Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

MLCinema

Citaat van: -madison- op juli 30, 2009, 22:29:05
De Apple TV gaat weer weg :nopompom: Ik kan er niet echt aan wennen en blijf maar cd's draaien :headbanging: Ondanks dat ik op het werk momenteel dagen van +/- 11 uren maak, staat de cd speler elke dag wel zo'n 2 á 3 te draaien! :wub: Die maakt dus ook overuren :P

Verder heb ik een stekkerblok besteld en ga ik een nieuwe netkabel voor de versterker maken aangezien de stereo bronnen (de Denon cd speler en de Thorens) naar de zijkant van de ruimte verhuizen, dit is net even wat praktischer. Hiervoor heb ik wel langere interlinks nodig maar gelukkig heb ik nog een aantal meter Mogami kabel en Neutrik stekkers liggen. :closedeyes:

Naast het bovenstaande ben ik ook nog bezig met de kastdeuren links van het scherm te verven in dezelfde kleur als de muur. Het is namelijk echt zwaar irritant om een groot licht reflecterend vlak naast je scherm te hebben >:( ;D

Hmmm, jij telkens met dat proberen... ;). Kost je alleen maar geld man. Maargoed. Zoals Willem al zei, ga dan voor die XTZ speler. Zo duur is ie niet en qua voorgeving natuurlijk ideaal!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mikeske

Nu moet je zeker voor de XTZ cd-speler gaan  ;D
Vraag eens aan de mannen van intosurround of je hem een op proef mag hebben.
Zal zeker geen probleem zijn, super kerels daar in eindhoven.
Ik ga er binnenkort ook nog eens langs  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

-madison-

Citaat van: willem_tdi op juli 30, 2009, 22:33:10
;D en nu voor de XTZ speler?

Hoe bevalt de kabel?

Zover heb ik nog niet gedacht.. De Denon bevalt me eigenlijk meer dan prima!

De kabel bevalt prima, de bas lijkt strakker te zijn maar ik heb nog niet echt "technisch" geluisterd. Ik ben vooral bezig met nieuwe muziek te luisteren dat is zoveel leuker.. :inlove:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op juli 30, 2009, 22:59:18
Hmmm, jij telkens met dat proberen... ;). Kost je alleen maar geld man. Maargoed. Zoals Willem al zei, ga dan voor die XTZ speler. Zo duur is ie niet en qua voorgeving natuurlijk ideaal!

Het is een hobby dus het mag wel geld kosten ;) Nee zonder gekheid, de verliezen vallen vaak mee!
De XTZ zou qua vormgeving niet misstaan idd 8)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: mikeske op juli 30, 2009, 23:03:48
Nu moet je zeker voor de XTZ cd-speler gaan  ;D
Vraag eens aan de mannen van intosurround of je hem een op proef mag hebben.
Zal zeker geen probleem zijn, super kerels daar in eindhoven.
Ik ga er binnenkort ook nog eens langs  ;D

;D

Ik wil er binnenkort ook eens even gaan kijken, ik ben wel benieuwt hoe de speakers klinken!
And always, always will.

mikeske

Citaat van: -madison- op juli 30, 2009, 23:23:03
Zover heb ik nog niet gedacht.. De Denon bevalt me eigenlijk meer dan prima!

De kabel bevalt prima, de bas lijkt strakker te zijn maar ik heb nog niet echt "technisch" geluisterd. Ik ben vooral bezig met nieuwe muziek te luisteren dat is zoveel leuker.. :inlove:

ik denkt toch dat de xtz nog een tikkeltje beter zal zijn.

Het  grote voordeel zal komen door de homogeniteit: cd speler, versterker en speakers van hetzelfde merk  ;)
En optisch een hele mooie combinatie  ;)

( ps: ze hebben ook interlinks en speaker kabel, dan is alles van xtz  O0)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

mikeske

Citaat van: -madison- op juli 30, 2009, 23:28:02
;D

Ik wil er binnenkort ook eens even gaan kijken, ik ben wel benieuwt hoe de speakers klinken!

Je bent er nog niet geweest ?
Hoe heb je dan je versterker gekocht ? Pure gok of zo ? ( wel een goede )
Of heb je hem ergens anders kunnen "testen" ?

De speakers klinken super, kom eens langs zou ik zeggen.

-madison-

Citaat van: mikeske op juli 30, 2009, 23:30:05
ik denkt toch dat de xtz nog een tikkeltje beter zal zijn.

Het  grote voordeel zal komen door de homogeniteit: cd speler, versterker en speakers van hetzelfde merk  ;)
En optisch een hele mooie combinatie  ;)

( ps: ze hebben ook interlinks en speaker kabel, dan is alles van xtz  O0)

Daar twijfel ik niet aan!

De Monitor audio's blijven hier voorlopig nog wel even staan hoor! Elke dag lijkt het alsof ik weer verliefd wordt op ze :inlove:

(ik heb er nog over nagedacht om tegelijk met de versterker kabels te bestellen, maar Mogami+ w&m klinkt prima hier!)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: mikeske op juli 30, 2009, 23:31:27
Je bent er nog niet geweest ?
Hoe heb je dan je versterker gekocht ? Pure gok of zo ? ( wel een goede )
Of heb je hem ergens anders kunnen "testen" ?

De speakers klinken super, kom eens langs zou ik zeggen.

Een goede vriend van me heeft hem ook. Bij hem eerst beluisterd op z'n Monitor Audio GS20's en later bij mij thuis.

Lijkt me tof! Als ik binnen een paar maandjes m'n rijbewijs heb dan kom ik graag eens langs!
And always, always will.

mikeske

Citaat van: -madison- op juli 30, 2009, 23:34:30
Daar twijfel ik niet aan!

De Monitor audio's blijven hier voorlopig nog wel even staan hoor! Elke dag lijkt het alsof ik weer verliefd wordt op ze :inlove:

(ik heb er nog over nagedacht om tegelijk met de versterker kabels te bestellen, maar Mogami+ w&m klinkt prima hier!)

ja, had even gemist moest inderdaad enkel cdspeler en versterker zijn.
Ik moet wel bekennen dat ik de interlinks en luidsprekerkabel van xtz ook nog niet getest heb.
Citaat van: -madison- op juli 30, 2009, 23:36:35
Een goede vriend van me heeft hem ook. Bij hem eerst beluisterd op z'n Monitor Audio GS20's en later bij mij thuis.

Lijkt me tof! Als ik binnen een paar maandjes m'n rijbewijs heb dan kom ik graag eens langs!

Ok prima, tot binnenkort hopelijk  ;)

-madison-

Net de W&M's even verder afgewerkt:

And always, always will.

Guester

Netjes. Lekker dik trouwens..
Sonos - Spotify

-madison-

Citaat van: willem_tdi op augustus  2, 2009, 21:39:34
Netjes. Lekker dik trouwens..

Ja nogal dik, m'n Lapp kabels lijken er niets bij :headbanging:
And always, always will.

HTip

Mooi afgewerkt :thumbs-up: Ik heb ze niet afgewerkt, omdat het meeste toch niet zichtbaar is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op augustus  4, 2009, 13:33:50
Mooi afgewerkt :thumbs-up: Ik heb ze niet afgewerkt, omdat het meeste toch niet zichtbaar is ;)

Thnx! Nee dan zou ik ze ook niet afwerken! Bij mij liggen ze nogal in het zicht en dan is het toch wel fijn als je kabel er mooi uit ziet :pompom:

And always, always will.

-madison-

O ja nog even wat, de Apple tv gaat weer uit de verkoop :D
Het blijkt dat mijn router niet helemaal 100% is, en dat ik daarom heel erg slecht kon connecten met de Apple tv. Daarom moest telkens de beamer aan om bij de instellingen te kunnen. Nu heb ik even een router te leen van m'n broer en nu kan ik gewoon in 1 keer connecten en dus muziek luisteren binnen enkele seconden!
Doordat het nu wél goed werkt, heb ik de afgelopen dagen wat meer met het apparaat lopen klooien en het is toch wel erg fijn om zonder uit je luie stoel op te staan je de hele collectie kunt bekijken/beluisteren!
Nu alleen weer even de collectie bijwerken aangezien ik nogal wat cd's heb gekocht de afgelopen tijd maar niet meteen heb geript :nopompom:
And always, always will.

-madison-

Zo het topic maar weer eens updaten!

Aangezien ik nu 2 weekjes heerlijk vrij heb, heb ik nu genoeg tijd om weer wat dingen in elkaar te zetten en af te maken;
Gisteren heb ik een nieuwe netkabel voor de XTZ versterker gemaakt:

Dit keer heb ik mezelf getrakteerd op een mooie Wattgate stekker i.p.v een goedkope no-name IEC stekker. Ik moet zeggen; hij klemt een stuk beter! :pompom: (De rest van de kabel is Lapp met een Bals stekker)

Ik stoorde me al enige tijd aan de witte deuren links van het scherm en daarom ben ik daar ook maar even met de roller overheen geweest ;D De eerste deur is klaar, de 2e moet nog een laag hebben ;)

Het is meteen een stuk rustiger met film kijken, dus erg positief! Vrijdag de andere deur nog even afmaken en dan kan ik dat ook weer afstrepen!

Omdat ik al enige tijd gerommel met m'n router had heb ik die ook meteen maar vervangen door een exemplaar van Netgear. De connectie met de Apple TV is uitstekend en m'n internet verbinding is ook weer stabiel! (Ziggo..)

En om af te sluiten staat er een 4-voudig stekkerblok in bestelling. (ik had al een 6-voudige maar die was wat te groot.)

And always, always will.

MLCinema

Lekker hoor! Je houdt er mooi de vaart in. Mooie kabel ook die stroom kabel. Ik heb sinds gisteren mijn cd speler terug. Naja, ik had een defecte, die hebben ze niet kunnen maken dus heb nu een nieuwe. Een MK2, zo valt te lezen op de achterkant van de cd speler. Klinkt weer heel anders. En is veel meer soliede dan de vorige. Qua lade en dergelijke. Wel is het laag nog niet heel strak, maar dat trekt wel bij. Eind van de maand eindelijk naar de Panasonic toe (H). Dan kom ik tenminste ook weer vooruit.

Nieuwe overzichtsfoto zou ook leuk zijn ;D ;) ::)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 19, 2009, 12:07:28
Lekker hoor! Je houdt er mooi de vaart in. Mooie kabel ook die stroom kabel. Ik heb sinds gisteren mijn cd speler terug. Naja, ik had een defecte, die hebben ze niet kunnen maken dus heb nu een nieuwe. Een MK2, zo valt te lezen op de achterkant van de cd speler. Klinkt weer heel anders. En is veel meer soliede dan de vorige. Qua lade en dergelijke. Wel is het laag nog niet heel strak, maar dat trekt wel bij. Eind van de maand eindelijk naar de Panasonic toe (H). Dan kom ik tenminste ook weer vooruit.

Nieuwe overzichtsfoto zou ook leuk zijn ;D ;) ::)

Heey Marc!

Ja, stilstaan is achteruit gaan he ;)
Mooi dat het geregeld is met je cd speler, had het probleem in je topic gelezen! Mooi dat je een nieuwe speler hebt gekregen, alleen wel jammer die ie weer moet inspelen..
Heb je je ouders eindelijk overtuigd? :P (Gister trouwens even een filmpje gezien bij m'n zus en haar vriend op de de Pana en het was echt om te smullen, wat een mooi scherm die 46G10.. :inlove:)

Ik zal morgen even een nieuwe overzichtsfoto maken ;)
And always, always will.

-madison-

Zo staat het er op het moment bij. De platenspeler, de cd speler en de Apple tv staan op een tafel naast de luisterplek.
Als de versterker niet aan staat ligt er meestal een doek overheen zodat niet al het stof daarin terecht komt.
And always, always will.

HTip

Lekker strak ziet dat uit :thumbs-up: Zo wordt je ook niet afgeleid door teveel lampjes en displays...

Heb je bij het kijken nog last van de lichte plinten en de witte wandcontactdoos?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op augustus 21, 2009, 17:37:48
Lekker strak ziet dat uit :thumbs-up: Zo wordt je ook niet afgeleid door teveel lampjes en displays...

Heb je bij het kijken nog last van de lichte plinten en de witte wandcontactdoos?

Het is zo idd lekker rustig. :blush: Het display van de versterker kan ik gelukkig ook dimmen en uit doen. Alleen de bovenkant van de versterker vind ik soms wat "storend", maar dat is snel opgelost door er een zwarte doek overheen te doen. (Wees gerust, er zitten ook gaten voor de koeling aan de zijkant ;) )

De plinten en de wcd stoor ik me gelukkig niet aan. Het plafond daarentegen..  ;D
And always, always will.

MLCinema

Zo dan, ziet er goed uit hoor! Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt. Moet een 50B850 worden van Samsung, ik vind die tv gewoon TE mooi ;D.

Davey

Ziet er zeker goed uit Madison  8). Genieten met de hoofdletter "G"!

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 21, 2009, 22:55:49
Zo dan, ziet er goed uit hoor! Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt. Moet een 50B850 worden van Samsung, ik vind die tv gewoon TE mooi ;D.

Thnx 8) Die Sammy is ook erg mooi :o En 50 inch is echt  :inlove: (maar weet je zeker dat je niet een Pana wilt :devil:)
And always, always will.