Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Bedankt! :bigsmile:

Akoestiek en plaatsing heb ik eerder al veel mee gespeeld, maar toen heeft het niet heel veel opgeleverd.. Misschien dat m'n ruimte(+/- 13m2) gewoon te klein is voor deze speakers, en ik weer een set monitoren moet neerzetten. Ik zal echter nog wel wat dingetjes uitproberen..

Het is niet dat het "totaal niet bevalt", maar de set schreeuwt niet naar me om te gaan luisteren. Zowel de versterker als de speakers zijn beide echt super, samen doen ze het ook prima maar niet helemaal zoals ik wil. Ik wil weer dat live gevoel, en het idee dat ik moet blijven luisteren!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Davey

Citaat van: -madison- op mei 15, 2010, 16:24:31
Bedankt! :bigsmile:

Akoestiek en plaatsing heb ik eerder al veel mee gespeeld, maar toen heeft het niet heel veel opgeleverd.. Misschien dat m'n ruimte(+/- 13m2) gewoon te klein is voor deze speakers, en ik weer een set monitoren moet neerzetten. Ik zal echter nog wel wat dingetjes uitproberen..

Het is niet dat het "totaal niet bevalt", maar de set schreeuwt niet naar me om te gaan luisteren. Zowel de versterker als de speakers zijn beide echt super, samen doen ze het ook prima maar niet helemaal zoals ik wil. Ik wil weer dat live gevoel, en het idee dat ik moet blijven luisteren!

Dit zijn altijd dure uitspraken Madison  ;)

HTip

Citaat van: Davey op mei 16, 2010, 18:01:39
Dat was ook mijn eerste gedachte :music: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: Davey op mei 16, 2010, 18:01:39

Dat hoeft niet persé ;) Het doel is tenslotte om iets in te gaan krimpen zelfs..
And always, always will.

Davey

Citaat van: -madison- op mei 18, 2010, 14:47:29
Dat hoeft niet persé ;) Het doel is tenslotte om iets in te gaan krimpen zelfs..

Je hebt meer ervaring, weet beter wat je wilt dus alles zal een stuk mooier gaan worden voor je. Ik ga je topic lekker in de gaten houden  ;)

-madison-

De XTZ & de Apple tv zijn ongeveer verkocht, dus nu op zoek naar wat anders.. Ik heb zelf eigenlijk nog geen idee wat het gaat worden, ligt een beetje aan wat ik tegenkom! Het kan zo zijn dat hier binnenkort een buizenversterker staat, maar het kan ook iets compleet anders zijn.

(en stiekem ben ik wel weer een beetje aan het rondkijken voor een set Klipsch luidsprekers :-[ Bij interesse voor de Monitor Audio's graag even een pm :P)
And always, always will.

Davey

Citaat van: -madison- op mei 18, 2010, 23:48:59
De XTZ & de Apple tv zijn ongeveer verkocht, dus nu op zoek naar wat anders.. Ik heb zelf eigenlijk nog geen idee wat het gaat worden, ligt een beetje aan wat ik tegenkom! Het kan zo zijn dat hier binnenkort een buizenversterker staat, maar het kan ook iets compleet anders zijn.

(en stiekem ben ik wel weer een beetje aan het rondkijken voor een set Klipsch luidsprekers :-[ Bij interesse voor de Monitor Audio's graag even een pm :P)

Hier een Klipsch fan (maar dat weet je wel). Welk type zit in je hoofd Madison? Begint het met een P? 8)

Douma

CiteerHier een Klipsch fan (maar dat weet je wel). Welk type zit in je hoofd Madison? Begint het met een P?  8)

Dan mag hij zijn MA's wel goed verkopen. :D

Misschien een mooi setje RB-75's, als je naar monitoren wilt gaan?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

-madison-

Citaat van: Davey op mei 21, 2010, 19:59:40
Hier een Klipsch fan (maar dat weet je wel). Welk type zit in je hoofd Madison? Begint het met een P? 8)

Haha, da's niet bepaald een "downgrade" ;) Nee die Palladiums komen ooit nog wel eens in m'n bezit :web:

:wub:
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Douma op mei 21, 2010, 20:52:44
Dan mag hij zijn MA's wel goed verkopen. :D

Misschien een mooi setje RB-75's, als je naar monitoren wilt gaan?

Ik zit zelf te denken aan de RB-81, gezien de grotere woofer t.o.v de RB-61 die ik eerder heb gehad. (Daar miste ik nog wel eens wat laag)
Maar misschien wordt het ook wel een setje vloerstaanders.. Het is maar net wat er op m'n pad komt!
And always, always will.

Davey

Citaat van: -madison- op mei 21, 2010, 21:04:38
Haha, da's niet bepaald een "downgrade" ;) Nee die Palladiums komen ooit nog wel eens in m'n bezit :web:

:wub:

Wat zijn ze toch mooi he  :headbanging:

HTip

Citaat van: Davey op mei 21, 2010, 21:24:10
Wat zijn ze toch mooi he  :headbanging:
Prachtige speakers O0

Met een prachtige prijs?? :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Citaat van: HTip op mei 21, 2010, 21:27:44
Prachtige speakers O0

Met een prachtige prijs?? :unsure:

Dat klopt zeker ja maar dan heb je ook wat :D.

Douma

Citeerk zit zelf te denken aan de RB-81, gezien de grotere woofer t.o.v de RB-61 die ik eerder heb gehad. (Daar miste ik nog wel eens wat laag)
Maar misschien wordt het ook wel een setje vloerstaanders.. Het is maar net wat er op m'n pad komt!

Die zijn in ieder geval een stuk gemakklijker te vinden dan de RB-75 en goedkoper. 
"Nothing lasts, but nothing is lost."

-madison-

Het lijkt erop dat er binnenkort weer een oude bekende in m'n set gaat komen; een Yarland FV34C  :inlove: Nog niet helemaal zeker, maar ik ben in onderhandeling!

Daarnaast ben ik ook weer op zoek naar een cd speler, aangezien de Apple TV er uit gaat en de bluray speler erg langzaam is met inlezen van cd's. Ik weet nog niet precies wat ik wil, maar de kans is groot dat er weer een Marantz komt.. (oude liefde roest niet :angel: )

Zodra ik de versterker en de bron weer op orde heb ga ik nogmaals bezig met de plaatsing van de speakers/set om te bepalen of de MA's blijven of dat er een set Klipsch voor terug komt. Toen ik nog in Enschede woonde presteerden de speakers een stuk beter, althans wat ik me ervan herinner, dus het moet eigenlijk wel aan de akoestiek liggen.
And always, always will.

Robbert54

waarom eigenlijk de apple tv de deur uit??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: The Vampire op mei 24, 2010, 01:45:38
waarom eigenlijk de apple tv de deur uit??

Omdat ik die erg weinig gebruik.. In de praktijk is het vaker zo dat ik een cd in de bluray speler doe.
Het is op zich een prima apparaat, en ook erg leuke oplossing icm m'n Iphone maar ik blijf vreemd genoeg maar van die schijfjes draaien :inlove:
And always, always will.

HTip

Spannende ontwikkelingen. En inderdaad, oude liefde roest niet :D
Showcase - Topic

MLCinema

Ik volgde dit eventjes niet meer, en het halve gebeuren daar gaat op de schop. Naja, goed geregeld! Klipsch bevalt hier nog steeds erg goed. En schijfjes draaien, tsja daar kan in mijn ogen niks tegen op...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Het is hier alweer een tijdje stil! Zowel letterlijk als figuurlijk.
Niet heel lang nadat ik de XTZ en de Apple TV heb verkocht, heb ik ook de Monitor Audio's verkocht.. Er was nog sprake van de Yarland buizenversterker, maar deze deal ketste af en werd het heel erg onrustig in m'n hoofd. Ik wist niet wat ik wou, en was niet erg tevreden meer met de monitor audio's.( i.c.m een oude sony versterker en m'n blueray speler) Ik heb toen besloten de MA's weg te doen, en dat bleek een goede keuze.
Het was niet meer zo onrustig in m'n hoofd en de laatste tijd geniet ik enorm van muziek op een simpel logitech 2.1 setje! Na een hele boel wikken en wegen, en heel veel nadenken heb ik besloten toch maar weer een betere set op te gaan bouwen.

Op dit moment staat er dus niets, maar ik zit aan de volgende dingen te denken:
- Speakers: Klipsch, RB51, RB61 of RB81 + eventueel een (BK)subwoofertje.
- Versterker: buizenversterker, of misschien toch een Marantz oid, of misschien zelfs een surroundreceiver met HDMI..
- Bron: Naast m'n WDtv en blu-ray speler wil ik weer een cd speler, waarschijnlijk een Marantz..
- Kabels: Nog geen idee..

De set zal dus waarschijnlijk heel erg gaan lijken op de set die ik eerder had...(Klipsch + Buizen/marantz + Marantz cd speler)
Ik heb absoluut geen haast, dus ik ga langzaam rondkijken wat er allemaal te vinden is voor een mooi prijsje.  8)
And always, always will.

Lex Groningen

Gaat dus een leuke tijd voor je komen om het één en ander uit te zoeken, te beluisteren en om zo weer een leuke set op te bouwen.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Welkom terug! ;) Zo te lezen heb je de juiste keuze gemaakt. Kan je nu weer gaan genieten van je hobby.

Veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe set :music:
Showcase - Topic

mtissink

Veel succes met alle luistertests en onderzoeken.
Nieuwe spullen kopen is ALTIJD leuk! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Davey

Leuk dat het nu eindelijk gaat gebeuren. Maar wie ben ik want ik moet nog steeds de Mogami LS ertussen stoppen  :-X

Robbert54

welcome back!

je hebt leuke plannen, ben benieuwd wat er van je set gaat worden :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo