Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

Citaat van: -madison- op juni 25, 2009, 17:10:26
Hmm ik blijf het moeilijk vinden.. Ik vind het namelijk wel handig/prettig een apart apparaatje te hebben als AB. Wat bijvoorbeeld als de Iphone kapot gaat? Dan zit ik dus zonder AB :-\

Aan de andere kant, de Iphone is wel een erg mooi apparaat en gratis bij een abo.. Daarnaast is het synchroniseren met de Mac ook wel erg prettig. (agenda etc.)

Tsja, als je defecten incalculeert blijf je bezig. Los van het feit dat de iPhone een geweldig apparaat is, scheelt het inderdaad ook nog eens in de aanschaf. Het syncen met je Mac is inderdaad heel relaxed!

-madison-

Citaat van: JeKa op juni 25, 2009, 17:12:32
Tsja, als je defecten incalculeert blijf je bezig. Los van het feit dat de iPhone een geweldig apparaat is, scheelt het inderdaad ook nog eens in de aanschaf. Het syncen met je Mac is inderdaad heel relaxed!

Dat is waar, de touch kan natuurlijk ook kapot :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JeKa

Persoonlijk zou ik het gewoon zonde vinden om een Touch alleen aan te schaffen als ab.

-madison-

Probleempje is opgelost, hij is nu aan het Synchroniseren!! Geeft mij even tijd om de foto's te uploaden ;)
And always, always will.

-madison-

And always, always will.

MLCinema

Mooi hoor Peter! Zeer fraai. Wil dit absoluut een keertje komen beluisteren/aanschouwen. Ben ook heel erg benieuwd wat je van mijn setup gaat vinden.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op juni 25, 2009, 22:46:43
Mooi hoor Peter! Zeer fraai. Wil dit absoluut een keertje komen beluisteren/aanschouwen. Ben ook heel erg benieuwd wat je van mijn setup gaat vinden.

Je bent uiteraard welkom, maar ik moet eerst eens bij jou op bezoek ;)
And always, always will.

MLCinema

Citaat van: -madison- op juni 25, 2009, 23:07:38
Je bent uiteraard welkom, maar ik moet eerst eens bij jou op bezoek ;)

Heb je helemaal gelijk in :o :)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robbert54

ik ben heel erg  nieuw op het gebied van apple tv dus misschien een hele stomme vraag: maar waarom heb je hem aangeschaft, wat zijn de voordelen van dit apparaat? :withstupid:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: Robbert54 op juni 26, 2009, 00:12:46
ik ben heel erg  nieuw op het gebied van apple tv dus misschien een hele stomme vraag: maar waarom heb je hem aangeschaft, wat zijn de voordelen van dit apparaat? :withstupid:

Ik wil gaan "streamen" maar zonder altijd een NAS/computer aan te willen hebben. Bij een squeezebox bijvoorbeeld zit je altijd vast aan een NAS/computer die squeezecenter moet draaien, de Apple TV speelt de bestanden van een eigen harde schijf.

(stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel ;) )
And always, always will.

hifi | Roderick

Citaat van: Robbert54 op juni 26, 2009, 00:12:46

http://www.apple.com/nl/appletv/

-madison-

Net even een paar vergelijkingen gedaan:

Apple TV optisch aangesloten VS. Apple TV analoog aangesloten
Apple TV optisch aangesloten VS. Bluray speler optisch aangesloten
Apple TV optisch aangesloten VS. Bluray speler analoog aangesloten

Apple TV optisch aangesloten VS. Apple TV analoog aangesloten
De uitkomst hiervan is niet erg verrassend: optisch aangesloten klinkt de Apple TV een stuk beter dan wanneer deze aangesloten is via de de analoge uitgang. (Aangesloten met een diy beyerdynamic interlink) Analoog aangesloten klinkt het wat dof en is de drive een beetje uit de muziek. Ook lijken de instrumenten meer op de achtergrond, terwijl als de Apple TV digitaal aangesloten is het meer een eenheid is. Ook is de drive helemaal terug als hij middels de optische kabel is verbonden.

Apple TV optisch aangesloten VS. Bluray speler optisch aangesloten
Geen verschillen.

Apple TV optisch aangesloten VS. Bluray speler analoog aangesloten
Ongeveer hetzelfde als de Apple tv analoog aangesloten.

Nu moet ik toch snel een Iphone of een Ipod Touch regelen want die standaard apple afstandsbediening is ook niet super, en het is ook een beetje zonde van de beamerlamp :-X (tijdelijk even via de beamer aangesloten aangezien dat de enige weergever is met een hdmi aansluiting momenteel, gelukkig komt morgen m'n tv hier weer te staan!)
And always, always will.

-madison-

Nog even wat toevoegingen wat me nog meer is opgevallen.
Alles klinkt nu een stuk duidelijker dan met de Marantz set! Op de unplugged cd van Nirvana (die ik ondertussen wel kan dromen) is alles nu erg goed te volgen. In het verleden, met eerder componenten, kabels etc. had ik regelmatig momenten waarbij ik dacht "wat zingt ie nou?". Toen ik nog met de buizenversterker/klipsch combinatie speelde en toen de Kimber 4TC kabel toevoegde had ik een soortgelijke ervaring! Ik denk dat ik op dat punt nog wel wat verbeteringen kan behalen, misschien binnenkort eens een setje kimber lenen bij m'n dealer..

Het intro van "the man who sold the world" klinkt nu ook een stuk strakker heb ik het idee. Daarnaast lijkt het uitsterven van noten (op cymbals, gitaren etc.) veel natuurlijker te zijn. geen idee of dat minder was bij de Marantzen, maar het valt me nu op!

And always, always will.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Guester

Sonos - Spotify

-madison-

Citaat van: Robbert54 op juni 27, 2009, 21:26:45
mooie vooruitgang dus!  :clapping: :thumbs-up:

Het is zeker een stap vooruit! Tot nu toe erg tevreden.
And always, always will.

-madison-

And always, always will.

-madison-

Gister de laatste dingen opgehaald, en alles staat nu weer hier!
Vanavond ben ik al even bezig geweest een aantal dingen op hun plek te zetten maar ik heb nog een hele hoop te doen :nopompom: De Ike* kast staat inmiddels, ook alweer gevuld met dvd/cd/lp etc. De beamer staat er ook al op, die moet ik alleen nog even aansluiten en afstellen. Ik moet waarschijnlijk iets meer verticale lens shift gebruiken maar gelukkig maakt dat niet extreem veel verschil.
Verder moet ik nog de bluray speler, de Xbox 360 en de WDtv aansluiten op de versterker. Aangezien geen van allen een digi coax uitgang heeft ben ik genoodzaakt ze analoog aan te sluiten. Geen ramp op zich, maar dat betekend wel meer kabels weg werken.. (De "beeld" apparaten zet ik achter dichtbij de beamer neer, de versterker blijft vooraan tussen de speakers staan.)
Naast het HT spul moet ik nog een hele boel zooi uitzoeken en opbergen, daar ben ik nog wel wat avondjes zoet mee.

Verder zal ik deze week of volgende week op zoek gaan naar goed verduisterende gordijnen aangezien ik nu pas rond een uur of 22:00 kan projecteren :nopompom: Tips zijn uiteraard welkom!!

Eind deze week verwacht ik het HT/stereo weer up en ready te hebben en zal ik het topic weer voorzien van wat nieuwe plaatjes ;)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: JeKa op juni 25, 2009, 17:14:51
Persoonlijk zou ik het gewoon zonde vinden om een Touch alleen aan te schaffen als ab.

Het is een Iphone geworden!! vanmiddag maar even gehaald, wel 2 maanden een dubbel abonnement maar ik kon niet meer wachten :D Net al wat mee lopen spelen en het is echt een tof apparaat!! Morgen maar eens proberen als Remote voor de Apple TV, het is iig al geïnstalleerd! :pompom:

Nog iemand een tip waar ik voor een mooie prijs goede, verduisterende gordijnen kan kopen?
And always, always will.

tiptop

Feli met je Iphone. 8)

Met gordijnen is het heel moeilijk omeen gemiddelde ruimte helemaal verduisterd te krijgen.
Een metalen rolscherm is dan een betere optie.

Dat heb ik uiteindelijk na veel zoeken ook gedaan en geen spijt van gekregen. Echt top en het houdt ook nog een hoop warmte buiten in de zomer :)

Kost wel wat, maar niet meer dan een set goede gordijnen. Volgens mij kan je voor 400 euro klaar zijn en dan is het wel heel goed afgedicht. (en tevens inbraakveiliger :))
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Het hoeft niet echt helemaal donker te zijn, als het maar flink verduisterend is. Een rolscherm is geen optie, het is namelijk een huurhuis.. Bedankt voor het meedenken!

Citaat van: tiptop op juni 30, 2009, 19:13:14
Feli met je Iphone. 8)

Met gordijnen is het heel moeilijk omeen gemiddelde ruimte helemaal verduisterd te krijgen.
Een metalen rolscherm is dan een betere optie.

Dat heb ik uiteindelijk na veel zoeken ook gedaan en geen spijt van gekregen. Echt top en het houdt ook nog een hoop warmte buiten in de zomer :)

Kost wel wat, maar niet meer dan een set goede gordijnen. Volgens mij kan je voor 400 euro klaar zijn en dan is het wel heel goed afgedicht. (en tevens inbraakveiliger :))
And always, always will.

HTip

Gaaf die iPhone! Feli :pompom:
En je kan er nog mee bellen ook :P ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op juni 30, 2009, 20:14:49
Gaaf die iPhone! Feli :pompom:
En je kan er nog mee bellen ook :P ;D

Thnx! Echt?  :o Hoe dat moet mag je me even uitleggen! :D

Gordijnen zijn trouwens ook besteld 8) Zwarte verduisterende gordijnen van de Wehkamp. Ze schijnen ook echt te verduisteren! Morgen worden ze al geleverd 8)
And always, always will.

-madison-

De gordijnen zijn al binnen!! Net even eentje getest (ik moet nog wat haakjes bij haken want er zitten veel te weinig bij) en ze laten echt geen straaltje zonlicht door! En ik heb de zon nog wel vol op de ramen op het moment! Morgen heb ik als het goed is vrij dus dan ga ik ze ophangen en de rest van de kamer opruimen zodat het ongeveer klaar is. Dit is dus echt een aanrader voor iedereen die z'n ruimte niet goed kan verduisteren!!  :pompom: :pompom:

Verder heb ik nog een HDMI switch besteld zodat zowel de Panasonic bluray als de WD tv op de beamer aangesloten kan worden. De Xbox 360 sluit ik op de component ingang aan.
And always, always will.

tiptop

Blij dat je goede gordijnen gevonden hebt. :) En zo snel binnen is helemaal knap met gordijnen. meestal duurt het weken 8)

Benieuwd hoe je het ervaart, Kijken in het duister. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.