LET OP !!! Voorintekening Geffen HDMI1.3 naar analoog MC audio box !!!

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 30, 2008, 08:55:24

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Er is nog weinig over bekend, wel dat er een actieve uitgang is waar je speakers op kan hangen, ik neem dan ook aan dat er een volume regeling op zit, anders zou je er bar weinig aan hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

SulTan

Frank,

Zodra je aan deze informatie komt, laat het me dan weten. Ben zeker geinteresseerd als de volume regeling erop zit.

Is het nu ook aan te raden om zo PCM surround te beluisteren? Reden dat ik deze zo wil aansluiten omdat mijn voorversterker(MC-1) geen pre out heeft.

Khalid

J.A.F._Doorhof

Ik zal hem zelf gebruiken als omzetter van HDMI1.3 PCM uncompressed naar mijn 7.1 ingang.
Zodra ik er één heb zal ik hem goed testen en een minireview plaatsen natuurlijk.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Hai,

Blijkbaar was ik niet de enigste die een gesprek met ze gehad heb waarom dit slim zou zijn. Vooral het niet willen vervangen van voorversterker en het 'her' gebruiken van ps3's maken dit een goeie optie. Ze hebben een kasje met inderdaad ook een 20watt versterker en wat andere dingen die we niet nodig hebben. Wat met de engineer zitten praten en vooral een poging gedaan alleen een convertor te maken met 7.1. Dit zal mischien altijd wel een niche product blijven maar voor veel highenders een zeer goeie tijdelijke fix te zijn tot er echt bluray players zijn die we willen hebben. Op video heb ik toch het meeste vertrouwen in de updates van de ps3.

count me in als die 7.1 wordt en getest is op een ps3 (doet de ps3 altijd conversie naar pcm ???).

Daniel.

PS: ja er zit inderdaad een volume regeling op. het idee was dat je een 2e zone kan aansluiten bijvoorbeeld de slaapkamer ofzo. Dus er gaat een hdmi naar die kamer en dan heb je een mini kasje dat het mogelijk maakt toch iets met de audio te doen met wat (slik) bijvoorbeeld pc 5.1 setje. In hoevere de plannen zijn aangepast na verschillende gespreken van mensen als Frank/Ik/vele andere kan ik niet zeggen.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: jaco op maart  3, 2008, 21:21:59
Als het fixed line level uitgangen zijn zou het kunnen, maar dan is het wel full level, dus erg luid.

Maar aangezien er ook speaker uitgangen opzitten (die toch wel volume regeling nodig hebben lijkt me) zou het ook wel kunnen dat er een volumeregeling op de analoge uitgangen zit.

De demo versie die ik gezien heb, had speaker uitgangen en pre-outs (5.1) maar dat is nu dus waarschijnlijk 7.1. Of er een 2e kasje komt zonder amps/speaker is niet duidelijk ze zeiden van wel. `toen ik er direct naar vroeg was het 'we zijn er mee bezig, want je hebt wel gelijk'. Kan mij best voorstellen dat na wat rekenen het goedkoper is maar 1 product te houden en dat erin te laten zitten. Immers als de prijs goed is dan kopen de mensen hem toch wel alleen voor de pre-outs.

astrobart

is er een oplossing??
ik wil zo graag mijn ps3 aan mijn 5 aktieve speakers knopen en een aktieve sub.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

danielo

Op de IBC hadden ze vrijwel geen vooruitgang op dit gebied. Goedkoopste oplossing langzaam is een goedkope receiver kopen als voorversterker. Ik heb mijn probleem uiteindelijk opgelost door een pre/pro te kopen die alles native kan.

Daniel.

astrobart

astrobart

Citaat van: danielo op september 24, 2008, 08:49:10
Op de IBC hadden ze vrijwel geen vooruitgang op dit gebied. Goedkoopste oplossing langzaam is een goedkope receiver kopen als voorversterker. Ik heb mijn probleem uiteindelijk opgelost door een pre/pro te kopen die alles native kan.

Daniel.
ah, welke als ik vragen mag

danielo

ajblancke

J.A.F._Doorhof

Custom installer

ajblancke

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

ajblancke

wat doet de analoog uitgangen bij de octava ?

wat voor signaal komt er uit ? zit er een decoder ingebouwd ?

ik heb een proceed avp2 met analoog ingangen 5 stuks , wat doe ik met de andere 2 die dan overblijven

of moet ik het via mijn digitale ingangen laten lopen van de proceed , opt/sp.dif

afz ton

ajblancke

J.A.F._Doorhof

@Pieterjan,
Je kan geen dingen instellen, hij haalt puur het LPCM uit de stream en zet dit door naar je preamp die zal het basmanagment moeten doen.

@ajblancke,
zie antwoord 1.
Signaal is 7.1 analoog, ofwel de analoge versie van LPCM.
De achterkanalen laat je gewoon weg, je preamp maakt die er of weer bij of je laat ze echt weg.
Digitaal geeft alleen DD of DTS of stereo PCM door.

Je moet het ding echt zien als een oplossing voor mensen die een speler hebben die alleen HDMI uitstuurt en een pre-amp zonder HDMI ingang.
Denk aan de PS3 bv.
Custom installer

Pieter-Jan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  2, 2009, 21:55:24
@Pieterjan,
Je kan geen dingen instellen, hij haalt puur het LPCM uit de stream en zet dit door naar je preamp die zal het basmanagment moeten doen.

Spijtig want zover ik weet kan mijn TAG geen basmanagement en/of delays en niveau's uitvoeren op zijn 5.1 analoge ingang :(
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken