Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: Douma op oktober 29, 2008, 08:41:27
Ik denk ook dat je beter je geld in een mooi element kan stoppen dan een nieuwe speler aan te schaffen. Die Thorensjes hebben heel wat in hun mars. Ik heb een paar jaar geleden ook een TD166 aangeschaft voor 50 euro. Ik ben daar toen mee naar Henk geweest in totaal kwam er toen zo'n 230 euro bovenop. Dat leek mij in de eerste instantie ook wat veel, maar wat speelde die Thorens toen mooi. Bij mij is er toen een relatief goedkoop Benz Micro MC 20E element in gezet.

Ik ben het wel met je eens, maar 500 euro vind ik toch wat te ver gaan ;) 230 is nog te overzien!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Douma

Tja, het gaat uiteindelijk om het geluid, toch? Als je dan beter een goed element in je oude Thorens kan stoppen dan een nieuwe platenspeler kopen, dan wist ik het wel.

En bedenk wel dat er voor mij bijna 500% bovenop de aanschafprijs kwam. Bij jou zou dat 250% zijn. ;)  ;D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

-madison-

Tsja dat doe je zelf ;D

Maar goed, eerst maar eens kijken wat "de meester" me aanraad :)
And always, always will.

Douma

CiteerTsja dat doe je zelf  ;D

Haha, ik bedoel natuurlijk dat je even naar de verhoudingen moet kijken. :)

CiteerMaar goed, eerst maar eens kijken wat "de meester" me aanraad :)

Lijkt me een goed idee. Ik moet er ook maar weer eens langs gaan. Ben er in geen tijden geweest.

-madison-

;)

Net overigens een telefoontje gekregen dat de Marantz binnen!! Zaterdag dus ophalen, en de Thorens afgeven.
Misschien dat ik morgen al heen ga, hangt er even van af hoe laat ik klaar ben op school..

(btw m'n 1000e post! :D)
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op oktober 30, 2008, 17:53:43
;)

Net overigens een telefoontje gekregen dat de Marantz binnen!! Zaterdag dus ophalen, en de Thorens afgeven.
Misschien dat ik morgen al heen ga, hangt er even van af hoe laat ik klaar ben op school..

(btw m'n 1000e post! :D)

Spannend 8)

(btw. feli met je 1000e!! :D Jammer dat je status pas veranderd met 1500 ::) ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Net is de Yarland opgehaald :'(

Gelukkig is ie in goede handen bij een echte muziekliefhebber!!

@ HTip, ik kijk er echt naar uit om hem op te halen en aan te sluiten! Wel jammer dat dat nog even duurt >:(
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op oktober 30, 2008, 19:07:36
Net is de Yarland opgehaald :'(

Gelukkig is ie in goede handen bij een echte muziekliefhebber!!

@ HTip, ik kijk er echt naar uit om hem op te halen en aan te sluiten! Wel jammer dat dat nog even duurt >:(

Je bedoeld tot zaterdag wachten... Pff, mijn Arcam a65 is vanmorgen aangeboden na lang wachten, natuurlijk was ik net even weg, gelukkig morgen weer een dag  8) Mijn Chinese Buizenversterker laat wel lang op zich wachten...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Ja, maar na zaterdag moet ik wéér wachten.. De versterker heb ik besteld bij m'n dealer in Sneek(waar ik "normaal" woon) en m'n set staat in Enschede ;) Naja heb ik in ieder geval iets om naar te kijken dit weekend ;D ;D
And always, always will.

-madison-

De Marantz is binnen! 8)
Even snel wat foto's gemaakt voor 't forum, niet de mooiste plaatjes maar even voor het idee. Later deze week of volgende week zal ik even wat fatsoenlijke foto's maken zonder ruis ;)

And always, always will.

JeKa

Ziet er goed uit!  8)

Is het een rvs front of zilverkleurig?

-madison-

Citaat van: JeKa op november  2, 2008, 21:24:12
Ziet er goed uit!  8)

Is het een rvs front of zilverkleurig?

Het middelste gedeelte is geborsteld aluminium zoals we dat van Marantz kennen, de "rondingen" zijn van kunststof volgens mij.

Ik moet trouwens zeggen dat ie groter en zwaarder is dan ik eerst dacht ;D Ik heb eerder een PM8200 gehad, maar die is echt een stuk kleiner! De nieuwe serie lijkt niet alleen op de premium serie ze schelen qua afmeting ook niet zoveel.

o ja, voor dat ik het vergeet; hij is zooooooooooo veel mooier in het echt 8) (kan niet wachten om hem aan te sluiten :()
And always, always will.

HTip

Mooi design weer die nieuwe Marantz lijn. Feli 8)

Nu gauw aansluiten en gaan genieten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Gaaf man, ga je veel plezier aan beleven. Van de week voor een vriend van mij een PM4001 met CD5001 aangesloten aan Dali Concept 2, klonk ook niet onaardig. Wat heb je besloten MBT je platenspeler?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

@HTip
Aansluiten zal op z'n vroegst Dinsdag worden :-\
De nieuwe Marantzen zijn idd waanzinnig mooi 8)

@Marc
Mooie combi idd, die pm4001+cd5001+dali!! Is ie ook al lid van 't forum?

Goed dat je er over begint, ik was het vergeten :-[
Over de platenspeler is nog geen besluit genomen aangezien deze nog in Enschede staat :-X een logistiek probleempje zullen we maar zeggen ;D Misschien dat ik hem aan het eind van de week langs breng bij AS. (dit betekend overigens dat ik deze week nog wel platen kan spelen ;D :D)

And always, always will.

MLCinema

Nee geen lid. Zijn philips midi setje was stuk gegaan, 3 cd wisselaar je kent het wel. Hij wilde weer een zelfde soort iets kopen. Toen heb ik hem op vriendelijke wijze verteld dat dat hetzelfde was als geld verbranden... Was wel eens bij mij thuis geweest om te luisteren. Toen heb ik hem die set aangeraden. Die Concept 2 klinkt waanzinnig goed voor het geld, ondanks de toen brakke opstelling. Alleen de Marantz CD5001 kun je horen bij het afspelen van cd's, vet irritant. Heeft nu ook Canare 4S11 en gaat bananen bestellen, heb em dus behoorlijk verpest... ;D ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

@ Marc, goed bezig ;D ;D

De Marantz staat nu eindelijk in Enschede te spelen!! Het klinkt tot zo ver erg lekker!
Ik verwacht dat het nog zal verbeteren aangezien de versterker slechts een half uurtje aanstaat. Zo nog even snel wat boodschappen doen en dan heerlijk de rest van de avond muziek luisteren, muziek luisteren en muziek luisteren. 8) (en uiteraard een beetje forummen ;D)

Ik ga straks de Thorens ook weer lekker aansluiten, en mijn laatste lp aanwinst (Coldplay - Viva la vida) beluisteren.
Overigens vandaag ook nog een geweldige cd gekocht van Nina Kinert, een paar weken geleden was er een nummer van haar bij een programma op tv en ik was aangenaam verrast maar had haar naam toen niet gehoord. laatst eindelijk gevonden en vandaag dus gekocht, erg mooie cd met prachtige muziek!

Inmiddels heb ik ook een CD5003 besteld, dus die komt er binnenkort ook bij te staan! (en dan moet ik ook nodig een nieuw rack maken aangezien m'n tv meubeltje nu erg vol staat :-X)
And always, always will.

Douma

Gefeliciteerd met je aankoop. Jammer dat ie de verkeerde kleur heeft. :P

CiteerOver de platenspeler is nog geen besluit genomen aangezien deze nog in Enschede staat  een logistiek probleempje zullen we maar zeggen  Misschien dat ik hem aan het eind van de week langs breng bij AS.

Betekent dit dat je toch verder gaat met de Thorens? Of gaat Henk alleen kijken of het nog de moeite waard is?

-madison-

In 't zwart is ie ook mooi ja 8)

Nog niet helemaal duidelijk. Als het volgens hem de moeite waard is, dan ga ik kijken of ik het de kosten waard vind of dat ik ga kijken voor een nieuwe speler.. Ik moet wel zeggen dat ik stiekem al rondkijk voor een nieuwe :-[

Iemand ervaring met de Music Hall MMF2.2? ;D
And always, always will.

Douma

CiteerNog niet helemaal duidelijk. Als het volgens hem de moeite waard is, dan ga ik kijken of ik het de kosten waard vind of dat ik ga kijken voor een nieuwe speler.. Ik moet wel zeggen dat ik stiekem al rondkijk voor een nieuwe 

Wat wil je uiteindelijk bereiken nadat je een x bedrag in een platenspeler hebt gestoken? Ongeacht of dit in een upgrade of een nieuwe speler gaat zitten.
Voor mij zou het naar een hoger plan tillen van de geluidkwaliteit het belangrijkste zijn. Volgensmij speelt bij jou het esthetische ook een grote rol.;)

-madison-

Tsja wat wil ik bereiken.. Ik wil iig weer een stapje omhoog in geluidskwaliteit. Dit lijkt me wel te realiseren met de Thorens, maar inderdaad het esthetische heeft ook een behoorlijke rol.
En ik moet zeggen dat ik het niet bij mezelf kan verantwoorden om bijvoorbeeld 500 euro in een 30 jaar oude platenspeler te stoppen, hoe mooi het dan ook gaat klinken! Mocht ik het wel gaan doen, dan zijn de verhoudingen in m'n set ook ver te zoeken; een element van 500 euro in een platenspeler van 200 euro tegenover speakers die me 400 euro hebben gekost ;) Dan stop ik liever die 500 euro in een potje en investeer het in nieuwe speakers,(staat sowieso op de planning, later daar meer over! 8)) of misschien in een "high-end" platenspeler!

Misschien dat ik het hele gedoe nog even uitstel aangezien ik absoluut niet zeker van m'n zaak ben :-X En als ik een aankoop doe, wil ik er volledig achter staan.
Ik ben sowieso niet echt een technisch luisteraar, dus genieten kan ik op elk moment, op elke set. (waarom koop je dan niet een all in one setje? Omdat ik wel degelijk meer geniet als de muziek wordt afgespeeld op een kwalitatief goede set.)
And always, always will.

-madison-

De andere Marantz is ook binnen; de CD5003 8)

Overzichtje, let niet op het zooitje ben deze week weinig thuis geweest :-X

De cd speler speelt nu ongeveer een half uurtje maar de magie van gematchte componenten is er meteen weer! Het klinkt meteen weer een stuk beter dan m'n samsung dvd spelertje ;D Nu als ik binnenkort eens wat meer tijd heb eens een nieuw rackje maken.. tv kijken gaat zo moeilijk met een stapel componenten ervoor ;D (al staat die weinig aan sinds de PM7003 er is 8))
And always, always will.

HTip

Schitterend ziet dat uit :o Mooie combi die PM7003/CD5003 8)

TV kun je natuurlijk ook ophangen ;)
Ik zou ook de XBOX uit het zicht plaatsen, valt een beetje uit de toon tussen al dat mooie spul ;D
Showcase - Topic

-madison-

Thnx! 8)

De muren zijn hier waarschijnlijk niet zo stevig dus het ophangen laat ik even voor wat het is..
Het hier sowieso een beetje een zooitje ;D Deze week tentamens en druk met andere dingen dus ben weinig thuis geweest. Ik heb snel de Marantzen neergezet zodat ik kan gaan luisteren ;D over een weekje heb ik het weer wat rustiger dus dan zal ik alles weer netjes neerzetten ;) Binnenkort ga ik een meubel maken voor de stereo componenten, ze verdienen wel iets mooier dan dit en als ik nu een lp wil spelen moet ik de Thorens telkens verplaatsen :-X Niet echt praktisch dus ;D

Maar zoals een belangrijk politiek leider zei: "Change is underway" ;D
And always, always will.

HTip

Pas maar op dat het topic niet gesloten wordt door politieke uitdrukkingen ;D

Succes met je tentamens :D
Showcase - Topic