Ervaringen calibratie 42PV70

Gestart door denada, februari 27, 2008, 11:12:37

Vorige topic - Volgende topic

denada

Hallo iedereen,

Ik heb nu een aantal maanden een 42PV70 in mijn bezit, en ben er erg tevreden mee. Ik heb er nu denk ik een uurtje of 300-400 opzitten met het scherm, en ik ben eigenlijk beniewd of er mensen zijn die dit scherm hebben laten calibreren en veel verschil hebben geconstateerd in het beeld voor- en na calibratie? Is het zinvol om het scherm te laten calibreren na 300-400 uur of moet ik daarvoor het scherm eerst nog wat meer uurtjes laten maken?

PjotrrrNL

Het scherm is in Cinema/Warm al behoorlijk kleurecht maar kan natuurlijk altijd beter met een calibratie.
Ik merkte met mijn 42PV70 echter dat het beeld, hoewel minder opvallend, ook na de eeste paar honderd uur nog beter werd en rond de 1000 uur op zijn best was.

Dirc

EdoE

Mijn 42PV60 (sorry voor het generatieverschil) was uit de doos ook al best wel goed ingesteld, ik had veel minder profijt van de calibratie dan met mijn vorige CRT-TV.

Maar dat kan mazzel zijn geweest. Het lag uiteraard niet aan het toestel, maar aan de instellingen.

J.A.F._Doorhof

Ik heb heel veel panasonics in de tours.
Als ze op warm staan in de cinema stand is 50% zeer goed en is er wel baat bij de calibratie maar is het in de procenten (maar volgens bijna iedereen wel de moeite waard).
De andere 50% heeft in de warm stand 15% teveel rood en daar is de calibratie gewoon zeer de moeite waard.

Ik ben aan het bijhouden geweest welke typenummers het omgaat maar jammer genoeg is daar van te voren geen indicatie op te geven :(

Ik adviseer dus als je twijfeld gewoon een afspraak te maken in Emmeloord waar de kosten gewoon een stuk lager zijn.
Dat geld haal ik er altijd wel uit qua resultaten :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Dirc

Stukje rijen alleen vanuit omgeving Moerdijk met een plasma achterin.
Laat ik net ook geen auto hebben waar hij in kan staan  >:D

PjotrrrNL

Hoezo?
Gewoon zonder voet vrijwel rechtop de achterbank met een deken er omheen en dan tussen plasma en stoel ervoor een paar kussens klemmen en klaar is Klara....

Dirc

Jessica heet mijn vriendin, geen Klara:D

En dan het rit(je) Emmeloord nog.... kost me ADv dag die duurder is dan dat Frank rijdt denk.

PjotrrrNL

'Even' op de zaterdag naar Emmeloord scheelt je 120 euro (minus tijd en brandstof)...
Calibratie is 80 euro, aan huis: 200 euro.

Dirc

brandstof is gratis, betaald de baas.

Citeersnelste route over 174,2 km
in ongeveer 1 uur en 46 minuten

PjotrrrNL

Dirc

fca

Ik lees dat vaker dat mensen op cinema stand kijken, ik vind dat niet echt top.
De normaal stand vind ik veel prettiger, ik zet de contrast stand bijna gelijk met de helderheid en dan pas vind ik het prettig kijken.

PjotrrrNL

Dan heb jij misschien een van die schermen met overmatig rood in cinema?

Jeroen V

Citaat van: PjotrrrNL op februari 27, 2008, 14:26:53
Dan heb jij misschien een van die schermen met overmatig rood in cinema?

Ik vind het eerlijk gezegd op 'normaal' ook mooier. Cinema vind ik er erg flets uitzien...... (ligt misschien meer aan mij dan aan het scherm :))

J.A.F._Doorhof

@Dirc,
Let wel op, bepaalde regio's die zo ver weg zijn vallen niet onder de normale tours.
Meestal ga ik niet veel verder dan Eindhoven.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 27, 2008, 15:39:03
@Dirc,
Let wel op, bepaalde regio's die zo ver weg zijn vallen niet onder de normale tours.
Meestal ga ik niet veel verder dan Eindhoven.
Zevenbergen......Dacht dat ie wel onder Tilburg viel?

TearS

.

PjotrrrNL

Citaat van: TearS op februari 27, 2008, 16:49:39
Cinema/Warm levert bij mij een gele waas op over het scherm. Meer mensen hier last van? Ik ga hem overigens zelf ook zeker laten calibreren, bij mijn CRT was dit een enorme verbetering.

Alleen de eerste paar honderd uur met 'verse fosfors"...

J.A.F._Doorhof

Custom installer

qapla

Ik heb mijn vorige panasonic plasma 37pv70 door Frank laten caliberen, omdat hij 2 jaar geleden mijn Loewe tv heeft gecalibreerd en dit een enorme verbetering opleverde. Van het caliberen van de plasma had ik achteraf een beetje spijt van, maar daar kon Frank niks aan doen natuurlijk. De verwachtingen waren te hoog en de kleuren op de cinema/warm stand waren al vrij goed. De verbeteringen waren er wel, maar minimaal. Het groen en rood was wel wat beter geworden. Nu ik een nieuwe heb en ik dus mooi kan vergelijken, zijn de kleuren bijna hetzelfde als de gecalibreerde plasma, alleen veel meer licht en contrast, maar dat kwam waarschijnlijk doordat de vorige stuk was en niet meer gerepareerd kon worden.  Voor mijn gevoel is de nieuwe beter qua kleur dan de vorige voor de calibratie.  Het is dus idd per scherm verschillend, maar de verschillen zijn niet heel groot. Ik laat het bij mijn nieuwe plasma niet doen omdat ik tevreden ben met de kleuren en ik dit jaar nog, of volgend jaar waarschijnlijk toch weer een ander scherm koop. Ik heb trouwens absoluut geen last van een gele waas op de cinema/warm stand en ik vind de normaalstand afschuwelijk. Gezichten worden heel onnatuurlijk en alle detail in zwart is compleet foetsie.

J.A.F._Doorhof

Dat is dus inderdaad het verschil tussen de schermen onderling, sommige zien er op de cinema stand totaal niet uit, andere zijn zeer dicht tegen perfect.

Vandaar dat we ook geen sluitend advies kunnen geven over deze serie van wel of niet laten doen.
Wat ik wel weet is dat ik altijd winst haal, alleen inderdaad soms minder dan bij andere toestellen :D
Custom installer

Berend Jansen

Hoe zit het (beetje off-topic misschien) eigenlijk met het verschil in kwaliteit tussen scart 1 en 2?
Ik heb ergens gelezen dat een kabeldecoder een zichtbaar beter beeld gaf op scart 2 dan op 1.
Mijn 42PV70 hangt aan de muur, dus 't is wat ondoenlijk om dat uit te testen, tenzij ik een verbetering kan verwachten.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

pziko

Dirc

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken