Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Vanavond heb ik sinds een tijd weer eens een film op de beamer gezien! Het meest rare vond ik nog dat het geluid me de meeste beleving bezorgde en niet het grote beeld.
Binnenkort ga ik eens de speakers naar de woonkamer slepen en eens kijken hoe het film kijken is met de lcd en de stereo aan.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Vanmiddag had ik eindelijk tijd én zin om het stekkerblok af te monteren!

Ook meteen maar even netkabels voor de versterker en de Apple tv op maat gemaakt :angel:

Het stekkerblok is afgewerkt met een Lapp kabel, de versterker en Apple TV met een Pirelli kabel.
And always, always will.

Roger Black

Ziet er keurig uit!

Meteen ook maar een opschoon actie gehouden? ;D

-madison-

Citaat van: Roger Black op september 25, 2009, 15:58:31
Ziet er keurig uit!

Meteen ook maar een opschoon actie gehouden? ;D

Thnx! Ja inderdaad, anders wordt het hier zo vol :D
And always, always will.

Guester

Netjes  :) ....streaming all the way?
Sonos - Spotify

-madison-

Citaat van: B110 op september 25, 2009, 16:58:37
Netjes  :) ....streaming all the way?

Jupz! De Denon speler is deze week verkocht, en op het moment staat alleen de XTZ aangesloten voor muziek. Ik ga binnenkort de platenspeler wel weer eens aansluiten.
And always, always will.

Guester

Hoe beoordeel je de Dac van de Xtz tov. de apple tv ??
Sonos - Spotify

-madison-

Citaat van: B110 op september 25, 2009, 22:05:42
Hoe beoordeel je de Dac van de Xtz tov. de apple tv ??

De Dac van de XTZ is een flinke stap beter dan die van de Apple TV!
De Atv klinkt wat dof en ongedefinieerd. De XTZ is erg strak en precies.
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op september 25, 2009, 15:54:32
Vanmiddag had ik eindelijk tijd én zin om het stekkerblok af te monteren!

Ook meteen maar even netkabels voor de versterker en de Apple tv op maat gemaakt :angel:

Het stekkerblok is afgewerkt met een Lapp kabel, de versterker en Apple TV met een Pirelli kabel.
Ziet er weer goed uit. Eén ding ontbreekt nog in je stroomketen: een geaarde audiograde wandcontactdoos ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op september 27, 2009, 16:16:53
Ziet er weer goed uit. Eén ding ontbreekt nog in je stroomketen: een geaarde audiograde wandcontactdoos ;)

Klopt! Ik heb er nog over na zitten denken om de aarde van de overloop door te trekken, maar dat is me toch wat te veel gedoe..
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op september 27, 2009, 22:46:16
Klopt! Ik heb er nog over na zitten denken om de aarde van de overloop door te trekken, maar dat is me toch wat te veel gedoe..
Is zeker een gedoe, maar het zal het wel helemaal waard zijn. Kan je de verhuurder niet vragen in het kader van de verzekering om geaarde contactdozen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op september 30, 2009, 20:45:24
Is zeker een gedoe, maar het zal het wel helemaal waard zijn. Kan je de verhuurder niet vragen in het kader van de verzekering om geaarde contactdozen?

Ik ga er maar niet aan beginnen.. Ik hoor waarschijnlijk het verschil toch niet!
And always, always will.

-madison-

Het is hier al een tijdje stil in m'n topic! Komt waarschijnlijk door het feit dat er hier ook heel weinig gebeurt op het gebied van HT/stereo.. Sinds kort is er een vrouw in m'n leven en dan krijg je toch andere prioriteiten :blush:

Deze week gaan er wel wat dingen veranderen in de HT:
- Er komt een bank te staan ipv de stoelen.
- Boeken/lp/cd/dvd kast gaat eruit, geen ruimte meer voor.
- Omdat de beamer nu op de kast staat moet ik daar iets voor verzinnen, denk dat ik maar weer een plank aan de muur hang..
- Er staat nu tijdelijk een bureau in de HT, die gaat er ook weer uit.
- Plinten moet ik nog steeds verven, dat moet ook deze week gebeuren.
- Kabel netjes wegwerken

Verder blijft het hier voorlopig lekker rustig aangezien ik geen concrete plannen om op de korte termijn te gaan upgraden.. Misschien een goedkope cd speler/loopwerk om af en toe een cdtje te draaien.
Op de langere termijn zou ik wel weer een subwoofer aan m'n set toe willen voegen voor het extra stukje beleving tijdens films.
And always, always will.

Robbert54

gefeliciteerd!  :thumbs-up: :thumbs-up:

daar gaat je hobby! ;D ;)

nee hoor! wens je veel geluk!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Davey

Hahaha, gefeliciteerd. En nu dan eindelijk de plintjes verven, de kabels wegwerken en, en, en........ :devil:

Valkyrie

rekening houden met de WAF.  ;D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

migailov

Citaat van: -madison- op oktober 26, 2009, 00:22:31
Sinds kort is er een vrouw in m'n leven en dan krijg je toch andere prioriteiten :blush:

- Er komt een bank te staan ipv de stoelen.

Gefeliciteerd!
De invloed is meteen merkbaar he, "Die stoelen moet je echt eens weg doen, een bank is toch veel gezelliger om samen film te kijken"....  ;)

Dracoplasm

Waar ga je je boeken laten dan?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Citaat van: The Vampire op oktober 26, 2009, 03:22:52
gefeliciteerd!  :thumbs-up: :thumbs-up:

daar gaat je hobby! ;D ;)

nee hoor! wens je veel geluk!

Haha :P gelukkig heb ik naast de HT hobby nog een veel leukere hobby 8)
thnx ;)

Citaat van: Davey op oktober 26, 2009, 11:05:26
Hahaha, gefeliciteerd. En nu dan eindelijk de plintjes verven, de kabels wegwerken en, en, en........ :devil:

Volgens mij blijf ik bezig ;D

Citaat van: Valkyrie op oktober 26, 2009, 12:49:02
rekening houden met de WAF.  ;D
Zover zijn we gelukkig nog niet ;D

Citaat van: migailov op oktober 26, 2009, 13:11:04
Gefeliciteerd!
De invloed is meteen merkbaar he, "Die stoelen moet je echt eens weg doen, een bank is toch veel gezelliger om samen film te kijken"....  ;)
Is eigenlijk mijn idee ;D Volgens mij heb ik haar nog niet eens verteld over m'n HT :blink: (maargoed dat zal ze morgenavond wel merken  :dewijl:)

Citaat van: Dracoplasm op oktober 26, 2009, 23:04:38
Waar ga je je boeken laten dan?
In de studeerkamer :angel:
And always, always will.

-madison-

Nog iemand tips voor een kleffe film? ;D :P
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op oktober 27, 2009, 00:51:32
Nog iemand tips voor een kleffe film? ;D :P
transformers 2?? :devil:

PS: I love you of Marley and Me. :eh: had zelf tranen in mijn ogen aan het eind van die film. :-X maar dat komt omdat ik zelf een hond had..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: The Vampire op oktober 27, 2009, 01:07:22
transformers 2?? :devil:

PS: I love you of Marley and Me. :eh: had zelf tranen in mijn ogen aan het eind van die film. :-X maar dat komt omdat ik zelf een hond had..

Bedankt voor de tips ;)
And always, always will.

HTip

Leuk voor je! :pompom:

De bank is natuurlijk zodat ze tegen je kan aankruipen bij het genieten van muziek en film ;) Wat vindt ze van je hobby?
Showcase - Topic

-madison-

Het is hier alweer een tijdje stil, dus voordat ik op de 2e pagina kom maar even updaten..

De donkere dagen zijn er inmiddels wel, dus dat betekend weer wat meer met de HT/stereo hobby bezig! Ik heb gelukkig geen zware upgrade neigingen meer, maar er zijn wel wat dingetjes die ik wil gaan testen/beluisteren.
Zo wil ik binnenkort eens andere speakerkabels gaan proberen. Ik heb in het verleden al eens met Kimber 4TC gespeeld (weliswaar op Klipsch speakers) en die wil ik ook eens proberen in m'n huidige set. Misschien dat ik dan meteen de 8TC kan lenen bij m'n dealer.. Ook ben ik nog steeds benieuwd hoe de 47labs ota kabels klinken. Ik heb er ooit wel eens een interlink mee gemaakt maar nog nooit aan m'n speakers gehangen.
Daarnaast zit ik al een tijdje te denken om weer (een) subwoofer(s) toe te voegen in de set.. In eerste instantie had ik het idee om die toe te voegen voor de filmbeleving, later kwam ik met de gedachte dat de MA's misschien ook wel wat ondersteuning kunnen je gebruiken in het laag.. (hoewel het op het moment érg lekker klinkt) Ik heb al eerder een subwoofer gehad; een BK Gemini(de eerste versie met de 8 inch woofer). Aangezien ik maar een klein kamertje heb zat ik wederom te denken aan een BK Gemini echter dit maal de MK2 versie met de 10 inch woofer. Aan de andere kant lijkt het me erg interessant om met stereo subs te gaan spelen en om de prijs laag te houden denk ik dan aan 2x de XTZ 99 W8.16.

Binnenkort zal ik trouwens weer eens een fotootje plaatsen van hoe het er hier nu bij staat :smile:
And always, always will.

mikeske

altijd benieuwd naar foto's  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost