Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: willem_tdi op mei 12, 2009, 18:16:08
En de dagmagic? Is dat ook niet veel dan?

Die heb ik ook op het oog.. schijnt een mooi apparaat te zijn! Ralph (RA subs) heeft er een en ik wacht met smart op zijn bevindingen.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Ik heb overigens vanavond de Stereo set weer aan kunnen sluiten, ditmaal weer in Friesland ;D
Ik had de Monitor audio's hier nog niet gehoord, en het is wel duidelijk dat deze ruimte er veel te klein voor is :( Ze staan nu zo'n 25 cm uit de muur, de linker speaker staat zo'n 30 cm van de muur en de rechter zo'n meter van de duur. (Meer kan echt niet.) Nu weet ik ook meteen weer waarom ik hier monitor speaker had staan ;D Maargoed binnenkort ga ik weer op zoek naar een nieuwe kamer en ik hoop dat ik over zo'n 2 maanden de speakers weer wat meer ruimte kan geven!
And always, always will.

-madison-

Voor de volledigheid de DAC's die ik op het oog heb:
- Cambridge DACMagic - 399 euro

- Musical Fidelity V-dac - 225 euro

- Beresford TC7510 DAC - 150 euro (Engeland)

- Xindak DAC 3 -

Over alle 4 apparaten zijn erg positieve reacties te lezen, en ze zitten globaal in dezelfde prijsklasse.
And always, always will.

yorkie13

nadeel dat de onderste 2 geen USB hebben, wel makkelijk met pc , ipod of laptop

-madison-

Citaat van: RA SUBS op mei 13, 2009, 15:52:07
nadeel dat de onderste 2 geen USB hebben, wel makkelijk met pc , ipod of laptop

Dat is in mijn geval denk ik niet zo nadelig. Ik wil er een blu ray speler aan hangen, en misschien de ipod maar dan met dock aangezien ik dan een afstandsbediening kan gebruiken. Beide zijn dan middels een digitale coax aan te sluiten (of eventueel optisch).

Trouwens nog bedankt voor je pm ;)
And always, always will.

HTip

tiptop draait nu ook met MA en een DAC. Kijk even in zijn topic over zijn ervaringen. Misschien heb je er wat aan. Gaat zowiezo gaaf zijn met BD-speler. Jammer dat je de MA's niet volledig kan benutten op dit moment. Maar ja, je bent nog jong en over een paar maandjes ben je dat alweer vergeten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Even ter info jongens.

Er bestaan geen surrounddacs. In dat geval spreken we namelijk van een surroundprocessor en die zit vrijwel altijd (zeker in het goedkopere segment) geintegreerd in een surround(voor)versterker. ;)

Daarnaast kan je de dac ook echt alleen gebruiken voor cd's in de blurayspeler, niet voor eventueel films. (althans, bij de meeste (en zeker weer goedkopere) niet.

Ben je dus van plan om het muzieksignaal van je cd-speler op te waarderen of dat van cd's via je blurayspeler, dan kan het wel.
Hier heb ik twee dacs geprobeerd die in debuurt komen van je keuzen.

Namelijk de dac 5 van Xindak heeft hier heel lang gelogeerd en de digitale ingangen van de CA 840C zijn geprobeerd.
De dac in de 840C is van betere kwaliteit dan die van de dac magic (is dezelfde als van de 740C). Ook is de voeding van de 840C beter dan die van de dac magic. We kunnen er dus vanuit gaan dat de door mij geprobeerde dac een stukje beter is.
De dac5 is hiermee vergeleken en is iets beter dan de dac3mkII.

Om een lang verhaal kort te maken was de dac 5 een stuk beter dan de dac in de 840c. Die was weliswaar heel schoon qua sound, maar ook erg keurig en saai.
De dac 5 was in alle opzichten de betere.  ;)

Omdat ik in een prijsklasse hoger shop, ga ik nu de dac9 en dac8 van Xindak vergelijken en daaruit een keuze maken.
Waarom deze?

De dac 8 is echt een fantastisch apparaat qua geluid en kwaliteit. vergeleken met heel veel dure cd-speler en hun dacs. Alleen een mark levinson cd-speler was ietsjes beter, maar niet veel.
Ook Esoteric had het niet.
De dac9 zou mischien beter zijn en komt eind deze maand uit.
Dan leen ik beide apparaten.

Mischien heeft de importeur de dac 5 nog die ik geleend had en kan je die voordelig kopen. Is niks mis mee en al voor je ingespeeld ;) ;D

Wel even een paar dagen laten draaien, want dat scheelt ook echt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: HTip op mei 13, 2009, 18:32:19
tiptop draait nu ook met MA en een DAC. Kijk even in zijn topic over zijn ervaringen. Misschien heb je er wat aan. Gaat zowiezo gaaf zijn met BD-speler. Jammer dat je de MA's niet volledig kan benutten op dit moment. Maar ja, je bent nog jong en over een paar maandjes ben je dat alweer vergeten ;)

Ik kijk ook al uit naar de BD-speler! Hoop binnenkort de knoop door te kunnen hakken wat het gaat worden.
Het is idd jammer dat ze niet volledig benut kunnen worden, maar er komt alsnog muziek uit en voor dit moment is dat genoeg. Als ik een nieuwe kamer heb hebben ze hopelijk weer genoeg ruimte en zal ik de akoestiek goed aanpakken.
And always, always will.

-madison-

Tiptop,

Ik wil idd het muzieksignaal van de cd in de blu ray speler "opwaarderen" zoals je het noemt!

Dat de Dacmagic hetzelfde is als de dac van de 740c wist ik niet! leuk om te weten.

De Xindak lijkt me ook een hele mooie Dac, en gelukkig kun jij dit bevestigen. de DAC5 lijkt me ook wel erg mooi maar ik denk dat een DAC3 ook wel mooi is. Verder is de set ook niet high end dus dan blijven de verhoudingen ook mooi recht.
And always, always will.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Ik heb zojuist een mooi aanbod gekregen van een Beresford TC7510 en ik denk dat ik de gok ga wagen. Als het achteraf niets blijkt te zijn (wat ik niet verwacht gezien de reacties all over the internet) dan kan ik hem waarschijnlijk nog wel doorverkopen met een klein verliesje.

And always, always will.

Guester

Sonos - Spotify

-madison-

And always, always will.

MLCinema

Had jij trouwens al wat nieuwe muziek gescoord? Ik heb die CD's van Nina Kinert en Ane Brunn gekocht die jij had opgezegd. Wat een verschil. Die van Nina Kinert is veel beter opgenomen, maar dat wist ik van te voren al. Nooit gedacht dat het contrast zo groot zou zijn.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

R

Welke cd is dat? Linkje?

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 15, 2009, 12:48:26
Had jij trouwens al wat nieuwe muziek gescoord? Ik heb die CD's van Nina Kinert en Ane Brunn gekocht die jij had opgezegd. Wat een verschil. Die van Nina Kinert is veel beter opgenomen, maar dat wist ik van te voren al. Nooit gedacht dat het contrast zo groot zou zijn.

Nee op CD gebied staan ze nog steeds op de lijst, ik ben de laatste tijd meer bezig met Bluray's aanschaffen. De teller staat al op 9 ;D
Die van Ane Brun schijnt idd niet het best opgenomen album te zijn :-\
And always, always will.

-madison-

And always, always will.

MLCinema

Citaat van: -madison- op mei 15, 2009, 14:42:21
Nee op CD gebied staan ze nog steeds op de lijst, ik ben de laatste tijd meer bezig met Bluray's aanschaffen. De teller staat al op 9 ;D
Die van Ane Brun schijnt idd niet het best opgenomen album te zijn :-\

Alleen nog geen speler toch?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 15, 2009, 22:29:58
Alleen nog geen speler toch?

Nee nog geen BD-speler..  ;D Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Dat er een BD-speler komt dat is al zeker, maar nu nog bekijken welke..
En ik zit nu ook te bekijken wat ik als bron voor muziek wil gaan gebruiken. Ik kan de Marantz houden, de Marantz + DAC, muziek afspelen via de BD-speler, muziek via de BD-speler + DAC, Ipod+DAC. Onder deze mogelijkheden moet ik dus het budget een beetje verdelen. Als het goed is krijg ik nog flink wat belastinggeld terug maar dan nog blijft de keuze moeilijk.

Vooralsnog lijkt de Panasonic BD35 de favoriet, maar de Pioneer BD51 is ook erg verleidelijk :-\ Als ik het verstandig bekijk dan moet ik volgende week gewoon een Pana ophalen en ophouden met zeuren ;D Als ik de tests moet geloven zit er niet eens bar veel verschil tussen met BR materiaal! (wat hier dan ook voornamelijk afgespeeld gaat worden, SD materiaal in mindere mate.)
Nu ik het zo opschrijf lijkt het allemaal een stuk simpeler en eigenlijk is de knoop doorgehakt.

Wat betreft muziekweergave daar moet ik nog wel even over na denken. Waar ik een jaar geleden niets wilde weten van een andere bron dan cd (en vinyl) begint gebruiksgemak steeds een grotere rol te krijgen en zijn de playlists in itunes wel verrekte handig. Hier zal dan waarschijnlijk wel een DAC bij moeten, waar ik dus al een mooi aanbieding voor heb liggen!
Ik moet er nog maar eens over nadenken... :unsure:
And always, always will.

MLCinema

-madison-

And always, always will.

MLCinema

Lol, dat roept vast rare vragen op bij andere members ;D
Citaat van: -madison- op mei 15, 2009, 23:49:53
Thnx & terug ;)  :devil:

-madison-

Ik heb net nog even met de luidsprekers lopen schuiven en het klinkt meteen weer een stuk beter! Toen ik ze hier eerder deze week heb neergezet heb ik er niet heel veel aandacht aan besteed, maar zonet heb ik ze nog net een stukje extra uit de muur gezet, de linker speaker iets meer van de zijmuur af en de speakers iets uitgedraaid.
Het geheel klinkt nu een stuk opener, oke het is nog steeds te horen dat de ruimte te klein is voor de speakers maar ik hoef me er de komende tijd in ieder geval niet aan te ergeren, prima te doen!!

Als het hier weer wat netjes is zal ik eens een fototje maken!
And always, always will.

tiptop

Citaat van: -madison- op mei 15, 2009, 23:35:44
Nee nog geen BD-speler..  ;D Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Dat er een BD-speler komt dat is al zeker, maar nu nog bekijken welke..
En ik zit nu ook te bekijken wat ik als bron voor muziek wil gaan gebruiken. Ik kan de Marantz houden, de Marantz + DAC, muziek afspelen via de BD-speler, muziek via de BD-speler + DAC, Ipod+DAC. Onder deze mogelijkheden moet ik dus het budget een beetje verdelen. Als het goed is krijg ik nog flink wat belastinggeld terug maar dan nog blijft de keuze moeilijk.

Vooralsnog lijkt de Panasonic BD35 de favoriet, maar de Pioneer BD51 is ook erg verleidelijk :-\ Als ik het verstandig bekijk dan moet ik volgende week gewoon een Pana ophalen en ophouden met zeuren ;D Als ik de tests moet geloven zit er niet eens bar veel verschil tussen met BR materiaal! (wat hier dan ook voornamelijk afgespeeld gaat worden, SD materiaal in mindere mate.)
Nu ik het zo opschrijf lijkt het allemaal een stuk simpeler en eigenlijk is de knoop doorgehakt.

Wat betreft muziekweergave daar moet ik nog wel even over na denken. Waar ik een jaar geleden niets wilde weten van een andere bron dan cd (en vinyl) begint gebruiksgemak steeds een grotere rol te krijgen en zijn de playlists in itunes wel verrekte handig. Hier zal dan waarschijnlijk wel een DAC bij moeten, waar ik dus al een mooi aanbieding voor heb liggen!
Ik moet er nog maar eens over nadenken... :unsure:

Het verschil bij blurayspelers zit 'm vooral ook in hoe ze dvd's afspelen en niet zo zeer in het afspelen van BD's ;)

Er zijn er bij die maar matig met dvd omgaan, maar ook die dvd nog steeds heel erg mooi doen. (volgens de berichten zouden de pio's dat dus wel mooi doen)

celerontje

Ik heb een paar dagen geleden een DVDtje (Stardust) gekeken op mijn Pana BD55, zag er prima uit en totaal geen artifacts te zien, dus ik ben meer dan tevreden over de DVD upscaling van de Pana.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!