Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

mikeske

man zie net dat de set maar 770€ kost samen  :o

heb hem onlangs gehoord op een set dynaudio's en klonk echt goed.
Had de set op een 1400€ geschat ( 800 amp en 600 cd )
Echt wel een goede prijs / kwaliteit  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

royal d

Ziet er erg mooi uit!

heb ik dan toch te snel besloten... :-X

-madison-

@HTip,  ;D ;D Tentamens zitten er gelukkig weer op 8) Alleen volgende week nog een presentatie..

@ Mike, ja heel goedkoop inderdaad! Alleen ik vind de positionering van de spelers een beetje raar.. De goedkoopste is dus 269(heeel goedkoop dus) de volgende is dan ineens 599. dat vind ik toch een behoorlijk verschil. Als ze de 5003 nou iets duurder hadden gemaakt en de SA7003 iets goedkoper... ;D Maar idd qua prijs/kwaliteit is het dik in orde!!

@DE, het is erg mooi spul, maar het moet natuurlijk wel matchen! Ik denk dat Arcam toch wel iets mooier is met je (enorm mooie 8)) Sonus faber speakers!

Gistermiddag had ik vrij, dus heb ik de hele middag weer muziek kunnen luisteren! Na wat kritisch luisteren (wat ik zelden doe eigenlijk) moet ik toch nu al constateren dat de Marantz de speakers beter onder controle heeft. Het laag lijkt ook verder door te lopen. Ik ben er erg tevreden mee; ze klinken nu al super en over de looks begin ik niet eens 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Pos

Citaat van: -madison- op november  8, 2008, 01:10:06
...
@ Mike, ja heel goedkoop inderdaad! Alleen ik vind de positionering van de spelers een beetje raar.. De goedkoopste is dus 269(heeel goedkoop dus) de volgende is dan ineens 599. dat vind ik toch een behoorlijk verschil. Als ze de 5003 nou iets duurder hadden gemaakt en de SA7003 iets goedkoper... ;D Maar idd qua prijs/kwaliteit is het dik in orde!!
....

er is ook nog een pm5003 en voor cd ook nog een sa7003...
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

-madison-

Weet ik ;) Ik doelde meer op dat er zo'n enorm prijsverschil tussen de instap cd speler en de "middenmoot" cd speler.. (ik dacht dat het bij vorige series dichterbij elkaar lag, maar dat valt wel mee.)

O ja, voor mensen die twijfelen om de CD5003 aan te schaffen: Niet twijfelen gewoon kopen!! Echt een super machine, en in mijn ogen zelfs beter dan de CD5001OSE! (van 80 euro duurder)
And always, always will.

Dracoplasm

Ziet er prachtig uit. Denk dat ik ook maar eens die kant op ga  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

royal d

Fatalfelix

mooie set zeg, oogt erg robuust met die metalen front panels  8)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op november  8, 2008, 13:48:28
Ziet er prachtig uit. Denk dat ik ook maar eens die kant op ga  ;D

Bevalt de Arcam niet dan?

Citaat van: D E op november  8, 2008, 17:52:22
Idd, weg met Arcam ::) ;D

;D

Citaat van: Fatalfelix op november  8, 2008, 19:36:02
mooie set zeg, oogt erg robuust met die metalen front panels  8)

Thnx!  :D
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op november  8, 2008, 20:51:51
Bevalt de Arcam niet dan?

;D

Thnx!  :D

Nope, vind mijn Marantz beter matchen  ;D Maar goed, dat is de gok met ebay... Alhoewel het wel steeds beter lijkt te worden (kan ook gewenning zijn).
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

MLCinema

Ziet er goed uit Madison! Marantz en Klipsch gaan goed samen. Ook de looks staan mij wel aan. Veel luister plezier!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Thnx!  ;)

Vanavond al weer de hele avond aan het luisteren :D
And always, always will.

-madison-

Vanmiddag heb ik weer de hele boel hier omgegooid omdat het niet echt helemaal praktisch was om in te leven. Ik heb vanmiddag de hele kamer 90graden gedraaid(de inhoud van de kamer, niet het gebouw zelf), en dit is al een stuk leefbaarder, en bovendien klinkt het nu een stuk beter :D
De speakers hebben nu een hele dikke meter vrij aan de zijkant en staan een cm of 30 uit de muur. (maakt volgens mij niet heel veel uit aangezien de baspoort aan de voorkant zit) Het gevolg van de wijziging is dat het allemaal ruimtelijker klinkt en het lijkt alsof het nu tonaal wat beter in balans is!
Vooralsnog staan de beide Marantzen bovenop m'n tv meubel, maar door het omgooien is er nu een heel mooi plekje vrijgekomen voor een mooi rack! deze wijziging houdt wel in dat m'n huidige speakerkabels wat te kort zijn, gelukkig heb ik er nu goedkope zilveren kabels aanhangen á €7/m. Het rack waar ik de componenten(Marantz CD5003+PM7003 en thorens) in/op wil hebben ga ik zelf maken. Het idee heb al ongeveer in m'n hoofd, maar moet het nog uitwerken en uiteraard bouwen! Het uitwerken ga ik komend weekend doen, en ik ga volgende week waarschijnlijk beginnen met de bouw ervan.

Voor de mee lezers: welke speakerkabels zijn mooi icm Marantz & Klipsch? Het budget ligt voorlopig rond de 15/20 euro per meter. Voor de ene speaker heb ik ongeveer 1 meter nodig en de andere 3,5/4 meter.

Edit:/ (Morgen of donderdag zal ik even een foto posten van de huidige situatie!)
And always, always will.

mikeske

probeer een spellbinder of dreamcaster ( idem als spellbinder maar dan bi-wire )
Ik vind het een super kabel voor weinig  :)

ben trouwens benieuw naar foto's van je nieuwe opstelling.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op november 11, 2008, 22:54:40

Voor de mee lezers: welke speakerkabels zijn mooi icm Marantz & Klipsch? Het budget ligt voorlopig rond de 15/20 euro per meter. Voor de ene speaker heb ik ongeveer 1 meter nodig en de andere 3,5/4 meter.

Ik gebruikte de Monster Z1r. Beviel zeer goed, onderdrukte het mogelijke schelle hoog en gaf wat meer laag.

Flickr photostream

-madison-

Thnx voor de tips :)

Ik heb zelf ook al even gekeken naar de dreamcaster/spellbinder, ziet er goed uit!
And always, always will.

-madison-

Net even wat foto's gemaakt, maar het ziet er niet zo goed uit :-\
Morgen bij daglicht nog maar eens proberen!
And always, always will.

-madison-

Heb ik vanmiddag dan eindelijk wat foto's gemaakt, heb ik hier geen usb kabel :-X  Begin volgende week zal ik ze posten.

Wbt het rack; de plannen heb ik inmiddels op papier wat verder uitgewerkt, en waarschijnlijk zal ik volgende week beginnen met de bouw. Dit hangt er even af van wat er allemaal tussendoor komt, druk druk druk..

Ik heb nog geen speakerkabels gekocht, waarschijnlijk wacht ik daar ook nog even mee en gebruik ik, als het rack af is, eerst even 2,5mm2 koper, dit omdat ik begin volgend jaar m'n speakers wil upgraden!
Welke speakers het gaan worden weet ik nog niet, ik heb namelijk nog niet gezocht. wel heb ik al een lijstje gemaakt met speakers die in aanmerking komen of welke ik graag wil beluisteren.
Ik heb niet heel veel eisen maar ze moeten uiteraard goed klinken, ze moeten matchen met de rest van m'n set en er toch ook wel aantrekkelijk uit zien! Wat betreft formaat gaat mijn voorkeur uit naar monitor speakers aangezien de ruimte niet oneindig groot is en omdat ik het visueel, in de meeste gevallen, mooier vind. Ik sluit echter vloerstaanders niet uit!
Het budget zal maximaal rond de 1500 euro zijn, maar het moet het zeker waard zijn! Als een speaker van 1500 slechts een fractie mooier is dan een set van 600 dan is de keus snel gemaakt. andersom hetzelfde, mochten speakers van 1800 euro veel mooier zijn...
De speaker moet natuurlijk wel mijn muzieksmaak goed kunnen weergeven. Ik heb een vrij brede muzieksmaak; van Led zeppelin tot miles davis, van Nirvana tot de Beatles en vrijwel alles ertussen! Voorkeur ligt vooral bij vrouwenstemmen, akoestische muziek, jazz en rock. Het enige wat ik nooit luister is trance achtige muziek en klassiek eigenlijk ook niet.
De shortlist tot nu toe (ik sta open voor suggesties!!):

- Usher S-520, Gezien de vele positieve reviews icm de lage prijs.
- Monitor audio GS10, spreekt voor zich, prachtige speaker!
- Monitor audio RS6/8
- Sonus faber, nooit gehoord maar wel erg benieuwt naar!
- Paradigm monitor 9 V5, gezien de positieve reviews.
- Dynaudio?
- ?
And always, always will.

HTip

Grote plannen 8)

Je budget is voor speakers en kabels in totaal?

Ik ben nl. erg te spreken over de match van ALR/Jordan met Marantz. Met name de Note serie, maar die begint bij ca. €1000 per speaker (zonder onderhandelen ;)) Is een relatief onbekend merk hier op het forum, maar in Duitsland heeft het een grote aanhang. Misschien kan je daar een mooie 2e hands paar kopen en nog geld overhouden voor je bekabeling.

Nog een optie voor je bekabeling. De W&M Black Magic (matched ook erg mooi met Marantz) wordt binnenkort vervangen door de LS-03. Hoe die uitziet weet ik nog niet. Ik weet alleen dat ik erg tevreden ben met de Black Magic ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Inderdaad grote plannen! Mocht je een keer Dynaudio's willen beluisteren ben je van harte welkom hier in Groningen. :)

Moony

Citaat van: -madison- op november 21, 2008, 00:37:41
Voorkeur ligt vooral bij vrouwenstemmen, akoestische muziek, jazz en rock. Het enige wat ik nooit luister is trance achtige muziek en klassiek eigenlijk ook niet.
De shortlist tot nu toe (ik sta open voor suggesties!!):

Imo uitstekend geschikt voor je muzieksmaak:

Dynaudio Focus 140 (adv prijs 875 p/s; ligt dus iets boven je budget)
Dynaudio Excite X16 (nwe serie, ken ik zelf nog niet maar vallen prima binnen je budget met 550 p/s)
Focal Electra 1007Be (eigenlijk te duur, zijn 1500 p/s dus zou je 2e hands moeten vinden, wel erg mooi!)
en de Monitor Audio GS10 maar die had je zelf al op je lijstje staan.

-madison-

@HTip
Het budget is alleen voor de speakers! Ik zal eens wat informatie zoeken over ALR/Jordan, bedankt voor de tip.
Ik heb een analoge interlink gehad van w&m, deze deed het wel vrij goed maar ik vond hem wel wat overgewaardeerd. Ik weet niet hoe de speakerkabels zijn, en ze zijn volgens mij ook niet in een winkel te beluisteren.

@Jeka
Bedankt voor het aanbod! Misschien ga ik hier eens op in ;)

@Moony
thnx voor de tips! Ik zal eens verder op de types inlezen.
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op november 21, 2008, 14:30:33
@HTip
Het budget is alleen voor de speakers! Ik zal eens wat informatie zoeken over ALR/Jordan, bedankt voor de tip.
Ik heb een analoge interlink gehad van w&m, deze deed het wel vrij goed maar ik vond hem wel wat overgewaardeerd. Ik weet niet hoe de speakerkabels zijn, en ze zijn volgens mij ook niet in een winkel te beluisteren.

Met je nieuwe Marantz componenten kan die W&M interlink behoorlijk anders klinken. Bij mij zitten ze, zoals je waarschijnlijk weet, tussen de SR9600 en DV9600. Denk dat ie kwa klankkleur dichterbij de PM en CD5003 zitten dan je vorige componenten. De match vind ik erg goed, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk ;)

De Black Magic speakerkabel vind ik ook erg goed. Heb voorheen VDH, Audioquest en LAT gehad, maar deze vind ik een stuk muzikaler klinken. Vond de VDH en Audioquest wollig in verhouding en de LAT erg scherp en analystisch. Alleen is de Black Magic niet meer verkrijgbaar ::) Misschien zou je bij Roderick van AV123 de speakerkabels kunnen beluisteren. Hij is de importeur en dealer van W&M audio in Nederland.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Ik heb de w&m gebruikt toen ik nog de PM8200 en de CD5001OSE had, niet met de Yarland. Tsja smaak is idd persoonlijk, en ik vond het niet een briljante kabel. Wel mooi, maar toch wat saai.
Ik ga me voorlopig ook even niet druk maken over de kabels, ik was in eerste instantie op zoek naar kabels omdat m'n huidige kabels te kort waren(dus voor op de klipsch speakers). Nu met de upgrade plannen gaat die vlieger niet op, en zal ik na het aanschaffen van de speaker nieuwe kabels kopen ;)
Maar bedankt voor je tip! Als ik ooit nog met w&m wil draaien zal ik Roderick even mailen!
And always, always will.

royal d

Ik heb ooit eens de dynaudio 52 se gehoord op een marantz pm8200, klonk wel erg mooi maar wat aan de warme kant. Nu weet ik niet of de huidige marantzen ook een warme sound hebben, maar dat zou in deze combi net te warm zijn. De AP (weet niet welk type) vond ik wel erg lekker klinken maar waren mij te upfront.

Ik denk dat de MA en marantz een goede combinatie is.