LET OP !!! Voorintekening Geffen HDMI1.3 naar analoog MC audio box !!!

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 30, 2008, 08:55:24

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat hier wel veel interesse voor zal zijn.

Geffen komt Maart met een box voor alle mensen die van high-end audio van BD/HD-DVD wil gaan genieten.
De box zal een HDMI input hebben en intern het signaal omzetten naar Multichannel Linear PCM analoog.
MAW als je een versterker hebt die geen decodering doet met HDMI1.3 dan is dit de ideale oplossing.

De box zal geen decodering doen voor de nieuwe DD en DTS maar wel de cores en dus linear PCM.

Verwachte verkoopprijs zal rond de 350.00 - 550.00 Euro liggen.
We gaan voor de eerste batch in ieder geval een goede prijs bedingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 30, 2008, 08:55:24
De box zal geen decodering doen voor de nieuwe DD en DTS maar wel de cores en dus linear PCM.
Geen DTS-HD, DTS-MA, DD+ Dolby Tru HD ?

Weet je dit heel zeker ?

dvd-fan

???leg nog een keer de helft bij en je hebt een nieuwe versterker die wel alles kan. Ik snap niet dat zo'n kastje zo duur moet zijn 550 euro vind echt te gek voor woorden. Heb zelf een pioneer ax10i en zou ook graag van de nieuwste geluidstromen profiteren maar meer als 100 Euro voor een extra kastje zal ik niet uitgeven.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

bmateijsen

Als de speler het naar PCM omzet, dan kan de box het doorgeven.

Citaat van: jaco op januari 30, 2008, 09:43:59
Geen DTS-HD, DTS-MA, DD+ Dolby Tru HD ?

Weet je dit heel zeker ?

TearS

jaco

Citaat van: TearS op januari 30, 2008, 10:52:10
Dit lijkt me op zich wel interessant. Maar wat zou het verschil zijn tov een speler die de decodering van de nieuwe formaten intern doet en dit zelf analoog kan uitsturen?
Weinig of geen.
Alleen als je natuurlijk bronnen hebt met HDMI uitgang en geen meerkanaals analoog, dan is het wel een mooie oplossing.

Ik ben er net wezen kijken, maar het model wat daar staat is helemaal leeg van binnen. Er kon (of wilde) mij ook niemand meer informatie geven.

Del member

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 30, 2008, 08:55:24
Ik denk dat hier wel veel interesse voor zal zijn.

Geffen komt Maart met een box voor alle mensen die van high-end audio van BD/HD-DVD wil gaan genieten.
De box zal een HDMI input hebben en intern het signaal omzetten naar Multichannel Linear PCM analoog.
MAW als je een versterker hebt die geen decodering doet met HDMI1.3 dan is dit de ideale oplossing.

Verwachte verkoopprijs zal rond de 350.00 - 550.00 Euro liggen.
We gaan voor de eerste batch in ieder geval een goede prijs bedingen.

MvrGr.
Frank

Wat is je doel ? 5.1 of 7.1 analoge output op de PS3 ? Met dit kastje kom je eigenlijk uit op de straatprijs van een dedicated Sony BD machine welke ook een beter beeld geeft dan de PS3 (zie de review van Jaco in de ViFi). Anderzijds, voor eigenaars van een Radeon HD2600XT is dit een mooi kastje (zoals ik), deze Radeon doet namelijk ook audio over HDMI.

Worden jullie enkel dealer van het ding of ook distributeur ?

J.A.F._Doorhof

We zijn dealer van Gefen.

Het is een ZEER interessant kastje, in ieder geval voor mij.
Er is nog geen één BD speler die mij heeft overtuigt om de PS3 weg te doen.
Ten eerste op beeld gebied vind ik de verschillen vaak in het voordeel van de PS3 vallen.
Snelheid wint de PS3 op zijn sloffen, en de PS3 heeft zometeen 2.0.
MAW de PS3 is nog LANG niet uitgespeelt hier.

Nadeel is dat de PS3 geen analoge uitgangen heeft maar wel LPCM over HDMI uit kan sturen en veel van de BD's die ik op dit moment heb hebben een LPCM track, op DDHD en DTSHD zit ik niet direct te wachten, ben op zich wel tevreden met DD en DTS, maar LPCM is een ander verhaal :D

Je kan wedijveren over de prijs natuurlijk, de US prijs word $500.00 dat zal in Nederland of 350,00 of 550,00 euro worden, daar is nog niets over te zeggen.

Met alle respect voor mensen met minder goede setups maar voor 1000,00 koop ik geen pre-amp die beter klinkt dan wat ik nu heb staan :D
Ik gebruik nu een Meridian G68 en hoewel Meridian me verteld heeft ook met een oplossing te komen dit jaar ben ik bang dat die VEEL duurder word en ook langer op zich laat wachten, de Gefen oplossing vind ik betaalbaar en een zeer goede optie dus.

@jaco.
Volgens de engineer die het ding ontworpen heeft doet hij:
LPCM (dus ook SACD van de PS3), CORE DD en CORE DTS maar niet DTS-HD of DD+ (DDHD)
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eduro

Als ik had geweten dat deze oplossing er zou komen had ik zeker mijn ps3 niet vervangen.

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 30, 2008, 17:11:39
@jaco.
Volgens de engineer die het ding ontworpen heeft doet hij:
LPCM (dus ook SACD van de PS3), CORE DD en CORE DTS maar niet DTS-HD of DD+ (DDHD)
Hmm, minder goed nieuws.

Maar de meeste spelers kunnen inderdaad wel naar LPCM omzetten gelukkig.

Dan zou 500 duur betaald zijn voor 4 D/A converters, alhowel die in mijn versterker nog veel duurder zijn..
Overigen moet er ook nog een modificatie gemaakt worden, alle analoge shit eruit en 3 of 4 SPDIF uitgangen erop.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

jaco

Op het Meridian forum werd bevestigd dat het ook op de CEs is verteld dat er alleen PCM en basis DD en DTs zou komen. Maar dat men nog wel keek naar andere codecs.

Je moet natuurlijk ook een erg dure chip kopen, bijvoorbeeld de  Cirrus CS49700
volgens deze link kost de chip $7.50

Daarna moet je waarschijnlijk licenties betalen voor allerlei codecs, maar als Toshiba voor $99 een HD-DVD speler kan verkopen die dat allemaal weergeven kan, zal dat ook niet de hoofdprijs zijn   (of zouden ze ze toch stiekem met verlies verkocht hebben >:D )

Del member

Citaat van: jaco op januari 30, 2008, 19:58:56
Hmm, minder goed nieuws.

Maar de meeste spelers kunnen inderdaad wel naar LPCM omzetten gelukkig.

Dan zou 500 duur betaald zijn voor 4 D/A converters, alhowel die in mijn versterker nog veel duurder zijn..
Overigen moet er ook nog een modificatie gemaakt worden, alle analoge shit eruit en 3 of 4 SPDIF uitgangen erop.

't ja het wordt eens tijd dat meridian HDMI inputs ondersteunt ....
3x of 4x SP/DIF is gewoon even belachelijk als 6 of 8 analoge interlinks, je moet weer een hele bende kabels bijkopen

wil je dat in referentie kwaliteit ben je weer een paar duizend eur armer
(bvb SP/DIF 4x Kimber KS2020 = 4x900 EUR end-user)

evilniek

beetje offtopic misschien maar bestaat er ook zoiets als een infrarood AB voor de PS3?
Aangezien ik vanwege een fysieke beperking geen AB kan hanteren heb ik daar een universele AB voor welke geen blue-tooth ondersteund.
De blue-tooth van sony is namelijk de enige die ik heb gezien.
Ik zou de PS3 opzich best willen inzetten als BD-player.

niet te rommelig getypt hoop ik
Mvg, niek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

Custom installer

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

Custom installer

master30

Gaat het dan om 5.1 of 7.1?

Overigens, mijn Toshiba A1 hddvd speler heeft een 5.1 multichannel output.
Mijn receiver hierop aangesloten.
Dit klinkt echt beter dan het geluid via de digitale uitgang.
Ik mis dit wel op de ps3.

(Jammer dat blu-ray de overhand heeft, met HDDVD krijg je tot nu toe voor minder geld meer als blu-ray)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

jaco

SulTan

Hoi,
Moet er verplicht een receiver tussen? Je kunt deze van Gefen toch ook direct op een eindversterker aansluiten? Zeg ik nu iets geks? :-X

groeten,
Khalid

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

jaco

Citaat van: SulTan op maart  2, 2008, 19:28:00
Hoi,
Moet er verplicht een receiver tussen? Je kunt deze van Gefen toch ook direct op een eindversterker aansluiten? Zeg ik nu iets geks? :-X
Als het fixed line level uitgangen zijn zou het kunnen, maar dan is het wel full level, dus erg luid.

Maar aangezien er ook speaker uitgangen opzitten (die toch wel volume regeling nodig hebben lijkt me) zou het ook wel kunnen dat er een volumeregeling op de analoge uitgangen zit.

jaco

SulTan

Citaat van: jaco op maart  3, 2008, 21:21:59
Als het fixed line level uitgangen zijn zou het kunnen, maar dan is het wel full level, dus erg luid.

Maar aangezien er ook speaker uitgangen opzitten (die toch wel volume regeling nodig hebben lijkt me) zou het ook wel kunnen dat er een volumeregeling op de analoge uitgangen zit.

Bedankt voor de reply Jaco.

Frank, kan jij bovenstaande bevestigen? Zit er een volume op en zou ik het inderdaad kunnen gebruiken icm een eindversterker? En belangrijker nog, is het ook aan te raden? Kan hierover een reactie gegeven worden?

Alvast bedankt.

Khalid

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken