Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: -madison- op mei 26, 2009, 00:49:38
Ik zal eens kijken of ik de 650 kan beluisteren, al denk ik niet echt dat het een dikke upgrade zal zijn..
Bij een hybride zat ik te denken aan bijvoorbeeld een Vincent versterker, die zijn nog vrij schappelijk in prijs.

Vincent is niet echt mijn ding, maar het gaat om jou natuurlijk ;).

Marantz is wel mooi, maar vanaf de duurdere vind ik zelf, vanaf zeg de pm15.

Succes met zoeken iig. Mijn opties zijn een beetje op. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: tiptop op mei 26, 2009, 18:14:38
Vincent is niet echt mijn ding, maar het gaat om jou natuurlijk ;).

Marantz is wel mooi, maar vanaf de duurdere vind ik zelf, vanaf zeg de pm15.

Succes met zoeken iig. Mijn opties zijn een beetje op. ;)

Ik heb geen ervaring met Vincent, dus daar heb ik nog geen mening over. Het merk trok echter mijn attentie aangezien ze wel eens buizen in de voorversterking gebruiken.

De PM15 ligt "iets" boven budget ;D Ik vind m'n PM7003 ook prima klinken overigens! (ligt ook wat beter in verhouding met de speakers en de rest van de set dan een PM15)

Er is gelukkig geen haast bij, misschien laat ik het eerst ook wel zo.. Moet maar eens kijken waar ik tegenaan loop!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Ik ben de PM15 nog wel eens tegengekomen voor 999 nieuw... Je moet er maar net tegen aan lopen ;).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 27, 2009, 09:32:19
Ik ben de PM15 nog wel eens tegengekomen voor 999 nieuw... Je moet er maar net tegen aan lopen ;).

Mocht je er nog eens tegenaan lopen, je hebt m'n nummer ;) ;D (wel serieus bedoeld overigens!)
And always, always will.

-madison-

Even wat anders dan stereo:

Net met forumlid Crisis een deal gesloten, aankomende vrijdag ga ik een scherm voor m'n beamer ophalen!
Het gaat om een handbediend Beamax scherm met een zicht maat van 203x112CM, precies wat ik zocht!

Komend weekend staan me dus wat klusjes te wachten:
- Beamer ophangen
- Scherm ophangen
- Muur sauzen (ziet er niet uit op het moment)
- Kabels wegwerken

And always, always will.

HTip

Je bent weer lekker bezig :P Toch spijt dat je je buizenversterker hebt weggedaan?
Ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze wordt.

Veel plezier met de juiste keuze maken 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op mei 28, 2009, 00:40:00
Je bent weer lekker bezig :P Toch spijt dat je je buizenversterker hebt weggedaan?
Ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze wordt.

Veel plezier met de juiste keuze maken 8)

Ja het is weer lekker druk in m'n hoofd.. Daar heb ik niet echt spijt van, als er een buizenversterker komt moet het wel een flinke upgrade zijn. Voorlopig doet de Marantz set het nog heerlijk met de MA's en is het hier elke avond genieten van muziek! (Laatst nog wat zitten spelen met de plaatsing en het valt niet eens meer zo op dat ik nu een kleinere kamer heb)

Ik ga voorlopig nog geen keuze maken, voordat er iets komt wil ik het uitgebreid beluisteren en niet meer op de gok. De prijsklasse waar ik nu in kom vind ik te hoog om te gaan gokken. Met de yarland kon dat bijvoorbeeld prima, die was iets van 250 euro. Maar in de prijsklasse waar ik nu "zoek" (rond de 1000 euro) wil ik zeker weten dat het goed klinkt!
And always, always will.

HTip

Heel goed! Nu eerst genieten van wat je hebt en je mag natuurlijk altijd dromen van nieuwe dingen :P Ik vind het uitzoeken van "nieuwe" apparatuur op internet trouwens ook al genieten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Citaat van: -madison- op mei 27, 2009, 18:12:51
Mocht je er nog eens tegenaan lopen, je hebt m'n nummer ;) ;D (wel serieus bedoeld overigens!)

Mocht ik er tegen aanlopen dan laat ik dat zeker horen ;).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: HTip op mei 28, 2009, 01:00:57
Heel goed! Nu eerst genieten van wat je hebt en je mag natuurlijk altijd dromen van nieuwe dingen :P Ik vind het uitzoeken van "nieuwe" apparatuur op internet trouwens ook al genieten...

Dromen is gelukkig gratis ;D
Tsja er is zoveel te krijgen dat je de bomen door het bos niet ziet. Ik heb wel al veel merken beluisterd dus ik weet wel ongeveer wat ik mooi vind, maar met de onbekendere merken heb je geen idee van de klank.
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 28, 2009, 14:18:00
Mocht ik er tegen aanlopen dan laat ik dat zeker horen ;).

Thanks ;)
And always, always will.

-madison-

Het scherm is binnen! Op de koker zitten een paar kleine oneffenheden maar voor de rest is ie als nieuw!
Ik heb het scherm net al even hier in de kamer uitgerold, en hij is flink groot :o Ik hoop dat ie niet te groot is voor hier, het is immers wel een kleinere kamer dan in Enschede. Maar als het goed is valt het wel mee aangezien m'n kijkafstand niet veel kleiner zal worden.

Komende week zal ik m'n kamer eens een make-over geven aangezien het hier nu een enorm zooitje is en de muren zien er niet uit. :-X Misschien dat ik ook nog een andere vloer ga leggen, maar dat moet ik maar even bekijken.
And always, always will.

HTip

Feli 8) Film kijken op een groot doek blijft erg gaaf. En als je dan maximaal gaat t.o.v. de kijkafstand is het alsof je in de film zit...

Veel plezier, maar we willen natuurlijk ook foto's zien ;D

P.S. Maar wordt het nou niet langzaam toch een HT (of stereo met een vleugje HT)? ;D
Showcase - Topic

Crissis

Veel plezier met het scherm! :)
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

-madison-

Citaat van: HTip op mei 30, 2009, 09:01:34
Feli 8) Film kijken op een groot doek blijft erg gaaf. En als je dan maximaal gaat t.o.v. de kijkafstand is het alsof je in de film zit...

Veel plezier, maar we willen natuurlijk ook foto's zien ;D

P.S. Maar wordt het nou niet langzaam toch een HT (of stereo met een vleugje HT)? ;D

8) idd, ik ben ook erg benieuwt hoe het er op een scherm uit ziet! Tot nu toe heb ik alleen op een muur geprojecteerd. :-X

De foto's gaan nog een tijdje duren :embarassed: Ik ga de muren van een nieuw likje verf voorzien en ik moet het scherm uiteraard ophangen. Helaas heb ik m'n boormachines uitgeleend dus kan het scherm nog niet ophangen worden >:(  (en de beamer trouwens ook niet)
Verder moet ik de boel hier nog wat opruimen etc.
En ook niet echt handig: m'n camera ligt nog in Enschede ;D

Vooralsnog is het stereo met een vleug HT aangezien er nog steeds meer muziek dan filmgeluid door de speakers komt! Wel merk ik dat de verhoudingen steeds dichterbij elkaar komen. Op het moment schat ik zo'n 70-30. Ik sluit niet uit dat dit topic ooit nog eens verplaatst moet worden.. ;D
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Crissis op mei 30, 2009, 11:23:39
Veel plezier met het scherm! :)

Bedankt Chris, dat gaat ongetwijfeld goed komen!  ;)
And always, always will.

tiptop

Veel succes en plezier dit weekend :bigsmile:

Oh ja, in de klasse tot 1000 euro zou ik zeker eens Xindak proberen als ik jou was! Echt mooie versterkers. Zowel buizen als transistor (zonder de typische transistorklank ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Crissis

Mijn nieuwe scherm komt morgen alweer aan! :)
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

-madison-

Citaat van: tiptop op mei 30, 2009, 13:59:45
Veel succes en plezier dit weekend :bigsmile:

Oh ja, in de klasse tot 1000 euro zou ik zeker eens Xindak proberen als ik jou was! Echt mooie versterkers. Zowel buizen als transistor (zonder de typische transistorklank ;)

Thnx! zonet snel even de randjes geverfd zodat ik morgen vlot met de roller de rest van de muur kan doen! Ook al even een boormachine geregeld zodat ik het scherm en misschien de beamer op kan hangen.
Maandag moet ik dan nog even de plinten en 3 deuren verven.

Ze zien er in ieder geval erg mooi uit!  8)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Crissis op mei 30, 2009, 15:20:36
Mijn nieuwe scherm komt morgen alweer aan! :)

Dat heb je snel geregeld! :D
And always, always will.

-madison-

Om trouwens nog even terug te komen op het versterker verhaal..
Vanavond was ik bij een kennis op bezoek en daar heb ik iets gehoord wat ik niet snel zal vergeten :inlove: Sinds een paar maanden heeft hij Monitor Audio GS20 speakers en tot voor kort speelde hij met een Advance Acoustic versterker. (het type weet ik zo even niet) Afgelopen week heeft ie een nieuwe versterker gekocht en het is werkelijk waar een beauty!!
Het gaat om een XTZ Class A100 D3, ik had nog nooit eerder van het merk gehoord (al bedenk ik me nu dat Mikeske daar speakers van heeft, en dat de versterker in een ander topic naar voren is gekomen) maar het klinkt als een klok.
Met de Advance Acoustic had ik wel eens het idee dat de versterker de speakers niet konden bijbenen, maar met de XTZ vanavond zijn een heleboel audiofiele termen voor me duidelijk geworden! Een enorme rust in het geluid en volledige controle in alles regionen. Het geluidsbeeld is ook een stuk opengetrokken en je kon precies aanwijzen waar de geluiden staan! De versterker heeft overigens nog maar 20 uurtjes op de teller staan dus is waarschijnlijk nog niet eens ingespeeld. (dit alles was trouwens in klasse-ab, klasse-a heb ik nog niet beluisterd)
De bron was een ipod digitaal aangesloten op de versterker, de cd speler heeft ie nu in bestelling staan.

Binnenkort komt de versterker een avondje bij mij op bezoek om eens te kijken wat ie op m'n RS6'jes teweeg kan brengen!

And always, always will.

MLCinema

Mooi ding om te zien ook zeg :bigsmile:. Heel fraai design. Wat kost zoiets?

tiptop

Ziet er mooi uit zeg 8)

Net even opgezocht. Het is en zweeds merk en gemaakt in Azië.

MLCinema

Heb het zelf even opgezocht, en hij is ook niet echt duur ofzo. Ben zeer benieuwd hoe deze klinkt! Uiterlijk heeft hij iig mee!

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 31, 2009, 18:49:16
Mooi ding om te zien ook zeg :bigsmile:. Heel fraai design. Wat kost zoiets?

Idd, dat ook nog ;D niet veel ;)
And always, always will.