Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: Crissis op juni 23, 2009, 16:27:48
Maar mis je het surround nu niet? En wat voor projector heb je eigenlijk?

Nee niet echt.. De set klinkt zo al erg ruimtelijk eigenlijk! Ik heb een Epson TW600.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Feli met je nieuwe versterker!! Gaaf hoor. Wat zijn je eerste klankervaringen?

-madison-

Citaat van: R op juni 23, 2009, 17:24:25
Feli met je nieuwe versterker!! Gaaf hoor. Wat zijn je eerste klankervaringen?

Thanks! Het is echt een beest 8)
Ik heb de XTZ van een vriend hier een paar uurtjes gehad en toen viel de controle al heel erg op. De versterker doet het allemaal op z'n sloffen! verder klinkt ie iets "koeler" dan de Marantz; meer richting het neutrale. Ik zal de versterker de komende dagen flink laten spelen zodat ie snel inspeelt en dan zal ik binnenkort even een verslagje schrijven!

Wat ik trouwens ook heel vet aan de versterker vind is dat je tussen Class A en Class AB kunt schakelen met de afstandsbediening, ook zit er een automatische stand op. In de automatische stand schakelt de versterker van Class A naar Class AB als de versterker warmer wordt dan 55 graden. Binnenkort maar eens gaan vergelijken de 2 standen..
And always, always will.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

-madison-

And always, always will.

tiptop

Citaat van: -madison- op juni 23, 2009, 16:17:39
Hij staat overigens niet in het meubel omdat die te klein is :D Eerst maar even op de doos en binnenkort maar eens wat rondkijken want ik vrees dat ie ook niet in het Ikea meubel gaat passen..

@ Crissis
Ik heb eigenlijk altijd stereo gedraaid, afgezien van m'n eerste surround setje.. Ik heb ook totaal geen behoefte aan surround, misschien ooit wel weer eens een subwoofer!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 8) Ziet er top uit. Hoe klinkt het nu? (laat maar. te vroeg gereageert) ;)
Een Ikeameubel haalt het natuurlijk niet bij die mooie doos ;D, Maar als je dat toch wilt, hebben ze zeker wel meubels waar ie in past hoor. Vooral de breedte is dan belangrijk en die is vrij standaard zie ik.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Mooie rapportage weer! Ziet er goed uit :pompom:

Wat voor stroomkabel heb je aan de BD35 hangen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: tiptop op juni 23, 2009, 21:19:15
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 8) Ziet er top uit. Hoe klinkt het nu? (laat maar. te vroeg gereageert) ;)
Een Ikeameubel haalt het natuurlijk niet bij die mooie doos ;D, Maar als je dat toch wilt, hebben ze zeker wel meubels waar ie in past hoor. Vooral de breedte is dan belangrijk en die is vrij standaard zie ik.

Ik denk dat ik dit keer zelf iets in elkaar ga zetten, gewoon een simpel tafeltje waar de versterker en de Apple TV op kunnen staan. Het probleem is nu vooral de diepte en de hoogte :-\
And always, always will.

-madison-

Citaat van: HTip op juni 23, 2009, 21:40:50
Mooie rapportage weer! Ziet er goed uit :pompom:

Wat voor stroomkabel heb je aan de BD35 hangen?

Thnx!

Een zelfbouw; Lapp + "figure 8" + Balls en een mooie kous. Deze hing voorheen aan de Marantz CD5003.
And always, always will.

HTip

Dus zo'n "figure 8"-stekker is los te krijgen? Ik wil nl. ook mijn BD35 van betere stroom voorzien ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: HTip op juni 23, 2009, 23:02:20
Dus zo'n "figure 8"-stekker is los te krijgen? Ik wil nl. ook mijn BD35 van betere stroom voorzien ;)

Jazeker, gewoon bij Hifisuply te bestellen! Je krijgt er zelfs een stukje soldeer tin en een krimpkousje bij.
And always, always will.

-madison-

And always, always will.

-madison-

Net Cars op Bluray gekeken! Naast dat het een erg toffe film is, is het ook echt referentie materiaal :o Wat een plaatje zeg 8)
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op juni 24, 2009, 01:01:57
Net Cars op Bluray gekeken! Naast dat het een erg toffe film is, is het ook echt referentie materiaal :o Wat een plaatje zeg 8)
ja die is heel erg goed! moet je ook even Bolt en Kung Fu Panda kijken. ook zeker referentie materiaal!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: Robbert54 op juni 24, 2009, 01:03:46
ja die is heel erg goed! moet je ook even Bolt en Kung Fu Panda kijken. ook zeker referentie materiaal!

Die komen zeker op het lijstje te staan van nog aan te schaffen blu ray's :D

(Genoeg foto's trouwens? :D )
And always, always will.

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: Robbert54 op juni 24, 2009, 01:08:23
ja nu nog een overzichtsfoto van je huisje ;D

Ik woon sinds kort weer thuis.. Naast de HT kamer heb ik nog wel een slaapkamer maar die is niet zo interessant om te zien :P
Later deze week zal ik nog wel wat foto's van de Apple TV posten! (als ie binnenkomt..)
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op juni 24, 2009, 01:15:26
Ik woon sinds kort weer thuis.. Naast de HT kamer heb ik nog wel een slaapkamer maar die is niet zo interessant om te zien :P
Later deze week zal ik nog wel wat foto's van de Apple TV posten! (als ie binnenkomt..)
ben ik ook erg benieuwd naar. apple maakt wel altijd weer mooie producten.

btw meet the robinsons staat hier ook nog te koop, referentie material

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Net bericht gekregen dat de Apple TV onderweg is!
Zometeen maar even een optische kabel halen bij de H*ndyman zodat ik hem meteen digitaal aan kan sluiten. Misschien ook even kijken voor een Ipod touch of een Iphone..
And always, always will.

Douma

Mooie aanschaffen man! Die XTZ lijkt wel wat op de Advance Acoustics versterkers. Alleen wat vorm en plaatsing van de knoppen betreft.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

-madison-

Thnx! Ben er ook erg blij mee.

Net even een optisch kabeltje gekocht zodat ik morgen meteen de Apple TV aan kan sluiten. (nu nog hopen dat ik op tijd thuis ben om hem in ontvangst te nemen..) Dan alleen nog een Afstandsbediening in de vorm van een Ipod Touch of een Iphone. Ik weet nog niet welke ik ga nemen, m'n telefoon abo loopt volgens mij over 4 maanden af maar een Ipod touch lijkt me ook wel handig aangezien ik die dan alleen icm de Apple TV wil gebruiken. (ivm met batterijduur etc..)
And always, always will.

-madison-

De Apple TV is inmiddels binnen, ik zal straks de foto's uploaden! Helaas kan ik er op het moment even niets mee doen aangezien ik hier op het moment geen TV heb staan met een component of HDMI ingang.. :nopompom: Vanavond zal ik hem aansluiten op de beamer zodat ik kan zien wat ik doe. Zondag komt m'n lcd tv hier weer en dan kan ik die eerst even gebruiken tot ik een Ipod Touch of een Iphone heb. (zit nog steeds in een dubio :-\ )

Nu eerst maar even verdiepen in de mogelijkheden etc van de Apple TV!

And always, always will.

JeKa

Citaat van: -madison- op juni 25, 2009, 16:52:52
De Apple TV is inmiddels binnen, ik zal straks de foto's uploaden! Helaas kan ik er op het moment even niets mee doen aangezien ik hier op het moment geen TV heb staan met een component of HDMI ingang.. :nopompom: Vanavond zal ik hem aansluiten op de beamer zodat ik kan zien wat ik doe. Zondag komt m'n lcd tv hier weer en dan kan ik die eerst even gebruiken tot ik een Ipod Touch of een Iphone heb. (zit nog steeds in een dubio :-\ )

Nu eerst maar even verdiepen in de mogelijkheden etc van de Apple TV!

Als je toch een nieuwe telefoon uit mag zoeken zou ik zeker voor een iPhone gaan. Hoef je ook geen touch te kopen.

-madison-

Hmm ik blijf het moeilijk vinden.. Ik vind het namelijk wel handig/prettig een apart apparaatje te hebben als AB. Wat bijvoorbeeld als de Iphone kapot gaat? Dan zit ik dus zonder AB :-\

Aan de andere kant, de Iphone is wel een erg mooi apparaat en gratis bij een abo.. Daarnaast is het synchroniseren met de Mac ook wel erg prettig. (agenda etc.)
And always, always will.