Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op oktober 21, 2010, 06:55:46
Gaat dus een leuke tijd voor je komen om het één en ander uit te zoeken, te beluisteren en om zo weer een leuke set op te bouwen.
Inderdaad! Binnenkort ook maar weer eens langs m'n dealer om te luisteren naar een aantal speakers.. Al is de kans érg groot dat er weer iets van Klipsch komt :blush:

Citaat van: HTip op oktober 21, 2010, 07:29:01
Welkom terug! ;) Zo te lezen heb je de juiste keuze gemaakt. Kan je nu weer gaan genieten van je hobby.

Veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe set :music:

Thnx! Was niet helemaal weg hoor, heb wel braaf het forum gevolgd ;)
Het genieten is inderdaad weer volop aanwezig! Het gaat bij mij dan ook vooral om de muziek(!!) en niet om het "Technisch luisteren"!

(Hier even op inhakend: Ik lag zonet krom van het lachen om de discussie in het topic van Frank2; Heb je een installatie van van enkele tienduizenden euro's waarmee je een zo natuurlijk mogelijk geluid wilt behalen en vervolgens kun je niet eens een concert bassdrum van een basgitaar onderscheiden! :clapping: :clapping: GEWELDIG! waar zijn sommige mensen toch mee bezig..muziek ik veel leuker om naar te luisteren dan een installatie)

Citaat van: mtissink op oktober 21, 2010, 09:04:31
Veel succes met alle luistertests en onderzoeken.
Nieuwe spullen kopen is ALTIJD leuk! :)
Thnx!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Davey op oktober 21, 2010, 14:41:01
Leuk dat het nu eindelijk gaat gebeuren. Maar wie ben ik want ik moet nog steeds de Mogami LS ertussen stoppen  :-X

Heb je ze er nog niet tussen :o :nopompom:
:tongue2:

Citaat van: The Vampire op oktober 22, 2010, 01:52:36
welcome back!

je hebt leuke plannen, ben benieuwd wat er van je set gaat worden :thumbs-up:
Thnx! Ik ben zelf ook erg benieuwt wat er gaat komen ;)
And always, always will.

-madison-

We zijn alweer enkele maanden verder en nog steeds staat hier geen "echte" stereo installatie :tongue2:

Ik ben nog steeds aan het genieten van een simpel Logitech 2.1 setje en dat bevalt nog steeds erg goed!
Sinds kort heeft de muziek wel weer een nieuwe impuls gekregen doordat ik eindelijk Spotify ontdekte! Wat een geweldig programma zeg!

Maar goed, er komt hier waarschijnlijk binnen een paar weken/maanden wel weer een wat beter setje want ik heb onlangs weer wat lp's op de kop getikt en die kan ik op dit moment niet beluisteren :omg: Daarnaast is het ook wel fijn om wat muziek/geluid te hebben terwijl ik niet achter de computer zit!

Ik zit nog wel te twijfelen of ik voor een setje Klipsch ga + een Marantz/buizen versterker of voor een setje actieve studiomonitoren + een voorversterkertje.. Ik ga er echter niet te veel in investeren aangezien ik nog genoeg op m'n wensenlijstje heb staan ;D Budget zal dan ook maximaal 300/400 euro zijn.
And always, always will.

-madison-

Het kan erg snel gaan! Ik ben as we speak in onderhandeling voor een setje Klipsch speakers! Al er uitkomt wat ik hoop ga ik ze waarschijnlijk morgen al ophalen! :pompon:
Het enige probleem is dan dat ik geen versterker heb staan.. :nopompom: Ik ben nu aan het bedenken of ik eerst een goedkoop versterkertje van marktplaats/kringloop winkel ophaal of dat ik nog even een maandje spaar en dan een Marantz/buizen versterker koop :smile:
And always, always will.

HTip

Welkom terug! Leuk dat je weer bezig bent met je geluid. Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan ;)

Als je uiteindelijk voor een mooie buizenversterker wil gaan, zou ik nu niet teveel investeren. Kan een desinvestering zijn als je plots tegen je droomversterker aanloopt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Het kan nog sneller gaan :blush: Ze staan hier al!! :inlove:

Even een quick en dirty picture:

Ik heb ze net opgehaald en ze staan nu te spelen op een goedkope skytronic ( :( ) versterker. Het gaat overigens om een setje Klipsch RB-81 in zwart! (Ik heb eerder de RB-61 gehad) Voor de versterker heb ik 20 euro betaald dus niet al te veel geld om voorlopig even te kunnen overleven met de Klipschen ;) De bron is voorlopig m'n Panasonic bluray speler.

Dit is stiekem toch wel erg genieten hoor.. Nu snel sparen voor een fatsoenlijke versterker, speakerstands (ze staan nu op een doos en een poef :-[) en degelijke koperkabels!

And always, always will.

HTip

Zo, je laat er geen gras over groeien ;) Verstandig om nu even snel een versterkertje te kopen.

En nu weer op naar zo'n top set, die je hebt gehad...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Je komt de RB-81 niet vaak 2e hands tegen, en al helemaal niet voor zo'n mooie prijs, dus ik moest wel snel ;)
Ze klinken overigens zo al erg indrukwekkend, ze laten echt een hoop meer informatie horen dan de RB-61 :o Dat had ik niet verwacht! Morgen maar eens serieus het laag testen :headbanging:
And always, always will.

Lex Groningen

Leuk voor je dat je de hobby weer een beetje oppakt. Weet je al voor welke versterker je wilt gaan?
Of is dat iets waar je nog niet over hebt nagedacht?
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op maart  4, 2011, 06:52:34
Leuk voor je dat je de hobby weer een beetje oppakt. Weet je al voor welke versterker je wilt gaan?
Of is dat iets waar je nog niet over hebt nagedacht?

Ik te denken aan een buizenversterker, maar daar zit ik nu zwaar over te twijfelen aangezien die vaak geen afstandsbediening hebben.. Dat heeft m'n tijdelijke versterkertje ook niet en dat is toch wel vrij vervelend. Daarnaast is een buizenversterker met een Phono voorversterker ook zeldzaam.(tenminste in mijn prijsklasse <350 euro) Dus ik neig nu toch meer naar een Marantz of misschien een chineesje met misschien een buisje in de voorversterking.
Ik heb geen haast, want op dit moment is het gewoon erg genieten en eigenlijk hebben speakerstands een hogere prioriteit! Maargoed het is maar net wat er voorbij komt; ik was ook niet van plan zo snel al speakers te kopen, maar ze kwamen nu toevallig voorbij ;)
And always, always will.

Lex Groningen

Voor 350 euro moet er wel een leuke Marantz versterker te vinden zijn toch?
En het belangrijkste doe je nu, genieten van je muziek.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Robbert54

zo is er niks en zo staan er al weer speakers :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

@Alex: Voor 350 euro moet inderdaad wel een leuke versterker te vinden zijn.. 8) Ik ben wel al wat aan het rondkijken, maar er zijn zoveel merken waar ik wel eens naar wil luisteren ::) Het houdt natuurlijk niet op bij Marantz alleen..
Aan de andere kant is het erg lastig om 2e hands versterkers thuis te gaan vergelijken. En luisteren bij een winkel en dan vervolgens 2e hands gaan shoppen vind ik ook niet zo netjes. :-\

@ the vampire: Ja ging ineens snel! ;D (Maar wel erg blij dat ik ze gekocht heb!)

Het is toch wel erg genieten om een set goede speakers te hebben! Bijna elk moment dat ik thuis ben staan ze te spelen :inlove: (al is dat niet denderend veel de afgelopen/komende dagen :-X)
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op maart  8, 2011, 21:47:21
@Alex: Voor 350 euro moet inderdaad wel een leuke versterker te vinden zijn.. 8) Ik ben wel al wat aan het rondkijken, maar er zijn zoveel merken waar ik wel eens naar wil luisteren ::) Het houdt natuurlijk niet op bij Marantz alleen..
Aan de andere kant is het erg lastig om 2e hands versterkers thuis te gaan vergelijken. En luisteren bij een winkel en dan vervolgens 2e hands gaan shoppen vind ik ook niet zo netjes. :-\

@ the vampire: Ja ging ineens snel! ;D (Maar wel erg blij dat ik ze gekocht heb!)

Het is toch wel erg genieten om een set goede speakers te hebben! Bijna elk moment dat ik thuis ben staan ze te spelen :inlove: (al is dat niet denderend veel de afgelopen/komende dagen :-X)
heb je al wat op het oog qua versterker?? arcam, marantz, cambridge audio enz enz. Ik kan me overigens voorstellen dat je het niet netjes vind om in een winkel te gaan luisteren, maar ik zou het wel gewoon doen, anders snij je jezelf weer in de vingers.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Leuk om te zien dat je weer terug bent bij je oude liefde!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op maart 11, 2011, 13:44:53
Leuk om te zien dat je weer terug bent bij je oude liefde!

Ik ben ook erg blij dat ik weer eens set Klipsch heb! Moet wel snel een andere versterker hebben want m'n huidige is echt een aanfluiting!! Zit een kleine brom in en ook nog eens ruis op het linker kanaal. :-X Gelukkig is het potentie van de speaker wel heel goed te horen!
Het enige minpunt van de speakers is dat ze zo ongelooflijk lelijk zijn :( (Tsja het zijn geen MA's... :inlove:)

@The Vampire
Ik zit inderdaad te denken aan een Marantz en inderdaad ook Arcam lijkt me ook heel erg interessant! (Maar dan wil ik wel een uit de FMJ serie en die zitten zelfs 2ehands ruim boven mijn budget) Cambridge is niet mijn ding met Klipsch. Na een half uurtje luisteren word ik moe, en dat is nu juist niet de bedoeling!
Luisteren bij een dealer en ergens anders kopen vind ik geen stijl.. Bovendien levert m'n dealer geen Arcam.
And always, always will.

-madison-

Ik ben er inmiddels ook uit welke versterker er gaat komen; het wordt een Marantz Pm5004! Afgelopen week ben ik toch maar gaan luisteren bij m'n dealer en het is een prima versterker voor de prijs. Nu nog even wachten op de belastingteruggave en dan kan ie in bestelling. ;D

Daarna ga ik sparen voor een Squeezebox Touch. Het streamen van je muziek is namelijk wel erg prettig en het lijkt me vooral erg handig dat je er ook een SD kaart in kunt stoppen met je muziekcollectie erop!

Nu ga ik maar weer verder genieten van Regina Spektor op deze lazy sunday :inlove:
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op mei  1, 2011, 13:21:27
Ik ben er inmiddels ook uit welke versterker er gaat komen; het wordt een Marantz Pm5004! Afgelopen week ben ik toch maar gaan luisteren bij m'n dealer en het is een prima versterker voor de prijs. Nu nog even wachten op de belastingteruggave en dan kan ie in bestelling. ;D

Daarna ga ik sparen voor een Squeezebox Touch. Het streamen van je muziek is namelijk wel erg prettig en het lijkt me vooral erg handig dat je er ook een SD kaart in kunt stoppen met je muziekcollectie erop!

Nu ga ik maar weer verder genieten van Regina Spektor op deze lazy sunday :inlove:
kijk aan dat is goed om te horen! genietse! mag ik vragen waar zo'n 5004 nog voor weggaat??

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: The Vampire op mei  1, 2011, 13:49:37
kijk aan dat is goed om te horen! genietse! mag ik vragen waar zo'n 5004 nog voor weggaat??

Adviesprijs 329 euro. Op internet zijn ze verkrijgbaar vanaf 250 volgens mij! (ik haal kan hem bij m'n dealer krijgen voor 299 dus ik haal hem daar gewoon :smile: )
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op mei  1, 2011, 14:00:34
Adviesprijs 329 euro. Op internet zijn ze verkrijgbaar vanaf 250 volgens mij! (ik haal kan hem bij m'n dealer krijgen voor 299 dus ik haal hem daar gewoon :smile: )
Oh dat is heel netjes. Vroeg het omdat ik momenteel een 8003 van W&W te leen hebt, dacht misschien is die wel wat voor je, maar is het dubbele van wat je nu kwijt bent. Mooi dat je weer een setje begint op te bouwen!

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Een 8003 is erg mooi idd!! Ik heb eerder de 7003 gehad en dat was ook een prachtige versterker 8)
Door m'n wisselingen in het verleden weet ik nu dat ik helemaal geen zware versterker nodig heb.. Als de match er is tussen versterker en speaker dan maakt het al snel muziek, en van een betere/zwaardere versterker wordt ik niet per definitie veel blijer. Het heeft weinig meerwaarde voor mij. Dus in dat geval kan ik het beste gewoon een goede stabiele versterker kopen die goed matcht en de rest van het geld kan ik in m'n broekzak houden ;)
And always, always will.

-madison-

:blink: Ik kreeg vandaag een aanbod voor een Marantz PM7200 voor een hele nette prijs.. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat ik moet doen!
De PM7200 is niet zwart heeft niet de looks van de huidige serie, maar naast het feit dat 'ie goedkoper is denk ik wel dat deze krachtpatser de 5004 helemaal zoek kan spelen ???
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op mei  4, 2011, 01:02:35
:blink: Ik kreeg vandaag een aanbod voor een Marantz PM7200 voor een hele nette prijs.. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat ik moet doen!
De PM7200 is niet zwart heeft niet de looks van de huidige serie, maar naast het feit dat 'ie goedkoper is denk ik wel dat deze krachtpatser de 5004 helemaal zoek kan spelen ???

lijkt me duidelijk dan.. en de pm7200 is zeker geen lelijk ding.

Maar het geluid van de oude serie is niet echt meer te vergelijken met die van tegenwoordig.

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2011, 21:29:44
lijkt me duidelijk dan.. en de pm7200 is zeker geen lelijk ding.

Maar het geluid van de oude serie is niet echt meer te vergelijken met die van tegenwoordig.

Tsja.. Ik vind het zelf niet een hele mooie versterker om te zien, maar lelijk is idd anders :smile:
Ik ga er in ieder geval nog even over na denken! Er zijn nog meer oudere Marantzen op marktplaats voor hele mooie prijzen, ver onder de prijs van de PM5004 nog.. Toch nog maar even op onderzoek uit  :unsure:
And always, always will.

-madison-

Zo.. M'n topic stond alweer op de 2e pagina ;D
Er is de afgelopen tijd erg weinig gebeurt hier op audio gebied, het muziek luisteren is echter niet minder geworden!

Jullie hebben misschien wel gezien dat mijn speakers al een tijdje te koop staan. Dit is niet omdat ze niet goed klinken maar vanwege het feit dat ik eigenlijk alleen nog maar muziek luister terwijl ik achter de computer zit. (en verder wel op de achtergrond) Nu ben ik sinds een week de eigenaar van een 24 inch iMac en daar wil ik een set actieve monitoren bij aanschaffen. De Klipsch passen namelijk bij lange na niet op m'n bureau en zijn waarschijnlijk niet ontworpen als near-field speakers. De keuze voor actieve speakers is omdat ik geen onnodig veel losse apparaten wil hebben staan.
Ik ben nog niet echt actief aan het zoeken omdat de Klipsch (nog) niet verkocht zijn en ik binnenkort ga verhuizen. Het zal waarschijnlijk een set compacte monitoren van Mackie worden aangezien ik erg prettige ervaringen met de grotere systemen van het merk heb!

Hier nog een foto van de iMac:
And always, always will.