Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

Dracoplasm

Ik kaap even het topic, ook leuk voor de RS 6 (mits ik de GS 10 houd natuurlijk). Welke luidspreker kabels zijn nou leuk bij de MA's? Ik wil eigenlijk mijn kabels veranderen. Evt. naar de monster M2.2s of een goedkopere kabel voor bi-wire, Audioquest type 2/4 (heel wat anders).
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Ik heb zelf goede ervaringen met Kimber 4TC, en ik verwacht dat ze het ook prima zouden doen icm Monitor Audio.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

tiptop

Citaat van: Dracoplasm op maart 23, 2009, 22:22:52
Ik kaap even het topic, ook leuk voor de RS 6 (mits ik de GS 10 houd natuurlijk). Welke luidspreker kabels zijn nou leuk bij de MA's? Ik wil eigenlijk mijn kabels veranderen. Evt. naar de monster M2.2s of een goedkopere kabel voor bi-wire, Audioquest type 2/4 (heel wat anders).

Geen Monster doen. Die haalt juist de kwaliteiten van de mA's naar beneden. maw minder strak laag en een donker geluid.

Wat verkoopt je dealer?

Een vriend van me heeft goede ervaringen met de QED XT400 op zijn RS6's. Mooi uitgebalanceerd.

Zelf weet ik ook nog niet wat ik op de GS10's wil, maar vermoedelijk Taralabs omni of XLO.

Supra kan ook, maar heeft de neiging het hoog iets te scherp te maken. Hangt dus ook af van je combinatie met je versterking. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dracoplasm

Citaat van: tiptop op maart 24, 2009, 12:16:50
Geen Monster doen. Die haalt juist de kwaliteiten van de mA's naar beneden. maw minder strak laag en een donker geluid.

Wat verkoopt je dealer?

Een vriend van me heeft goede ervaringen met de QED XT400 op zijn RS6's. Mooi uitgebalanceerd.

Zelf weet ik ook nog niet wat ik op de GS10's wil, maar vermoedelijk Taralabs omni of XLO.

Supra kan ook, maar heeft de neiging het hoog iets te scherp te maken. Hangt dus ook af van je combinatie met je versterking. :)

Gebruik nu ook Monster kabel (Z1R), icm met de Marantz versterker die zal blijven tot ik een keer struikel over een NAD s300. Dus als het even kan meot de kabel ook daar op kunnen. Op de Marantz kan ik bi-ampen (heet dat zo?) en op de MA natuurlijk bi-wire. Zou dat een groter verschil, verbetering, geven dan wanneer ik een duurdere single wire kabel neem?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

tiptop

Biwire heeft als voordeel dat je het bruggetje kwijt bent tussen de aansluitingen op de luidspreker.
En als je het goed doet, verdubbeling van de oppervlak van je kabel.
Bi-amping geeft elke unit zijn eigen versterker. Ook heel mooi. Maar dan oet je wel 2 paar luidsprekerkabel aansluiten. Een vanuit de ene versterker aansluiting en een vanuit de extra.

Bi-ampen daarbij dus wel het mooist. Twee aparte kabels, en elke unit zijn eigen versterking, 1 voor het hoog/midden en 1 voor het midden/laag.
Je bent dan dus wel 2 x zoveel geld kwijt voor bekabeling (2x die lengte namelijk)

Een duurdere kabel is dan mischien geen issue meer. Je hebt al een verdubbeling van het oppervlak wat sowieso al een verbetering is.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dracoplasm

Citaat van: tiptop op maart 24, 2009, 12:40:56
Biwire heeft als voordeel dat je het bruggetje kwijt bent tussen de aansluitingen op de luidspreker.
En als je het goed doet, verdubbeling van de oppervlak van je kabel.
Bi-amping geeft elke unit zijn eigen versterker. Ook heel mooi. Maar dan oet je wel 2 paar luidsprekerkabel aansluiten. Een vanuit de ene versterker aansluiting en een vanuit de extra.

Bi-ampen daarbij dus wel het mooist. Twee aparte kabels, en elke unit zijn eigen versterking, 1 voor het hoog/midden en 1 voor het midden/laag.
Je bent dan dus wel 2 x zoveel geld kwijt voor bekabeling (2x die lengte namelijk)

Een duurdere kabel is dan mischien geen issue meer. Je hebt al een verdubbeling van het oppervlak wat sowieso al een verbetering is.

Vandaar ook de vraag wbt dure enkele, goedkopere dubbele kabel  ;D Van QED zijn ze ook als 1 kabel te koop, met dus 4 aansluitingen aan beidde kanten.
Moeilijk, maar wil wel wat anders, de Monster passen niet zo mooi op de MA (aansluiting te breed) maar daar heb ik wel 4 dezelfde van...

Flickr photostream

-madison-

Ik denk dat een duurdere kabel met bijbehorende brugjes beter kan klinken!
Ik heb er op het moment Bi-wire Canare 4S8 aan hangen, voldoet op zich wel maar ik ga binnenkort toch maar eens kijken naar wat anders. Kimber, Taralabs of misschien 47Labs 4708. (die laatste schijnt erg mooi te zijn volgens de berichten!)

Overigens nog wat nieuws hier:
Deze week komt er een 2e hands Macbook White deze kant op! Ik had al langer de wens om m'n windows laptop te vervangen door een Mac en nu is het dus zover.
Nu nog even een grotere hardeschijf kopen (er zit nu 60gb in) en dan de cd collectie maar weer rippen ;D

Als ie binnen is ga ik ook eens de geluidskwaliteit van de Macbook testen t.o.v de Marantz cd speler. (beide analoog)
Mocht het bevallen dan ga ik eens kijken naar een Airport Express.
And always, always will.

HTip

Mooie (toekomstige) aanwinsten 8)

W&M heeft een mooie bi-wire kabel, de LS-03. Is de opvolger van de Black Magic die ik heb die erg goed matched met Marantz. Is ook niet erg duur...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op maart 24, 2009, 17:30:59
Mooie (toekomstige) aanwinsten 8)

W&M heeft een mooie bi-wire kabel, de LS-03. Is de opvolger van de Black Magic die ik heb die erg goed matched met Marantz. Is ook niet erg duur...

Thnx!

Ik heb hem gezien, ziet er inderdaad ook goed uit! Nog steeds tevreden met de Black Magic?
And always, always will.

Dracoplasm

Ik zat zelf te denken aan de Audioquest 6 of 8.
Maar misschien is die W&M ook leuk...?

Ik zou je aanraden om te denken over een Cambridgs Audio DacMagic. Analoog is op zich te doen vanaf de Mac, maar niet super goed.

Flickr photostream

-madison-

Die Audioquest zijn volgens mij nog aardig prijzig toch?

Het gaat me meer om het vergelijk.. Ik heb nog geen concrete plannen om een andere bron te gebruiken naast de Marantz.
And always, always will.

Sol

Citaat van: tiptop op maart 24, 2009, 12:16:50

Wat verkoopt je dealer?

Wat zou je dan adviseren i.c.m. een Denon 3808? ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: -madison- op maart 24, 2009, 17:41:06
Thnx!

Ik heb hem gezien, ziet er inderdaad ook goed uit! Nog steeds tevreden met de Black Magic?
Absoluut! Geeft veel detail (heb bi-amped aangesloten) en toch niet vermoeiend. Het hoog is niet schel en het laag is goed gedefinieerd. Soms iets té, maar dat ligt aan mijn ruimte ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Vanavond even een plankje gehaald om de beamer op te hangen:

Helaas had ik geen subtiele schroeven meer liggen ;D

Ik zal morgen of overmorgen nog even wat kleinere schroeven halen, en uiteraard een kabelgootje want dit ziet er niet uit ;)

Ik heb net ook meteen maar even een filmpje gekeken: Eagle Eye. Toffe film met een enorm vette soundtrack 8) 8) Ik verbaas me er steeds weer over hoe laag de Monitor Audio's gaan!

Zometeen nog even heerlijk muziek luisteren, want ook dat is enorm lekker op de MA's! Me happy :wub:
And always, always will.

MLCinema

Lucky bastard ;D. Staat er mooi bij zo! Ik ben ook blij want ik denk dat ik mijn tentamens gehaald heb. Al moet ik nog wel ff duimen ervoor ;).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Menig student zal jaloers zijn op jouw set ;)

Citaat van: Kamidioblitz op maart 25, 2009, 14:47:23
Lucky bastard ;D. Staat er mooi bij zo! Ik ben ook blij want ik denk dat ik mijn tentamens gehaald heb. Al moet ik nog wel ff duimen ervoor ;).
Ik zal ook voor je duimen :thumbs-up:
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: Kamidioblitz op maart 25, 2009, 14:47:23

Break a leg :bigsmile: (Positief dus he ;))

botsen

Citaat van: -madison- op maart 24, 2009, 17:25:45
Ik denk dat een duurdere kabel met bijbehorende brugjes beter kan klinken!
Ik heb er op het moment Bi-wire Canare 4S8 aan hangen, voldoet op zich wel maar ik ga binnenkort toch maar eens kijken naar wat anders. Kimber, Taralabs of misschien 47Labs 4708. (die laatste schijnt erg mooi te zijn volgens de berichten!)

Die berichten over de 47 labs kan ik bevestigen. Bij mij een toename van rust, detail en natuurlijkheid

-madison-

Zozo.. weer allemaal nieuwe berichten!
De Macbook is vandaag binnen gekomen, en as we speak typ ik erop ;D Het is wel even wennen, maar ik denk dat het wel snel gaat! De eerste indrukken zijn uiterst positief; Hij is snel, licht, stil, mooi en doet alles wat ik met een computer wil doen.

Vanavond ga ik nog een grotere harde schijf kopen, inbouwen in de Macbook en dan ga ik m'n cd collectie maar eens rippen ;D Ook nog even een muis scoren, het werkt opzich prima met de pad maar een muis is toch fijner!

And always, always will.

Dracoplasm

Fijn he :-D Duurde bij wel een week of twee om aan te wennen. Bouwde eerder zelf pc's en altijd software matig mee bezig geweest. Nu ben ik dol gelukkig met de Mac! Met de HDD wisselen moet je wel opletten dat je hem goed plaatst, je schuift namelijk een metalen deel over twee rubberen geleiders die positief gezegd slap zijn vast gelijmd. Heb bij de MacBook van mijn vriendin toen twee opgerolde geleiders met een pincet weer netjes zien te plaatsen, en dat was niet leuk. Verder peace of cake  ;D

Flickr photostream

-madison-

De hd zit erin! Was echt heel easy ;D
Het is overigens 320GB Fujitsu schijf geworden, hier kan ik wel even meer vooruit :D

Op dit moment ben ik MacOS X aan het installeren, nog 30 minuten en dan staat dat er ook weer op! (ondertussen nog maar even internetten op de windows laptop die over ongeveer 2 uurtjes wordt opgehaald)
And always, always will.

HTip

Feli met je nieuwe aanwinsten 8) Je typt nog steeds leesbaar dus dat komt wel goed ;D
Showcase - Topic

-madison-

Een paar dagen verder, en ik ben nog erg tevreden met de Mac! Heerlijk hoe snel hij opstart, en ook hoe lang hij mee gaat op de accu. Nou ja, eigenlijk is alles wat ik er op doe een genot geworden 8)

Ik ben ook weer verder gegaan met het rippen van m'n cd collectie, en dat valt niet mee zeg ;D Ik ben tot nu toe 2 avonden bezig geweest, dus totaal +/- 8 uurtjes, en nog steeds ligt er een flinke stapel die nog gedaan moet worden ??? Maar goed, nog even doorzetten en dan hoef ik het niet nog een keer te doen!

Verder is het hier op het moment qua ht/stereo erg rustig aangezien ik net een paar hele drukke dagen heb gehad, en er nog een paar hele drukke aan zitten te komen.. Daar komt ook nog bij dat het heerlijk weer is, en het terras hier erg verleidelijk is 8)
And always, always will.

Guester

Het gaat hard hier met de aanwinsten  :D.

Maar, ga je nou je rack verkopen? Eeuwig zonde... :)
Sonos - Spotify

-madison-

Citaat van: willem_tdi op april  1, 2009, 10:22:09
Het gaat hard hier met de aanwinsten  :D.

Maar, ga je nou je rack verkopen? Eeuwig zonde... :)

Inderdaad, het ging misschien wel wat te hard ;D
Het rack staat inderdaad te koop, ik twijfel zelf ook nog. Misschien moet ik er gewoon een ander plaatsje voor zoeken, ik ben er verder namelijk erg tevreden mee!!
And always, always will.