Upgraden AGP systeem of nieuw moederbord

Gestart door duf, februari 28, 2008, 17:04:17

Vorige topic - Volgende topic

duf

Hoi,

Ben eigenlijk op zoek naar advies of ervaringen met het upgraden van een Pentium 4 systeem (Asus p4p800) met een AGP videoslot. Ik overweeg een nieuwe AGP videokaart (MSI RX2600 Pro) of een nieuw moederbord met nieuwe processor (bijv. Asus M2A-VM HDMI met AMD athlon X2 BE-2400). Vermoedelijk kan ik de overige benodigde onderdelen van mijn bestaande HTPC wel weer gebruiken.

Ik wil graag 720 en 1080p materiaal bekijken. Soms lukt het om beide nu al af te spelen, maar meestal begint de film na verloop van tijd te haperen (beeld en/of geluid). Dus ik dacht laat ik eens een nieuwe videokaart aanschaffen die mijn processor minder belast.

Wat is wijsheid. Hebben jullie goede of slechte ervaringen met het upgraden van een oud bakkie?

Alvast bedankt.
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

Tazzy

vertel eens wat meer over je os, geheugen etc?
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

duf

Ik heb verder al een hele stille voeding van Seasonic, 1 GB geheugen, een Scythe Mini als processorkoeler, 2 x 250 GB SATA schijven, Hauppage dual TV kaart, wireless kaartje, IMON afstandsbediening. En dat alles in een zwarte Silverstone LC-17 kast.

Op zich voldoet hij nog prima. Ik speel nooit spelletjes.

OS is Windows XP en ik gebruik diverse software voor afspelen. Meestal VLC, soms Media Player 11 of Media Player classic. Ik gebruik Mediaportal voor mijn muziek collectie en om TV programma's op te nemen.
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

Erik

Technisch geen probleem maar ik las een tijd geledne over problemen met d edrivers onder xp/vista met agp kaarten. Check dat eerst even goed of de hardware deconding al ondersteund wordt in d edrivers.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

duf

Hoe of waar kan ik dat dan controleren ?  ???

FlÜber

Met een beetje ATI Hd3850 agp moet het wel gaan neem ik aan:)

Ik denk dat je processor deze kaart niet vol krijgt, maar het zal best lopen denk ik.  Je hebt gelijk DX10.1(mits je vista gebruikt) en Shader model 4. Wel leuk voor de nieuwere pc spellen, bv Crysis.

Ik heb ook nog een verouderde bak:
athlon 4000+
2gig pc3200 dual channel
ATI 1950XT AGP
Win vista ultimate

1080p loopt zonder hapering

HD3850 kost ongeveer 169 euro geloof ik.

Gr,

duf

Ik las in het boekje van de Asus P4P800 dat de AGP kaart absoluut niet een 3.3V (volt) variant mag zijn, maar dat moet een 1.5V zijn.

Valt er in het algemeen iets te zeggen over de voltages van de huidige nieuw te verkrijgen AGP kaarten? In de handleiding van de MSI RX2600 Pro stond daar niets over in.

Weet iemand waaraan ik dat kan zien?

Alvast bedankt.

paulk

Hoi ik had het zelfde idee met het agp slot nieuw moederbord of een nieuwe videokaard ,heb voor een nieuwe videokaard de ATI2400 pro AGP gekozen.
Maar dit is een groot draama zal ik maar zeggen driver zijn bagger van ati je moet ze met fors geweld instaleren,en dan wil het eigelijk ook niet echt werken.
Hardware accelaration werkt niet in xp en in windows Vista werkt de kaard niet bij mij ,heeft een conflikt met de processor.
Heb er een hoop overgelezen en de 2600 pro heeft eigelijk het zelfde probleem.
Nu heb ik een amd duelcore dus mischien is dat het ,daar voor een amd 3700+ met een nvida 7600gs en dat ging beter.
Al met al zal ik het afraden en voor de 1900 serie gaan van ati,of beter een nieuwe MB met een pci slot.
Ben je wel wat meer centen verder alleen.
Succes
groeten,
paul.k

ps
Lees dit topic ook eens http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64014.25 staat een leuke link op het avs-forum op
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

J@cco

Ik gebruik een Sapphire ati X1950 pro 512mb, ben hier heel tevreden mee ik wilde ook nog niet naar een pcix. Waar je wel rekening mee moet houden als je zo'n soortgelijke videokaart gaat gebruiken dat je vaak je voeding (5oo watt) ook moet aan gaan passen want hij lust  wel wat stroom, hij heeft namelijk 2* 12 volt aansluitingen en die heeft hij het liefst zonder verdere zaken aangesloten zoals HDs en cd/dvd roms.

groetjes jacco
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint