Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Zoals op je laatste schets vind ik het erg mooi staan, lijkt mij nog genoeg leefruimte zo. Mooi opgelost met d ingang van je slaapkamer en staat helemaal niet storend, iets van de muur af.

Stands vind ik er ook geslaagd uitzien zo :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Gefeliciteerd met de sleutels. Nu is het definitief :pompom:

Je laatste schets vind ik ook erg mooi. Ik vind het niet storend dat je tegen de bank aankijkt. Sowieso is ie niet echt hoog en ik vind de optische scheiding tussen wonen en eten rust uitstralen. Je slaapkamer is ook goed bereikbaar en de poef kan je aanschuiven als jullie met z'n 2-tjes op de bank lekker TV liggen te kijken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

bank is 78cm hoog aan de achterkant, dus is te doen. Nu de kleur en stof nog :D wordt zeer waarschijnlijk antraciet of donkergrijs

om een idee te geven:


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

#4128
Is de bank niet gewoon te groot voor je kamer? En de "salontafel", wat is dat? Een hocker die bij je bank hoort ofzo of is het niet van stof? Ik zou er één of twee kleine tafeltjes neerzetten, geeft optisch wat meer lucht denk ik. De plaats van de bank blijft wat mij betreft de beste keuze!

Edit: mijn vorige bank had een loungdeel dat je van kant kon verwisselen. Zou in jouw situatie ook handig zijn.

Robbert54

ja dat kan bij deze bank dus niet. Denk zeker niet dat hij te groot is, maar de opstelling moet gewoon even goed zijn. Probleem is ook niet zo zeer de bank, maar eerder de doorloop naar de slaapkamer. Zoals bij de laatste foto, heb ik ook nog het voordeel dat de ramen niet geblokkeerd worden aangezien die vrij laag zitten, dus dat komt ook mooi uit.

die salontafel is idd een hocker. voordeel daarvan is dat ik bij visite zo over dwars kan zetten. en voor de rest kan er gewoon een dienblad op. Ik heb ook geen dressoir of dergelijke dus de ruimte zal daardoor ook al wat minder opgepropt lijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Hoi,
Tijdje geleden dat ik gereageerd heb. Sorry. :-[

Mooie opstelling, zo met de bank iets van de kant af. Ziet er comfortabel uit. 8)

En gefeliciteerd met je nieuwe stulpje! :coffee:

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op november 22, 2010, 20:56:09
Hoi,
Tijdje geleden dat ik gereageerd heb. Sorry. :-[

Mooie opstelling, zo met de bank iets van de kant af. Ziet er comfortabel uit. 8)

En gefeliciteerd met je nieuwe stulpje! :coffee:


Hoi dank je! Geen sorry nodig hoor  ;) absoluut niet.

Ben vandaag even binnen geweest en waarschijnlijk klopt de maat van de slaapkamer muur niet met de werkelijkheid, dus misschien kan ik de tv daar nog ophangen, en dan kan ik de hele boel omdraaien. ben alleen bang dat de speakers dan te weinig ruimte krijgen :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Dat zou zo'n beetje de enigste optie zijn als het werkelijk zo is. Beetje jammer aan de ruimte zijn de vele deuren / openingen. Anders had je veel meer opstellingsmogelijkheid. :)

Succes maar weer!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

ja dat is idd het vervelende. en misschien dat Jeka het toch wel een beetje goed had dat de bank misschien wel een beetje te groot is als hij zo ver de ruimte nog in moet komen. :confused:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zit ook nog even met de kleuren te klooien (ben goed in keuzes maken, ik weet het :D) wou voor 1 muur, kangoeroegrijs of potloodgrijs doen en dan de rest wit, maar niet wit wit, maar meer een tint zachter, maar nou heb ik dus geen flauw idee welke kleur daar nou goed bij past. Sommige kleuren wit komen namelijk ineens nogal roze over, of juist heel geel, en dat is natuurlijk niet de bedoeling :bored:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Starred

Citaat van: The Vampire op november 22, 2010, 22:10:02
zit ook nog even met de kleuren te klooien (ben goed in keuzes maken, ik weet het :D) wou voor 1 muur, kangoeroegrijs of potloodgrijs doen en dan de rest wit, maar niet wit wit, maar meer een tint zachter, maar nou heb ik dus geen flauw idee welke kleur daar nou goed bij past. Sommige kleuren wit komen namelijk ineens nogal roze over, of juist heel geel, en dat is natuurlijk niet de bedoeling :bored:

RAL 9010

Denon Focal

Heb zelf ook Ral 9010 voor hout en muren is niet te hard maar wel wit. Plafond is RAL9016 9verkeerswit) en dat is harder wit
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

ja ik twijfel zelf tussen 9001 (crèmewit) en 9010 (reinwit) plafond doe ik denk ik dezelfde kleur als de muren
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op november 22, 2010, 22:33:02
ja ik twijfel zelf tussen 9001 (crèmewit) en 9010 (reinwit) plafond doe ik denk ik dezelfde kleur als de muren

Ik zou zelf niet voor crème kiezen maar voor 9010.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op november 22, 2010, 22:47:46
en waarom?

Crème past niet in een strak interieur vind ik. Warmte creëer ik liever op een andere manier.

Robbert54

Citaat van: JeKa op november 22, 2010, 22:50:23
Crème past niet in een strak interieur vind ik. Warmte creëer ik liever op een andere manier.
Hmm.. goeie. Thanks! goed advies weer. :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ik zou juist wel 9001 kiezen.. De creme in 9001 valt reuze mee, en breekt het kille van het grijs. Wij zijn toevallig naar dezelfde kleuren aan het kijken voor nieuwe kozijnen en rabatdelen :) Ook grijs met wit. Met 9010 oogt het ons "te". Maarja. Persoonlijke smaak!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Ik heb alles RAL9010 laten spuiten. Met zelf dan 1 muur bordeaux rood.

De warmte heb ik gecreerd door licht, want hanteer verder hele strakke meubelen en harde materialen. Toch is het bij mij wel een warm geheel geworden. Enigsinds werkt de vloer hier ook in mee. Dit is een eiken parketvloer.

Robbert54

Mijn vloer is lelijk beuken maar laat ik voorlopig wel even liggen. Jou huis heeft idd een hele warme uitstraling! Kangoeroe is overigens niet echt een kille kleur grijs.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roger Black

Wij hebben 'appel-wit' gekozen. Witter dan 9010 en minder grijs dan 9001.

Robbert54

Heb de boel even omgegooid. Muur van de slaapkamer bleek langer dan op de plattegrond. hoe vinden jullie het zo??

alle muren worden overigens wit behalve de "tv muur"
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Mijn huis was 9001 en is nu 9010 niet minder warm imho maar wel strakker en frisser. Als ik voor en na bekijk is het geheel nu wat moderner
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Valkyrie

Ik zou niet de speaker recht voor je slaapkamer-ingang zetten, maar nog iets naar links. Qua layout vindt ik het zo wel mooier, vooral omdat je de bank tegen de muur hebt staan. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Joris1971

#4149
Waarom neem je zo een grote hoekbank in zo een kleine ruimte????

Ik vind het persoonlijk geen gezicht die laatste opstelling, je tv hangt niet in het midden van de muur eveneens als je centerspeaker, daarbij die linkerspeaker voor die ingang is miz ook niet fraai.