Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: S@m op april 24, 2011, 14:39:20
Voordelen van een vloerstaander tov een monitor zijn o.a. dat een vloerstaander meer fundament heft in het hele geluidsbeeld dus niet zomaar méér laag en een vloerstaander is goedkoper in verhouding met kwalitatief vergelijkbare monitoren. Een goede monitor is doorgaans moeilijker en daardoor duurder te maken dan een vloerstaander.

Er zijn best goede vloerstaanders die perfect matchen in een kleine ruimte. Enne, een basreflexpoort aan de voorzijde, achterzijde, onderop of helemaal niet zegt niets, gewoon uitproberen.
Ja daar zit wel wat in.  :blush: wordt in de weekenden dus fijn luisteren. Ik vind de MD's van Usher echt geweldig, maar ook te prijzig. Zijn er nog adviezen qua vloerstaanders die ongeveer gelijk presteren of nog liever, beter, maar wel goedkoper zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 14:57:20
Zijn er nog adviezen qua vloerstaanders die ongeveer gelijk presteren of nog liever, beter, maar wel goedkoper zijn?

Da's nou mooi om als onderwerp te vermelden...

Vampire appartementje's nieuwe sound met vloerstaanders, welke zijn geschikt..?

Robbert54

Citaat van: S@m op april 24, 2011, 15:01:40
Da's nou mooi om als onderwerp te vermelden...

Vampire appartementje's nieuwe sound met vloerstaanders, welke zijn geschikt..?
goeie. :D Denk je overigens dat ik AP's in mijn ruimte kwijt zou kunnen? Niet dat ik nou gelijk geïnteresseerd ben, maar anders dan schrap ik ze vast van mijn lijstje
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 15:08:02
goeie. :D Denk je overigens dat ik AP's in mijn ruimte kwijt zou kunnen? Niet dat ik nou gelijk geïnteresseerd ben, maar anders dan schrap ik ze vast van mijn lijstje

Ja, de AP Spark en wellicht ook een maatje groter, Libra's bijvoorbeeld.

Zelf heb ik in een (heel) kleine ruimte o.a. Verity Audio Tamino gehad en Diapason Nux, allebei met erg mooi resultaat.

Wat ook een mooie luidspreker is voor in een kleine ruimte is de Avalon Symbol.

Martijnst1990

Ik heb zelf nog niet zo gek veel merken gehoord. Zeker merken als AP, Usher en Sonus Faber niet, dus kan je niet vertellen wat het verschil is.
Nou ben ik natuurlijk erg bevooroordeeld, maar misschien dat je XTZ ook wel wat vind. Mits je natuurlijk het uiterlijk mooi vind, wat ook meespeelt.

De monitor variant (99.26) en de vloerstaander (99.36, 99.38) zijn beide erg mooi vind ik en hebben een zeer goeie prijs/kwaliteitverhouding.


Nou weet ik niet of Eindhoven een beetje in de buurt ligt bij je?

Zelf zou ik ook graag is experimenteren met een andere (stereo)versterker. Want ik heb wel het idee dat mijn speakers nog veel meer kunnen als ze goed aangestuurd worden. Maar voorlopig zit er geen upgrade in voor me, dus het zal allemaal nog even moeten wachten ;D Wel erg leuk dat jij op deze manier lekker kan testen/experimenteren met verschillende merken :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op april 24, 2011, 15:16:02
Ik heb zelf nog niet zo gek veel merken gehoord. Zeker merken als AP, Usher en Sonus Faber niet, dus kan je niet vertellen wat het verschil is.
Nou ben ik natuurlijk erg bevooroordeeld, maar misschien dat je XTZ ook wel wat vind. Mits je natuurlijk het uiterlijk mooi vind, wat ook meespeelt.

De monitor variant (99.26) en de vloerstaander (99.36, 99.38) zijn beide erg mooi vind ik en hebben een zeer goeie prijs/kwaliteitverhouding.


Nou weet ik niet of Eindhoven een beetje in de buurt ligt bij je?

Zelf zou ik ook graag is experimenteren met een andere (stereo)versterker. Want ik heb wel het idee dat mijn speakers nog veel meer kunnen als ze goed aangestuurd worden. Maar voorlopig zit er geen upgrade in voor me, dus het zal allemaal nog even moeten wachten ;D Wel erg leuk dat jij op deze manier lekker kan testen/experimenteren met verschillende merken :)
Vind ze zelf niet zo mooi, beetje te lomp voor mijn smaak. Maar ben wel benieuwd hoe ze klinken. Ik woon in het OOOOsten dus Eindhoven is een aardig eindje uit de buurt.

Denk dat een goede stereoversterker in jou set wel aardig wat kan doen! kom je zelf uit Eindhoven??



Citaat van: S@m op april 24, 2011, 15:13:57
Ja, de AP Spark en wellicht ook een maatje groter, Libra's bijvoorbeeld.

Zelf heb ik in een (heel) kleine ruimte o.a. Verity Audio Tamino gehad en Diapason Nux, allebei met erg mooi resultaat.

Wat ook een mooie luidspreker is voor in een kleine ruimte is de Avalon Symbol.
Ik doelde daarmee op de 2 Virgo's die te koop staan. Lijkt me erg veel speaker voor het geld. Avalon vind ik persoonlijk dan weer niet zo mooi en buiten mijn prijsklasse. De overige merken ben ik nog niet bekend mee. Zal eens even  :google: 'en
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

als ik puur naar de look moet kijken dan vind ik dit erg mooie speakers:



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 15:28:05
Vind ze zelf niet zo mooi, beetje te lomp voor mijn smaak. Maar ben wel benieuwd hoe ze klinken. Ik woon in het OOOOsten dus Eindhoven is een aardig eindje uit de buurt.

Denk dat een goede stereoversterker in jou set wel aardig wat kan doen! kom je zelf uit Eindhoven??

Zeker vergeleken met de Virgo's zijn ze wel wat lomp ja. Moet zeggen dat ik ze op die foto ook wat lomper vind ogen dan de walnut versie.

Nee, ik kom uit Nieuwegein, bij Utrecht. Wij hebben hier in huis nog een oude NAD stereo versterker en die vond ik qua detail ongeveer hetzelfde als mijn Pioneer receiver. Maar die NAD is tweedehands ook al te koop voor 40-50 euro ;)

Ik weet alleen dat ik (nu in ieder geval) surround nog niet op wil geven. Zeker niet nu ik mijn set net compleet heb. Wat mij wel weer geweldig lijkt is om later (als ik groot ben ;D) een dedicated HT te hebben en een mooie stereo set in de huiskamer, om lekker op mijn gemak muziek te kunnen luisteren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 15:33:03
als ik puur naar de look moet kijken dan vind ik dit erg mooie speakers:




Is ook precies mijn smaak, echt uitzonderlijk mooie speakers om te zien! Zoiets zou ik graag eens op een goeie versterker willen horen :)

Vind de wat minder mainstream merken sowieso altijd wel interessant.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op april 24, 2011, 15:33:53
Zeker vergeleken met de Virgo's zijn ze wel wat lomp ja. Moet zeggen dat ik ze op die foto ook wat lomper vind ogen dan de walnut versie.

Nee, ik kom uit Nieuwegein, bij Utrecht. Wij hebben hier in huis nog een oude NAD stereo versterker en die vond ik qua detail ongeveer hetzelfde als mijn Pioneer receiver. Maar die NAD is tweedehands ook al te koop voor 40-50 euro ;)

Ik weet alleen dat ik (nu in ieder geval) surround nog niet op wil geven. Zeker niet nu ik mijn set net compleet heb. Wat mij wel weer geweldig lijkt is om later (als ik groot ben ;D) een dedicated HT te hebben en een mooie stereo set in de huiskamer, om lekker op mijn gemak muziek te kunnen luisteren.
Vind Nad persoonlijk ook niet zo geweldig moet ik zeggen. Die richting zou ik later ook wel op willen. HT kamer en stereo in de woonkamer. Geeft toch wel een veel rustigere opstelling. en met de Sonus Fabers heb je gewoon prachtige kunst/meubelstukken in je kamer staan :wub: :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Sonus Faber klinkt wel totaal anders dan B&W, als je het ietwat ''vette'' van B&W mooi vindt, klinkt SF aardig kaal, om het zo te zeggen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op april 24, 2011, 15:56:29
Sonus Faber klinkt wel totaal anders dan B&W, als je het ietwat ''vette'' van B&W mooi vindt, klinkt SF aardig kaal, om het zo te zeggen.
Het is ook maar een optie he, wil me gewoon niet beperken tot B&W. ben wel benieuwd hoe een andere sound op mij over gaat komen.

Nu trouwens de platenspeler aanstaan. Klinkt toch wel erg lekker!! de Marantz is wel wat rauw. Kan zijn dat dit nog wat minder wordt met inspelen, maar de sound van Marantz is wel veranderd vergeleken met de oude modellen merk ik wel
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

De Usher Dancer 2 (op bovenstaande foto) is denk ik te groot, je zou eens naar de Dancer 1 kunnen kijken (lees: luisteren)...


Peerless Monster

Citaat van: S@m op april 24, 2011, 16:47:36
De Usher Dancer 2 (op bovenstaande foto) is denk ik te groot, je zou eens naar de Dancer 1 kunnen kijken (lees: luisteren)...



Hmm laat ik voorop stellen dat ik mijn AP II meer geniet dan de Usher Dancer 2 met BE tweeter... Usher is erg intiem in vergelijking met AP. Dus waar je hou je van...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Citaat van: S@m op april 24, 2011, 16:47:36
De Usher Dancer 2 (op bovenstaande foto) is denk ik te groot, je zou eens naar de Dancer 1 kunnen kijken (lees: luisteren)...


ging me ook even puur om het uiterlijk. De Dancer 2 is ook ver buiten mijn bereik. De 1 heb ik beluisterd en die beviel me wel goed

Citaat van: Peerless Monster op april 24, 2011, 16:59:56
Hmm laat ik voorop stellen dat ik mijn AP II meer geniet dan de Usher Dancer 2 met BE tweeter... Usher is erg intiem in vergelijking met AP. Dus waar je hou je van...

Ja dat is het moeilijke dus. Dat weet ik nog niet, ben een beetje aan het experimenteren, maar hou er wel van als het geluid de ruimte in komt, merk dat ik er niet van hou wanneer het geluid aan de speakers blijft plakken. wat versta jij precies onder "intiem" Rens?

Overigens, begin ik me wel wat te irriteren aan de Marantz. Ik vind hem te rauw, te hard, en iets te rommelig, kan zijn dat hij gewoon niet matched met de CM maar ik begin me er wel wat aan te ergeren. Weet ik iig wat ik niet zoek
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

Hoi Robbert.

Ik vind Sonus Faber ook erg mooie speakers, maar ik zou eerst eens puur kijken naar je budget.
Wil je perse monitors of vloerstaanders (of geen voorkeur). Welke speaker sound vind je helemaal niets en welke spreekt je juist erg aan?
Als je SF qua sound ook erg mooi vindt, dan heb ik nog wel wat andere merken die ik zeker zou gaan beluisteren alvorens tot een aanschaf over te gaan.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Robbert54

Citaat van: Jean Sibelius op april 24, 2011, 20:01:24
Hoi Robbert.

Ik vind Sonus Faber ook erg mooie speakers, maar ik zou eerst eens puur kijken naar je budget.
Wil je perse monitors of vloerstaanders (of geen voorkeur). Welke speaker sound vind je helemaal niets en welke spreekt je juist erg aan?
Als je SF qua sound ook erg mooi vindt, dan heb ik nog wel wat andere merken die ik zeker zou gaan beluisteren alvorens tot een aanschaf over te gaan.

Groeten, Jan
Hoi Jan.

SF vind ik puur mooi om het uiterlijk, qua sound ken ik ze nog niet, maar ze hebben wel het uiterlijk wat mij erg aanspreekt, maar het gaat natuurlijk om het geluid, vandaar dat ik ze absoluut nog een keer wil beluisteren. Het liefst heb ik een vloerstaander, maar bijv de concertino's vind ik ook weer helemaal geweldig, dus het uiterlijk speelt zeker een rol. Qua budget zit ik tot 2000euro te denken, liefst een stuk goedkoper natuurlijk (anders moet ik weer zolang sparen :D )

Ik vind het moeilijk om aan te geven welke speakersound ik helemaal niks vind, omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met verschillende soorten speakers. Ik weet wel wat ik zoek. Ik hou van natuurlijke stemmen en een detailrijk geluid. Ik moet het gevoel hebben dat het geluid uit de kamer komt ipv uit de speaker.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ben ik weer een paar dagen niet op het forum en heb jij inmiddels een aantal versterkers/speakers getest en ben je dus lekker bezig!

Ik zou overigens niet het uiterlijk van de speaker je keuze laten bepalen. Natuurlijk het ook wil ook wat, maar als je het niet kan vinden met de sound dan ben je weer terug waar je begon.

De versterker is bepalend in je keuze, dus mijn advies... kies eerst een versterker en dan de speakers die bij die sound passen. Daar mag je natuurlijk best even over doen. De Sagrada Familia is ook niet in 100 jaar gebouwd, sterker nog, ze zijn er nog mee bezig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 24, 2011, 22:43:57
Ben ik weer een paar dagen niet op het forum en heb jij inmiddels een aantal versterkers/speakers getest en ben je dus lekker bezig!

Ik zou overigens niet het uiterlijk van de speaker je keuze laten bepalen. Natuurlijk het ook wil ook wat, maar als je het niet kan vinden met de sound dan ben je weer terug waar je begon.

De versterker is bepalend in je keuze, dus mijn advies... kies eerst een versterker en dan de speakers die bij die sound passen. Daar mag je natuurlijk best even over doen. De Sagrada Familia is ook niet in 100 jaar gebouwd, sterker nog, ze zijn er nog mee bezig ;)
snap wat je bedoelt, maar uiterlijk is voor mij zeker wel belangrijk, ze komen tenslotte in de woonkamer te staan en dan wil ik toch iets moois om naar te kijken, maar geluid komt wel op de eerste plek ja. Wat bepalend is vind ik moeilijk, denk zelf eerder dat het de match is. De speaker moet het weergeven, dus lijkt me minstens zo belangrijk als de versterker.

Denk dat de Sagrada Famila wel een mooie vergelijking is voor onze hobby ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 19:12:20
ging me ook even puur om het uiterlijk. De Dancer 2 is ook ver buiten mijn bereik. De 1 heb ik beluisterd en die beviel me wel goed
Ja dat is het moeilijke dus. Dat weet ik nog niet, ben een beetje aan het experimenteren, maar hou er wel van als het geluid de ruimte in komt, merk dat ik er niet van hou wanneer het geluid aan de speakers blijft plakken. wat versta jij precies onder "intiem" Rens?

Overigens, begin ik me wel wat te irriteren aan de Marantz. Ik vind hem te rauw, te hard, en iets te rommelig, kan zijn dat hij gewoon niet matched met de CM maar ik begin me er wel wat aan te ergeren. Weet ik iig wat ik niet zoek

Intiem daar bedoel ik mee dat het geluid wat meer tussen de speakers is.
Het is een mooie podium werking van die Ushers, maar je gaat op den duur de breedte missen...

De AP's gaan echt ver daarbuiten... Echt heel ver.
Maar goed ik ben de advocaat van de duivel natuurlijk en kan alleen voor mezelf praten. AP is echt een openbaring voor je als je dat nog nooit hebt beluisterd.
Erg open, detailrijk en stevig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Citaat van: HTip op april 24, 2011, 22:43:57
De versterker is bepalend in je keuze, dus mijn advies... kies eerst een versterker en dan de speakers die bij die sound passen.

Jij vindt waarschijnlijk dat de versterker bepalend is. Ik ben het daar niet mee eens.

Uiteraard moet er een synergie zijn tussen de verschillende apparaten, maar de luidsprekers zijn mi prio 1.

HTip

Citaat van: S@m op april 25, 2011, 07:25:00
Jij vindt waarschijnlijk dat de versterker bepalend is. Ik ben het daar niet mee eens.

Uiteraard moet er een synergie zijn tussen de verschillende apparaten, maar de luidsprekers zijn mi prio 1.
Het gaat mij niet om wat ik vind, maar wat ik Robbert adviseer a.d.h.v. zijn ervaringen met de verschillende versterkers de afgelopen weken. Hij heeft een duidelijke voorkeur voor een bepaalde sound, dus zeg ik dat je daar moet beginnen. De speakers zijn natuurlijk een net zo belangrijk onderdeel van de keten, maar wat de versterker niet aanbied kan een speaker ook niet weergeven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: HTip op april 25, 2011, 10:38:22
Het gaat mij niet om wat ik vind, maar wat ik Robbert adviseer a.d.h.v. zijn ervaringen met de verschillende versterkers de afgelopen weken. Hij heeft een duidelijke voorkeur voor een bepaalde sound, dus zeg ik dat je daar moet beginnen. De speakers zijn natuurlijk een net zo belangrijk onderdeel van de keten, maar wat de versterker niet aanbied kan een speaker ook niet weergeven ;)

Het gaat er wel om wat jij vindt want wat jij vindt adviseer je hem en dat is imo een onjuist advies.

De luidsprekers zijn mi de belangrijkste schakel (kwa sound en visueel) en dienen als eerste te worden aangeschaft wanneer de keus voor een versterker nog open ligt.

blue-eyes

Citaat van: HTip op april 24, 2011, 22:43:57
Ben ik weer een paar dagen niet op het forum en heb jij inmiddels een aantal versterkers/speakers getest en ben je dus lekker bezig!

Ik zou overigens niet het uiterlijk van de speaker je keuze laten bepalen. Natuurlijk het ook wil ook wat, maar als je het niet kan vinden met de sound dan ben je weer terug waar je begon.

De versterker is bepalend in je keuze, dus mijn advies... kies eerst een versterker en dan de speakers die bij die sound passen. Daar mag je natuurlijk best even over doen. De Sagrada Familia is ook niet in 100 jaar gebouwd, sterker nog, ze zijn er nog mee bezig ;)

Er zijn duizenden speakers waaruit je een keus moet maken. De kans dat je net het ene ultieme speaker vind, is niet erg groot. Wel dat je er een vind wat je aanstaat kwa klank.

Als er toch duizenden soorten merken typen zijn, waarom dan niet vooraf geselecteerd op uiterlijk?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op april 25, 2011, 11:06:12
Er zijn duizenden speakers waaruit je een keus moet maken. De kans dat je net het ene ultieme speaker vind, is niet erg groot. Wel dat je er een vind wat je aanstaat kwa klank.

Als er toch duizenden soorten merken typen zijn, waarom dan niet vooraf geselecteerd op uiterlijk?

Lijkt mij ook een heel belangrijk punt voor velen.
Wellicht niet helemaal audiofiel verantwoord, maar wel reeel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler