Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

MLCinema

Als het nog zover komt ga ik zelf voor een trekscherm. Alleen zijn die krengen zo duur.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Valt best mee toch? Ik heb één op het oog van 203cm X 132cm zichtmaat, die kost 135 euro!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Ik bedoel een PS, een pull screen. Ik moet het scherm omhoog trekken vanaf de grond. Dit ivm mijn schuine wand.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op februari 26, 2009, 19:57:44
Ik bedoel een PS, een pull screen. Ik moet het scherm omhoog trekken vanaf de grond. Dit ivm mijn schuine wand.

ow zo.. Ik wist niet dat daar speciale schermen voor zijn :-[
And always, always will.

tiptop

Net je foto's bekeken.

Relaxte set zo. Lekker opgeruimd 8)

Ook mooie beamer. :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Guester

Mooie set, mooie indeling!

Al heel goed op weg denk ik zo  8)

Sonos - Spotify

-madison-

Citaat van: tiptop op februari 26, 2009, 20:52:08
Net je foto's bekeken.

Relaxte set zo. Lekker opgeruimd 8)

Ook mooie beamer. :hehe:
Zeker relaxt idd 8) moet eens in de tijd he..
Thnx, ben er ook erg blij mee!

Citaat van: willem_tdi op februari 26, 2009, 21:35:18
Mooie set, mooie indeling!

Al heel goed op weg denk ik zo  8)

Thnx, ik ben ook erg blij dat ik de speakers wat ruimte kan geven. Scheelt echt een hele boel in het geluid!
Ja dat denk ik ook 8) Voorlopig ook wel even klaar met de grote veranderingen; Eind vorige jaar nieuwe versterker+cd speler, een paar weken geleden nieuwe speakers en deze week een beamer.. Het tempo zat er goed in ;D
And always, always will.

-madison-

Na al de grote veranderingen van de grote tijd is het nu weer tijd om het wat rustiger aan te doen..
Ik heb geen grote wensen meer op m'n lijst staan, dat is allemaal vervuld. :wub: Echter er zijn nog een paar kleine dingetjes die ik nog wil verbeteren:

- Nieuwe speakerkabels: Ik heb op de vorige set grote (positieve) verschillen behaald met andere luidsprekerbekabeling. Ik heb nog geen idee wat er gaat komen, ik reeds erg positieve ervaringen met Kimber maar ik sta overal voor open! Dit zal echter een aantal weekjes moeten wachten.
- Een scherm om op te projecteren: Spreekt voor zich lijkt me.. Hier zal ik binnenkort eens naar kijken.
- Akoestiek verbeteren: De plaatsing is op het moment in orde, maar ik wil kijken of er nog meer uit te halen is dmv auralex of iets dergelijks.. Staat op de langere termijn planning.
- Platenwas ding: Ik heb nogal wat vieze platen die het wel verdienen om schoon te worden.
- Fatsoenlijk stekkerdoos: Geen idee of het effect gaat hebben in m'n set, maar voor de gemoedsrust is het zeker goed ;D

And always, always will.

royal d

Dat zijn de foto's die ik bedoelde ;D

Ziet er mooi uit hoor! En zo'n beamer is natuurlijk ook erg leuk, zet mij weer tot nadenken.

MLCinema

Fatsoenlijk stekkerblok is wel fijn. Heb ik toevallig deze week aangeschaft. 2 Belkin Surgemasters, bevallen erg goed. Eerst deed de sub bijvoorbeeld soms niet mee omdat het stekkerblok dat niet fijn vond, alsof er niet voldoende wattage of iets dergelijks door het vorige stekkerblok kon. Nu heb ik daar totaal geen last meer van. En wat betreft mijn trekscherm, een scherm dat je uit een koker aan het plafond trekt is ook een trek scherm ;). Dus ik was onvolledig :tounge:.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: -madison- op februari 26, 2009, 23:39:32
Na al de grote veranderingen van de grote tijd is het nu weer tijd om het wat rustiger aan te doen..
Ik heb geen grote wensen meer op m'n lijst staan, dat is allemaal vervuld. :wub: Echter er zijn nog een paar kleine dingetjes die ik nog wil verbeteren:

- Nieuwe speakerkabels: Ik heb op de vorige set grote (positieve) verschillen behaald met andere luidsprekerbekabeling. Ik heb nog geen idee wat er gaat komen, ik reeds erg positieve ervaringen met Kimber maar ik sta overal voor open! Dit zal echter een aantal weekjes moeten wachten.
- Een scherm om op te projecteren: Spreekt voor zich lijkt me.. Hier zal ik binnenkort eens naar kijken.
- Akoestiek verbeteren: De plaatsing is op het moment in orde, maar ik wil kijken of er nog meer uit te halen is dmv auralex of iets dergelijks.. Staat op de langere termijn planning.
- Platenwas ding: Ik heb nogal wat vieze platen die het wel verdienen om schoon te worden.
- Fatsoenlijk stekkerdoos: Geen idee of het effect gaat hebben in m'n set, maar voor de gemoedsrust is het zeker goed ;D

Ligt eraan wat je "kleine" dingetjes noemt ;D Sommige van jouw wensen kunnen je spaarcentjes aardig snel doen verdampen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: D.E. op februari 27, 2009, 12:52:13
Dat zijn de foto's die ik bedoelde ;D

Ziet er mooi uit hoor! En zo'n beamer is natuurlijk ook erg leuk, zet mij weer tot nadenken.

;D Thnx! Is absoluut leuk, echt een totaal andere beleving! En ook met games is het supertof 8)

Citaat van: Marc.Visser op februari 27, 2009, 16:34:44
Fatsoenlijk stekkerblok is wel fijn. Heb ik toevallig deze week aangeschaft. 2 Belkin Surgemasters, bevallen erg goed. Eerst deed de sub bijvoorbeeld soms niet mee omdat het stekkerblok dat niet fijn vond, alsof er niet voldoende wattage of iets dergelijks door het vorige stekkerblok kon. Nu heb ik daar totaal geen last meer van. En wat betreft mijn trekscherm, een scherm dat je uit een koker aan het plafond trekt is ook een trek scherm ;). Dus ik was onvolledig :tounge:.

Dat is wel heel vaag van die sub :blink:
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Jean Sibelius op februari 27, 2009, 16:38:26
Mooie set-up! Goed voor elkaar allemaal :)

Thnx Jan!!

Citaat van: HTip op februari 27, 2009, 17:10:52
Ligt eraan wat je "kleine" dingetjes noemt ;D Sommige van jouw wensen kunnen je spaarcentjes aardig snel doen verdampen ;)

Mwa in mijn set zullen het kleine dingetjes zijn.. Ik wil de hele set wel wat in balans houden, dus het zullen geen kabels van 100 euro/meter worden ofzo!
Ik denk dat de akoestische dingen wel wat duurder uit kunnen vallen, maar misschien dat daar goeie dhz varianten voor zijn ;D
And always, always will.

Guester

Citaat van: Marc.Visser op februari 27, 2009, 16:34:44

Tip : nu op one day fly.
Sonos - Spotify

tiptop

Citaat van: -madison- op februari 26, 2009, 23:30:08
Zeker relaxt idd 8) moet eens in de tijd he..
Thnx, ben er ook erg blij mee!

Thnx, ik ben ook erg blij dat ik de speakers wat ruimte kan geven. Scheelt echt een hele boel in het geluid!
Ja dat denk ik ook 8) Voorlopig ook wel even klaar met de grote veranderingen; Eind vorige jaar nieuwe versterker+cd speler, een paar weken geleden nieuwe speakers en deze week een beamer.. Het tempo zat er goed in ;D

Standaard audiofiel gedrag, toch?! ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

And always, always will.

MLCinema

Wordt het niet eens tijd voor een totaal pic? Dus ook met beeld van de beamer ed?

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op maart  1, 2009, 22:00:02
Wordt het niet eens tijd voor een totaal pic? Dus ook met beeld van de beamer ed?

Ik zou daar mee wachten tot ik een scherm heb, maar ik zal eens kijken of ik een leuk plaatje kan maken :smile:
And always, always will.

-madison-

Ik heb gister een poging gedaan om het beeld er netjes op te krijgen maar het lijkt nergens naar >:( (op de foto dan hé ;) )
Als ik een scherm besteld heb zal ik nog eens een poging wagen!

Ondanks dat ik het vrij druk heb met school, ben ik enorm veel muziek aan het luisteren! De set blijft me maar uitnodigen om door te luisteren, het laag is verslavend lekker en alles klinkt mooi vloeiend en zuiver.
Ik ben ook nog wat aan het experimenteren geslagen met de toe-in van de speakers, op zoek naar iets meer focus in het geluid. Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met de flutter echo. (Ja je leert wat in een avondje lezen op de site van Thingman ;D ) Ik denk dat ik zeer binnenkort eens ga experimenteren met wat noppenschuim, ik ben benieuwt wat dit zal doen met het geluid.

And always, always will.

MLCinema

Als het er maar goed uitziet in het echt heh, dat is het belangrijkste! Bij mij is het momenteel ook behoorlijk druk en hectisch met school. Tussendoor ook af en toe de tijd nemen om lekker naar muziek te luisteren. Zoals nu naar de nieuwe plaat van U2. Enige minpuntje vind ik dat hij slecht is opgenomen. Verder wel een lekker afwisselende plaat! En ach, dan houden we de foto's tegoed ;).

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2009, 13:14:28
Als het er maar goed uitziet in het echt heh, dat is het belangrijkste! Bij mij is het momenteel ook behoorlijk druk en hectisch met school. Tussendoor ook af en toe de tijd nemen om lekker naar muziek te luisteren. Zoals nu naar de nieuwe plaat van U2. Enige minpuntje vind ik dat hij slecht is opgenomen. Verder wel een lekker afwisselende plaat! En ach, dan houden we de foto's tegoed ;).

Inderdaad! En tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Die foto's komen inderdaad nog wel eens, eerst maar eens een scherm ;D
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op maart  2, 2009, 12:43:32
Ik ben ook nog wat aan het experimenteren geslagen met de toe-in van de speakers, op zoek naar iets meer focus in het geluid. Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met de flutter echo. (Ja je leert wat in een avondje lezen op de site van Thingman ;D ) Ik denk dat ik zeer binnenkort eens ga experimenteren met wat noppenschuim, ik ben benieuwt wat dit zal doen met het geluid.
Akoestiek is niet zo moeilijk ;) Ga je veel verbeteringen mee merken. Is eigenlijk het belangrijkste onderdeel van je set...

Fijn dat je weer zo lekker van muziek kan genieten 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Beamax en projecta zijn goede merken en niet te duur. ;)

-madison-

Citaat van: HTip op maart  2, 2009, 19:13:20
Akoestiek is niet zo moeilijk ;) Ga je veel verbeteringen mee merken. Is eigenlijk het belangrijkste onderdeel van je set...

Fijn dat je weer zo lekker van muziek kan genieten 8)

Nou.. ::) Ik ga me straks wat meer inlezen zodat ik weet waar ik moet beginnen!

Genieten deed ik al, maar het wordt steeds leuker en leuker! :D
And always, always will.