan schaffen, maar begin nu een beetje te twijfelen.. Ik wil namelijk binnenkort al m'n films, tv-series en muziek gaan streamen met een Apple tv2 echter die heeft alleen digitale outputs. Ik zou natuurlijk een DAC er bij kunnen zetten, maar ik wil eigelijk af van al die losse doosjes. Het enige wat ik eigenlijk in de woonkamer wil houden is een versterker, m'n upc box (noodgedwongen) en een apple tv. (en wellicht ooit nog weer cd speler) Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik alles met HDMI aan zou sluiten, maar dan kom ik automatisch uit bij een surround receiver en dat is net wat ik niet wil. Misschien dan toch maar eens kijken voor een stereoversterker met een ingebouwde DAC.. Adviezen zijn welkom!

Overigens net nog even aan het stoeien geweest met de camera :angel:
And always, always will.

Poldo

Citaat van: -madison- op februari 21, 2012, 21:44:54
Net even een film gezien: Spiderman 1. Blijft een hele vette film, alleen kreeg ik tijdens de film ineens last van ruis op de rechterspeaker :omg:
Net al even getest en het blijk dus aan m'n crappy versterker te liggen.. Nou stond het al op de planning dat ik die ooit ging vervangen maar ik had daar nog niet zo'n haast mee. Ik denk dat ik er nu toch maar eens werk van moet maken en op zoek moet gaan naar iets anders. (niet heel erg, alleen jammer dat het altijd geld kost :P )
Ik had eigenlijk het voornemen om op termijn een buizenversterker aan te gaan schaffen, maar begin nu een beetje te twijfelen.. Ik wil namelijk binnenkort al m'n films, tv-series en muziek gaan streamen met een Apple tv2 echter die heeft alleen digitale outputs. Ik zou natuurlijk een DAC er bij kunnen zetten, maar ik wil eigelijk af van al die losse doosjes. Het enige wat ik eigenlijk in de woonkamer wil houden is een versterker, m'n upc box (noodgedwongen) en een apple tv. (en wellicht ooit nog weer cd speler) Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik alles met HDMI aan zou sluiten, maar dan kom ik automatisch uit bij een surround receiver en dat is net wat ik niet wil. Misschien dan toch maar eens kijken voor een stereoversterker met een ingebouwde DAC.. Adviezen zijn welkom!

Overigens net nog even aan het stoeien geweest met de camera :angel:

Kun je niet een AV receiver proberen die heeft al een dac en digi aansluitingen (voor apple tv etc.) en dts hd etc?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

-madison-

Citaat van: Poldo op februari 21, 2012, 21:49:35
Kun je niet een AV receiver proberen die heeft al een dac en digi aansluitingen (voor apple tv etc.) en dts hd etc?

Ik heb met die gedachte lopen spelen maar ik draai alleen stereo en zal ik niet surround gaan draaien. Een surround receiver zal denk ik nooit beter klinken dan een stereoversterker voor hetzelfde budget!
And always, always will.

Poldo

Citaat van: -madison- op februari 21, 2012, 21:54:13
Ik heb met die gedachte lopen spelen maar ik draai alleen stereo en zal ik niet surround gaan draaien. Een surround receiver zal denk ik nooit beter klinken dan een stereoversterker voor hetzelfde budget!

Heb je al een budget vastgesteld?

gr

poldo

HTip

Geen idee of er stereoversterkers met DAC bestaan, maar dat zou best kunnen. Ik zou toch een simpele receiver nemen met genoeg HDMI-ingangen en 1 uitgang voor naar de TV. De Marantz NR-1402/1602 zijn een goed voorbeeld hiervan. Compact en toch krachtig genoeg.

Mooie foto trouwens! :thumbs-up:

EDIT: Eventueel aangevuld met een stereo EV voor krachtiger stereo. Maar dat ligt helemaal aan je eisen/wensen en smaak. Misschien is zo'n receiver toch goed genoeg...
Showcase - Topic

Poldo

Citaat van: HTip op februari 21, 2012, 22:00:09
Geen idee of er stereoversterkers met DAC bestaan, maar dat zou best kunnen. Ik zou toch een simpele receiver nemen met genoeg HDMI-ingangen en 1 uitgang voor naar de TV. De Marantz NR-1402/1602 zijn een goed voorbeeld hiervan. Compact en toch krachtig genoeg.

EDIT: Eventueel aangevuld met een stereo EV voor krachtiger stereo. Maar dat ligt helemaal aan je eisen/wensen en smaak. Misschien is zo'n receiver toch goed genoeg...

Ik denk dat ook wel, tevens zijn de Klipschen redelijk makkelijk aan te sturen en de AV receivers worden steeds beter in stereo vind ik. Ik zou het toch eens proberen anders zou je een leuke stereo versterker met een v-dac kunnen proberen ben je ook voor een mooi prijsje klaar.

Mijn v-dac gaat binnenkort de markt op, is amper gebruikt en ik zal er niet meer dan 150 euro voor vragen.  ;)

-madison-

Citaat van: Poldo op februari 21, 2012, 21:56:41
Heb je al een budget vastgesteld?

Ik had nog niet concreet een bedrag in m'n hoofd, maar ik denk zo rond de 200/300 euro. En tweedehands is voor mij zeker een optie!

Citaat van: HTip op februari 21, 2012, 22:00:09

Die bestaan wel degelijk, alleen niet met HDMI. Sterker nog: ik heb er zelf een gehad! De XTZ A100D3, een monster van een versterker maar voor nu te groot en te duur.
Ik zal eens kijken naar de Marantzen die jij als voorbeeld geeft, bedank voor het meedenken!

Citaat van: Poldo op februari 21, 2012, 22:41:18
Ik denk dat ook wel, tevens zijn de Klipschen redelijk makkelijk aan te sturen en de AV receivers worden steeds beter in stereo vind ik. Ik zou het toch eens proberen anders zou je een leuke stereo versterker met een v-dac kunnen proberen ben je ook voor een mooi prijsje klaar.

Mijn v-dac gaat binnenkort de markt op, is amper gebruikt en ik zal er niet meer dan 150 euro voor vragen.  ;)

Ze zijn inderdaad makkelijk aan te sturen, maar de match moet er wel zijn. En dat laatste is soms nog wel eens een probleem met de horn die Klipsch toepast.
Je hebt wel gelijk dat AV receivers steeds beter zijn in stereo! Een maatje van me heeft een Denon receiver staan. Ik weet niet precies welk type maar ik zal eens kijken of ik die eens kan lenen om eens te kijken of mijn vooroordeel ten onrechte was!

Ik ben overigens alweer de hele avond heerlijk aan het luisteren! :web: Ik heb nu het album van Birdy in de speler.. PRACHTIG!! Volgens mij blijf ik het herhalen maar dit is voor mij echt de reden dat ik weer terug ben bij Klipsch! :music:
And always, always will.

Deleted member

Citaat van: -madison- op februari 22, 2012, 00:01:29
Die bestaan wel degelijk, alleen niet met HDMI.

Devialet D-Premier heeft een HDMI in- en output. ;)

edit: hier nog een lijstje met stereoversterkers met DAC: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92716