Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik kan de test niet goed uitvoeren omdat alleen mijn dvd speler mp3 accepteert, mijn cd speler niet.
De dvd speler is aanmerkelijk minder dan de cd speler voor audio.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Zee

Citaat van: celerontje op september 17, 2009, 16:49:44
Als je lossy compressie kunt vermijden, doe dat dan ook!

Helemaal met je eens. Om die reden gebruik ik dan ook FLAC.
Echter, dat staat los van de vraag of je verschil zou kunnen horen met 320 MP3.  Ik hoor het in elk geval niet!   Dat ik desondanks toch FLAC gebruik heeft meer te maken met de geestelijke gemoedsrust  ;D
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Koen K

Citaat van: frank2 op september 17, 2009, 16:50:48
Ik kan de test niet goed uitvoeren omdat alleen mijn dvd speler mp3 accepteert, mijn cd speler niet.
De dvd speler is aanmerkelijk minder dan de cd speler voor audio.

Ik brand het dan uiteraard als audio-CD, maar met sommige bestanden in mp3-kwaliteit. Je kunt het testschijfje dan dus gewoon in je normale speler afspelen.

Kwabbernoot

Citaat van: Zee op september 17, 2009, 16:41:32
Helemaal met je eens Koen!  Op 320kb/s denk ik niet dat er iemand ie die verschil zal horen (en bij 256 vaak ook al niet)!  Het zou Frank dus sieren als hij jouw uitdaging zou aannemen.
Ik ben het ook helemaal met Koen eens (hèhè, eindelijk weer eens  :laugh:) maar ik vind dat Frank helemaal zelf moet weten of hij deze uitdaging aan wil gaan. Hij wordt er wat mij betreft geen minder mens door als hij het niet doet. Da's één van de redenen dat ik weg ben bij het Hififorum. Daar wordt je ook allerlei testen door je strot gedrukt als je eens een mening geeft. Belachelijk.

Ik rip zelf alles op 320kbps en met mijn gemoedsrust is helemaal niets mis.  ;)

Groeten...

Koen K

Oh, ik wil niemand dwingen hoor. En als Frank niet mee wil doen zal ik dat niet zien als een teken van zwakte / bewijs dat hij onzin uitkraamt.

Maar aangezien ik het verschil tussen 320k en lossless niet hoor en Frank het zo duidelijk zegt te horen ben ik wel benieuwd of hij het ook hard kan maken.

frank2

nu ik wil die uitdaging wel aangaan, al weet ik niet wat de einduitslag is. Wel weet ik dat ik regelmatig mp3 heb gehoord (ook via m'n cd speler) en dan de muziek afzette omdat het niet klonk.

Ik stel wel het volgende dan voor:
- kies 2 nummers, liefst v.d. cd dire straits / on every street. (goed opgenomen muziek en ik ken deze cd goed)
- de twee nummers: you and your friend en iron hand (nr 6 en nr. 8.)
- op de cd staan dan mp3 nrs en een geripte versie (van die nrs) van de oorspronkelijke cd, geript met EAC (dat gebruik ik zelf en daar ben ik tevreden over)
- de volgorde, dus wat is mp3 wat is origineel geript weet alleen koen.
Ik zal dan hier zeggen dat bijv. nr.1 mp3 is en nr. 2: origineel, daarna mag koen zeggen of ik het goed had.

wel branden als audio cd, dan kan ik 'm afspelen op m'n Bow.

laat maar weten of je dit zo wilt doen. Als ik het fout mocht hebben wil ik voor mijzelf dit nogmaals gaan doen. Maar ik geloof nog steeds dat een cd het beste medium is wat wij nu bezitten, en mp3 e.d. is gewoon slechter.

Ik vraag om een EAC copy omdat ik ooit van iemand een cd kreeg met diverse formaten erop die wel als audio cd af te spelen waren, maar die in z'n gehel zo bar slecht klonk, dat ik 'm nooit heb weergedraaid. En ik heb de originele cd van dire straits,
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Koen K

Nou, dat vind ik alvast heel tof. Niks dan respect  :worship:

Één puntje: als het om slechts 2 nummers gaat (dus in totaal 4 tracks), dan zou de kans dat je in beide gevallen goed zou kiezen (mp3 of lossless) op basis van gokken al 25% zijn. Da's een behoorlijk grote kans en dat lijkt me dus niet zo'n vreselijk goed idee om eerlijk te zijn. Ik stel een van de volgende opzetten voor:

- Er staan van beide nummers 4 keer een mp3 en 4 keer een lossless versie op de CD (mits dat past). Ik zal dan verschillende bitrates gebruiken, uiteenlopend van 192 tot 320 kbps, om het ietsje gemakkelijker te maken.

- Ik gooi het hele album in de normale volgorde op de CD en brand de helft van de nummers (willekeurig gekozen) in mp3-kwaliteit (wederom uiteenlopende bitrates) en de andere helft lossless.

Ik wil best een EAC kopie maken, maar dat kan ik niet zelf aangezien ik niet over een Windows-PC beschik. Maar als Zee mee wil werken krijgen we het vast voor elkaar, want die heeft wel EAC. Als je erop staat en Zee wil meedoen kan het dus, maar het zou voor mij praktischer zijn om mijn eigen software te gebruiken (en dan zal ik de CD uiteraard eerst controleren met mijn eigen set voordat 'ie de deur uitgaat).

EDIT: tikfoutjes.

frank2

oh apple mag ook hoor, daar zit haast geen verschil in. Maar het is wel handiger als je die nrs neemt en dan meerdere malen op de cd zet, van alle nrs een 100% kopie en dan mp3 nrs van 192 t/m 320. Er kunnenmax. 20 nrs op 1 cd.

Koen K

OK, uitstekend, dan ga ik dat doen :smile: Ik heb de CD ook (originele versie), dus dat komt goed uit ;)

Guester

Spannend, en respect dat je de uitdaging aan gaat!
Sonos - Spotify

ivo1986

Mag ik ook meedoen? (Uiteraard zal ik de verzendkosten en de kosten van het schijfje naar je overmaken.)

Koen K

Ja hoor, mij best. En die kosten zijn voor mijn rekening hoor!

frank2

Ik ben benieuwd, hoop alleen dat mijn verkoudheid straks als die schijf komt over is, want mijn luistervermogen is op dit ogenblik niet 100%.
Lijkt me een goede en leuke test.

oh en niet vergeten: cd's langzaam branden max. 8x, liefst 4x.

ivo1986

Citaat van: Koen K op september 18, 2009, 02:16:52
Ja hoor, mij best. En die kosten zijn voor mijn rekening hoor!

Geweldig Koen. Bedankt. Ik ben erg benieuwd.
Leuk dat je dit wil organiseren.

Koen K

@ Frank: Komt in orde hoor.

@ Ivo: Graag gedaan natuurlijk.

Ik maak er even een topic over aan. Wellicht willen er meer mensen meedoen, dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn. Klik!

-madison-

Citaat van: Koen K op september 18, 2009, 12:21:37
@ Frank: Komt in orde hoor.

@ Ivo: Graag gedaan natuurlijk.

Ik maak er even een topic over aan. Wellicht willen er meer mensen meedoen, dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn. Klik!

Bedankt, scheelt een hoop "troep" hier.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Koen K

Lex Groningen

Citaat van: -madison- op september 18, 2009, 15:14:40
Bedankt, scheelt een hoop "troep" hier.

Tja, zat al te denken of je het leuk vond dat ze je topic overnamen.  ;)
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

-madison-

Geen probleem heren! (weer een boel hits in m'n topic :D )
And always, always will.

Lex Groningen

Citaat van: -madison- op september 19, 2009, 11:15:32
Geen probleem heren! (weer een boel hits in m'n topic :D )

Dat is dan weer een leuk voordeel. ;D
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op september 19, 2009, 11:19:50
Dat is dan weer een leuk voordeel. ;D
;)

As we speak zit ik trouwens echt te genieten(!!) van al de mooie muziek die ik in m'n collectie heb :inlove: De versterker staat te loeien in Class A, de Apple TV doet z'n ding, en hoe hard ik ook draai; het blijft strak en zuiver 8)
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op september 19, 2009, 11:30:34
;)

As we speak zit ik trouwens echt te genieten(!!) van al de mooie muziek die ik in m'n collectie heb :inlove: De versterker staat te loeien in Class A, de Apple TV doet z'n ding, en hoe hard ik ook draai; het blijft strak en zuiver 8)
nice! :clapping: :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Fijn voor je dat je weer kan genieten van je huidige set. Daar doen we het toch voor ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Het is vooral de muziek die me laat genieten! (ook op de ipod) Maar het is natuurlijk wel fijn dat m'n set dit zo neer kan zetten.. Vooral met de XTZ in class A is het toch wel erg fijn :headbanging:
And always, always will.

-madison-

De Denon cd speler is verkocht. Hij werd nauwelijks nog gebruikt sinds het probleempje met de Apple TV is opgelost.
And always, always will.