Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op oktober  8, 2010, 19:10:12
Kan wel zeggen dat ik een beetje sceptisch ben.

Was ik ook! Inmiddels overal Belden kabels met W&M Shuko en IEC....you know the reason  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Ben wel van plan me er ooit is in te verdiepen, proberen kan geen kwaad lijkt me ;) Maar eerst sparen voor bijpassende rears, vind ik persoonlijk belangrijker.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Snutchz

..is er ergens 'n fatsoenlijk testrapport te vinden ?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

B.

#3603
Citaat van: Snutchz op oktober  8, 2010, 19:19:12
..is er ergens 'n fatsoenlijk testrapport te vinden ?

Nee ;D

Edit:

Maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk vriendelijk is wat Rens heeft gemaakt voor Robbert! :)

Snutchz

ben ik toch meer geïnteresseerd naar 't effect  :angel:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Peerless Monster

Citaat van: Snutchz op oktober  8, 2010, 19:28:41
ben ik toch meer geïnteresseerd naar 't effect  :angel:

Ik ook. Bijna een DBT.... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

B.

Citaat van: Snutchz op oktober  8, 2010, 19:28:41
ben ik toch meer geïnteresseerd naar 't effect  :angel:

Meetbare winst is er niet, gevoelsmatig alleen. Lekker belangrijk. Ik reageer vrijwel altijd kritisch op dergelijke tweaks, maar niet in dit geval. Dit is zelfbouw + verjaardagscadeau.. Dat waardeer ik gewoon en ik hoop dat Robbert er lang van kan genieten.

Sol

Ik denk dat het verstandiger is om pas verder over de indeling van je eigen stekkie te gaan brainstormen, zodra je weet hoe groot de ruimte is en welke vorm die heeft.
Je kunt uiteraard al wel gaan denken over stijlen en materialen die je wil gaan gebruiken.
De bielzen zijn een leuk idee en geven je smaak al een beetje weer: industrieel.
Maar zoals je zelf al aangeeft, moet de ruimte waarin het komt niet te klein zijn omdat het anders té aanwezig is.
Dan nog is er altijd wel een mouw aan te passen, maar dan moet je wel eerst weten hoe de ruimte eruit ziet.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Feli met je nieuwe stroomkabel Robbert!
Super van je PM en erg netjes afgewerkt :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

thank you! heb mijn rack er zelfs een paar centimeter voor naar voren moeten schuiven :D :D

Citaat van: Sol op oktober  8, 2010, 19:47:16
Ik denk dat het verstandiger is om pas verder over de indeling van je eigen stekkie te gaan brainstormen, zodra je weet hoe groot de ruimte is en welke vorm die heeft.
Je kunt uiteraard al wel gaan denken over stijlen en materialen die je wil gaan gebruiken.
De bielzen zijn een leuk idee en geven je smaak al een beetje weer: industrieel.
Maar zoals je zelf al aangeeft, moet de ruimte waarin het komt niet te klein zijn omdat het anders té aanwezig is.
Dan nog is er altijd wel een mouw aan te passen, maar dan moet je wel eerst weten hoe de ruimte eruit ziet.
klopt idd. maar ik wil graag al vol met ideeën zitten voor het geval dat. er zit al genoeg in mijn hoofd, maar goed zal wel afhankelijk zijn van de ruimte.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

even nog een klein positief puntje te melden.

mijn Philips DVD speler ligt er weer af en nu heb ik mijn oude er weer neergezet. en een cd gedraait aan in de andere speler (is een speler recorder) en nou speelt hij zonder problemen gebrande cd's! terwijl hij dat in de recorder niet doet, dan moest ik eerst 20x de cd er in en uit halen en geluk hebben dat de speler hem een keer pakte. :blink: vaag ding, maar goed ik kan weer zonder frustraties cdtjes luisteren :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op oktober  9, 2010, 14:37:55
even nog een klein positief puntje te melden.

mijn Philips DVD speler ligt er weer af en nu heb ik mijn oude er weer neergezet. en een cd gedraait aan in de andere speler (is een speler recorder) en nou speelt hij zonder problemen gebrande cd's! terwijl hij dat in de recorder niet doet, dan moest ik eerst 20x de cd er in en uit halen en geluk hebben dat de speler hem een keer pakte. :blink: vaag ding, maar goed ik kan weer zonder frustraties cdtjes luisteren :D
Lol, moet je ook maar gewoon legaal CD'tjes kopen. :D
Of gewoon streamen, CD's zijn zóóóóó jaren '90. :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Sol op oktober  9, 2010, 19:56:57
Lol, moet je ook maar gewoon legaal CD'tjes kopen. :D
Of gewoon streamen, CD's zijn zóóóóó jaren '90. :P
:D ik koop normaal ook alles legaal, maar ben nu heel voorzichtig met mijn centjes dus eerst downloaden en branden en bevalt ie dan wachten tot ie is afgeprijst en kopen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Sol op oktober  9, 2010, 19:56:57
Lol, moet je ook maar gewoon legaal CD'tjes kopen. :D
Of gewoon streamen, CD's zijn zóóóóó jaren '90. :P
Je kan ook volledig legaal iTunes muziek op een CDtje branden! :angel: :D

Een CD speler moet gewoon gebrande CD's kunnen spelen, anders is 't gewoon een gaar apparaat! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

update;

bij deze even weer wat leuks:

Zoals sommige van jullie wel weten ben ik vorige week bij Htip op bezoek geweest in zijn Chamber of Dreams. Het had net zo makkelijk Heaven's underground kunnen heten. Zo mooi en zo dicht in de buurt van van pure perfectie.

Maar ging er dus heen in de veronderstelling dat ik zeer waarschijnlijk met een minderwaardigheidscomplex thuis zou komen..... maar niks is minder waar!

Toegegeven, zijn akoestiek is nagenoeg perfect. De set raakt je tot op het bot, zijn scherm is prachtig en de detail en scherpte is verbluffend (zeker in vergelijk met de bioscoop)

Maar een minderwaardigheidscomplex heb ik er niet aan overgehouden, eerder een vernieuwde waardering voor mijn eigen set. Oke de akoestiek is waardeloos, maar de combinatie CA / B&W brengt bij mij wel weer dezelfde emotie omhoog. De CM1's zijn zeker gezien hun formaat gewoon belachelijk goede speakers.

en dan is er natuurlijk nog mijn Kuro. Oke het is "maar" een 50" maar qua scherpte, kleurechtheid en zwartwaarden is er toch niks wat erbij in de buurt komt. Dat is wel wat ik mistte bij HTip. Natuurlijk is het concessies doen wanneer je voor een beamer gaat. Ja hebt een groot beeldscherm en het is makkelijker om in de film gezogen te worden, maar ik mis toch ook een bepaalde perfectie van de Kuro. Het is dus heel persoonlijk.

HTip's set is gewoon geweldig goed en staat ook nog eens een prachtige ruimte, en ga je voor dedicated dan is dit absoluut een referentie theater, maar ik ben toch ook zeker nog wel erg tevreden met mijn eigen set. Ik weet nu waar mijn verbeterpunten liggen. en daar ga ik ook zeker mee bezig op het moment dat ik iets voor mezelf heb, maar ik weet wel dat mijn set voorlopig echt nog niet de deur uitgaat!

Ik ben nu ook de CD van Katie Melua aan het luisteren (bedankt Madhouse) en ik zit hier nu alweer 2 uur heerlijk te luisteren. Ik heb hem wel op digitaal staan, klinkt voor mij toch beter dan analoog direct. De CA doet het gewoon geweldig!

dus bij deze HTip en Madhouse bedankt :D :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Geluk zit hem in tevreden zijn met wat je hebt. ;)

Je hebt ook gewoon een hele mooie set als ik hem zo zie.
Ik twijfel ook of ik er nog een beamer bij ga hangen maar de belevinf van een plasma vind ik ook erg mooi.


Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

Citaat van: Denon Focal op oktober 16, 2010, 18:37:12
Geluk zit hem in tevreden zijn met wat je hebt. ;)

Je hebt ook gewoon een hele mooie set als ik hem zo zie.
Ik twijfel ook of ik er nog een beamer bij ga hangen maar de belevinf van een plasma vind ik ook erg mooi.



dat is ook wat je moet aanspreken. Ik vond HTip's scherm geweldig goed en het formaat is absoluut heerlijk voor films en het zuigt je er goed in, alleen merk ik dat doordat ik zelf een plasma heb ik heel kritisch ga kijken. en nou is 50" natuurlijk ook niet klein en kan het je ook wel de film in zuigen, maar daarbij heb je nog de fantastische kleuren en het diepe zwart en perfecte scherpte die je er ook weer van laten genieten. Van beide zul je dus genieten, maar elk op hun eigen manier.

ik had verwacht dat ik gelijk een beamer zou willen hebben nadat ik bij HTip ben geweest, maar dat viel mee (gelukkig) :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Hoop dat het duidelijk was dat dat me juist aansprak in je post.

Ik ben ook erg tevreden met mijn 50" plasma en ik denk er eerder aan om later een grotere plasma te kopen 9las de zwartwaardes slechter worden) dan aan een beamer.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

Citaat van: Denon Focal op oktober 16, 2010, 19:29:41
Hoop dat het duidelijk was dat dat me juist aansprak in je post.

Ik ben ook erg tevreden met mijn 50" plasma en ik denk er eerder aan om later een grotere plasma te kopen 9las de zwartwaardes slechter worden) dan aan een beamer.
inmiddels wel :D maar hier ook hoor. denk dat er eerder een grotere plasma komt of ik ga gewoon dichterbij zitten :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

is 350 voor een Velodyne CHT 12R eigenlijk veel??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

En natuurlijk graag gedaan, het is ook gewoon een lekkere CD  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Leuke naam voor mijn HT: Heaven's Underground :clapping:

Wat jij met je Kuro hebt is heel moeilijk met een beamer te halen. Daarom ga ik upgraden naar de HD950. De HD1 is een prachtbeamer en zijn geld helemaal waard, maar de HD950 is gewoon een paar stappen hoger. Mag ook wel voor het geld :D

Akoestisch is het inderdaad bijna optimaal. Alleen vanavond gemerkt dat ik nog een paar zaken beter moet vastzetten. De dimmer in 1 van de pilaren trilde en de deur moet in de hoek beter klemmen. Maar dat is afwerking en heeft niets met akoestiek te maken.

In ieder geval fijn dat je door de M&G weer kan genieten van je prachtige set.

Citaat van: The Vampire op oktober 16, 2010, 20:07:52
is 350 voor een Velodyne CHT 12R eigenlijk veel??
Geen idee eerlijk gezegd, maar nieuw kost de CHT-12Q €790.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 22:58:23
Leuke naam voor mijn HT: Heaven's Underground :clapping:

Wat jij met je Kuro hebt is heel moeilijk met een beamer te halen. Daarom ga ik upgraden naar de HD950. De HD1 is een prachtbeamer en zijn geld helemaal waard, maar de HD950 is gewoon een paar stappen hoger. Mag ook wel voor het geld :D

Akoestisch is het inderdaad bijna optimaal. Alleen vanavond gemerkt dat ik nog een paar zaken beter moet vastzetten. De dimmer in 1 van de pilaren trilde en de deur moet in de hoek beter klemmen. Maar dat is afwerking en heeft niets met akoestiek te maken.

In ieder geval fijn dat je door de M&G weer kan genieten van je prachtige set.
Geen idee eerlijk gezegd, maar nieuw kost de CHT-12Q €790.
ik heb er nog geen rechten op de naam aangevraagd dus gebruik gerust :D ;)

ben erg benieuwd in hoeverre de 950 weer een upgrade is. Ik vond je HD1 al geweldig goed, alleen is het vergelijk met een kuro natuurlijk niet eerlijk. Is echt appels met peren vergelijken. waar ga je het hardst op vooruit bij de 950??

ben ook erg benieuwd hoelang je filmblikken het nog houden in de ruimte :D je kunt de deur zo beter laten klemmen door een stukje plakvilt te gebruiken die je normaal voor onder een tafelpoot gebruikt.

de CHT staat op marktplaats. het is de R versie. heb eigenlijk geen flauw idee of daar verschil in zit. Heb ook nog even gezocht naar een setje CM1's maar weinig te vinden op dit moment.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Tip: Sluit je laptop op je sub aan, toongenerator op internet zoeken en vervolgens frequentie per frequentie op knoerthard volume testen of er iets trilt. (uiteraard zoveel mogelijk oorkappen gebruiken, anders hoor je die mooie sub nooit meer :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

#3624
Ik heb even wat onderzoek naar de CHT-12R gedaan en heb dit gevonden.

Reviews: http://www.avforums.co.za/index.php?topic=4963.0
Specs: http://www.velodyne.com/products/specs/cht_r.html

De prijs bij uitkomen in 2005 was in UK 470 GBP. Omgerekend (met de koers van 2005) ca. €680. Dan is €350 voor een sub van 5 jaar wel redelijk hoog :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive