Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

B.

Vertin jij wel eerst de massa en de plug voordat je ze samenbrengt?

Robbert54

#3576
Citaat van: B. op september 29, 2010, 19:58:32
Vertin jij wel eerst de massa en de plug voordat je ze samenbrengt?

yup. het ging met de laatste pluggen overigens wel makkelijker dan met de vorige. dus misschien ligt het aan de ondergrond
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op september 29, 2010, 19:55:07
ook al geprobeert. schuren, reinigen, voor solderen. Madhouse hoe ver heb jij de knop van de soldeerbout omgedraait als ik vragen mag?
Op welke temp soldeer jij?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op september 29, 2010, 20:19:42
Op welke temp soldeer jij?
op de temp waarbij de zilversoldeer smelt bij aanraking. ergen boven de 300
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Natuurlijk kan je ook een klein rolletje kopen, 0820 staat idd voor een dikke rol. Dan wordt het de loodhoudende 0800...

Hier moet het mee lukken!

Overigens is de temperatuur waarbij deze soldeertin smelt 180 graden.

Robbert54

Citaat van: S@m op september 29, 2010, 21:02:41
Natuurlijk kan je ook een klein rolletje kopen, 0820 staat idd voor een dikke rol. Dan wordt het de loodhoudende 0800...

Hier moet het mee lukken!

Overigens is de temperatuur waarbij deze soldeertin smelt 180 graden.
daaronder staat 250 graden. vanwaar dat verschil dan? 70 graden is nogal een verschil.  ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

#3581
Citaat van: The Vampire op september 29, 2010, 21:06:17
daaronder staat 250 graden. vanwaar dat verschil dan? 70 graden is nogal een verschil.  ???

Citaat van: hifisupplyLow melting temperature of 180° C (356° F).

Recommended processing instructions:
capacity of soldering equipment:
45-100 watts

ideal temperature of soldering tip:
approx. 250° Celsius.

Smelt dus al bij 180 graden, maar 250 is ideaal...





Robbert54

#3582
goed lezen is een vak :blink: sorry :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Oefening baart kunst, zegt men ook. Misschien moet je eens een oude printplaat her-indelen voor de leer. Wedden dat die pluggen daarna als warme broodjes gaan :)

Robbert54

goed idee, vind vast wel iets om te slopen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

inmiddels mijn oude philips DVD speler weer van zolder gehaald voor cd's. is een DVD speler van destijds nog 380euro, en is voor muziek nog prima, maar nu krijg ik elke keer een error. hij liep een paar dagen perfect, maar nu geeft hij constant error 113:50. speler stopt dan gewoon abrupt en start opnieuw op. snap er geen zak van. heb hem al open gehad. en er zit zelfs nog geen vuiltje stof in. Heel internet al afgezocht, maar kan ook met geen mogelijkheid error 113:50 vinden. iemand hier een idee waar het aan kan liggen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op oktober  2, 2010, 18:51:13
inmiddels mijn oude philips DVD speler weer van zolder gehaald voor cd's. is een DVD speler van destijds nog 380euro, en is voor muziek nog prima, maar nu krijg ik elke keer een error. hij liep een paar dagen perfect, maar nu geeft hij constant error 113:50. speler stopt dan gewoon abrupt en start opnieuw op. snap er geen zak van. heb hem al open gehad. en er zit zelfs nog geen vuiltje stof in. Heel internet al afgezocht, maar kan ook met geen mogelijkheid error 113:50 vinden. iemand hier een idee waar het aan kan liggen??
Ook al gezocht naar een pdf manual waarin je de code eventueel op kunt zoeken?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

ik heb de handleiding hier naast me liggen, ga er toch niet vanuit dat de pdf meer info heeft. ofwel?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

kan het toch niet helemaal laten: Ben inmiddels hard op zoek naar een eigen stekje. Natuurlijk nog geen idee wat voor ruimte er gaat komen, hoe groot het zal zijn enz enz. Toch kan ik het niet laten om alvast qua inrichting een beetje te brainstormen. Ik ben nou niet echt iemand die van heel standaard houd en vind het leuk om voor een kleine prijs iets aparts neer te kunnen zetten.

Nou had ik nog 2 hele gave draaistoelen van Barcelona. Ontzettend gave stoelen met bruin leren bekleding en een Chromen skelet. nou kom ik er alleen net achter dat: en dat geloof je nooit: Mijn vader ze heeft weg gegooid omdat ze in de weg begonnen te staan :nopompom: :nopompom: Heel fijn dus. daar moet ik dus nog wat anders voor verzinnen.

Maar nou had ik als tv meubel nog wel een ideetje. natuurlijk wordt het hoe dan ook de bedoeling om de Tv aan de muur te hangen. Nou leek het mij wel heel gaaf om dan van gigantische bielzen een soort meubel te maken waar de center dan op zou kunnen staan. dit zou van hout kunnen.

van beton zou ook kunnen dan zou ik ze zelf wat meer opties hebben en mijn apparatuur er ook nog in kwijt kunnen.

Nou had ik het al even met mijn vader over, maar die kan ABSOLUUT NIET outside the box denken. en ik vind het juist leuk om gewoon wat ideeën op te doen.

ben wel erg benieuwd of jullie nog ideeën hebben of commentaar waar ik wat mee kan:

om jullie een idee te geven wat ik bedoel:






nou zal de ruimte natuurlijk niet te vergelijken zijn. zeker qua grootte niet. dus gebruik je verbeelding :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erik s.

die ruimte is wel leuk, maar dan moet je weer een vermogen uitgeven om de badkamer te laten klinken...
is die op het plaatje hol zodat je set er in kan?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

Citaat van: erik s. op oktober  3, 2010, 17:23:09
die ruimte is wel leuk, maar dan moet je weer een vermogen uitgeven om de badkamer te laten klinken...
is die op het plaatje hol zodat je set er in kan?
nee niet hol. daar moet ik dan ook nog wat op verzinnen, maar dan moet ik dus eerst de ruimte kennen. mooiste zou zijn wanneer ik mijn rack gewoon kan bebruiken en die in een hoek zetten. dan worden de bielzen meer een gigantische center steun. en de Humax zou er eventueel op kunnen.
andere mogelijkheid is de bielzen verhogen. PS3 en cd speler eronder en de CA vol in het zicht. of alles eronder, maar met de CA eronder komen de bielzen dan weer vrij hoog.

nog een mogelijkheid is de bielzen plat leggen. draagstukje ertussen en dan een stukje hoger weer bielzen. zodat je echt een beetje een open meubel idee krijgt, dat zou wel heel gaaf kunnen staan wanneer je bijvoorbeeld een hele lange muur hebt om te gebruiken, maar voor hetzelfde geld is het een korte muur en dan zal het al gauw heel massaal ogen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

de kabel van Peerless is binnen. :pompom: :pompom: :pompom:

Zoals Bassie zou zeggen: ALLEMAMAGGIES wat een kabel!! :o :o

it's freakin huge!! en wat een mooie sierkous toch :D past perfect bij mijn andere kabeltjes zo :D

Peerless: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op oktober  8, 2010, 18:44:33
de kabel van Peerless is binnen. :pompom: :pompom: :pompom:

Zoals Bassie zou zeggen: ALLEMAMAGGIES wat een kabel!! :o :o

it's freakin huge!! en wat een mooie sierkous toch :D past perfect bij mijn andere kabeltjes zo :D

Peerless: :worship:


Je verdiende het ;). En nu weer aan de slag met zelfbouw ;)
Have fun!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

zeker! denk dat ik ook nog wel een powercord ga maken!

Je Pm box is overigens vol ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

plaatje bij het praatje:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

hmmm.. en waar merk je nou 't verschil ?  :eh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Martijnst1990

In zijn ruimte achter de receiver! ;)

Erg mooie kabel zeg, wat een kolos ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Snutchz

Citaat van: Martijn90 op oktober  8, 2010, 19:06:39
In zijn ruimte achter de receiver! ;)
ja precies.. 't levert verder niets op  ???
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Martijnst1990

Dat zeg ik niet ;) Heb er zelf nooit mee geëxperimenteerd, dus durf er niks over te zeggen. Kan wel zeggen dat ik een beetje sceptisch ben.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT