software gezocht die muziek dir kan uitzoeken en verplaatsen.

Gestart door eduard, maart 5, 2008, 17:02:23

Vorige topic - Volgende topic

eduard

Ik heb geen idee of het bestaat. Ik ben op zoek naar een software progje voor xp.
Die een dir vol met muziek bestanden(diverse artiesten) kan uitzoeken en vervolgens de bestanden verplaatst naar nieuwe folders met als naam die van de artiest.

Eduard

grabje

Ejorne

Dat kan heel goed met Foobar, en ik ga er vanuit dat er veel meer mediaplayers zijn die dit kunnen. Verder zullen de speciale tag-tooltjes dit ook wel kunnen neem ik aan...

eduard

Met foobar kan ik inderdaad op artiest selekteren, maar foobar verplaats volgens mij de nummers zelf niet naar nieuwe folders.

Ejorne

Citaat van: eduard op maart  5, 2008, 21:47:34
Met foobar kan ik inderdaad op artiest selekteren, maar foobar verplaats volgens mij de nummers zelf niet naar nieuwe folders.

Jawel, je kunt kopieren of verplaatsen. Je kunt op meerdere manieren het volgende doen:
Plaats al je bestanden in de playlist van foobar, selecteer all songs (ctrl-a) en rechtsklik. Kies dan voor [file operations] vervolgens kun je bij [file name patern] kiezen hoe je de subfolders en de bestandsnamen wilt hebben...

Misschien even de nieuwste foobar downloaden als file-operations niet aanwezig is. Tijdens installatie dan zorgen dat de benodigde tools daarvoor geinstsaleerd worden

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

eduard

eduard

Renaming Files
How can I rename files based on information from the tags?
You can find this feature at 'File operations' from the context menu (you need to enable the 'Optional features → Tools → File operations' during installation).

Why can't I use $replace() to create custom substitution schemes for characters that can't be used in file names?
Invalid file name characters - such as slashes or backslashes - are replaced before metadata originating from the file is processed by title formatting functions. This is necessary to allow slash or backslash characters placed by you in your file name formatting pattern to be interpreted as path delimiters without the side effect of each slash contained in metadata fields included in your file name formatting pattern being interpreted as a path delimiter as well.

fFarl

Citaat van: eduard op maart  5, 2008, 17:02:23
Ik heb geen idee of het bestaat. Ik ben op zoek naar een software progje voor xp.
Die een dir vol met muziek bestanden(diverse artiesten) kan uitzoeken en vervolgens de bestanden verplaatst naar nieuwe folders met als naam die van de artiest.

Ik gebruik al een tijdje tot volle tevredenheid http://www.mediamonkey.com/mediamonkey_nederlands.htm.
Werkt perfect en is ook nog eens volledig naar je eigen smaak te configureren.
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

Ejorne

Citaat van: fFarl op maart 12, 2008, 08:27:29
Ik gebruik al een tijdje tot volle tevredenheid http://www.mediamonkey.com/mediamonkey_nederlands.htm.
Werkt perfect en is ook nog eens volledig naar je eigen smaak te configureren.

Ik heb Mediamonkey ook een tijdje gebruikt. Ik ben echter toch weer terug naar Foobar gegaan. Ik werd me toch een beetje teveel aan winamp herinnert voor de aansturing/plugins voor mediamonkey.

En ik weet het, er zullen er veel zijn die zeggen dat ik spoken zie/hoor. Maar Foobar klinkt toch net ff wat beter, het lijkt een beetje op het verschil tussen cd en cdr (ook hier zal ik die spoken waarschijnlijk tegenkomen) die ik ook tussen Foobar en Winamp ervaar...  :P