Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

denoontje

en nog steeds geen foto's ook niet in dat andere topic.....

zou hij te druk zijn met spelen?

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Geloof dat iedereen wel benieuwd is...  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Hallo heren! Klopt idd, ik heb de receiver eindelijk binnen, maar heb momenteel geen computer dus kan geen foto's posten.

@philip: de BD speler heb ik niet besteld he..

voor de rest zijn de eerste indrukken erg goed! Geluid is zo veel natuurlijker, veel opener en er is veel meer detail. Het laag is nog wel wat rommelig maar er valt dan ook nog wel wat in te stellen.

Heb alleen al wel 1 probleempje: ik heb mijn Humax er ook op aangesloten via hdmi, maar wanneer ik nu zap hoor ik telkens een irritante stroomachtige tik. Ook wanneer ik overschakel naar de osd van de receiver. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

Welposten en zeggen dat ie geen pc heeft -->  ???

;-)

Robbert54

Ik doe alles via mijn telefoon. Gebruik normaal de laptop van mijn vader maar die is weg voor reparatie.

maar niemand van jullie een idee wat dat geluid is? Lijkt wel of de receiver te veel stroom krijgt ofzo. de receiver zelf zoemt ook lichtelijk. Maar is niet hoorbaar over de speakers
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari 12, 2010, 10:09:55
Ik doe alles via mijn telefoon. Gebruik normaal de laptop van mijn vader maar die is weg voor reparatie.

maar niemand van jullie een idee wat dat geluid is? Lijkt wel of de receiver te veel stroom krijgt ofzo. de receiver zelf zoemt ook lichtelijk. Maar is niet hoorbaar over de speakers

Heb dat ook wel eens met de UPC decoder. Heeft schijnbaar te maken met omschakeling van 720P naar 1080P ofzo...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Ja maar hij doet het met alles. Ook met de ps3 wanneer van beeld omschakelt of wanneer je naar de osd van de receiver zelf gaat. En wanneer je er weer uit gaat ook.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Misschien een probleem met de aarding? ???

Btw, wordt het niet eens tijd voor een eigen PC/laptop? (zeker omdat je op jezelf wilt gaan wonen)
Ik had d'r op m'n 13e al eentje. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 12, 2010, 01:45:10
@philip: de BD speler heb ik niet besteld he..
Ik gooi wat dingen door elkaar :wacko:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op februari 12, 2010, 14:12:58
Ik gooi wat dingen door elkaar :wacko:
Is niet erg hoor, je Chili Con Carne was heerlijk! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: celerontje op februari 12, 2010, 12:05:32
Misschien een probleem met de aarding? ???

Btw, wordt het niet eens tijd voor een eigen PC/laptop? (zeker omdat je op jezelf wilt gaan wonen)
Ik had d'r op m'n 13e al eentje. ;D
zou kunnen. Hoe los ik dit op dan?

Ja wordt idd tijd. Ben al wat aan het zoeken maar kan nog geen redelijke laptop vinden. Zoek iets van 500euro ofzo.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Wat lees ik nu weer allemaal..... ???.
Is het lichtnet in jullie huis wel 100% voor audio en video?  Vampire, dit kan toch geen toeval meer zijn?. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Wow. Maak me niet zo nerveus? Wat bedoel je met toeval? Ik heb de isotek mira er nog tussen zitten. Kan het niet zijn dat de aarde niet goed is? Aangezien de ingang van de CA 2Pins is en hij op een geaard stopcontact is aangesloten..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op februari 12, 2010, 15:17:01
Wow. Maak me niet zo nerveus? Wat bedoel je met toeval? Ik heb de isotek mira er nog tussen zitten. Kan het niet zijn dat de aarde niet goed is? Aangezien de ingang van de CA 2Pins is en hij op een geaard stopcontact is aangesloten..

Niet nerveus worden, dat heeft geen zin  ;). Maar tot nu toe is er nauwelijks een apparaat op jouw kamer dat direct probleemloos functioneert. Je bent erg lang bezig geweest met beeld en dat is nooit 100% geworden.
Het kan dus inderdaad ook een aardeprobleem of conflict via de aarde zijn tussen de componenten.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op februari 12, 2010, 15:46:47
Hoe kan ik dit nagaan dan?

Da's een lastige.  Een vakman kijkt gewoon of alles functioneert, maar de audiofiele eisen liggen heel anders en hoger.
Een vakman wijst dan voor zijn hoofd tenzij hij toevallig audiofiel is.

Had je een coax aangesloten toen hij bromde?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Madhouse

Volgens mij heeft zijn probleem toch gewoon met HDMI te maken?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Snowmaster

Citaat van: Madhouse op februari 12, 2010, 15:55:27
Volgens mij heeft zijn probleem toch gewoon met HDMI te maken?

Open coax uitgangen geven een signaal weer dat verstorend kan werken.
Ik kan hier op allerlei manieren brommen creeëren.  Door losliggende antennekabels, losse subkabels, onafgesloten coax-in/uitgangen, aarde, etc. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Een brom kan onstaan als je bijv. een antennekabel aangesloten hebt op een apparaat in de audioketen. In dit geval dus je humax.

Maar dit is geen brom. Dit is een tik bij overschakelen. Is het niet van een relais wat schakelt?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

B.

Citaat van: The Vampire op februari 12, 2010, 14:51:31
zou kunnen. Hoe los ik dit op dan?

Ja wordt idd tijd. Ben al wat aan het zoeken maar kan nog geen redelijke laptop vinden. Zoek iets van 500euro ofzo.

Offtopic:

Ik heb een Acer Aspire 6530G met 640GB HDD, 4GB DDR2.
PM maar voor interesse.

B.

Die tikjes die je hoort over HDMI via de CA.. Hoor je die over de speakers van je plasma, of over je B&W's?
De klank van een aardlus is een constante sinus, die tikjes zitten waarschijnlijk in het digitale domein. Klinkt het een beetje hetzelfde als computer speakers op max. volume, met een crappy onboard soundcard en een stressed CPU?

Probeer in ieder geval eerst alleen eens dit aan te sluiten:
PS3 -> Receiver -> Plasma.

Alleen HDMI gebruiken. Geen losse AV- of antennekabels. Zet op je receiver het ingangsignaal op 0dB gain. 

Robbert54

Ik heb het zo aangesloten B. De tikken komen uit de speakers. Ik heb ook de Humax via spdif aangesloten, blijft tikken. Via hdmi, tikken, elke omschakeling van de ps3: tikken.

noob: vraag wat houd gain ook alweer in?

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo