Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Snowmaster

Misschien nog een tip : houd er rekening mee dat je misschien de receiver meer "lucht" moet geven of dit t.z.t. vrij makkelijk kunt aanpassen als het nodig blijkt.
Mijn 4306 krijgt het na een paar uur met 8cm vrije bovenruimte, 15cm vrije ruimte aan weerszijden met gesloten achterkant toch te warm. Met de hand erop lijkt dit mee te vallen, maar de weergavekwaliteit loopt toch terug.
Eigenlijk zou ik de achterkant moeten wegzagen. Ook loopt de weergavekwaliteit soms terug als kabels te veel tegen wanden liggen i.p.v. vrij hangen. Ik weet dit klinkt allemaal vreemd, maar het is nu eenmaal zo.
Mooi dik massief hout onder componenten zorgt voor een betere weergave dan bv. een Ikeakastje.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

bedankt snowmaster. hou er rekening mee. heb nu een rack en zelfs dan wordt de apparatuur nog wel warm, dus hou het in mijn achterhoofd

laatste voor vandaag

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m


Martijnst1990

 :withstupid:

De kleur helemaal, ervan uitgaande dat je ook deze kleur zou gebruiken dan, mooi robuust meubel en toch open voor de warmte.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op augustus  7, 2010, 20:02:17
laatste voor vandaag




Deze zal ik doen als ik jou was. Vind dit ontwerp erg mooi. Een mooi robuust open meubel

Madhouse

Vooral dat balkje aan de onderkant zodat je geen kabels ziet lopen is geweldig!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

thanks heren, denk ook dat dit hem gaat worden, kleur ben ik nog niet helemaal over uit, liefst iets wat ik later ook nog weer kan veranderen (ben nog al veranderlijk :D )

Citaat van: Madhouse op augustus  7, 2010, 21:02:49
Vooral dat balkje aan de onderkant zodat je geen kabels ziet lopen is geweldig!
goed gezien ;D



twijfel alleen wel nog een beetje met deze:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Tip: zorg ook dat je je kabels van je tv mooi weg kan werken in de buis ofzo. Zo heb je wel het perfect meubel denk ik.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Guester

Citaat van: S@m op augustus  7, 2010, 15:52:28
En jij denk een jonge dame te kunnen strikken in een 'eikenhouten huis' ... ;D

Wie zegt dat ze jong is ;D

Sonos - Spotify

Guester

Citaat van: The Vampire op augustus  7, 2010, 20:02:17
bedankt snowmaster. hou er rekening mee. heb nu een rack en zelfs dan wordt de apparatuur nog wel warm, dus hou het in mijn achterhoofd

laatste voor vandaag



Deze is mooi, ga je hier ook de beugels aan maken voor de tv? In zwart lijkt me dit mooi, en dan kunnen gelijk de kabels erdoor.
Mis nog iets, misschien nog iets zwarts in het meubel verwerken? Die kleur is het wel.
Sonos - Spotify

Robbert54

nog maar 1tje maar dit wordt hemm dus niet, wou dat altijd, maar nu ik het zo zie, ziet het er niet uit.

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

De laatste is mooi zo met die lades (of deurtjes?), maar als ik jouw was hield ik iig rekening met de uitbreiding naar nog een apparaat. Dus iig een "gat" waar nog een apparaat in kan. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

S@m

Citaat van: The Vampire op augustus  8, 2010, 23:53:54
nog maar 1tje maar dit wordt hemm dus niet, wou dat altijd, maar nu ik het zo zie, ziet het er niet uit.



Zou wel mooi zijn als je het rack aan de zijkant kan plaatsen...

Robbert54

Citaat van: S@m op augustus  9, 2010, 12:14:32
Zou wel mooi zijn als je het rack aan de zijkant kan plaatsen...
idd, maar die ruimte heb ik helaas niet.

Citaat van: tiptop op augustus  9, 2010, 12:09:49
De laatste is mooi zo met die lades (of deurtjes?), maar als ik jouw was hield ik iig rekening met de uitbreiding naar nog een apparaat. Dus iig een "gat" waar nog een apparaat in kan. ;)
lades idd, maar denk dat ik toch voor het simpele ontwerp van S@M ga, heb nog 2 bladen hier liggen daar kan ik het wel precies uithalen in 38mm dik eikenhout.

zal straks de eindtekening nog even laten zien. dan kan ik er ook altijd nog lades in doen of juist niet. dus hou ik ook gelijk rekening met evt. uitbreiding
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Wanneer begint de bouw? ;D 

Ik vind dit een erg mooi ontwerp, vooral met de tv erboven en de center erbovenop?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op augustus  9, 2010, 16:24:15
Wanneer begint de bouw? ;D 

Ik vind dit een erg mooi ontwerp, vooral met de tv erboven en de center erbovenop?
idd center er bovenop.
de bouw begint wanneer ik helemaal zeker ben van het ontwerp. wanneer het echt een open meubel gaat worden twijfel ik nog tussen de laatste en die donkerbruine ;) :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

yep.. die laatste lijkt mij zeer geschikt  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Martijnst1990

Donkerbruin is hij ook wel heel mooi ja, maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

Ik hou zelf van wat donkere kleuren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

S@m

Mooi zo, in de kleur 'gerookt eiken'...

Madhouse

Ik zou alleen geen hout nemen om je tv aan te hangen maar echt metaal. Als je hout neemt is het binnen de kortste keren krom en kijk je niet meer lekker.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JCL

Citaat van: Madhouse op augustus  9, 2010, 16:37:36
Ik zou alleen geen hout nemen om je tv aan te hangen maar echt metaal. Als je hout neemt is het binnen de kortste keren krom en kijk je niet meer lekker.

Eens! Dit ontwerp is het mooiste wat je hier hebt gepost. Maar ik zou voor RVS kiezen om de TV aan op te hangen. Dit ontwerp lijkt wel wat op wat ik heb staan, alleen is dat van mij 50e bij de Ikea en niet echt kwaliteit. Het plaatsen van de center is nog wel altijd een probleem. Door de TV aan het meubel te hangen kun jij dat mooi oplossen!

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op augustus  9, 2010, 16:34:31
Donkerbruin is hij ook wel heel mooi ja, maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

Ik hou zelf van wat donkere kleuren.
ging mij meer om het model ;) dikke 100mm poten tegenover 38mm poten.

Citaat van: S@m op augustus  9, 2010, 16:36:27
Mooi zo, in de kleur 'gerookt eiken'...
geen idee hoe dit eiken heet, maar dit stond nog in de schuur:



Citaat van: Madhouse op augustus  9, 2010, 16:37:36
Ik zou alleen geen hout nemen om je tv aan te hangen maar echt metaal. Als je hout neemt is het binnen de kortste keren krom en kijk je niet meer lekker.
Citaat van: JCL op augustus  9, 2010, 16:44:50
Eens! Dit ontwerp is het mooiste wat je hier hebt gepost. Maar ik zou voor RVS kiezen om de TV aan op te hangen. Dit ontwerp lijkt wel wat op wat ik heb staan, alleen is dat van mij 50e bij de Ikea en niet echt kwaliteit. Het plaatsen van de center is nog wel altijd een probleem. Door de TV aan het meubel te hangen kun jij dat mooi oplossen!
mag een knap gewicht aan wil je massief eikenhouten palen breken, laat staan buigen, maar denk dat optische gezien, metaal of rvs wel mooier zal zijn ja. kan ik de kabels ook mooi in wegwerken.

en centerspeaker was even puzzelen, vind het wel heel mooi wanneer hij in het meubel zou komen te staan, maar dan staat ie wel gelijk weer zo laag, en heel erg opgepropt. en het is een hele mooie speaker die best gezien mag worden natuurlijk, dus op deze manier ideaal. nou alleen nog even bekijken waar ik mooi metaal vandaan ga halen.

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op augustus  9, 2010, 17:00:17
geen idee hoe dit eiken heet, maar dit stond nog in de schuur:


Regelmatig in de olie, 't wordt vanzelf (mooi) donkerder...


Robbert54

Citaat van: S@m op augustus  9, 2010, 17:02:51
Regelmatig in de olie, 't wordt vanzelf (mooi) donkerder...


ja maar als het maar niet net zoals bij ons in de kamer wordt.(beetje dat geel bruinig) ik vind vooral mooi dat het uit zoveel stukken bestaat, dat breekt de lengte een beetje en staat wat "stoerder"
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo