Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Vandaag zijn de eerste bij ons binnen gekomen en zoals beloofd even snel een paar indrukken.
De kast is gelijk gebleven aan de voorganger, graag had ik de ruimte voor de HDD iets ruimer gezien maar het past allemaal net.
Afstandsbediening is ook gelijk gebleven, dat vind ik ook jammer, liever zie ik een unit met verlichting.

De menu structuur is een HEEL STUK beter.
De lowres look is weg en alles ziet er een stuk gelikter en overzichtelijker uit als je lange lijsten bekijkt.

Ook start de unit nu op met een autosetup, maw er word gecycled tussen de verschillende outputs zodat je altijd beeld krijgt.
Jammer genoeg gaat dit iets te snel waardoor mijn projector net gesynced heeft en de volgende resolutie was er alweer voordat je kunt lezen wat er op het scherm gebeurt.
Gelukkig laat de display van de TVIX het ook zien.

Ook de taal kan nu direct gekozen worden (na de resolutie), ideaal, bij de voorganger was het altijd een ramp als je van frans naar engels toe moest.

Opstarten lijkt me iets trager, maar nog steeds is het geen bezwaar.
Op dit moment doen veel files nog steeds moeilijk qua afspelen en laten de TVIX6500 volledig vast slaan.
Dit word hopenlijk in de toekomst opgelost, aangezien de files wel perfect spelen op de PC.
(de TVIX4100 sloeg hier trouwens ook mee vast, en aangezien ze nu op dezelfde software draaien lijkt me dat normaal).

Netwerk performance is ZEKER een stuk beter, files die eerst schokte via het netwerk en goed liepen via de HDD lopen nu zonder problemen.
Wel zijn er soms wat schokjes te zien bij bepaalde files in de auto stand, handmatig omzetten haalt de schokjes weg.
Graag zou ik een oplossing zien waarbij de TVIX gewoon zelf de CORRECTE output selecteerd, maw als je 720P afspeelt, schakel dan naar 720P, als je 1080i afspeelt schakel dan naar 1080i.
Eventueel kun je een optie aanmaken om dit te fixen op een vaste resolutie.
Met de vele multisync projectoren en displays lijkt me dit een fantastische optie.

Geluidskwaliteit en beeldkwaliteit kan ik nog weinig over oordelen.
Ik heb het gevoel dat de TVIX6500 iets scherper is dan de voorganger, en de audiokwaliteit komt iets losser van de speakers maar ik zou moeten vergelijken 1:1.

Dan de grote vraag die bij mij altijd speelt, welke mediaplayer adviseer ik.
Qua vormgeving (externe voeding), audio en videokwaliteit blijf ik de MB200 beter vinden.... echter.....
De opmars van MKV, WMVHD, VC1 etc. is dermate groot dat ik de MB200 bijna niet meer kan adviseren voor beeld via downloads.

De TVIX6500 is van wat ik tot nu toe getest heb de enige speler die voor mij qua gebruik en kwaliteit een vervanger zou zijn voor de MB serie van PMS.
LET WEL.... als je alleen audio speelt blijf ik van mening dat de MB200 een betere keuze is, ondanks dat de menu structuur van de TVIX helemaal met de 6500 een stuk beter is geworden dan de MB200 (de 4100 was al wat handiger).

Wil je meer formaten ondersteunen in video dan kan ik alleen maar de TVIX6500 van harte aanbevelen.

Paar verbeterpunten die me zo snel opvallen die via software zouden kunnen:
Meer netwerk shares, 4 is op zich nu genoeg maar met het stijgende aanbod voor de toekomst niet
Bij firmware updates NIET alle settings wissen (dit was een probleem van de TVIX4100 ik hoop niet van de 6500)
Autosensing fileformat/resolutie
Eventueel een ingebouwde audiodelay
Kunnen uitschakelen van de grote knipperende blauwe led bij het booten, in een donker HT ZEER irritant

We zullen de TVIX6500 vanaf vandaag uitleveren voor een prijs van rond de 449,00.
Zakken de prijzen gaat ITC mee met die prijzen na contact met de klant (en indien mogelijk).

We hebben op dit moment vrije voorraad en verwachten helemaal na de software updates veel van deze kleine TVIX.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Ik zit ook al een tijdje te kijken naar de opvolger van mijn interne C2 mediaplayer.   Die werkt overigens prima, op paar puntjes na, maar ja geen h264/VC1 based formaten helaas.  Hoop dat ze snel die autosensing implementeren, wat dat is echt een showstopper.   

J.A.F._Doorhof

Als je de C2 mediaspeler gewend bent wel ja :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Nou ik heb hem ook binnen.
Hij lijkt prima te werken, maar ik moest wel de ventilator een standje hoger zetten, want er ik heb 2 maal een segment gehad wat bevroor.
Wat afspelen betreft is het net de popcorn hour, het meeste werkt.
H.264 MBAFF van de BBC-HD niet, MPEG-2 in 4:2:2 werkt ook niet.

Vooral dat BBC-HD materiaal is jammer.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

WMA-Pro geluid werkt niet over digital?

Starred

Stuurt de 6500 1080p/23,976 uit als 1080p/24?

Martin_M

Citaat van: Starred op februari  9, 2008, 17:26:59
Stuurt de 6500 1080p/23,976 uit als 1080p/24?

Nog wel ja. Ik heb begrepen dat dit bij de Popcornhour is opgelost. Da's bij de TViX dus ook wel mogelijk lijkt me. Ik ga er iig wel van uit.

Het 'stottertje' lijkt op de 6500 wel minder storend dan bij de 4100, maar nog wel zichtbaar.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Starred

Hoe calibreer je nu eigenlijk je setup met een 6500? Ik bedoel, je kan nu niet met een calibratie dvd werken ofzo.

jaco

Citaat van: Starred op februari 10, 2008, 09:04:18
Hoe calibreer je nu eigenlijk je setup met een 6500? Ik bedoel, je kan nu niet met een calibratie dvd werken ofzo.
Er zijn legio testpatronen in hd te downloaden. Leef je uit: http://www.w6rz.net/
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

richardnl

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  6, 2008, 16:46:04
We hebben op dit moment vrije voorraad en verwachten helemaal na de software updates veel van deze kleine TVIX.

Hallo Frank
Wat is de verwachting van de updates qua snelheid en waar zijn deze te downloaden want tot vorige week stond het model niet op de site van TVIX?
Groet
Richard

J.A.F._Doorhof

Ik ben geen fabrikant dus ik zou het niet weten.
Maar TVIX released wel regelmatig iets.
Custom installer

jaco

Het is vakantie periode in Korea blijkbaar, 2 weken alles op zwart..

De laatste versie is bij de USA leverancier te downloaden: http://www.digitalconnection.com/drivers/tvix_M-6x00_1.1.33.fwp.zip

Update op eigen risico !

richardnl

Citaat van: jaco op februari 10, 2008, 11:33:40
Het is vakantie periode in Korea blijkbaar, 2 weken alles op zwart..

De laatste versie is bij de USA leverancier te downloaden: http://www.digitalconnection.com/drivers/tvix_M-6x00_1.1.33.fwp.zip

Update op eigen risico !
thanks. heb jij deze al geinstalleerd?

jaco

Citaat van: richardnl op februari 10, 2008, 12:24:59
thanks. heb jij deze al geinstalleerd?
Ben ik aan het doen want met de 1.21 software is het niet best gesteld. Streamen van materiaal wat met de popcorn hour prima loop gaat stotterend.
Als dat met versie 1.33 niet werkt krijgen ze nog 1 kans, anders mag hij terug want om nu alles op de HD te zetten zie ik ook niet zitten.

Verder doet de auto switch naar p24 geen zak zo te zien.

Douma

CiteerVerder doet de auto switch naar p24 geen zak zo te zien.

Wat wordt er trouwens uitgestuurd als je deze op 24p zet? 24 of 23,976?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

jaco

Na de software update naar 1.33 wordt er netjes geswitched als ik MKV en TS containers gebruik, maar bij een M2TS container blijft hij draaien op de standaard framerate (59,94 bij mij)

Streaming is nog steeds een stuk langzamer dan bij de popcorn hour via NFS.

jaco

Citaat van: Douma op februari 10, 2008, 18:54:38
Wat wordt er trouwens uitgestuurd als je deze op 24p zet? 24 of 23,976?
Volgens berichten 24.00, maar ik heb weinig test materiaal in MKV en TS containers wat 23,98 is, dus problemen opsporen wordt wat moeilijker bij korte scene's.

Ik zou niet weten hoe ik met mijn projector kan zien wat hij precies binnen krijgt. De optie nog niet ontdekt, en ik vrees dat die niet op de projector zit.. -> het is natuurlijk de info knop van de projector  :-[

neptune

Citaat van: jaco op februari 10, 2008, 19:24:52
Volgens berichten 24.00, maar ik heb weinig test materiaal in MKV en TS containers wat 23,98 is, dus problemen opsporen wordt wat moeilijker bij korte scene's.

Ik zou niet weten hoe ik met mijn projector kan zien wat hij precies binnen krijgt. De optie nog niet ontdekt, en ik vrees dat die niet op de projector zit..
Dus tot nu toe vind je de Popcorn beter? zit te twijfelen, maar waarom zou je een paar honderd euris meer uitgeven aan de tvix6500 als de popcorn het net zo goed (of beter) afspeelt? (weet dat je met de Popcorn moet vullen via FTP, maakt niet zo gek veel uit vind ik).
Waar is de TVIX nou beter in? alleen de grafische interface of nog echt belangrijke zaken zoals ondersteuning van meer files/formaten?
zet hier iets neer

jaco

Citaat van: neptune op februari 10, 2008, 19:29:07
Dus tot nu toe vind je de Popcorn beter?
Wat is beter, ze spelen dezelfde files, maar ik wil de files kunnen streamen, en daar doet de popcorn hour het voor zover ik nu kan zien beter met files met een hoge bitrate.

Van de interne HD doet de 6500 die files wel goed.
Verder lijkt de p24 switch voor M2TS niet te werken.

Er zullen wel software updates komen..

neptune

Citaat van: jaco op februari 10, 2008, 19:49:34
Wat is beter, ze spelen dezelfde files, maar ik wil de files kunnen streamen, en daar doet de popcorn hour het voor zover ik nu kan zien beter met files met een hoge bitrate.

Van de interne HD doet de 6500 die files wel goed.
Verder lijkt de p24 switch voor M2TS niet te werken.

Er zullen wel software updates komen..
Het is mooi dat je ze beide hebt, je zou eens een soort van vergelijkingsreview kunnen maken bijvoorbeeld.
Ik had toch het idee dat de Tvix meer 'af' zou zijn in vergelijking met de popcorn hour.
Houdt bij dat soort nieuwe apparaten toch altijd de vraagtekens is het een degelijk apparaat , stabiliteit etc. Verrassend dat de PH op dit moment zelfs (iets) beter presteert dan de Tvix...
Volgens mij komen er regelmatig ook updates voor de PH uit, Tvix heeft ook wel een goede naam op update gebied, dus de problemen die er nu nog zijn zullen wel gefixt worden, maar is altijd afwachten natuurlijk.
maar dit is een Tvix thread, zal dus niet teveel over de PH offtopic gaan. ;D
Loopt de tvix stabiel, m.a.w. geen crashes?
zet hier iets neer

jaco

Citaat van: neptune op februari 10, 2008, 21:40:51
Loopt de tvix stabiel, m.a.w. geen crashes?
Ja dat wel. Alleen op de standaard ventilator setting had ik wat freezes. Nu 1 stapje hoger speelt hij goed door (10 uur test doorstaan)

Martin_M

Ik heb geen last van een te hoge temperatuur met de fan op de laagste stand. Vanmiddag en vanavond toch non-stop 1080p mkv materiaal gedraaid.
Wel heb ik van karton een hd dummy gemaakt.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Starred

Sommige 1080p wmv files (vanaf interne hd) lijken niet helemaal vloeiend te lopen. Een beetje micro stutter

Ahoud

Ik draai zelf nog met de 1.21 firmware (zoals oorspronkelijk uitgeleverd). Loopt tot zover nog zeer stabiel, zelfs op de laagste fan-stand. Moet wel zeggen dat ik een HDD heb geinstalleerd (niet aangesloten), en ik alles van een Thecus 1U4500 NAS stream. Geen hickups bij het streamen, maar daar had ik met mijn vorige TVIX4100 ook geen last van.

neptune

zet hier iets neer