Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op mei  8, 2011, 09:48:58
Waar bestaat je te beluisteren lijstje speakers nu uiteindelijk uit?
Heb nog geen verplichte lijst, maar iig:

Usher be718
Usher mini dancer 2 met BE tweeter
Sonus Faber
Avalon
Audio physic (of is t audia?)

En ik wordt nog gebeld voor usher 718DMD
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op mei  8, 2011, 13:26:56
Heb nog geen verplichte lijst, maar iig:

Usher be718
Usher mini dancer 2 met BE tweeter
Sonus Faber
Avalon
Audio physic (of is t audia?)

En ik wordt nog gebeld voor usher 718DMD

Wat is je maximaal te besteden budget?

Robbert54

Citaat van: S@m op mei  8, 2011, 13:50:10
Wat is je maximaal te besteden budget?
ik heb nog geen idee. Beetje afhankelijk van wat ik wil. Liefst niet te duur natuurlijk, maar als ik echt wil kan ik ook echt wel sparen. Duurt het alleen een jaar langer.  ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op mei  8, 2011, 18:12:10
ik heb nog geen idee. Beetje afhankelijk van wat ik wil. Liefst niet te duur natuurlijk, maar als ik echt wil kan ik ook echt wel sparen. Duurt het alleen een jaar langer.  ;)

Dan kan je dus vele kanten op en is je lijstje nog lang niet volledig... ;)

Robbert54

Citaat van: S@m op mei  8, 2011, 18:51:24
Dan kan je dus vele kanten op en is je lijstje nog lang niet volledig... ;)
nee precies. Er zijn nog zoveel speakers die ik niet heb gehoord. Maar denk wel dat mijn smaak wat meer naar een muzikaler speaker uitgaat, wat neutraler dan de B&W's iig. Denk wel dat ik de max op 2000 moet zetten, voor mijn eigen veiligheid ;D liefst tot 1500
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op mei  8, 2011, 19:10:23
nee precies. Er zijn nog zoveel speakers die ik niet heb gehoord. Maar denk wel dat mijn smaak wat meer naar een muzikaler speaker uitgaat, wat neutraler dan de B&W's iig. Denk wel dat ik de max op 2000 moet zetten, voor mijn eigen veiligheid ;D

Da's een ruim budget, daar kan je iets moois voor kopen...

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roger Black

Citaat van: The Vampire op mei  8, 2011, 19:10:23
nee precies. Er zijn nog zoveel speakers die ik niet heb gehoord. Maar denk wel dat mijn smaak wat meer naar een muzikaler speaker uitgaat, wat neutraler dan de B&W's iig. Denk wel dat ik de max op 2000 moet zetten, voor mijn eigen veiligheid ;D liefst tot 1500

Heb je PMC wel eens gehoord?

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

Ik heb, toen ik op versterker-jacht was, de Roksan Caspian beluisterd met de PMC GB1i (kan ook de FB1i geweest zijn) bij Holland Link en dat klonk helemaal niet verkeerd. Heel muzikale speaker met een zeer sober voorkomen waar het aangenaam naar luisteren was. Zeker het overwegen waard imo...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Is het 2k pp of per stuk ?
Ik meen dat je uit het oosten kwam (kan me vergissen) maar bij Hobo Enschede (tegen over het ziekenhuis, niet te verwarren met Hobo aan de Heurne) hebben ze 2 PMC staan, die zou je eventueel kunnen beluisteren.
Je kan bij mij ook een stel Audio Physic Sparks beluisteren die erg goed uitgericht staan zoals Audio Physic het heeft bedoeld, je bent welkom.

Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Bedankt voor het meedenken heren  :thumbs-up: vrijdag kan ik denk ik zo even langs hobo rijden. Heb even gegoogled en het lijken me wel interessante speakers. 2k is btw het maximum voor een paar.

Ik zag op hifi.nl ook nog een setje sf grand piano. Imho ook wel erg mooi! :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Bedankt trouwens voor het luister aanbod, maar ik denk dat ik AP even laat schieten. Puur omdat ik daarvoor de luisteropstelling niet heb.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Hey Robbert,

Was jij ook niet zo gek van die BD van John Mayer? Ik heb die laatst gekocht en net eens even in de speler gedaan. WoW! Wat een geluid! Laag is goed, erg helder, veel detail, etc. Lag voor 15 euro bij de mm en kon hem niet laten liggen (ook al ken ik amper muziek van hem). Is een goede tip van je geweest, dank :)

Roger Black

Where the Light is? Die is er goed inderdaad, veel diversiteit.

frank2

De hobo hifi tegenover het ziekenhuis heeft veel staan, ben er 1x geweest daarna nooit weer. Geen prettige omgang met klanten. Ik wilde destijds graag een sub beluisteren thuis, dat kon wel maar dat koste wel geld, bezorgkosten en die kreeg ik niet terug als ik de sub niet na het luisteren kocht.

Dat is voor mij voldoende om er nooit meer te komen.

De speakers schijnen zeker niet onaardig te klinken, de importeur zit geloof ik in apeldoorn en heeft een showroom
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robbert54

Citaat van: JCL op mei 11, 2011, 16:47:16
Hey Robbert,

Was jij ook niet zo gek van die BD van John Mayer? Ik heb die laatst gekocht en net eens even in de speler gedaan. WoW! Wat een geluid! Laag is goed, erg helder, veel detail, etc. Lag voor 15 euro bij de mm en kon hem niet laten liggen (ook al ken ik amper muziek van hem). Is een goede tip van je geweest, dank :)
Ja dat was ik ja ;) die is echt goed hè. En idd lekker divers. Alleen het Trio kan wat overheersend zijn, maar t is wel echt een heerlijke opname!

@frank: bedankt voor de info, maar kan altijd even gaan kijken natuurlijk.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

eazyq

Je zou de revolver Cygnis eens kunnen beluisteren ik heb alleen geen idee wat die zou moeten kosten en er is nog geen distributeur in Nederland voor.........
Ik heb ze bij een ex-collega in de UK mogen horen en dat klonk , tsja, helder engels met een strakke bas.
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

Spijkie

Citaat van: frank2 op mei 11, 2011, 20:31:13
De hobo hifi tegenover het ziekenhuis heeft veel staan, ben er 1x geweest daarna nooit weer. Geen prettige omgang met klanten. Ik wilde destijds graag een sub beluisteren thuis, dat kon wel maar dat koste wel geld, bezorgkosten en die kreeg ik niet terug als ik de sub niet na het luisteren kocht.

Dat is voor mij voldoende om er nooit meer te komen.

De speakers schijnen zeker niet onaardig te klinken, de importeur zit geloof ik in apeldoorn en heeft een showroom

Ik vind het niet meer dan redelijk eerlijk gezegd, het kost de winkelier immers ook geld en tijd, je moet ergens de grens trekken anders gaan meer klanten dit doen puur uit nieuwschierigheid hoe het thuis klinkt. Dan moet je maar zorgen dat je het artikel zelf ophaalt vind ik. Service snap ik dat een winkelier zich kan onderscheiden maar er zijn hierin ook grenzen.

Maar dat is maar mijn mening.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

frank2

klopt, maar ik ben anders gewend, bij wenw audio bezorgen ze gratis en doen ze niet moeilijk met vooruitbetalen dat hoeft niet, daar bij Hobo moest dat ook nog.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Je zou eens moeten wachten op de ap20 van crusade audio...
Dat zijn speakers!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Citaat van: frank2 op mei 14, 2011, 10:24:19
klopt, maar ik ben anders gewend, bij wenw audio bezorgen ze gratis en doen ze niet moeilijk met vooruitbetalen dat hoeft niet, daar bij Hobo moest dat ook nog.....

Je bent verwend en een vaste klant van W&W, de gang van zaken bij Hobo vind ik vrij normaal...

evilniek

Citaat van: frank2 op mei 11, 2011, 20:31:13
De hobo hifi tegenover het ziekenhuis heeft veel staan, ben er 1x geweest daarna nooit weer. Geen prettige omgang met klanten. Ik wilde destijds graag een sub beluisteren thuis, dat kon wel maar dat koste wel geld, bezorgkosten en die kreeg ik niet terug als ik de sub niet na het luisteren kocht.

Dat is voor mij voldoende om er nooit meer te komen.

De speakers schijnen zeker niet onaardig te klinken, de importeur zit geloof ik in apeldoorn en heeft een showroom

Wat mij betreft is het lastig, zo niet onmogelijk om een winkel te beoordelen aan de hand van één bezoekje. Ik heb zelf mijn eerste serieuze HT-set bij Hobo Hifi gekocht, afhandeling was prima, vriendelijke mensen wel. Een paar jaar geleden ook m'n eerste SW daar gekocht, een Sunfire D-12, was weer fijn zaken doen. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat je de door de jaren heen een relatie opbouwt, dit schept wederzijds vertrouwen, en dat geeft de doorslag. Je kunt niet verwachten dat iemand je domweg vertrouwd, dit heeft tijd nodig.

Citaat van: Spijkie op mei 14, 2011, 09:33:35
Ik vind het niet meer dan redelijk eerlijk gezegd, het kost de winkelier immers ook geld en tijd, je moet ergens de grens trekken anders gaan meer klanten dit doen puur uit nieuwschierigheid hoe het thuis klinkt. Dan moet je maar zorgen dat je het artikel zelf ophaalt vind ik. Service snap ik dat een winkelier zich kan onderscheiden maar er zijn hierin ook grenzen.

Maar dat is maar mijn mening.

Niks aan toe te voegen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Alex Groningen

Citaat van: S@m op mei 14, 2011, 10:47:19
Je bent verwend en een vaste klant van W&W, de gang van zaken bij Hobo vind ik vrij normaal...

De gang van zaken is inderdaad ook normaal zoals het bij de meeste zaken er aan toe gaat. Maar moet ook zeggen dat ik de service die W&W verleend uitstekend te noemen is. Zo ben ik er nog maar één keer geweest en heb er drie keer wat gekocht, maar als ik er iets wil lenen dan hoef ik geen borg en geen bezorgkosten te betalen.

Robbert54

W&W is wat dat betreft idd echt een geweldige zaak. Ik heb toen zelf ook aangegeven dat ik misschien wou overstappen op stereo, maar nog niet wist hoe of wat en dat ik momenteel nog geen geld had, maar toch mocht ik het nodige proberen. Er was niet eens echt een grens. Maar goed dat is wel een uitzondering en zo makkelijk zullen de meeste zaken niet zijn. Ik had gister in de planning om naar HOBO te gaan en vandaag naar Hanzehifi, maar heb helaas twee dagen in bed gelegen met soort van migraine >:( plannetje ging niet door dus.

Citaat van: Peerless Monster op mei 14, 2011, 10:46:48
Je zou eens moeten wachten op de ap20 van crusade audio...
Dat zijn speakers!!!
ik zag op de site van AP nog wel de scorpio staan, die zijn ook mooi zeg!! poeh.. Maar grootste nadeel is en blijft dat ik denk dat ik AP hier niet kwijt kan. Omdat 1 speaker dan vrij kan staan terwijl de andere tegen een zijmuur aanstaat :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo