Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: Snowmaster op december  8, 2009, 15:19:27
Niet zo zeer de trilling in het hout, maar de beweging in de stand (stabiliteit/massa).


Oooh... ;)

erik s.

Citaat van: The Vampire op december  7, 2009, 15:55:49
weten jullie ook nog een adres waar ik het beste spikes kan bestellen??

zouden deze goed zijn:
deze kun je bij mij bestellen. ze kosten 21.58 voor 4 stuks.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op december  8, 2009, 15:22:40
geloof mij dat de verbinding minstens zo sterk gaat worden als een lasverbinding!

I know, want jij en je vader hebben "gouden" houthandjes.
Wordt vast fraai en degelijk.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

Citaat van: erik s. op december  8, 2009, 16:47:15
deze kun je bij mij bestellen. ze kosten 21.58 voor 4 stuks.
Ook een betrouwbare sponsor van dit forum.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Citaat van: erik s. op december  8, 2009, 16:47:15
deze kun je bij mij bestellen. ze kosten 21.58 voor 4 stuks.
hey bedankt, maar heb er al 8 besteld, sorry..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op december  8, 2009, 17:08:39
I know, want jij en je vader hebben "gouden" houthandjes.
Wordt vast fraai en degelijk.
dank je! maar momenteel alleen ik, want die slimme vader van mij heeft gisteren een plankje losgelaten op de zaag machine en schoot dus vol tegen zijn duim.. die is nu gebroken :( maar goed, meer tijd voor mij in de schuur ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Xander32 op december  8, 2009, 19:06:57
Ook een betrouwbare sponsor van dit forum.

Sander.
I know! erg goede ervaring mee met mijn W&M kabels!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

net even al mijn blu-rays in excel gezet. heb er nu precies 80. waarvan 14 animatie, 3 documentaires (waaronder Planet earth box), 2 concerten en 1 serie :headbanging:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zoiets zal het dan gaan worden. hoop dat het een beetje duidelijk is: zijkant en achterkant

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op december  9, 2009, 15:28:28
zoiets zal het dan gaan worden. hoop dat het een beetje duidelijk is: zijkant en achterkant



Hoe ga je die goot maken?

Robbert54

Citaat van: JeKa op december  9, 2009, 15:30:20
Hoe ga je die goot maken?
een de massieve poot bestaat uit allemaal losse eikenhouten planken van 2cm dus laat er gewoon 2 gedeeltelijk weg. verbinding zal er niet minder om worden. is alleen even wat meer werk dan simpelweg een poot maken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op december  9, 2009, 15:32:24
een de massieve poot bestaat uit allemaal losse eikenhouten planken van 2cm dus laat er gewoon 2 gedeeltelijk weg. verbinding zal er niet minder om worden. is alleen even wat meer werk dan simpelweg een poot maken.

Ah zo, ik dacht dat je een massieve balk gebruikte

Robbert54

Citaat van: JeKa op december  9, 2009, 15:40:55
Ah zo, ik dacht dat je een massieve balk gebruikte
ja de meeste massieve balken zijn nog zo opgebouwd, alleen heb ik het voordeel dat wij dit zelf kunnen, dus kan ik het ook wat aanpassen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op december  9, 2009, 15:28:28
zoiets zal het dan gaan worden. hoop dat het een beetje duidelijk is: zijkant en achterkant



Mooi hoor :worship:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

dank jullie, alleen de kleur ben ik nog niet over uit :hmmm:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op december  9, 2009, 18:52:50
dank jullie, alleen de kleur ben ik nog niet over uit :hmmm:
Licht zwart staat mooi volgens mij, maar donker zwart kan ook prima. :thumbs-up: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Knap hoor dat je die stands zelf kan maken. Zien er goed uit :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: tiptop op december  9, 2009, 22:50:57
Licht zwart staat mooi volgens mij, maar donker zwart kan ook prima. :thumbs-up: ;D
:blink: zwart dus?

Citaat van: HTip op december  9, 2009, 23:24:35
Knap hoor dat je die stands zelf kan maken. Zien er goed uit :clapping:
is makkelijker dan het lijkt ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: HTip op december  9, 2009, 23:24:35
Knap hoor dat je die stands zelf kan maken. Zien er goed uit :clapping:
Jij bent weer een goede plafond- en voorzetwandinstallateur. ;D :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Zwart kan natuurlijk altijd, neutraal. Is wel een beetje zonde van het echte eikenhout, maar anders wordt het misschien allemaal te 'houterig'...


Edit. Ik vraag me wel af of het de moeite waard is om een kabelgoot te maken. Je kunt tenslotte ook de kabel strak achter de stand laten lopen. Daarbij zijn er stemmen die pleiten voor het 'los' laten van de kabel t.o.v. de stand ivm ongewenste trillingen die een negatief muzikaal effect teweeg kunnen brengen, in de stand een kabel laten lopen is dan helemaal uit den boze...

tiptop

Citaat van: S@m op december 10, 2009, 09:13:19
Zwart kan natuurlijk altijd, neutraal. Is wel een beetje zonde van het echte eikenhout, maar anders wordt het misschien allemaal te 'houterig'...


Edit. Ik vraag me wel af of het de moeite waard is om een kabelgoot te maken. Je kunt tenslotte ook de kabel strak achter de stand laten lopen. Daarbij zijn er stemmen die pleiten voor het 'los' laten van de kabel t.o.v. de stand ivm ongewenste trillingen die een negatief muzikaal effect teweeg kunnen brengen, in de stand een kabel laten lopen is dan helemaal uit den boze...

Zou dat echt zo'n verschil kunnen uitmaken? Misschien wel natuurlijk, maar daar twijfel ik aan. Net als de pure audio mode in apparatuur. Hoe ik ook luister, wat ik eventueel aan verschil heb gehoord, zou ook nog psychisch kunnen zijn. (jaja, ik ben niet een total believer :hehe:)

En esthetisch is het natuurlijk wel erg mooi, de kabel weggewerkt. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JeKa

Citaat van: tiptop op december 10, 2009, 09:27:23
En esthetisch is het natuurlijk wel erg mooi, de kabel weggewerkt. :)

Je wilde W&M LS-01 kopen kan ik me herinneren. Vraag me af of je deze een beetje normaal door zo'n kabelgoot krijgt....

eazyq

Citaat van: S@m op december 10, 2009, 09:13:19
Zwart kan natuurlijk altijd, neutraal. Is wel een beetje zonde van het echte eikenhout, maar anders wordt het misschien allemaal te 'houterig'...


Edit. Ik vraag me wel af of het de moeite waard is om een kabelgoot te maken. Je kunt tenslotte ook de kabel strak achter de stand laten lopen. Daarbij zijn er stemmen die pleiten voor het 'los' laten van de kabel t.o.v. de stand ivm ongewenste trillingen die een negatief muzikaal effect teweeg kunnen brengen, in de stand een kabel laten lopen is dan helemaal uit den boze...
Bij een metalen stand kan ik me dat nog wel voorstellen maar als er eikenhout wordt gebruikt vraag ik me serieus af of dat effect wel op zou kunnen spelen. Wel een gaaf ontwerp vind ik, alleen wat recht. Zou je er niet een leuke knik in kunnen maken om het optisch wat te breken? 
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.