Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: HTip op maart 13, 2009, 05:49:21
Wat is de afstand van beamer (voorkant lens) tot scherm? Je kan dan kijken op projectorcentral.com hoe groot je scherm kan worden. Het beste resultaat bereik je met zo min mogelijk zoom.

http://www.projectorcentral.com/Epson-EMP-TW700-projection-calculator-pro.htm

De TW-600 staat er helaas niet bij, maar is misschien wel vergelijkbaar.

Ik weet niet precies hoe groot de afstand is, ik moet nog steeds een plankje ophangen.. Dit zal ik na m'n her tentamens doen als ik wat meer tijd heb, dan zal ik waarschijnlijk ook een scherm gaan bestellen.

Ik had de calculator ook al gevonden, maar hij is er idd niet voor de tw600. Maar goed als ie hangt kan ik het natuurlijk gewoon zelf opmeten hoe breed ik het wil.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Ik zit te denken om een scherm aan te schaffen van projectieschermen.com.
http://www.projectieschermen.com/shop/producten/handbediend

En dan die van 203x114 cm, heeft iemand ervaring met deze schermen?

Over de maat ben ik er wel uit, maar zijn er nog betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs? (135 euro)
And always, always will.

-madison-

Ik kwam trouwens nog een foto tegen van de projector, dit is op 2,00m breed:

En nog een foto'tje van hoe het hier uit ziet na een avond luisteren ;D
And always, always will.

HTip

Ziet er gezellig uit en ook nog gezond :thumbs-up:

Scherm ken ik niet, maar ik als je kan zou ik een spanscherm nemen. Het risico met rolschermen is golven in het scherm, waardoor je strepen en onscherpte krijgt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:09:14
Ziet er gezellig uit en ook nog gezond :thumbs-up:

Scherm ken ik niet, maar ik als je kan zou ik een spanscherm nemen. Het risico met rolschermen is golven in het scherm, waardoor je strepen en onscherpte krijgt...

Thnx :)

Een spanscherm komt hier niet in ;D vind ik niet echt mooi om constant aan de muur te hebben voor die paar uren per week dat ik kijk.
En mocht het rolscherm gaan golven kan ik er misschien nog wat gewichtjes oid aan hangen.
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op maart 19, 2009, 22:18:46
Thnx :)

Een spanscherm komt hier niet in ;D vind ik niet echt mooi om constant aan de muur te hebben voor die paar uren per week dat ik kijk.
En mocht het rolscherm gaan golven kan ik er misschien nog wat gewichtjes oid aan hangen.
Is inderdaad ook een mogelijkheid. In ieder geval is het beter dan een muur ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:50:26
Is inderdaad ook een mogelijkheid. In ieder geval is het beter dan een muur ;D

Mwa het is zo slecht nog niet op de muur hoor! (al heb ik weinig referentie..)
Ik neem ook aan dat een scherm wel een behoorlijke verbetering zal geven!

Ik zit er trouwens over na te denken om het rack weer weg te doen.. Hij is eigenlijk net iets te hoog voor het projecteren en hij heeft eigenlijk een plek "te veel".
Aan de andere kant vind ik het wel een erg mooi rack :unsure:
And always, always will.

HTip

Kan je er geen etage tussenuit halen? Zou zonde zijn om je rack weg te doen. Staat erg goed in je ruimte...
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 23:02:01
Kan je er geen etage tussenuit halen? Zou zonde zijn om je rack weg te doen. Staat erg goed in je ruimte...

Nee het is een gelast frame, met daarop de platen.. Zou inderdaad erg zonde zijn. Voorlopig hou ik hem, en misschien dat ik nog dezelfde maar de een laag minder 2e hands tegenkom!
And always, always will.

MLCinema

Vette screens! Ziet er goed uit. Ik wil ook een pj :baaa: op deze manier wordt dat gevoel steeds erger.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op maart 19, 2009, 23:47:43
Vette screens! Ziet er goed uit. Ik wil ook een pj :baaa: op deze manier wordt dat gevoel steeds erger.

;D Gewoon doen! zul je absoluut geen spijt van krijgen.
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op maart 19, 2009, 21:56:38
En nog een foto'tje van hoe het hier uit ziet na een avond luisteren ;D

Komt mij bekend voor, had eergisteren hierook een 50 tal cd's en enkele muziekdvd's verspreid op de grond liggen.
Lekker hele avond Scandyna (Minipod) tegen Monitor Audio (GS10) afwegen  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

tiptop

Citaat van: Dracoplasm op maart 20, 2009, 15:11:21
Komt mij bekend voor, had eergisteren hierook een 50 tal cd's en enkele muziekdvd's verspreid op de grond liggen.

Wat was de conclusie? ::) 8)

@Madison.
Lekker groot dat scherm. En niet duur 8) :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op maart 20, 2009, 15:11:21

Leuk is dat he!! Vooral met vinyl vind ik het heerlijk, het hele ritueel..

Ik ben ook benieuwt naar je conclusie! Sinds wanneer heb je de MA's en waarom staan ze in de verkoop?
And always, always will.

-madison-

Citaat van: tiptop op maart 20, 2009, 21:19:39
Wat was de conclusie? ::) 8)

@Madison.
Lekker groot dat scherm. En niet duur 8) :)

Nee inderdaad niet duur, lijkt me voorlopig wel prima voor mij!!
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op maart 20, 2009, 23:29:09
Nee inderdaad niet duur, lijkt me voorlopig wel prima voor mij!!
Gaat zeker een verbetering zijn. Heb je het scherm al besteld?
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: -madison- op maart 20, 2009, 00:54:07
;D Gewoon doen! zul je absoluut geen spijt van krijgen.

Weet ik, even de financien bijeen schrapen. Ik hoop op Mei :wub:...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Ik heb hem nog niet besteld, ik ben nog wat aan het rondkijken wat de verdere opties zijn.
Ook ben ik begin volgende week niet thuis, dus dan laat ik hem liever bezorgen wanneer ik er wel ben.

And always, always will.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op maart 21, 2009, 10:30:21
Weet ik, even de financien bijeen schrapen. Ik hoop op Mei :wub:...

Nice! De BenQ?
And always, always will.

MLCinema

Ben nog in dubio, maar die kans zit er inderdaad goed in. HD ready is voorlopig prima voor mij.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op maart 22, 2009, 12:19:11
Ben nog in dubio, maar die kans zit er inderdaad goed in. HD ready is voorlopig prima voor mij.

Welke heb je anders op oog?
And always, always will.

MLCinema

Anders een Sanyo PLV-Z2000. alleen vind ik 640-1400 een behoorlijk verschil in prijs. Ben student dus ook andere dingen die nog bekostigd moeten worden zoals de software. Laten we wel wezen 1400 is een hoop geld. Misschien dat ik de Benq over kan nemen met weinig uren voor een leuke prijs, dan ga ik daarvoor. Scherm ben ik al uit, dat wordt een pull screen van optoma, deze was en goedkoper en groter dan de kingpin. Overigens zag ik dat je rack te koop was, wat moet het nu worden?

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op maart 23, 2009, 11:52:28
Anders een Sanyo PLV-Z2000. alleen vind ik 640-1400 een behoorlijk verschil in prijs. Ben student dus ook andere dingen die nog bekostigd moeten worden zoals de software. Laten we wel wezen 1400 is een hoop geld. Misschien dat ik de Benq over kan nemen met weinig uren voor een leuke prijs, dan ga ik daarvoor. Scherm ben ik al uit, dat wordt een pull screen van optoma, deze was en goedkoper en groter dan de kingpin. Overigens zag ik dat je rack te koop was, wat moet het nu worden?

Dat is idd een behoorlijk verschil, maargoed de Sanyo is dan ook full-HD.. Ik moet zeggen dat 720P ook héél goed te doen is hoor 8)
Misschien dat je hier op het forum nog een mooie 720p'er kunt vinden voor een mooi prijsje!

Ja het rack staat idd te koop, de hele set neemt me wat teveel ruimte in.. Waarschijnlijk zet ik het tv meubel er weer tussen, moet nog even bekijken wat/hoe ik precies ga doen.
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op maart 20, 2009, 23:28:26
Leuk is dat he!! Vooral met vinyl vind ik het heerlijk, het hele ritueel..

Ik ben ook benieuwt naar je conclusie! Sinds wanneer heb je de MA's en waarom staan ze in de verkoop?

Hoe denk je dat de uitslag was ? ;D

In het begin vond ik het moeilijk, eerlijk gezegd vond ik de minipods 'muzikaler' - feestelijker. Moeilijk te omschrijven.
Ik durf zelfs te stellen dat ik de MA's saai vond klinken. Maar de MA gaan veel lager, zijn veel rijker aan detail, realistischer. Elk instrument lijkt te klinken zoals ze in het echte leven klinken. Na uren luisteren bleken ze in alle opzichten veel beter dan de minipods (niet anders verwacht).

Maar goed, mijn vriendin vind de minipods ongelooflijk veel mooier, en ik zelf ook moet ik eerlijk bekennen. Mijn droom luidspreker op het moment is de top serie van Klipsch.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

tiptop

De echte goede luidsprekers vallen in het begin juist ook niet op ;)

Na langer luisteren mer je idd dat ze alles veel juister doen. (en lijken daarbij vaak saaier) ::) :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.