Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

bedankt voor het onderzoeken :thumbs-up: had ik zelf eigenlijk ook kunnen doen :blush:

ik wou vandaag even bezig gaan met de DB meter, maar moet ik daar nou de DVE blu-ray voor hebben of de DVE dvd? of zijn er nog nog andere programma's? Ik vind de blu-ray nogal veel geld voor die 1 a 2 keer dat ik hem ga gebruiken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

DVD is prima voor geluid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 16, 2010, 23:08:02
ik heb er nog geen rechten op de naam aangevraagd dus gebruik gerust :D ;)
:D Dan moet ik dus snel zijn... :D

Citaat
ben erg benieuwd in hoeverre de 950 weer een upgrade is. Ik vond je HD1 al geweldig goed, alleen is het vergelijk met een kuro natuurlijk niet eerlijk. Is echt appels met peren vergelijken. waar ga je het hardst op vooruit bij de 950??
Wat ik heb begrepen, want ik koop hem zonder gezien te hebben ;), is op alle gebieden. Scherpte, contrast, kleur, diepte. HD1 is inderdaad al geweldig goed, maar het kan dus altijd beter. Dat virus ook :D

Citaat
ben ook erg benieuwd hoelang je filmblikken het nog houden in de ruimte :D je kunt de deur zo beter laten klemmen door een stukje plakvilt te gebruiken die je normaal voor onder een tafelpoot gebruikt.
De filmblikken hebben nog niet 1 keer getrild, dus dat is wonderbaarlijk. In de deursponning heb ik hele dunne transparante rubberen dempertjes gebruikt en dat werkt prima. Ik heb blijkbaar de hoeken niet goed gedaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 17, 2010, 15:20:33
bedankt voor het onderzoeken :thumbs-up: had ik zelf eigenlijk ook kunnen doen :blush:
had inderdaad gekund ;), maar toch graag gedaan!

Citaat
ik wou vandaag even bezig gaan met de DB meter, maar moet ik daar nou de DVE blu-ray voor hebben of de DVE dvd? of zijn er nog nog andere programma's? Ik vind de blu-ray nogal veel geld voor die 1 a 2 keer dat ik hem ga gebruiken.
Ik heb zowel de DVD als BD. Dus ik kan de DVD wel even missen. Ik kan 'm opsturen als je wil. En als je hem niet meer nodig hebt, dan stuur je 'm gewoon terug. Of met de M&G bij Maarten... Ik hoor het wel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat
:D Dan moet ik dus snel zijn... :D

ja anders gaat het geld kosten :D nee hoor. wees vrij om hem te gebruiken. Heb er helemaal niet bij nagedacht, maar vind het eigenlijk best een mooie naam :D

CitaatWat ik heb begrepen, want ik koop hem zonder gezien te hebben ;), is op alle gebieden. Scherpte, contrast, kleur, diepte. HD1 is inderdaad al geweldig goed, maar het kan dus altijd beter. Dat virus ook :D
zolang je maar nooit weer zegt dat je voorlopig klaar bent met upgraden :P Je mag hem toch wel eerst zien? Ik zou het tenminste wel eerst voor mezelf willen zien dat hij ook daadwerkelijk beter is.

CitaatDe filmblikken hebben nog niet 1 keer getrild, dus dat is wonderbaarlijk. In de deursponning heb ik hele dunne transparante rubberen dempertjes gebruikt en dat werkt prima. Ik heb blijkbaar de hoeken niet goed gedaan...
dat is idd wonderbaarlijk. Ik wist dat je rubbertjes had gebruikt,maar dacht dat het misschien niet genoeg was.

Citaat van: HTip op oktober 18, 2010, 09:03:56
had inderdaad gekund ;), maar toch graag gedaan!
Ik heb zowel de DVD als BD. Dus ik kan de DVD wel even missen. Ik kan 'm opsturen als je wil. En als je hem niet meer nodig hebt, dan stuur je 'm gewoon terug. Of met de M&G bij Maarten... Ik hoor het wel.
dat mag van mij wel. Mits je dat zelf ook wel echt wilt. Maak ik je het geld voor de verzending wel even over
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zit overigens al weer een tijdje tegen mijn stands aan te hikken. Vind ze wel mooi, maar er klopt voor mij gevoel iets niet. Dus nou dacht ik dat rvs misschien nog wel mooi kan zijn. Wat zeggen jullie? een verbetering??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

en op deze manier:

Ro-Ni Design 2.0  :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

#3632
Zeker een verbetering m.i. Vooral de zwarte variant vind ik echt heel geslaagd zo :)

Hou persoonlijk niet zo van de hout look voor stands, omdat de speakers ook al van hout/fineer zijn  :-[


Edit: Helemaal zo met dat rack ernaast!  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

blue-eyes

Man, man wat een mooi rack !

Hoe kom je toch op dat idee :D :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 18, 2010, 18:22:50
Man, man wat een mooi rack !

Hoe kom je toch op dat idee :D :D :P
geen idee. van wie had ik dat ook alweer gestolen?? >:D >:D

ben je nog altijd eeuwig dankbaar :worship: :D

Citaat van: Martijn90 op oktober 18, 2010, 18:19:32
Zeker een verbetering m.i. Vooral de zwarte variant vind ik echt heel geslaagd zo :)

Hou persoonlijk niet zo van de hout look voor stands, omdat de speakers ook al van hout/fineer zijn  :-[


Edit: Helemaal zo met dat rack ernaast!  O0
daar begon ik me dus ook een beetje aan te ergeren.

Nu nog een goedkoop adresje voor RVS zien te vinden en even bedenken hoe ik het rack het beste kan bewerken. Spuiten is waarschijnlijk geen optie. dus verven zou kunnen, maar denk dat je hoe dan ook de nerven en noesten blijft zien. Weet eigenlijk niet of dat een minpunt is :unsure:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Plakfolie een idee? Als de plateaus tenminste helemaal strak zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Zo gaan ze een beetje lijken op mijn oude stands. Ik weet eigenlijk niet wat het is met die dingen, heb zelden stands gezien die ik echt mooi vind en als je ze een tijdje hebt raak je er ook weer op uitgekeken. Ik vond die van mij op het laatst ook lomp en groot worden, te massief of zo. Ik denk dat ik nu zelf voor slanke stand zou gaan (en zeker niet voor de originele B&W stand die oer en oer lelijk zijn én asociaal duur!).

HTip

#3637
Erg mooi ontwerp. Mijn voorkeur zou zwart zijn, dus RoNi 2.0. Erg chique!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Citaat van: HTip op oktober 18, 2010, 19:38:21
Erg mooi ontwerp. Mijn voorkeur zou zwart zijn, dus RoNi 2.0. Erg chique!
:withstupid:

Zwart met RVS is een hele mooie combi. Is je Rack ook al zwart want op pag 1 zag ik hem in houtkleur?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

Citaat van: JCL op oktober 18, 2010, 19:15:58
Zo gaan ze een beetje lijken op mijn oude stands. Ik weet eigenlijk niet wat het is met die dingen, heb zelden stands gezien die ik echt mooi vind en als je ze een tijdje hebt raak je er ook weer op uitgekeken. Ik vond die van mij op het laatst ook lomp en groot worden, te massief of zo. Ik denk dat ik nu zelf voor slanke stand zou gaan (en zeker niet voor de originele B&W stand die oer en oer lelijk zijn én asociaal duur!).
how wacht! ga je me nou vertellen dat je de cm1's ook al hebt??

Citaat van: Martijn90 op oktober 18, 2010, 19:09:23
Plakfolie een idee? Als de plateaus tenminste helemaal strak zijn.
Ben bang dat het dan een beetje te goedkoop over gaat komen. wil het wel een beetje chique houden.

Citaat van: HTip op oktober 18, 2010, 19:38:21
Erg mooi ontwerp. Mijn voorkeur zou zwart zijn, dus RoNi 2.0. Erg chique!
ook maar rechten op aanvragen :D oogt wel totaal anders zo, terwijl het maar een hele kleine verandering is.

Citaat van: Denon Focal op oktober 18, 2010, 19:43:22
:withstupid:

Zwart met RVS is een hele mooie combi. Is je Rack ook al zwart want op pag 1 zag ik hem in houtkleur?
nee nog niet daar wil ik nog mee bezig vandaar mijn post:

Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2010, 18:56:22
Nu nog een goedkoop adresje voor RVS zien te vinden en even bedenken hoe ik het rack het beste kan bewerken. Spuiten is waarschijnlijk geen optie. dus verven zou kunnen, maar denk dat je hoe dan ook de nerven en noesten blijft zien. Weet eigenlijk niet of dat een minpunt is :unsure:

:D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2010, 19:47:19
how wacht! ga je me nou vertellen dat je de cm1's ook al hebt??

Nee, ik kon me nog nét inhouden! Maar de 685 hadden natuurlijk wel stands altijd, daar doelde ik dan ook op. Voor mijn rears heb ik nooit stands nodig, die kan ik (helaas) niet kwijt (staan in/op kasten).

Denon Focal

Oeps niet goed gelezen dacht dat het alleen over je stands ging.

Schuren plamuren en schuren en dan spuiten moet toch prima kunnen?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

Citaat van: JCL op oktober 18, 2010, 19:48:52
Nee, ik kon me nog nét inhouden! Maar de 685 hadden natuurlijk wel stands altijd, daar doelde ik dan ook op. Voor mijn rears heb ik nooit stands nodig, die kan ik (helaas) niet kwijt (staan in/op kasten).
denk al :D heb je nog een tweedehands adres?? :angel:

heb je wel een voordeel dat de 685 de basspoort aan de voorkant heeft. denk dat je de CM's anders zwaar te kort zou doen, die heeft wel wat ruimte nodig
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Denon Focal op oktober 18, 2010, 19:50:45
Oeps niet goed gelezen dacht dat het alleen over je stands ging.

Schuren plamuren en schuren en dan spuiten moet toch prima kunnen?
ja dacht ik ook, maar volgens mijn pa blijf je er dan toch doorheen kijken, maar goed zijn denkwijze is ook niet heilig ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2010, 19:52:39
denk al :D heb je nog een tweedehands adres?? :angel:

heb je wel een voordeel dat de 685 de basspoort aan de voorkant heeft. denk dat je de CM's anders zwaar te kort zou doen, die heeft wel wat ruimte nodig

ik heb een adres die nieuwe levert met 25% korting en ze voor 25 euro naar je opstuut. Geld voor alle modellen in de CM serie, inclusief de center speakers. Echt een extreem mooie en verleidelijke aanbieding! Maa omdat ik veel in Groningen ben en er dus weinig van kan genieten en omdat ik er de laatste tijd al redelijk veel geld in heb gestopt (2.000 euro is voor mij veel geld!) heb ik het maar even laten rusten. Wel een nadeel van de Wenge kleur niet meer leverbaar is, nu moet ik ze dus 2e hands kopen (hint: als je die van jou ooit kwijt wil...).

Madhouse

Erg mooi dat Rack zo! Zeker gaan doen! Maar waarom niet spuiten?

Je stands in het zwart met Wengé CM1's vind ik niet zo geslaagd, dan zou ik proberen een setje zwarte CM1's te vinden  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op oktober 18, 2010, 20:32:09
Erg mooi dat Rack zo! Zeker gaan doen! Maar waarom niet spuiten?

spuiten is weer vrij prijzig. moet wel leuk blijven. Heel misschien kunnen we hier zelf ook spuiten dan zou het wel een oplossing zijn

Citaat
Je stands in het zwart met Wengé CM1's vind ik niet zo geslaagd, dan zou ik proberen een setje zwarte CM1's te vinden  ;D

vind je niet nee? Ik vind de speaker er zo juist veel meer uitspringen en daarbij komen beide kleuren wel weer terug in de speaker. Ik zou eigenlijk ook geen andere kleur weten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2010, 20:36:10
spuiten is weer vrij prijzig. moet wel leuk blijven. Heel misschien kunnen we hier zelf ook spuiten dan zou het wel een oplossing zijn

Zelf spuiten is niet zo moeilijk als je maar een goede ruimte hebt die stofvrij is. Goed in de grondverf zetten en 2 lagen lak er over en het word heel mooi.

Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2010, 20:36:10
vind je niet nee? Ik vind de speaker er zo juist veel meer uitspringen en daarbij komen beide kleuren wel weer terug in de speaker. Ik zou eigenlijk ook geen andere kleur weten

Ik weet het niet, vind het een beetje te verschillend ondanks dat beiden kleuren er in voor komen. Dan zou ik ze eerder beitsen in Wengé zodat ze het zelfde zijn als je CM1's zodat het een mooi geheel gaat worden. Je rack in zwart is een dik pluspunt!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op oktober 18, 2010, 20:40:15
Zelf spuiten is niet zo moeilijk als je maar een goede ruimte hebt die stofvrij is. Goed in de grondverf zetten en 2 lagen lak er over en het word heel mooi.
stofvrije ruimte is dan ook  het moeilijkst. Maar ga deze week de mogelijkheden wel even bekijken

CitaatIk weet het niet, vind het een beetje te verschillend ondanks dat beiden kleuren er in voor komen. Dan zou ik ze eerder beitsen in Wengé zodat ze het zelfde zijn als je CM1's zodat het een mooi geheel gaat worden. Je rack in zwart is een dik pluspunt!
Dan ben ik juist bang dat het weer zo monotoon en saai wordt. maar zal het even proberen in sketchup.

ik was best verrast dat het rack er in het zwart zo anders uit zou zijn. En dan te bedenken dat ik hem bijna had verkocht :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

beetje doorgeslagen met sketchup :D :D :D ach dromen mag :D

raam en kleur van de muur is nog erg vaag, maar goed gaat om de bezigheid
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo