Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

vandaag even met de stand van de speakers gespeeld. Beetje naar binnen. Beetje naar buiten. Kleed ervoor gelegd. Nog wat schuiven... Vervolgens Adele 21 erop. Vervolgens "Someone like you" Live acoustic erop. Nek haren gaan overeind, kippenvel, rilling over mijn rug, tranen in mijn ogen..... heerlijk dit :music: :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op maart 13, 2011, 18:32:20
vandaag even met de stand van de speakers gespeeld. Beetje naar binnen. Beetje naar buiten. Kleed ervoor gelegd. Nog wat schuiven... Vervolgens Adele 21 erop. Vervolgens "Someone like you" Live acoustic erop. Nek haren gaan overeind, kippenvel, rilling over mijn rug, tranen in mijn ogen..... heerlijk dit :music: :music:
SOmeone like you is toch van Laura Jansen? :) Mooi he, deze hobby  :wub:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Gianno

Ik heb zelf ook enorm geworsteld met akoestiek in mijn woonkamer... Het Hampenkleed van de zweedse spaanplaatdiscounter (incl antislipmat) heeft erg veel rust gebracht:


Inmiddels hangen er grote absorbers aan mijn muren tegen de 1e reflecties... deze zuigen echter te veel hoog. Binnenkort ga ik even spelen met wat voor verschil diffusers brengen. Succes!!

Robbert54

is een vrij kleine mat :eh: is dat al voldoende dan? ik zat echt naar een mat te zoeken die de volledige breedte van de speakers omvat. 170x240 dus :-\

als ik zo bij jou kijk heb je ook veel beton. waar hangen de absorber bij jou dan? ik zit namelijk ook nog met een raam aan 1 kant.

wet een hele nette opstelling wat je hebt :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Gianno

De absorbers van bekleed isofix 1x1,5 meter en 1x2.20 meter hangen aan beide zijmuren. Het kleine kleed is voor mij voldoende. Ik zoek niet naar een acoustisch dode ruimte, alleen wat meer rust. Op zich kunnen natuurlijke reflecties namelijk ook goede dingen aan je geluid toevoegen. Een raam (zij)kant is altijd spannend. Probeer eens variabele diktes in gordijnen en variatie in hoe ver je ze dichtdoet. Allemaal kleine goedkope tweakstapjes  ;)

Ps. elke "oplossing" zal een ander probleem verder belichten, maar ja... dat maakt de hobby ook leuk, nietwaar?

Hmmm edit: go figure, ik had toch nog een foto van de geplaatste absorber aan 1 wand:

Robbert54

Citaat van: Gianno op maart 13, 2011, 19:26:19
De absorbers van bekleed isofix 1x1,5 meter en 1x2.20 meter hangen aan beide zijmuren. Het kleine kleed is voor mij voldoende. Ik zoek niet naar een acoustisch dode ruimte, alleen wat meer rust. Op zich kunnen natuurlijke reflecties namelijk ook goede dingen aan je geluid toevoegen. Een raam (zij)kant is altijd spannend. Probeer eens variabele diktes in gordijnen en variatie in hoe ver je ze dichtdoet. Allemaal kleine goedkope tweakstapjes  ;)

Ps. elke "oplossing" zal een ander probleem verder belichten, maar ja... dat maakt de hobby ook leuk, nietwaar?

Hmmm edit: go figure, ik had toch nog een foto van de geplaatste absorber aan 1 wand:

daar ben ik "as we speak" mee bezig ;D gordijntje iets meer dicht. en weer zitten. Rolgordijntje erbij. en weer zitten. Weer iets verder dicht en weer zitten ;D

Klopt idd wat je zegt, maar dat is idd het leuke van de hobby en om dan ook nog veel dhz te doen is dan natuurlijk helemaal leuk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Je bent lekker bezig zo, met die kleine aanpassingen :)

Wil zelf ook is aan de slag met wat diffusie o.i.d., om het hoog toch wat minder scherp te maken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op maart 13, 2011, 19:55:00
Je bent lekker bezig zo, met die kleine aanpassingen :)

Wil zelf ook is aan de slag met wat diffusie o.i.d., om het hoog toch wat minder scherp te maken.
Dat is eigenlijk het leuke van op dit moment totaal geen geld hebben.  :D Gek genoeg ga ik nu ipv alleen maar met upgraden bezig te zijn, veel meer echt luisteren, zitten, testen. En akoestiek is volgens mij het belangrijkste in een set en kan op een relatief goedkope manier al hele grote veranderingen aanbrengen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op maart 13, 2011, 20:05:44
Dat is eigenlijk het leuke van op dit moment totaal geen geld hebben.  :D Gek genoeg ga ik nu ipv alleen maar met upgraden bezig te zijn, veel meer echt luisteren, zitten, testen. En akoestiek is volgens mij het belangrijkste in een set en kan op een relatief goedkope manier al hele grote veranderingen aanbrengen.
Dat is inderdaad het "voordeel" aan geen geld hebben. Ben zelf momenteel ook werkloos, sinds vorige week, dus wet wel wat je bedoeld ;)

Ik heb zelf al vloerbedekking wat veel helpt, heb ik het idee, maar iets achter mij zal ook wel helpen. Misschien ook maar is kijken naar dat noppenschuim om is te testen en daar dan een frame voor maken o.i.d.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Een vloerkleed hoeft niet de volledige speakers te omvatten. Het gaat om de luisterdriehoek en op de luisterplek de grondreflecties van het midden/hoog te absorberen. Absorbertie op de 1e reflectiepunten op de wand hebben vaak de neiging het geluid te dood te maken, minder luchtig. Diffusie is daar meer op zijn plaats. Gordijnen zullen wat rust in het hoog brengen door het diffuus karakter, maar verwacht er niet veel absorptie van.

Absorptie tegen plafond (ook een reflectiepunt) en achterwand is het meest effectief...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 14, 2011, 09:09:37
Een vloerkleed hoeft niet de volledige speakers te omvatten. Het gaat om de luisterdriehoek en op de luisterplek de grondreflecties van het midden/hoog te absorberen. Absorbertie op de 1e reflectiepunten op de wand hebben vaak de neiging het geluid te dood te maken, minder luchtig. Diffusie is daar meer op zijn plaats. Gordijnen zullen wat rust in het hoog brengen door het diffuus karakter, maar verwacht er niet veel absorptie van.

Absorptie tegen plafond (ook een reflectiepunt) en achterwand is het meest effectief...
Plafond ben ik ook nog wel benieuwd naar alleen is dat wat moeilijker om te testen.. :-\ iemand hier nog tips voor?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

weet iemand trouwens of canvas akoestisch transparant is?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ik zou even niet weten hoe je een plafondtoepassing kan testen. Is natuurlijk niet zo eenvoudig om iets te bevestigen zonder dat je het plafond beschadigd...

Canvas is helaas niet akoestisch transparant. Ik heb het er een keer met Toine over gehad om onze schilderen te voorzien van steenwolplaten, maar dat zou niet werken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 14, 2011, 16:20:03
Ik zou even niet weten hoe je een plafondtoepassing kan testen. Is natuurlijk niet zo eenvoudig om iets te bevestigen zonder dat je het plafond beschadigd...

Canvas is helaas niet akoestisch transparant. Ik heb het er een keer met Toine over gehad om onze schilderen te voorzien van steenwolplaten, maar dat zou niet werken.
ah jammer. Maar bij beschildert kan ik het me voorstellen, De verf vult immers de gaten, maar bij bedrukking dus ook? Anders had ik een mooi doek van de skyline van New York willen ophangen. Plafond wordt idd ff lastig, maar ik verzin vast nog wel iets ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

In dit topic wordt jouw vraag beantwoord. Misschien krijg je er ook nog ideeën door...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91620.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op maart 14, 2011, 16:23:41
ah jammer. Maar bij beschildert kan ik het me voorstellen, De verf vult immers de gaten, maar bij bedrukking dus ook? Anders had ik een mooi doek van de skyline van New York willen ophangen. Plafond wordt idd ff lastig, maar ik verzin vast nog wel iets ;)
Robbert,

Als je de versie van ikea bedoelt, daar zit een stalen rand omheen met een gleuf ertussen. Als je daarachter schuim o.i.d. plaatst, lijkt het me best absorberend.. Ik heb het doek namelijk zelf ook gehad, maar dan de bekende roos. En daar zat rondom een gleuf van 4 mm ongeveer.  Weet niet of het helpt maar kan me voorstellen dat het iets doet.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op maart 14, 2011, 23:21:48
Robbert,

Als je de versie van ikea bedoelt, daar zit een stalen rand omheen met een gleuf ertussen. Als je daarachter schuim o.i.d. plaatst, lijkt het me best absorberend.. Ik heb het doek namelijk zelf ook gehad, maar dan de bekende roos. En daar zat rondom een gleuf van 4 mm ongeveer.  Weet niet of het helpt maar kan me voorstellen dat het iets doet.
hoi bedankt voor de input, maar ik wou bij herinneringenoplinnen bestellen. Lekker groot en ontzettend goede kwaliteit. en 3cm dik
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

Citaat van: The Vampire op maart 14, 2011, 23:40:30
hoi bedankt voor de input, maar ik wou bij herinneringenoplinnen bestellen. Lekker groot en ontzettend goede kwaliteit. en 3cm dik

Ga deze week in onze badmaer een grote Canvas foto ophangen van 120x80. Eens kijken of dit iets doet met absorptie.
Laat het wel even weten.
Heb ook al eens lopen zoeken naar een mooie dikke stof die je kan laten bedrukken, maar printthings (ideaal die rentepunten) heeft niet datgene dat ik zoek.

Robbert54

Citaat van: denoontje op maart 15, 2011, 12:37:33
Ga deze week in onze badmaer een grote Canvas foto ophangen van 120x80. Eens kijken of dit iets doet met absorptie.
Laat het wel even weten.
Heb ook al eens lopen zoeken naar een mooie dikke stof die je kan laten bedrukken, maar printthings (ideaal die rentepunten) heeft niet datgene dat ik zoek.

ben benieuwd. Heb H.O.L. (leuke afkorting) wel even een mail gestuurd en hun doeken waren niet helemaal dicht, maar ze hadden niet genoeg kennis over of het dan ook akoestisch transparant was.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Vandaag mijn kuch*sub*kuch er maar weer eens tussen gezet. en de CM's op small. Het geeft de CM's toch meer rust. Ik heb het gevoel dat ze meer lucht krijgen op deze manier en meer detail weergeven. Voorlopig laat ik het toch nog maar even zo. Even aanhoren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Citaat van: The Vampire op maart 15, 2011, 19:49:01
Vandaag mijn kuch*sub*kuch er maar weer eens tussen gezet. en de CM's op small. Het geeft de CM's toch meer rust. Ik heb het gevoel dat ze meer lucht krijgen op deze manier en meer detail weergeven. Voorlopig laat ik het toch nog maar even zo. Even aanhoren.

Rust zou mogelijk wel kunnen omdat frequentie instelling op SMALL heel anders werkt. Alleen je laag opvullen door dat subje, wordt tijd voor een andere sub hoor. MJ Acoustics ofzo, niet te grote sub aangezien je kamer ook niet mega groot is.

Hoe is die verder?

Robbert54

Heb je ook helemaal gelijk in. Ik moet alleen budget vrij zien te maken. Denk dat ik ook even wacht met de akoestiek en eerst voor een sub ga. Ga dit jaar toch niet op vakantie dus misschien heb ik nog wat vakantiegeld over. Maar zit ook nog steeds sterk te denken om voor dat geld de cm1's weg te doen en cm7's weer te halen.

Hoe is die verder? Tja.. Vriendin is al weer van de baan helaas. Verder mijn eerste 2 intake gesprekken gehad en volgende maand waarschijnlijk opname.. Wel fijn dat er nu een diagnose is vastgesteld, maar t blijft lastig uitleggen. Aan de buitenkant lijkt er niks mis met me en zo kom ik verder ook niet over volgens mij. En over de vastgestelde diagnose bestaan nogal wat vooroordelen  :-\ maar goed het kan altijd erger denk ik maar.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo