Hoever gaan we nog zakken met HD DVD prijzen............??

Gestart door hummest, maart 11, 2008, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

hummest

Misschien niet de juiste plaats voor dit topic, maar ik weet zo snel ook niet waar ik het anders onder moet brengen :

Ik ben waarschijnlijk 1 van de ( héél ) velen die hebberig zit te wachten om voor een dubbeltje op de eerste HD rij te zitten  ;D ;D
Iedere week zie je de prijzen bijna wel verder zakken, waarbij volgens mij op dit moment de goedkoopste HD-DVD's voor € 10,99 te verkrijgen zijn.
Dus iedere dag braaf het internet in te gaten houden om te kijken waar de prijzen het laagst zijn, maar wat verwachten jullie dat de uiteindelijke 'dumpprijzen' van HD-DVD's worden ??
Duitse webshops als amazon.de hebben er al meerdere voor € 9,92 maar missen vaak de NL ondertitels, en zullen wij ooit naar de prijzen van Australie e.d. gaan van omgerekend € 5,00 !!
Ik ben heel benieuwd hoe jullie hier allemaal tegenaan kijken, en bij welke prijs bij jullie het startschot klinkt om te gaan hamsteren  ;D ;D

squeek

vanaf tien euro of lager ben ik een koper, enkel is het vervelend om de winkelprijs niet te zien zakken. hd dvd's zijn vaak nog te koop voor 30 euro in de winkels. heel soms 25 euro en bijna nooit lager dan 20euro.

de internetshops doen het beter.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

-Freek-

Ik denk dat ik op HD-DVD over ga als de aanbieding van de EP30 + 9 HD-DVD's voor 100 euro ook gaat gelden voor de XE-1 of de EP-35 :). En zoals het er nu naar uit ziet gaat dat niet eens zo heel lang meer duren.

Nooff

dus jij verwacht dat de XE1 straks afgeschoten gaat worden voor een prikkie? De EP35 zal naar mijn inziens niet goedkoper worden dan 120, de XE1 is denk ik niet eens meer voldoende leverbaar voor acties

-Freek-

Citaat van: Nooff op maart 11, 2008, 19:47:50
dus jij verwacht dat de XE1 straks afgeschoten gaat worden voor een prikkie? De EP35 zal naar mijn inziens niet goedkoper worden dan 120, de XE1 is denk ik niet eens meer voldoende leverbaar voor acties
Ja, klopt, XE1 is een slecht voorbeeld. Maar we zullen zien wat er met de EP35 gaat gebeuren. Dit is voor mij het enige interessante model, omdat hij een analoge surround-uitgang heeft.

ShellBeach

vandaag een mediamarkt gepasseerd
tosh speler met 2 dvd's (shoot me dewelke) voor 80 eur maar de HD-DVD's wel de volle pot

maar echt veel HD-DVD's toch niet gezien
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Nooff

Citaat van: klinktbeter op maart 11, 2008, 19:56:01
vandaag een mediamarkt gepasseerd
tosh speler met 2 dvd's (shoot me dewelke) voor 80 eur maar de HD-DVD's wel de volle pot

maar echt veel HD-DVD's toch niet gezien

Vandaag naar MM Groningen, hebben ze alle EP30ers retour gestuurd naar Toshiba, terwijl Rijswijk weer een aanbieding heeft + 9 films voor € 99,-. Hoe dom zijn die lui eigenlijk  ???

Nooff

Citaat van: -Freek- op maart 11, 2008, 19:53:48
Ja, klopt, XE1 is een slecht voorbeeld. Maar we zullen zien wat er met de EP35 gaat gebeuren. Dit is voor mij het enige interessante model, omdat hij een analoge surround-uitgang heeft.

Geeft niet, ik had toch ook stiekem hoop dat de XE1 voor een spotprijs op de planken zou komen. Ik ben benieuwd wat ze met de Onkyo HD805 gaan doen  :P

Darkman

Ik wist al wel dat de XE1 uitverkocht zou zijn, want die wordt echt niet in de oplages gemaakt als een EP30 bijvoorbeeld ;) Verder heb ik laatst het laatste exemplaar gekocht in een winkel. Ik had er eerst een overgenomen en doorverkocht, omdat ik het verschil met de EP30 eigenlijk niet groot genoeg vond, maar ik bleek gewoon niet goed genoeg getest te hebben. Nu heb ik de EP30 dus doorverkocht en de XE1 bevalt stukken beter.  De verkoper die hem mij verkocht gaf ook al aan dat Toshiba nieuwe bestellingen niet meer leverde, dus volgens mij zijn al die webshop prijzen  kolder. Als je dat soort bedrrijven belt dan moeten ze hem bestellen etc, maar als het dus klopt dat Toshiba geen nieuwe bestellingen meer uitlevert ( aanneemlijk), dan zijn ze dus zo goed als op.

De 805 van Onkyo is denk ik in nog minder oplages gemaakt dan de XE1 ;) en verder heb ik zo'n gevoel dat Onkyo die spelers echt niet voor een prikkie zal gaan dumpen, dat zou het bedrijf niet waardig zijn... wellicht dat ze een stuk goedkoper zullen worden, maar dat zal dan eerder aan de verkopende partij liggen dan aan Onkyo verwacht ik.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Paul Landsmeer

Qua titels verwacht ik dat 10 USD uiteindelijk de bodemprijs zal blijken. Bij Amazon.com zijn er voor die prijs nog pas een paar HD-DVD's te koop (bijvoorbeeld The Pianist), maar ik vermoed dat we binnen niet al te lange tijd een 9.99 USD Clearance Sale gaan zien, waarschijnlijk zo rond de zomer.

Dat de prijzen in offline winkels niet zakken, verbaast me ook een beetje. Het zou kunnen dat zij voor een zwart-wit strategie kiezen: of we verkopen het full-price of het gaat terug naar de leverancier, zeg maar analoog aan de Toshiba spelers die door sommige winkels al zijn geretourneerd. Overigens gaan die spelers vaak het online circuit in, dus je komt ze dan vanzelf weer tegen in een mooie aanbieding  ;D

De XE1 zal denk ik de 100 EUR barriere niet bereiken. 200 EUR kan ik me nog wel voorstellen, mits er voldoende voorraad is. Sowieso vraag ik me af hoeveel onverkochte spelers er eigenlijk nog in omloop zijn.

mack

De Toshiba HD-XE1 gezien voor 95 euri

Maar kunnen die gasten leveren

ShellBeach

Citaat van: Paull op maart 12, 2008, 09:34:35
Dat de prijzen in offline winkels niet zakken, verbaast me ook een beetje.

Het is zo'n typische MM strategie, je geeft hen iets spotgoedkoops (speler voor 80 met wat films) en de andere items (films) laat je full-price.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Paul Landsmeer

Citaat van: mack op maart 12, 2008, 10:00:31

En waar dan wel niet? Kunnen we het altijd nog proberen.

mack

Citaat van: Paull op maart 12, 2008, 10:05:31
En waar dan wel niet? Kunnen we het altijd nog proberen.

Kijk even op kieskeurig staat boven aan.

Gaat nu storm lopen bij die gasten. ;D

mack

edwin99

ook 1 besteld, ben ook erg benieuwd, heb jij al een bevestiging van je order ontvangen?
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

-Freek-

Idd. Voor de zekerheid maar onder rembours besteld. Je weet maar nooit he :).

Paul Landsmeer

Citaat van: mack op maart 12, 2008, 10:08:33
Kijk even op kieskeurig staat boven aan.

Gaat nu storm lopen bij die gasten. ;D

Niet bij mij, ik zie de XE1 nog gewoon staan vanaf 369 EUR. Misschien kun je een directe link posten?

jantje112

Citaat van: mack op maart 12, 2008, 10:00:31

Dat vraag ik me ook af..

Rielplayer

zou mooi zijn als het doorgaat, even afhalen en klaar....

mack

Citaat van: Paull op maart 12, 2008, 10:37:38
Niet bij mij, ik zie de XE1 nog gewoon staan vanaf 369 EUR. Misschien kun je een directe link posten?

Voor de liefhebbers   ;D ;D

http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=660670

mack

Citaat van: edwin99 op maart 12, 2008, 10:34:11
ook 1 besteld, ben ook erg benieuwd, heb jij al een bevestiging van je order ontvangen?

Weet ik nog niet, kan vanaf hier helaas niet in mijn mailbox. :(

Rielplayer

Citaat van: mack op maart 12, 2008, 10:46:24
Weet ik nog niet, kan vanaf hier helaas niet in mijn mailbox. :(

ik heb al een orderontvangstbevestiging, of wel dat de order is aangekomen bij de winkel. de orderbevestiging krijg je als de order verwerkt is (hoop ik)

mack

Citaat van: Rplayer op maart 12, 2008, 10:49:01
ik heb al een orderontvangstbevestiging, of wel dat de order is aangekomen bij de winkel. de orderbevestiging krijg je als de order verwerkt is (hoop ik)

Bedankt voor de info,

En nu afwachten...............